Cotidianul, septembrie 1999 (Anul 9, nr. 2448-2473)

1999-09-15 / nr. 2460

COTIDIENE Colonelul Valeriu Baltaga și-a pierdut viața într-un tragic accident de circulație Luni seara, colonelul Valeriu Baltaga, ofițer specialist în cadrul Serviciului de Combatere a Criminalității Economico-Financiare al IJP Prahova, și-a pierdut viața într-un tragic accident de circulație. Colonelul Valeriu Baltaga se deplasa, în jurul orei 19.20, pe raza localității Lipănești, Venind dinspre Măgurele spre Ploiești, la volanul autoturismului său, nr. PH-49-VW. Un automobil Dacia aflat în fața sa a frânat, șoferul dorind să evite un biciclist. Colonelul Baltaga a tras de volan stânga, pentru a evita vehiculul, a intrat pe contrasens și s-a izbit în plin de un camion marca „Roman", aparținând SC Energomontaj Câmpina. Ofițerul a decedat pe loc. La fața locului s-a deplasat o echipă formată din șeful IJP Prahova, colonelul Constantin Chirilă, prim-procurorul Parchetului Militar Prahova, colonelul Florin Olteanu, șeful Serviciului Criminalistică din cadrul IJP Prahova, colonelul Vasile Dobrescu, lucrători ai Serviciilor Cercetare Penală, Criminalistică și Poliție Rutieră. Colonelul Valeriu Baltaga, ofițer specialist, a fost șef al Serviciului de Combatere a Criminalității Economico-Financiare al SJP Prahova până în anul 1996, când a fost schimbat în baza unui algoritm politic. Avea 49 de ani. Căsătorit cu Coca, profesoară la Liceul Agricol din Valea Călugărească, era tatăl a două fetițe minore. Născut în Gugești, județul Vrancea. Era unul dintre cei mai iubiți și apreciați polițiști prahoveni. Prin natura meseriei sale, ancheta cazuri foarte grele, cu implicații deosebite. Surse confidențiale afirmă că în cursul săptămânii trecute, în prezența sa și a intransigentei procuror Georgeta Buliga de la Parchetul de pe lângă Tribunalul Prahova. Liviu Niță, administratorul firmei „Smoil", aflat în arestul IJP Prahova, a făcut mărturisiri complete, cuprinzând nume ale unor locali și naționali ai Partidului Democrat. Violeta NICA Specialiști în plasamente financiare GELSOR Telefon: (Ol) 330 63 60, www.gelsor.coin Ieri dimineață Un bloc din București a fost zguduit de trei explozii pagina 9 * Concertul Modern Talking se amână pentru că Dieter Bohlen este bolnav Concertul grupului german de muzică pop Modern Talking, programat inițial pentru sâmbătă, 18 septembrie, la București, pe Stadionul Național Lia Manoliu, a fost amânat. Organizatorii anunță că spectacolul va avea loc cel mai probabil în săptămâna 3-10 octombrie. Motivul amânării megaconcertului îl constituie o problemă de sănătate a solistului Dieter Bohlen. Ada DUMITRESCU România își sporește măsurile de securitate din cauza atentatelor de la Moscova Autoritățile române au luat măsuri suplimentare de precauție în urma valului de atentate teroriste de la Moscova, au declarat, marți, surse din cadrul serviciilor de informații. Potrivit surselor citate, România a întărit, în principal, paza la granițe și la Ambasada Federației Ruse din București. Ministerul român de Interne a luat măsurile „obișnuite" pentru situații de acest gen, a declarat purtătorul de cuvânt al Mr. Mihaela Bădic. Atentatele cu bombe care au avut loc în ultimele două săptămâni, în Rusia s-au soldat cu peste 200 de morți. Marius IOSEF Doi directori de la Petromidia sunt anchetați pentru că au facilitat sustragerea de documente secrete Cazul lui Sergin Hagioglu, angajat al firmei turcești Akmaia, cu privire la sustragerea unor documente cu caracter secret din arhiva combinatului Petromidia, a devenit public în urmă cu aproximativ două săptămâni, când acesta a fost arestat. Procurorii constănțeni au extins cercetările cu privire la acest caz și la nivelul conducerii combinatului de la Midia-Năvodari. Dacă până ieri nu se putea spune că directorii Gheorghe Stănescu și Gelu Pătrăhău au fost anchetați, pentru că procurorii doar au purtat niște discuții cu aceștia, se pare că situația s-a modificat. Gheorghe Stănescu și Gelu Pătrăhău au fost chemați ieri la Parchet, însoțiți de avocați, pentru a fi audiați. Demersul