Cronica Sătmăreană, iulie-septembrie 1969 (Anul 2, nr. 424-503)

1969-07-22 / No. 443

2 Ш [UNK]!\ SÄTMARFANÄ Marți 22 iulie 1969 CONFERINȚA EXTRAORDINARĂ A ORGANIZAȚIEI JUDEȚENE DE PARTID SATU MARE Expunerea prezentată de tovarășul Iosif Uglar (Urmare din pag. 1)ducție, perfecționarea relațiilor socialiste, a întregii vieți economice și sociale a țării, în dezbateri s-a subliniat cu pregnanță efectul deosebit de pozitiv al măsurilor inițiate de către conducerea de partid în economie, știință, cultură, învățămint, în toate domeniile activității de partid și de stat, pentru perfecționarea organizării societății și ridicarea nivelului de bunăstare a poporului, pentru dezvoltarea democrației socialiste, promovarea de către partid — în toate sferele creației materiale și spirituale — a unui puternic suflu înnoitor. Adunările generale și conferințele de partid au constituit un nou prilej de afirmare a unanimității comuniștilor în ce privește prețuirea grijii și atenției pe care Comitetul Central o manifestă fată de întărirea rolului partidului în conducerea societății, a rolului tuturor organelor și organizațiilor de partid în conducerea activității din domeniile în care activează. In spiritul documentelor pentru Congresul al X-lea, comuniștii au analizat cu propria lor activitate, minuțiozitate au militat pentru promovarea mai largă tot ceea ce este nou și înaintat, a a experienței pozitive, a spiritului intransigenței față de neajunsuri, propriu partidului nostru, a receptivității maxime față de ideile prețioase reieșite din dezbateri, propunerilor și observațiilor deja prinse din cuvîntul participanților la dezbateri. Prin hotărîrile adoptate, organizațiile de partid s-au angajat să asigure condițiile deplinei fructificări a tuturor propunerilor privind perfecționarea pe mai departe a vieții organizațiilor noastre. S-a subliniat cu pregnantă în adunările de partid și cele publice că obiectivul central al activității de investiții, în condițiile creșterii necontenite a eforturilor materiale pe care le face societatea noastră pentru o dezvoltare economică în ritm susținut, îl constituie îmbunătățirea generală a muncii constructorilor, proiectanților și titularilor de investiții, care trebuie să se preocupe cu toată răspunderea de îndeplinirea exemplară a sarcinilor ce le revin, urmărind perseverent continua reducere a duratei de execuție a lucrărilor, scăderea ponderii construcțiilor în totalul investițiilor, obținerea unui spor cît mai mare de producție și beneficiu la fiecare leu investit. In adunările de partid și obștești s-a acordat o importanță mare dezbaterii problemelor referitoare la dezvoltarea agriculturii, analizai posibilităților de creștere a producției vegetale și animale, prin mai buna folosire a pămîntului, bazei tehnice materiale și a forței de muncă, aplicarea perseverentă a complexului de măsuri indicate de știința agricolă. Un ecou deosebit au avut măsurile preconizate pentru punerea în valoare a marelui potențial de progres al agriculturii noastre cooperatiste, măsurile preconizate în ceea ce privește întărirea și lărgirea acțiunilor intercooperatiste pentru sporirea mai substanțială a producției de carne,legume și alte produse agroalimentare, cît și pentru realizarea în comun a unor capacități de semiindustrializare a producției, mai ales la legume, fructe, lapte. Comitetul județean de partid consideră că, în toate domeniile producției materiale din județul nostru, dezbaterile au constituit în fapt un prilej minunat de însușire a politicii interne și externe a partidului, de cunoaștere a obiectivelor de viitor, sintetizate în Tezele C.C. al P.C.R. și în proiectul de Directive ale Congresului al X-lea și, totodată, au marcat un moment important de analiză aprofundată a sarcinilor economice, politice și organizatorice prefigurate cu atîta claritate în documentele pentru Congresul al X-lea al partidului. Tovarășul Iosif Uglar a făcut apoi o amplă trecere în revistă a profundelor transformări social-economice petrecute în viata poporului nostru în ultimii 25 de ani, sub conducerea partidului. Ridicînd pe o treaptă superioară procesul edificării socialiste a țării, pe baza programului elaborat de Congresul al IX-lea și de Conferința Națională a partidului, poporul nostru a dobîndit succese fără precedent în înfăptuirea politicii de industrializare socialistă, de dezvoltare și modernizare a agriculturii, a făuririi unei economii puternice, prospere, a asigurării avîntului nestăvilit al forțelor de producție. Continuând linia stabilită de Congresul al IX-lea și Conferința Națională, documentele programatice — stălucită sinteză a politicii științifice, marxist-leniniste a