Cotidianul, iulie 2000 (Anul 10, nr. 2705-2730)

2000-07-22 / nr. 2723

și ne vedem la Tony Blair ne e teamă să interpretăm Isărescu a negociat condițiile candidaturii , la Președinție 9 9 Premierul Mugur Isărescu a avut ieri după-amiază o întrevedere cu liderii noii alianțe PNȚCD-UFD - Ion Diaconescu, Ioan Mureșan, Varujan Vosganian și Mircea Coșea, întâlnirea, desfășurată la Palatul Victoria, a fost prima de acest fel după ce Emil Constantinescu și-a anunțat decizia de a nu mai candida pentru încă un mandat prezidențial. Ceea ce părea aproape sigur după întâlnire era că Mugur Isărescu va candida la Președinția României. Nu se știa însă dacă Isărescu se va înregimenta într-un partid politic sau dacă el va alege calea unei candidaturi independente, cu susținerea Convenției Democrate. pagina 2 pagina 9 Cotidianul Fondator ION RAȚIU Anul X, numărul 2723, sâmbătă 22, duminică 23 iulie 2000,12 pagini, două ediții, 3000 lei Consulatul din Sibiu își schimbă politica de vize față de turiștii români . Conducerea Prefecturii Sibiu s-a întâlnit ieri cu reprezentanții SJP, cu primarul Klaus Johannis și cu consulul general al Germaniei, Harald Gherich, pentru a pune la punct o strategie necesară evitării problemelor apărute în ultima perioadă la Consulatul German din Sibiu. Menționăm că zilnic peste 300 de persoane așteaptă să-și depună cererile sau să-și primească viza, fapt ce duce la declanșarea unor stări conflictuale din cauza aglomerației. în această săptămână, altercațiile s-au accentuat, fiind necesară intervenția forțelor de ordine pentru a liniști spiritele. Aceste evenimente au scandalizat atât conducerea Consulatului, cât și pe cea a Primăriei Sibiu, fapt ce a dus la luarea unor măsuri speciale în acest sens, în urma întâlnirii de ieri, s-a stabilit ca, începând de luni, să se introducă un sistem de programare special pentru solicitanții vizelor turistice. pagina 3 Disensiuni între liderii ApR privind negocierile cu PNL Colaborarea PNL-ApR începe iarăși să scârțâie. La o zi după elaborarea principiilor ce ar urma să stea la baza alianței între cele două partide, vicepreședintele ApR, Gheorghe Ținea, acuză delegația PNL că încearcă să obțină „credit politic nemeritat din contactele cu ApR". Protestul lui Ținea vizează „atitudinea neloială a delegației PNL față de înțelegerile stabilite în cadrul discuției din 20 iulie". El este nemulțumit că liberalii au remis presei o listă cuprinzând 10 principii privind colaborarea politică dintre cele două partide. Intervenția lui Tinea pare extrem de ciudată, deoarece vicepreședintele ApR se afla de față când liderul PNL, Valeriu Stoica, a prezentat verbal cele 10 teme. pagina 2 de în scandalul Costea Francezii au trimis saci probe la București Magistrații francezi au trimis, prin curier diplomatic, la București toate actele stocate în scandalurile „Costea", documente care ieri au poposit la Parchetul General. Actele, de la care se așteaptă elucidarea cazului, cuprind cheltuieli făcute de firmele lui Costea pentru găzduirea personalităților române, precum și pentru afișele electorale și pentru albumul „Eterna și fascinanta Românie". Din câte am putut afla, declarațiile persoanelor audiate până în prezent vor fi confruntate cu actele, iar titularii vor fi reaudiați dacă la prima rundă au omis unele lucruri. Potrivit acestor acte există posibilitatea ca o serie de persoane să părăsească definitiv sfera celor audiați, iar altă serie să se afunde și mai rău în mocirla suspiciunilor. Mexicanii au fost profund „mișcați“ de vizita lui Emil Constantinescu Emil Constantinescu a bifat ieri o acțiune care nu figura in agenda oficială a vizitei sale în Mexic: un cutremur. Evenimentul s-a consumat în nocturnă, în jurul orei locale 1:15, și nu a fost un cutremur oarecare ci unul de dimensiuni prezidențiale: 5,9 grade pe scara Richter, cu epicentrul chiar în capitala Ciudad de Mexico. Potrivit unor oficialități din delegația română, președintele Emil Constantinescu a scăpat teafăr, doar puțin cam zgâlțâit, ținând cont că era cazat la Hotel Presidente, într-un apartament situat la etajul 42, fiind astfel în postura de a „gusta" din plin efectele balansului. Seismul nu a cauzat pagube semnificative, la o primă estimare, și nu a fost urmat de vreo replică. Laura CIOBANU HUtfkVHKK „Almanahul Ocultismului“ Pentru prima dată pe piața românească de media va apărea un almanah dedicat integral ocultismului. O ușă deschisă spre fabuloasa lume a magiei, vrăjitoriei și alchimiei, o realitate alternativă, ale cărei dimensiuni nu sunt accesibile decât inițiaților. Practic, prin „Almanahul Ocultismului“, ziarul „Cotidianul" vă oferă posibilitatea să cunoașteți legi până acum secrete: profețiile, pactul cu diavolul, ritualurile sabatului diabolic, alchimia și piatra filosofală, tarotul, numerologia. Pentru prima dată în țara noastră sunt dezvăluite planurile tainice ale bolșevicilor de a-l reînvia pe Lenin prin tehnici ale „științei proletare", fantastica mitologie românească cu sufletele rătăcite, strigoii și moroii, fetele și