Clopotul, 1987 (Anul 43, nr. 4803-4854)

1987-01-03 / nr. 4803

cție de tematică ci după criteriul valorilor plastice. Diversitatea de stiluri și cea a modalităților de exprimare rupe monotonia spectacolului plastic, acesta fiind efort, privitorul parcurs fără simțindu-se relaxat, ca într-o odihnă activă. „ Totuși sărăcia unor participări sau absența unor nume de pe simezele galeriilor fac ca imaginea totală a forțelor botoșănene să apară incompletă. Alexandru SANDU treprinderea Cinematografică a fost recent distinsă cu Diploma de onoare pentru locul IV în cadrul Concursului republican pentru difuzarea culturii prin filmul românesc. Fruntașii în munca cu filmul — cinematografele: „Unirea“ Botoșani, „Cultural“ Dorohoi și „Patria“ Să veni; cinematografele sătești — Albești, Răchiți și Drăgușeni. în decursul anului 1986, întreprinderea Cinematografică a organizat manifestări, în cadrul cărora publicul botoșănean s-a întîlnit cu personalități de frunte ale filmului românesc : Mircea Albulescu, Ion Caramitru, Florina Cercel, Alexa Visarion, Gheorghe Vitanidis, Geo Saizescu, Ion Besoiu, David Ohanesian, Alexandru Tatos, Petre Sălcudeanu, Nicu Stan, Șerban Ionescu, Tania Filip, Ion Anton, Mircea Mureșan, Rodica Mureșan, Rodica Mandache, Florin Zamfirescu, Maria Calas Dinescu, Mariana Calotescu, Traian Stănescu. Filmul românesc cel mai apreciat de botoșăneni — „Noi, cei din linia întîi“ (peste 45.000 de spectatori) • „Floarea din grădină“ a anului 1986 se numește la Botoșani, Aurica Alecu, promovată cu succes după desfășurarea etapei I a Concursului organizat de Televiziunea Română. Emil IORDACHE ______________________________