Cotidianul, august 1998 (Anul 8, nr. 72-97)

1998-08-07 / nr. 77

vineri, 7 august 1998 infracțiuni, justiție, armată Oribilul asasinat din zona Lacului Fundeni are deja o pistă serioasă pentru polițiștii Compartimentului Omoruri din Poliția Capitalei și procurorii din Parchetul TMB. în urma declarațiilor unor martori oculari, specialiștii antropologi au reușit să realizeze un portret robot, cu ajutorul căruia este foarte posibil ca autorul să fie arestat foarte curând. Așadar, în dimineața de 5 august, în jurul orei 6.00, un echipaj de poliție de la Secția 7 aflat în patrulare a observat pe malul Lacului Fundeni un autoturism Dacia 1300 cu însemne de TAXI; întrucât mașina părea abandonată, polițiștii au trecut la verificarea zonei. Și nu a trecut mult timp până au descoperit în apa lacului, plutind, un cadavru. Au fost alertați criminaliștii din Poliția Capitalei și Parchetul TMB, iar în scurt timp cadavrul a fost identificat: Florea Dona, 29 de ani, domiciliat în comuna Voluntari, Ilfov. Să revenim însă la condițiile în care și-a pierdut viața Florea Dona. Tânărul lucra pentru firma TAXIRO cu un contract de colaborare. Asta înseamnă că pentru o sumă de bani pe care o plătea zilnic, Florea practica taximetria cu autoturismul propriu sub însemnele companiei TAXIRO, beneficiind și de stație de emisie recepție. în noaptea de 4 spre 5 august, Florea Dona ieșise pe traseu. Din câte am aflat nu era un obișnuit al comenzilor, preferând să ia clienții direct din stradă, cursele de acest gen fiind mai bine plătite. Așa s atlă eticeeuL lucrurile nici ultimul sau ultimii clienți din viața sa. Din păcate pentru taximetrist, cel care avea să-l ucidă își propusese din prima clipă săcălătorească fără bani. Probabil transmiterea acestei vești taximetristului a stat la baza crimei. Numeroși practicanți ai meseriei de taximetrist au trecut cel puțin o dată prin experiențe de acest fel. Indivizi dubioși, țigani, infractori de drept comun, aruncă șoferului când ajung la destinație o propoziție scurtă: „Cară-tel". Iar cel care are curajul să protesteze riscă să o ia pe cocoașă, în cazul lui Florea lucrurile au degenerat, probabil, criminalul sau criminalii ajungând să-i ia taximetristului și agoniseala de peste zi, dacă tot l-au omorât. La fel de posibilă este și varianta în care asasinul să fi fost chitit pe tâlhărie din momentul în care s-a urcat în Taxi. Cert este că omorul s-a produs în altă parte decât cea în care s-au găsit mașina și cadavrul. Cablul de la stația de emisie recepție era tăiat. Probabil că în mașină au avut loc discuții aprinse, iar șoferul a vrut să folosească stația pentru a cere ajutor. Atunci i s-a tăiat cablul, conflictul a continuat, iar mașina s-a mai deplasat. Către un loc propice pentru ucigași pentru a scăpa de Florea. Ceea ce s-a și întâmplat. Numeroasele leziuni și contuzii ce s-au găsit pe cadavru demonstrează acest fapt: zdrobirea capului cu eviscerare (asta înseamnă că i-au ieșit creierii), multiple plăgi despicate la nivelul capului, zone escoriate (umăr drept, zonă scapulară stânga și lombară stânga) plăgi la nivelul mâinilor și antebrațelor, fracturi ale degetelor 3,4 și 5 mâna stângă. Toată această înșiruire nu demonstrează decât un singur lucru. Florea a fost lovit cu cel puțin două obiecte, din care unul tăios (gen topor). Și foarte probabil că aceste lovituri nu le-a primit numai în mașină, unde nu prea este loc de întors. Cu siguranță, victima a încercat să înfrunte agresorii afară din autoturism. Până la urmă a fost învins. Cadavrul a fost transportat pe malul Lacului Fundeni cu ajutorul Taxi-ului. Trupul . Cazul taximetristului Florea Dona are șanse să fie rezolvat repede Poliția a realizat portretul robot al principalului suspect în asasinatul de pe Lacul Fundeni Cetățenii sunt rugați să contacteze poliția dacă pot da informații Locul unde a fost găsită victima Victima a fost desfigurată cu bestialitate Omor - O 4L 08.1.998 Plutonierul major Florea Pană Autorul tragediei de la Ciolpani a fost arestat El riscă până la 7 ani închisoare Miercuri s-a pus în mișcare acțiunea de urmărire penală împotriva plutonierului major Florea Pană, autorul accidentului de circulație din comuna Ciolpani în urma căruia și-au pierdut viața trei femei, iar o fetiță de 13 ani a fost grav rănită. După ce a fost audiat de colonelul Ioan Slăvoiu, s-a dispus arestarea preventivă a pri. mar. Florea Pană pe o perioadă de 30 de zile. Acesta a fost imediat reținut, în prezent aflându-se în Spitalul Penitenciarului Jilava. Florea Pană este acuzat de ucidere din culpă conform art. 178, alin. 2 și 5 din Codul Penal. Conform legii, Pană riscă