Contemporanul, ianuarie-iunie 1977 (nr. 1-25)

1977-01-07 / nr. 1

INTEZE POLITICE 1977 — an hotărîtor Pe calea făuririi vieţii noi, libere şi fericite „In anul în care intrăm vom sărbători centenarul independenţei — eveniment istoric de însemnătate hotărîtoare pentru progresul economico-social al ţârii, pentru afirmarea liberă şi independentă a naţiunii noastre — va avea loc primul festival al muncii şi creaţiei poporului nostru, „Cîntarea României", se vor desfăşura lucrările Congresului cooperativelor agricole de producţie, Congresului consiliilor oamenilor muncii şi ale Conferinţei Naţionale a partidului. Să întimpinâm aceste evenimente și reuniuni cu noi succese în toate domeniile de activitate, în realizarea hotârîrilor Congresului al Xl-lea." NICOLAE CEAUȘESCU PRIMUL an al cincinalului 1976-1980 s-a încheiat cu rezultate remarcabile, care constituie tot atitea succese în realizarea hotărîrilor Congresului al Xl-lea, a Programului partidului de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintare a naţiunii noastre spre comunism. In anul care a trecut, întregul nostru popor, muncind cu dăruire, cu înaltă răspundere şi spirit de abnegaţie, a adăugat o nouă treaptă ascensiunii socialiste a ţării : astfel producţia industrială s-a dezvoltat intr-un ritm înalt, crescind cu 11,5 la sută faţă de anul anterior iar în agricultură s-a realizat cea mai mare recoltă de cereale din istoria ţării ; împliniri deosebite s-au înscris, de asemenea, în construcţii, transporturi, in comerţ, precum şi în celelalte ramuri ale economiei naţionale. 1976 a fost, totodată, un an rodnic în dezvoltarea ştiinţei, invăţămintului, culturii, întreaga viaţă spirituală a poporului nostru imbogăţindu-se cu înfăptuiri deosebite, paralel cu împlinirea consecventă a prevederilor Programului partidului de ridicare continuă a nivelului de trai al poporului. Sunt, toate acestea şi altele, rodul bogat al muncii neprecupeţite, entuziaste a clasei muncitoare, a ţărănimii şi intelectualităţii, a tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naţionalitate. Şi toate aceste minunate realizări probează cu putere realismul şi justeţea hotărîrilor Congresului al XI-lea, creşterea rolului partidului ca forţă politică conducătoare în patria noastră, patria celor liberi, celor demni, celor stăpîni pentru totdeauna pe destinul şi istoria lor. Începem anul 1977 — sublinia tovarăşul Nicolae Ceauşescu în mesajul de Anul Nou adresat întregului nostru popor — cu hotărirea fermă de a înfăptui neabătut planul dezvoltării economico-sociale, a ţării, de a asigura, în continuare, progresul in ritm rapid al industriei şi agriculturii, al întregii economii naţionale. In centrul întregii activităţi va trebui pusă ridicarea nivelului tehnic şi calitativ al producţiei, creşterea puternică a eficienţei economice." In contextul cincinalului revoluţiei tehnico-ştiinţifice, 1977 are menirea să fie anul unor înfăptuiri deosebite pentru progresul patriei noastre. In conformitate cu prevederile planului de dezvoltare economico-socială pe 1977, producţia industrială va creşte intr-un ritm de circa 10 la sută faţă de anul trecut, înregistrindu-se o ridicare substanţială a nivelului tehnic şi calitativ al întregii producţii industriale. In faţa tuturor oamenilor muncii stă sarcina asimilării şi introducerii rapide in producţie a rezultatelor cercetărilor ştiinţifice, a unor tehnologii noi şi a produselor cu caracteristici tehnico-calitative superioare. Un rol deosebit în asigurarea avîntului economiei naţionale îl are reducerea consumurilor de materii prime şi materiale, de combustibil care vor fi posibile printr-o mai bună organizare a producţiei şi a proceselor de producţie, prin folosirea mai raţională a resurselor materiale şi a forţei de muncă. Dacă anul 1976 este cel mai bogat în producţia cerealieră, anul 1977 are perspectivele unor mari îmbunătăţiri a activităţii organizatorice şi de conducere în viaţa întreprinderilor agricole de stat, a S.M.A. şi cooperativelor agricole de producţie. La Consfătuirea de lucru de la C.C. al P.C.R. din 27-28 decembrie 1976, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a făcut o analiză detaliată a stadiului în care se află agricultura românească azi, a dat indicaţii pentru luarea unor măsuri care au menirea de a îmbunătăţi simţitor producţia vegetală şi animală, precum şi cea industrial-agricolă. În primăvara acestui an se va ţine Congresul cooperativelor agricole de producţie şi, în întîmpinarea acestuia, adunările generale trebuie să constituie şi un