Cotidianul, mai 1996 (Anul 6, nr. 100-125)

1996-05-01 / nr. 100

Școlile terorizate de vandali vor fi păzite de Poliție Elevii Liceului “Henri Coandă” din cartierul Aviației sunt “cijmuiți” de țigani la intrarea în școală. “Suntem vizitați de sute de țigani. Zilele trecute, un copil a fost bătut în așa hal de țigani încât i-a fost fracturat maxilarul. Elevul este internat în spital. Părinții se tem să facă reclamație la Poliție deoarece urmează răzbunarea. Se tem să nu fie tăiați, să nu fie bătuți. E adevărat că Poliția apare imediat. Uneori sunt prinși. De obicei, cum văd uniforma în curtea școlii, fug. Atunci când sunt prinși sunt amendați cu 10.000 de lei. — S ȘIS»____— Nasty și Paști Din când în când, dl Radocea, șeful statisticilor, ne dă vestea bună că a crescut nivelul de trai. Marja de eroare a statisticilor nu e niciodată anunțată - dar dacă ea ar fi tot de plus-minus 3% ca la sondaje, atunci toate cifrele vesele ale dlui Radocea s-ar pune pe plâns. Și întrucât creșterea producției industriale trebuia sărbătorită, guvernul a dăruit națiunii o zi nelucrătoare de 1 mai. Oricum, s-a dovedit că dacă e să crească, producția crește și dacă nu lucrează nimeni. Aceasta este chiar specialitatea statisticilor. Specialitatea campaniilor electorale este că oferă comentatorilor politici ocazia să analizeze lucmri care adeseori nici nu există. Declarații care afirmă azi ceea ce vor dezminți mâine, persoane care azi au o doctrină și mâine alta, alianțe care se anunță azi pentru a fi denunțate ieri, promisiuni pentru poimâine, dezvăluiri despre alaltăieri, și programe pe care toată lumea le evocă dar nimeni nu le citește. Și de ce le-ar citi? Majoritatea par horoscoape. De altfel, după opinia dlui Vladimir Paști (la Pro TV) în campania locală contează în primul rând personalitățile. Surpriza a fost însă că analistul Paști este unul dintre consilierii electorali ai lui Ilie Năstase. Iar faptul că o echipă de filozofi lucrează pentru ca Ilie Năstase să înjure în public, să amenințe și să jignească e chiar comic! Căci primul lucru t de care ar avea nevoie candidatul PDSR e o dădacă iar al doilea e un pedagog. Nici dl Victor Ciorbea n-are zile senine întrucât e amenințat de diverse “grupuri mafiote”. Culmea e că dl Ciorbea a primit o piatră deschisă tocmai de la dl Claudiu Iordache (din opoziție) care-i reproșează în scris “lipsa de onestitate în a-și recunoaște erorile trecute” pe care le-a și înșirat. Dl Ciorbea a replicat prin calificative: “aceste aberații”, “calomnii”, “un personaj destul de instabil și de labil”, “metoda e specifică celebrei instituții KGB”, “moment de rătăcire”, “nimicnicii” - plus o aluzie gravă: “o misiune de genul celei pe care a trebuit cândva s-o îndeplinească la Timișoara”. Care misiune? încât te întrebi, ce fel de democrați sunt democrații noștri? De ce se complac în a folosi ticurile verbale ale dlui Iliescu? Până și dl Emil Constantinescu declara tinerilor din TNIȚCD că “ziarul «Cotidianul» e plătit să mă atace pe mine”. Asta s-a înțeles din libertatea presei? Dacă dl Constantinescu persistă în asemenea prejudecăți s-ar putea ca ziarele să trebuiască să fie plătite pentru a-l lăuda. _________Tia Șerbănescu Pentru țigani nu-i o problemă să-și plătească amenda, deoarece îi așteaptă pe copii la intrarea prin gang și-i cijmuiesc acolo. Plătesc imediat amenda” - a declarat directorul liceului la întâlnirea de ieri a directorilor școlilor din Sectorul 1 cu șefii Poliției Capitalei și ai Poliției Sectorului 1. Chiar la intrarea în școală există două chioșcuri profilate pe vânzări de băuturi alcoolice. Pentru elevi a devenit o obișnuință să consume alcool, în pauză se duc să-și “facă aprovizionarea”. Poate că ar fi normal să apară o lege prin care să fie interzis comercianților să vândă alcool minorilor. După cum bine observa un alt director de școală, la aceste întâlniri ale Poliției cu directorii școlilor ar trebui invitați și reprezentanții Bisericii pentru că educația trebuie făcută de familie, de școală, de Poliție, dar și de Biserică. Directorul Grupului Școlar “Grivița” a declarat: “Țiganii pur și simplu ne-au invadat. Ei fac ce vor. Ar trebui să apară legi mult mai aspre pentru ca să nu ne trezim la scurt timp din nou în școală cu infractorii”. Directorii au blamat invadarea posturilor de televiziune “cu filme porno, crime oribile, violuri, violență în general”. Dl Florin Deac, inspector-șef la Inspectoratul Școlar București, este convins că “se face prea puțină educație în școală. Noi nu putem schimba mediul în care trăim. Noi trebuie să găsim