o pedeapsă de la 2 la 7 ani închisoare, cu un spor de trei ani pentru că prin fapta sa a cauzat moartea mai multor persoane. Arestarea preventivă a lui Pană survine la o zi după ce cinci ofițeri și trei subofițeri de la Cercetări Penale au fost pedepsiți disciplinar. Printre cei sancționați pe această cale se numără și Florea Pană care urmează să fie trimis și în fața Consiliului de Judecată. Florea Pană a fost șoferul personal al șefului Direcției Cercetări Penale, Constantin Manoloiu. Silvana PĂTRĂȘCANU La invitația lui Victor Babiuc, Noul ministru ungar al Apărării efectuează o vizită de lucru în România Se va discuta despre colaborarea viitoarei dintre cele două armate Luni, 10 august a.c., Janos Szabó, ministrul Apărării al Republicii Ungare, însoțit de o delegație militară, va efectua o vizită de lucru în România, la invitația ministrului de stat, ministrul Apărării Naționale, Victor Babiuc. întâlnirea celor doi miniștri va avea loc la Oradea. Cu acest prilej vor fi abordate teme de interes comun privind cooperarea militară româno-ungară, stadiul actual al reformei forțelor armate, strategia națională de integrare a României în Alianța Nord-Atlantică. Miniștrii Apărării român și ungar vor discuta, de asemenea, despre situația politico-militară regională și despre perspectivele dezvoltării colaborării româno-ungare. t Semnalmentele suspectului Tânăr, circa 30-35 de ani. Aproximativ 1.80 m, bine legat. Față ovală, păr negru, lung, pieptănat pe spate cu gel (bizantină), chelie bilaterală frontală, mustață subțire. „ .%£«•#* 1 ■ /. X I îmbrăcat cu o cămașă albastră înflorată, cu mâneci lungi, suflecate, pantaloni de culoare neagră, bufanți, pantofi negri, fost aruncat în apă, iar mașina, abandonată. Din fericire, unul dintre agresori, poate singurul, a fost văzut, astfel că persoanele cărora portretul robot pe care îl publicăm le spune „ceva" sunt rugați să apeleze la 955, 313.01.47 sau 314.83.55. Gabriel DOGARU Polițiștii i-au identificat pe cei patru chinezi care au tras cu armele în discoteca Harlem din București Polițiștii bucureșteni i-au identificat pe cei patru cetățeni chinezi care au împușcat, în noaptea de 1 spre 2 august, doi români în discoteca Harlem din Capitală. Cei patru chinezi sunt acuzați de tentativă de omor, cazul lor fiind cercetat de către Compartimentul Omoruri din Poliția Capitalei și Parchetul Tribunalului București. în noaptea respectivă cei patru chinezi au intrat în discoteca Harlem (fostul ștrand Titan) din zona metrou Grigorescu, unde s-au certat, spărgând, sticle și pahare, doi români fiind răniți de cioburi. La scurt timp, asiaticii au părăsit localul, dar s-au întors, deoarece unul dintre aceștia și-a uitat telefonul mobil în discotecă. Unul dintre chinezi a rămas la volanul autoturismului cu care veniseră, un BMW cu numărul B-8361. între timp, Gabriel Georgescu, viitoarea victimă, a ieșit din discotecă, dar chinezul din BMW a scos mîna pe geamul autoturismului și a început să tragă cu arma, împușcându-l pe român. Ceilalți trei chinezi au ieșit în fugă din discotecă și au început să tragă și ei cu armele, rănindu-l pe Ovidiu Ion, care se afla în holul localului. Proprietarul autoturismului BMW verde metalizat, cu numărul B-8361, a fost identificat rapid în persoana lui LiXue Fang, în vârstă de 33 ani. Tot la fel de repede s-a stabilit că acesta nu face parte din grupul de suspecți. După câteva tentative nereușite de arestare a agresorilor, polițiștii au reușit să-i identifice astfel că se așteaptă cât de curând ca aceștia să pice în plasă. G.D. ROLAST LA PITEȘTI Str. Dobrogeanu Gherea nr. 1, înregistrată la Registrul Comerțului cu numărul 103/87/1991 anunță: Adunarea Generală Extraordinară a Acționarilor In ședința din 23.03.11?y8 a hotărât majorarea capitalului societății cu suma de 10.440.000.450 lei (1.200.UU0 dolari SUA la cursul de 8700 lei/dolar SUA). Acțiunile noi emise, în număr de 6 327 273, cu o valoare nominală de 1000 lei/acțiune, vor fi vândute acționarilor înregistrați în Registrul Acționarilor valabil la data de 20.07.1998, proporțional cu numărul de acțiuni deținute, la un preț de vânzare de 1650 lei/acțiune pentru acționarii români și 0,1897 dolari SUA/acțiune pentru acționarii străini. Dreptul de preferință al acționarilor poate fi exprimat într-un termen de 55 de zile ( începând cu data de 23.07.1998 până la data de 15.09 1998). Acțiunile nesubscrise până la termenul de 15.09.1998 pot fi cumpărate de acționarii societății până la data de 30.09.1998, fără a se ține seama de numărul de acțiuni pe care le dețin. Acționarii vor depune la sediul societății cererea de subscriere însoțită de dovada depunerii contravalorii acțiunilor cumpărate, la prețul de 1650 lei/acțiune sau 0,1897 dolari/acțiune. Sumele destinate cumpărării acțiunilor se pot depune la Banca Comercială Română Pitești, cont în lei 301438102 pentru acționarii români și contul 472381602330 în valută pentru acționarii străini. Cererile de subscriere se pot ridica de la sediul societății. Relații suplimentare se pot obține la sediul societății sau la telefon 048/282777/194. 