zburătorii, zânele și babele în paginile cărții care dezleagă misterele vieții și morții, puteți găsi rețete de parfumuri, fumigații și filtre utilizate în magie și vrăjitorie. Și pentru cei interesați să-și afle destinele până la fârșitul anului, Almanahul prezintă și un Horoscop întocmit după cele mai precise legi, scrise și nescrise, ale astrologiei Tematica și grafica de excepție sunt argumentele noastre pentru cei pasionați de misterele de lângă noi. Camenco Petrovici a fost eliberat din arest rol, procurorii care anchetează cazul FNI au întrerupt, după trei ore, audierea lui Camenco Petrovici, din cauza stării de sănătate a fostului director CEC. La momentul respectiv, avocații Paula Iacob și Mihai Ghica au declarat că Petrovici, în vârstă de 70 de ani, a fost investigat de către medici întrucât suferă de hipertensiune și diabet. Fostul director CEC va fi cercetat tot ca învinuit, dar în stare de libertate. pagina 5 Prețul de integrare a României în NATO este cel mai mic din Europa de Est Integrarea în NATO presupune pentru țările din Europa de Est să-și reevalueze întreaga capacitate de luptă, îndeosebi printr-o modernizare a echipamentului la calitatea și compatibilitatea echipamentului NATO. Acest lucru va costa sute de milioane de dolari pentru economiile în tranziție care se luptă cu trecerea de la socialism la sistemul de piață. în același timp, industriile de apărare ale nou-veniților în NATO (Cehia, Polonia, Ungaria) suferă de pe urma prăbușirii Imperiului sovietic, care a distrus producția de armament finanțată din banii guvernului. Salvarea întreprinderilor nerentabile de armament este crucială pentru menținerea creșterii economice necesare plătirii modernizării armatelor, cerută de NATO. Iar compatibilitatea cu NATO oferă șansa încheierii unor tranzacții mai mari și mai profitabile cu cumpărătorii occidentali în domeniul militar și permite deschiderea acestor țări către piețe și metode noi de a încheia afaceri, către investiții reciproce, într-un cuvânt, le oferă șansa supraviețuirii. Experții occidentali sunt de părere că șansele ca industriile naționale să supraviețuiască sunt foare mici în condițiile în care acestea nu se integrează sau nu fuzionează. pagina 8 Trei sute de proprietari de chioșcuri au manifestat împotriva Primarului General Aproximativ trei sute de proprietari de chioșcuri și vânzători s-au adunat, vineri, în fața Primăriei Capitalei, pentru a protesta față de decizia primarului general, Traian Băsescu, de evacuare a construcțiilor amplasate ilegal pe trotuare și pe spațiile verzi din oraș. Protestatarii au blocat, în câteva rânduri, bulevardul Regina Elisabeta și au forțat intrarea jn sediul municipalității, dar au fost respinși de forțele de ordine; în jurul Primăriei au fost așezați în dispozitiv aproximativ două sute de jandarmi și polițiști. Masați pe trotuarul de lângă Parcul Cișmigiu, comercianții au scandat „Jos Băsescu", „Hoții", „Te-am votat, ne-ai sabotat", „Asta-i treaba ta? Să iei pâinea mea?". Ei au purtat pancarde în care îi cereau primarului să renunțe la acțiunea de ridicare a chioșcurilor și a tarabelor. Deținătorii construcțiilor a căror funcționare este autorizată doar de primăriile de sector, contrar Hotărârii 160/2000 a Consiliului General al Municipiului București, sunt nemulțumiți de faptul că Băsescu refuză să negocieze anularea documentului respectiv și este dispus să discute cu ei doar despre cât de repede se va executa demolarea chioșcurilor și a tarabelor. pagina 4 Românii sunt prea săraci pentru a plăti taxele la liceu pagina 3 Politic Fostul președinte al județului Harghita, Kolumban Gabor, s-a retras din UDMR Social Traian Băsescu „i-a invinsu pe sindicaliștii de la RATB Investigații Bebe Carabină rămâne la răcoare pagina 4 pagina 8 Cultura Romania, cu un balerin și cu Benone Sinulescu, în Grecia paginat Economic România și Uniunea Europeană au stabilit contingente de mărfuri alimentare cu taxe vamale zero Sport Finalii încearcă Dunărea cu degetul. In Viena Cancan pagina 7 Externe Barak a acceptat propunerea SUA privind Ierusalimul pagina 10 Cornel Fugaru, președinte de juriu, alungă ziariștii de la preselecție pagina 1 2 pagina 2 pagina 11 Cătălin Botezatu va executa trei ani de închisoare Judecătorii secției a ll-a penale a Tribunalului București s-au pronunțat, ieri, în dosarul „Sanca“. Designerul Cătălin Adrian Botezatu va executa trei ani de închisoare pentru înșelăciune, din care va fi scăzută perioada petrecută în arest din 16.10.1996 până 14.03.1997. Judecătorul a dispus arestarea acestuia. Alexandru Răducan, acuzat de înșelăciune, a primit o pedeapsă de șapte ani închisoare, din care se va reduce un an și jumătate, perioadă în care a stat în închisoare. Fosta directoare adjunctă a Sucursalei Lipscani a BANCOREX, Mirela Falco, va executa 10 ani închisoare pentru abuz în serviciu. pagina 5 TOPUL EVENIMENTELOR 1. în scandalul Costea francezii ne trimit probe 2. A fost arestat un suspect în cazul copilului accidentat ■BASCA !»OI»I LAIBA IBOMASSA -COOPERATIVA DE CREDIT-