noi mijloace să contracarăm tendințele spre infracționalitate. Dacă la școala dvs. nu este ordine, nu este siguranță, nu se face educație, nu se face carte, această școală se va autodesființa. Părinții nu-și vor mai da copiii la școala dvs. Vom ajunge la situația în care părinții își vor da copiii la școala unde predă un profesor renumit. Școlile vor fi alese în funcție de prestigiul profesorilor”. Școlile invadate de țigani vor fi păzite de câte 30 de polițiști. Ordinul a fost dat de generalul Nițu, care este hotărît să curețe cartierul Băneasa de țiganii infractori. Ondine Gherguț Generalul Nițu și inspectorul școlar Florin Deac / Foto, Octavian Tibăr 4 PD are probe clare împotriva lui Răuță “Cotidianul” a informat, în urmă cu două zile, despre incidentul petrecut vineri la Sascut-Bacău în timpul vizitei lui Petre Roman. Relatam atunci că un grup de 20 de localnici cheflii blocaseră intrarea în Sascut, între timp scandalul a luat amploare. Delegația filialei PD Bacău a înregistrat toată vizita pe casetă video. Pe casetă se vede la un moment dat cum viceprimarul din Sascut, actual candidat al PDSR Sascut la funcția de primar, este în fața cârciumii din localitate și vorbește cu posibilii agresori. Pe aceeași bandă s-a înregistrat și momentul agresiunii, când chefliii au aruncat cu pietre asupra mașinilor din coloană și au lovit-o pe prima, în care se afla și senatorul Ionel Aichimoaie. Loviturile au înfundat aripa stângă și capota automobilului Espero. Vicepreședinta PD Bacău, Carmen Zaharia Ciorcilă, a fost oprită să ajungă la locul incidentului de doi oameni cu bâte în mâini. Martorii oculari susțin că agresorii au fost sponsorizați cu băutură de către viceprimarul Răuță. Chemat la ordine, Ioan Răuță a fost subiectul unei ședințefulger la județeană PDSR. Concluziile anchetatorilor PDSR-iști au fost cele așteptate: incidentul nu are nici o legătură cu candidatul lor, ba mai mult, Ioan Răuță nici nu a fost prin zonă în respectivul moment. Declarația aparține președintelui PDSR Bacău, Nicolae Lupu, care a dat vina pe furia cetățenilor vizavi de Petre Roman și pe faptul că nu le-a convenit că din delegația PD au făcut parte și niște fete îmbrăcate sexy. Afirmațiile lui Lupu contrazic imaginile de pe casetă. Ba chiar Răuță apare la un moment dat lângă mașinile din coloană agitând spiritele. Filiala PD Bacău vrea să facă plângere penală, folosindu-se de probele pe care le are. „ Simona Popa Constănțenii nu și-au retras banii de la SAFI Luni și marți dimineață, din cei peste 16.000 de posesori ai titlurilor de participare la FMICA înregistrați în județul Constanța, doar aproape 2000 au solicitat distribuitorilor autorizați ai SAFI din Constanța și din celelalte localități ale județului fie retragerea banilor, fie informații despre șansele de redresare ale fondului. Deocamdată, SAFI Constanța a primit în jur de 750 de cereri de retragere, în majoritate de la persoanele care au cumpărat titluri de participare FMICA în urmă cu 91 de zile. La distribuitorii SAFI din județul Constanța nu s-au înregistrat incidente. Persoanele care au cumpărat titluri FMCA după 13 februarie a.c. ar putea să-și recupereze integral sumele depuse inițial apelând la prevederile regulamentului de funcționare a fondului. Potrivit acestui regulament, dacă între datele efectuării investiției și cea a depunerii cererii de retragere sunt mai puțin de 91 de zile, investitorul ar trebui să primească înapoi suma depusă inițial, la care se adaugă dobânda la vedere corespunzătoare, mai puțin comisionul de retragere, de 1%, perceput de SAFI. Rămâne incertă situația celor ale căror depuneri au împlinit sau împlinesc 91 de zile în perioada 29.04 - 13.05.1996, interval în care CNVM a interzis, prin ordonanță, celor de la SAFI dreptul de a emite și răscumpăra titluri FMOA. De altfel, ordonanța amintită este discutabilă. Investitorii FNIOA ale căror titluri au împlinit 91 de zile până la 29.04.1996 și au solicitat retragerea banilor e posibil să primească după 13 mai a.c. doar 55% din valoarea titlurilor, valabilă până pe 26 aprilie a.c. Claudiu Pamuc Spre deosebire de bucureșteni, locuitorii Constanței nu s-au grăbit să-și retragă banii de la SAFI Fostul șef al CIA a dispărut fără urmă în apele Potomacului După ce luni suspendaseră căutările, echipele de cercetare au început ieri să dragheze albia râului Potomac, în căutarea fostului șef al CIA, William Colby, dispărut la sfârșitul săptămânii trecute în apropierea casei sale de vacanță din Maryland, în timpul unei plimbări cu barca. Poliția presupune că fostul