anchetatorilor urmărește stabilirea unor concluzii cu privire la modul în care documente cu caracter secret au ajuns să fie descoperite la punctul vamal Vama Veche, în momentul în care părăseau România cu destinația Turcia. Urmează probabil să se stabilească cine din conducerea combinatului Petromidia a facilitat acțiunea lui Hagioglu, Doru IORDACHE A Integrarea socială a țiganilor români - o prioritate a discuțiilor de la Bruxelles Ministrul integrării europene, Alexandru Herlea, se va afla astăzi la Bruxelles, pentru o reuniune de consultări cu oficiali ai Comisiei Europene în vederea finalizării Raportului periodic al acestui organism referitor la progresele înregistrate de țara noastră în perspectiva aderării la UE. Criticat, în repetate rânduri, de premierul Radu Vasile și PNȚCD pentru rezultatele slabe obținute în domeniul pe care îl are în custodie, Herlea își propune să facă o informare la zi către responsabilii Comisiei Europene, în prim-plan se află protecția copilului, integrarea socială a romilor, reforma economică, stadiul adoptării aquis-ului comunitar, protecția mediului, statutul funcționarului public, întărirea controlului frontierelor și demilitarizarea poliției. Documentele ce vor fi luate în discuție vor fi date publicității de Comisia Europeană la începutul lunii octombrie și vor avea impact major asupra deciziei Consiliului European de la Helsinki, din decembrie, privind invitarea României pentru începerea negocierilor de aderare la UE. Ortansa TEODOR Alexandra Caracoti, șef al Biroului 19 de Presă de la Cotroceni, l-a părăsit pe Constantinescu pentru bani mai mulți Alexandra Caracoti a părăsit luni echipa de consilieri ai lui Emil Constantinescu. Fostul șef al Biroului de Presă de la Cotroceni a renunțat la rangul de consilier de stat pentru o funcție mai bine remunerată. Adică, a plecat pentru bani mai mulți. Putem spune că în acest caz glasul sângelui și-a spus cuvântul, și asta deoarece Caracoti aparține „generoasei" etnii a macedonenilor. Ex-șefa Biroului de Presă al Președinției și-a cerut transferul la o firmă privată specializată în P.R.. Se pare însă că nu numai banii au contribuit la luarea acestei decizii; în ultima perioadă, Alexandra Caracoti s-a văzut scoasă din cărți la Cotroceni. Apariția lui Răsvan Popescu pe post de purtător de cuvânt i-a redus din atribuții, în plus, o serie de gafe la care fost coautoare - gafe care au culminat cu îmbarcarea în avionul prezidențial pentru SUA a unui ziarist care nu avea viză - au îndepărtat-o de șeful statului. în ultimul timp Constantinescu a evitat să o mai ia în deplasările în străinătate, care erau specialitatea Alexandrei. Demisionară a făcut parte din staff-ul electoral al actualului președinte în 1996. După instalarea la Cotroceni, domnișoara Caracati a devenit celebră pe culoarele Cotroceniului și datorită relațiilor sentimentale prin care s-a legat de mai mulți angajați prezidențiali, între care și șeful de cabinet al președintelui, Mugur Ciuvică, Ciprian RANGHEL Economic Fabricanții vor scumpi berea cu 35% Externe pagina 2 Sârbii refugiați în România vor putea emigra în SUA pagina 3 Social Agenția Națională pentru Locuințe așteaptă 200.000 de cereri de la cei fără casă pagina 5 Privilegiile acordate revoluționarilor, pseudorevoluționarilor și mai ales contrarevoluționarilor au făcut din crainicul TVR Cornelius Roșianu și din „celebrul" revoluționar Zainea proprietari asupra terenurilor pe care s-au construit aceste vile de pe malul lacului de la intersecția din Tâncăbești a șoselei București - Ploiești și intrarea spre Snagov. Din păcate, terenul respectiv nu putea fi atribuit nimănui din cauză că aparținea I.A.S.-ului, dar totuși, din „fericire“, acesta a fost vândut unui oarecare Shimon, cu un milion de dolari, care, nu se știe pe ce sumă, a permis unui oarecare Rădulescu să construiască vilele din imagine în vederea unor operațiuni speciale sau închirierii către barosanii rămași pe margine. Altfel nu ar ține la dispoziția paznicilor una din vile, chiar dacă se numesc body-guards. Andrei IONESCU 4