prilej pentru a întări, cu cei mai buni cooperatori, bărbaţi şi femei, consiliile de conducere din unităţile respective. In anul 1977 va creşte în continuare nivelul de trai, se va înfăptui modernizarea unui mare număr de localităţi, se vor aplica măsurile privitoare la noile aşezări orăşeneşti agrar-industriale, la sistematizarea construcţiilor, străzilor, a centrelor civico-administrative, la dezvoltarea într-o mai mare măsură a industriei locale. In conformitate cu hotărîrile Congresului al XI-lea, în acest an, 1977, se va trece la înfăptuirea reducerii treptate a săptămînii de lucru şi, de asemeni, se va începe realizarea măsurilor de majorare a retribuţiei oamenilor muncii prevăzute pentru acest cincinal. CESTE măsuri precum şi altele materializează grija permanentă a partidului nostru pentru creşterea nivelului de trai material şi spiritual al poporului, grija pentru asigurarea tuturor condiţiilor necesare înfloririi personalităţii umane multilateral dezvoltate, a omului nou, promotor activ al unei concepţii înaintate despre lume şi viaţă, al principiilor eticii şi echităţii socialiste. Anul 1977 a început generos, luminat de ţeluri măreţe prin patriotismul care te animă, întregul nostru popor, mobilizat de vibrantul mesaj al tovarăşului Nicolae Ceauşescu adresat ţării cu prilejul Anului Nou, continuă cu întreaga capacitate murea sa plină de dăruire şi demnitate. In industrie sau agricultură, în construcţii sau învăţămînt, peste tot în oraşe şi la sate, oamenii muncii depun eforturi creatoare pentru îndeplinirea şi depăşirea obiectivelor din planul pe 1977. Fiecare dintre noi, toţi fiii acestui pămînt glorios, acum, la centenarul independenţei de stat a României, vom face din fiecare zi, din fiecare clipă, momente de împliniri mereu mai înălţătoare ale patriei socialiste. In acest context, intelectualitatea, oamenii de ştiinţă, cultură şi artă îşi aduc, trebuie să-şi aducă mereu mai din plin preţioasa lor contribuţie la îmbogăţirea, prin creaţii valoroase, a spiritualităţii noastre. Vîrsta ţării noastre este vîrsta poporului nostru liber, puternic şi încrezător în forţele sale, în munca sa fără de preget, în fericirea sa. Să facem ca anul 1977 să fie încă un an de victorii, de împliniri pe drumul înfloririi scumpei noastre patrii — România socialistă. Radu CARNE« ia ajunul Anului Nou - in mijlocul pionierilor si elevilor ia prima zi de muncă a noului an — in mijlocul muncitorilor craioveni Contemporanul 3 SÂPTÂMNA Din prima zi • În pragul noului an, copii şi tineri au venit, după datină, „La poarta Comitetului Central, La secretarul nostru general“ să ureze sănătate şi fericire, bucurii şi nesfîrşite împliniri. Gîndurile tuturor s-au îndreptat spre „Cel ce ne-aduce-n suflet primăvara Şi care stă mereu la sfat cu ţara, Bărbat al ei, cu toată forţa vieţii, Prieten încercat al tinereţii“, spre secretarul general al partidului nostru, preşedintele României, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Realitatea evocată într-unul din versurile colindei, realitate definitorie pentru construcţia socialistă în patria noastră, s-a materializat încă din prima zi de muncă a anului 1977 : tovarăşul Nicolae Ceauşescu, „care stă mereu la sfat cu ţara“, a făcut o vizită de lucru la Craiova. Nu putem să nu evocăm aici , dincolo de realitatea concretă a examinării la faţa locului a unor importante probleme economice şi tehnice — caracterul de simbol pe care îl are evenimentul de la 3 ianuarie. Primul Cetăţean al ţării a început anul printr-o vizită de lucru, fapt care are darul să întărească în fiecare om al muncii conştiinţa că ne aşteaptă un an de muncă susţinută, că sîntem chemaţi să facem eforturi tot mai mari pentru traducerea în viaţă a măreţului program trasat de Congresul al XI-lea, programul înfloririi României socialiste, al bunăstării şi fericirii pentru întregul popor. Stilul de lucru al tovarăşului Nicolae Ceauşescu, devenit, cu fiecare an, tot mai mult, trăsătură definitorie a realităţii sociale, politice, economice, spirituale a României, s-a manifestat din primele ore de muncă ale noului an ca un îndemn înflăcărat pentru toţi oamenii muncii de a face tot ce depinde de ei, fiecare la locul său de muncă, pentru binele şi propăşirea patriei. îndemnul primit de la Craiova, în aceste zile de început de ianuarie, este un îndemn şi un exemplu care se adresează întregii ţări. Este — ca să spunem aşa — continuarea firească, concretă a Mesajului tovarăşului Nicolae Ceauşescu pe care l-am ascultat cu emoţie în seara Anului Nou. Alex. VASILESCU