1 CV* Vești bune pentru pensionarii militari, în luna august se vor achita restanțele și integral drepturile de pensie Referitor la diminuările operate în cursul lunii iulie a.c. asupra pensiei suplimentare a pensionarilor militari, Direcția Financiară a MApN precizează că în luna august a.c. se vor achita integral drepturile de pensie, inclusiv diferențele cuvenite pentru luna iulie a.c. Această măsură a fost posibilă datorită demersurilor întreprinse de către Direcția Financiară și înțelegerii manifestate la nivelul organelor de specialitate ale Ministerului Muncii și Protecției Sociale și Ministerului Finanțelor. Șef al Direcției de Protecție I . y și Siguranță Militară. Generalul Bădălan știe mai puțin despre „Țigareta II“ decât ziariștii El a precizat că trebuie să ofere informații superiorilor și nu să ia decizii însărcinat de CSAT, în luna mai, să preia funcția de șef al Direcției de Protecție și Siguranță Militară în urma scandalului „Țigareta II“, generalul Eugen Bădălan a prezentat ieri Comisiei senatoriale de apărare proiectul de restructurare a acestei instituții. El a declarat că totul este în fază de proiect și procesul de restructurare se va finaliza în luna octombrie a acestui an. Singura măsură concretă anunțată de Bădălan constă în înființarea unui departament de relații cu publicul (?) în cadrul serviciului pe care îl conduce. Surprinzătoatre sunt afirmațiile șefului Direcției de Protecție și Siguranță Militară în legătură cu afacerea de contrabandă de pe Aeroportul Militar Otopeni. Bădălan a precizat că s-ar putea să știe mai puține decât ziariștii în această problemă și că toate datele de care dispune provin de la mass-media. Mai mult decât atât, el se declară dezinteresat de operațiunea de contrabandă făcută, reamintim, cu concursul unor ofițeri din MApN. Considerând că adevărului intra exclusiv : , competența justiției, în plus, generalul Bădălan a atenționat că îndepărtarea corupților din structurile militare nu intră în competența direcției pe care o conduce, restructurarea acestui departament însemnând o nouă structură organizatorică și nu disponibilizări de personal. Reamintim că predecesorul dlui Bădălan, generalul Dohotaru, a fost demis după ce a declarat că de afacerea „Țigareta II“ a aflat din ziare. Majoritatea senatorilor, între care președintele comisiei, Nicolae Alexandru (PD), s-au arătat mulțumiți de prestația reprezentantului MApN. Ei au precizat că acesta este un ofițer deosebit de competent și s-a prezentat foarte bine în fața comisiei. Amelia IONAȘCU Fost comandant al căștilor albastre care au acționat în Africa __________________________________________________________________ Colonelul Petre Botezatu este noul șef al Direcției Operații din Statul Major General Prin ordin al ministrului Apărării Naționale, începând cu data de 1 august, 1998, colonelul Petre Botezatu a fost numit în funcția de șef al Direcției Operații din Statul Major General. După cum se știe, col. Botezatu a fost comandantul primului batalion de căști albastre trimis într-o misiune peste hotare. Este vorba de Batalionul 2 Infanterie „Călugăreni“, care a acționat în cadrul misiunii „UNAVEM III“ din Angola, în Africa. Colonelul Petre Botezatu s-a născut pe 7 iulie 1945 în localitatea Gălbinaș din județul Buzău. A absolvit Școala de ofițeri de transmisiuni în 1967 și Academia Militară, Secția arme întrunite în 1981. Printre funcțiile îndeplinite până la această dată amintim: coman dant de pluton, comandant de batalion, șef secție la comanda ment de armă, observator militar în Republica Moldova, șef secție la Statul Major al Trupelor de Uscat, comandant al Batalionului 2 Infanterie, șeful Colegiului Superior de Stat Major din Academia de înalte Studii Militare. Colonelul Botezatu l-a înlocuit în funcția de șef al Direcției Operații pe generalul de brigadă Mihăiță Costache care a fost numit prim-locțiitor al șefului Statului Major al Trupelor de Uscat. Redactor de bază al Departamentului Investigații și ziarist de mare viitor, colegul nostru Dem Iordache, zis Termiță, își serbează azi ziua de naștere. Prietenii și colegii îi urează „La mulți ani!“. Colonelul Petre Botezatu \