director al CIA, în vârstă de 76 de ani, a fost victima unui accident, însă nu exclude posibilitatea ca acesta să fi fost victima unui “joc murdar”. Paza de coastă afirmă că Haos la Birourile Electorale din provincie. Prefecții PDSR și primarii care nu mai candidează nu se implică. Unele B.E. nici nu s-au deschis, în unele cazuri neprezentându-se nici magistrații desemnați. La unele B.E. se cer candidaților documente neprevăzute de Legea alegerilor locale. Alegerile pot fi contestate și rezultatele anulate datorită numeroaselor ilegalități. Toate partidele - excepție PDSR - sunt nemulțumite de această situație. (Lucian Gheorghiu) duminică seara în jurul orei 7.30 a fost primit un mesaj din partea unui vecin al lui Colby, în care era anunțată dispariția acestuia într-o excursie care, după toate probabilitățile, începuse sâmbătă noaptea. Barca a fost găsită în spatele docului particular al lui Colby, însă poliția a arătat că nu există nici un alt indiciu care ar putea conduce la găsirea fostului demnitar. Faptul că fostul spion lăsase radioul și computerul personal deschise reprezintă un argument în favoarea presupunerii autorităților că acesta intenționa să se întoarcă repede acasă. Soția lui Colby, fostă ambasadoare a Statelor Unite în Granada și Barbados, întoarsă luni dintr-o excursie în Texas, a oferit poliției detalii despre locurile în care Colby obișnuia să pescuiască, a declarat purtătorul de cuvânt al șerifului din Charles County. Un reprezentant al poliției a declarat că “paza de coastă nu caută un cadavru”; în timpul ocupației naziste, Colby a fost trimis în Franța ca spion, iar în perioada 1963 - 1968 a Spitalul de Urgență a primit ieri din partea concernului “Samsung Electronics” o donație în valoare de 20.000 de dolari, care constă în seringi de unică folosință și pompe automate de injecție. Acestea vor dota noua Secție de Terapie Intensivă a spitalului, ce va fi dată în folosință în scurtă vreme. Grupul “Samsung” a mai donat anul trecut aceluiași spital un ecograf și o ambulanță. La eveniment au participat ambasadorul Republicii Coreea la București, N.H. Paik, directorul general al reprezentanței Samsung pentru România, M.S. Chang, directorul Samsung pentru Europa Centrală, K.S. Kim, precum și ministrul Sănătății, Iulian Mincu, directorul coordonat operațiunile secrete ale CIA în Indochina. El a devenit cunoscut, însă, prin demascarea unor abuzuri de putere ale CIA, la puțin timp după ce președintele Richard Nixon l-a numit în funcția de director al acestui serviciu, în luna mai a anului 1973. Una dintre ultimele “realizări” ale controversatului personaj a fost crearea unui joc de spionaj pe computer, în colaborare cu fostul șef al KGB-ului, Oleg Kalugin, Adriana Bișcărean Spitalului de Urgență, Alexandru Bucur, și patronul grupului de firme “Ana Electronic”, George Copos, cărora le-a fost prezentată noua aripă a spitalului. Implicat în domeniul sănătății, Samsung a mai investit 600.000 de dolari pentru construcția unui centru de sănătate la Murighiol (Tulcea). Centrul va fi utilat în întregime de aceeași firmă. La rândul sau, partenerul de afaceri al firmei Samsung, George Copos, a anunțat ieri că va contribui cu aparatură pentru dotarea Spitalului de Urgență, care va cuprinde, pe lângă echipament medical, și aparate de aer condiționat, aparatură video, audio și TV. Mircea Răducanu Concernul Samsung a făcut o donație în valoare de 20.000 $ Spitalului de Urgență In căutarea fostului director al CIA, William Colby, au fost mobilizate importante efective de scafandri. Până în prezent, căutările n-au dat rezultat Coreenii au donat seringi de unică folosință Spitalului de Urgență Programul unităților medicale, azi Direcția Sanitară a Municipiului București (DSMB) ne-a comunicat programul unităților medicale pentru ziua de 1 mai. Asistența medicală de urgență se asigură 24 de ore din 24 la spitalele de urgență din Capitală. Asistența medicală stomatologică de urgență este asigurată de Serviciul de Stomatologie din Str. Luterană nr. 1, tel. 615.07.59. Pentru chirurgie maxilo-buco-facială solicitările se vor adresa Spitalului de Stomatologie din Str. Plevnei nr. 19, sect. 1, tel. 614.53.69, int. 152. Cazurile ce necesită intervenția Inspectoratului de Poliție Sanitară vor fi adresate Serviciului Permanent de Gardă al Inspectoratului - Str. Spiru Haret nr. 14, sect. 1, tel. 613.77.39. Salvarea are program permanent. Solicitările de ajutor pot fi primite la tel. 961. (Laura Ciobanu) “Miss Rose White”, producție SUA 1992, miercuri 1 mai, ora 21.45, la Tele 7abc 1