partidului nostru — reflectă rezultatele vastei activități desfășurate de partid pentru aprofundarea problemelor legate de perfecționarea organizării societății, a relațiilor de producție, a conducerii și planificării economiei naționale, a întregii vieți social-politice. Ele pornesc de la cunoașterea temeinică a realităților concrete și condițiilor specifice ale României, de la necesitățile de îmbunătățire continuă a mecanismului economic și social, impuse de stadiul actual al dezvoltării tării și de cuceririle înregistrate pe plan mondial. In acest fel, ilustrînd aplicarea creatoare a principiilor universale ale învățăturii marxistleniniste la particularitățile țării noastre, cele două documente preconizează soluții realiste pentru mersul înainte al societății, dau expresie conștiinței de sine a națiunii noastre socialiste. Vorbitorul a analizat principalele idei cuprinse în documentele pentru Congresul al X-lea, subliniind că principiile care vor sta la baza politicii interne și externe a partidului și statului, liniile directoare privind dezvoltarea economică și socială a țării în perioada următoare, cît și obiectivele preconizate pentru cincinalul următor au un profund temei științific, sunt puternic ancorate în realitate, corespund întrutotul cerințelor și posibilităților dezvoltării noastre pe drumul socialismului și comunismului. In continuare, vorbitorul a arătat: In actuala etapă istorică se afirmă tot mai puternic rolul statului în societate, sporesc atribuțiile sale în organizarea și conducerea vieții sociale. Continuînd linia stabilită de Congresul al IX- lea și Conferința Națională, se va urmări și în viitor perfecționarea întregii activități a statului, creșterea atribuțiilor și competențelor organelor sale, îmbinarea armonioasă a conducerii centrale cu autonomia largă a organelor locale. Tezele Comitetului Central acordă o atenție deosebită adîncirii continue a democrației socialiste, creării celor mai favorabile condiții pentru dezvoltarea și afirmarea personalității umane. In această direcție, vor fi îmbunătățite căile de atragere multilaterală a maselor populare la activitatea organelor , de stat, la conducerea întregii societăți, la dezbaterea și elaborarea politicii interne și externe a țării noastre. Practica dezvoltării sociale demonstrează că în procesul făuririi noii orînduiri, creșterea rolului partidului de forță conducătoare a societății este o lege obiectivă, o cerință imperioasă a progresului social. Tocmai de aceea, în Teze se evidențiază că noua etapă a construcției socialismului în România, complexitatea sarcinilor ce se pun în toate domeniile vieții sociale sporesc nemăsurat răspunderile ce revin partidului comunist. In acest sens este necesară perfecționarea continuă a activității partidului, a formelor și metodelor sale de muncă, creșterea contribuției fiecărei organizații de partid, a fiecărui comunist la rezolvarea sarcinilor impuse de procesul construcției socialiste. In contextul complexelor sarcini ce revin organelor și organizațiilor de partid, comuniștii sătmăreni păstrează viu în conștiința lor îndemnurile tovarășului Nicolae Ceaușescu adresate activului de partid cu prilejul recentei vizite făcute în județul nostru. Așa cum ne-a indicat conducătorul nostru iubit, va trebui să ne preocupe permanent întărirea legăturii cu oamenii muncii, să considerăm munca de partid, de activist de partid în strînsă legătură cu unirea energiilor tuturor oamenilor muncii. Trebuie să manifestăm maximum de receptivitate la propunerile maselor populare, să acționăm cu mai multă atenție și cu mai multă perseverență în direcția soluționării problemelor și cerințelor oamenilor muncii. O abordare aprofundată, cuprinzătoare, găsesc în Tezele Comitetului Central cele mai importante probleme ale dezvoltării activității ideologice. In viitor va primi un cîmp și mai larg de desfășurare munca educativă, accentuîndu-se asupra cunoașterii aprofundate de către toți comuniștii a liniei politice a partidului nostru, a hotărîrilor de partid și de stat, a poziției Partidului Comunist Român în problemele mișcării comuniste și muncitorești și ale situației internaționale, întreaga activitate ideologică și culturală trebuie să contribuie la mobilizarea activă a maselor, la înfăptuirea programului partidului de înflorire multilaterală a patriei, la dezvotarea conștiinței socialiste și promovarea trăsăturilor politico-morale înaintate, specifice constructorilor noii societăți. In Tezele Comitetului Central se arată că una din marile cuceriri ale socialismului în România este rezolvarea justă, în spirit marxist-leninist, a problemei naționale. Progresul economic, social și cultural, adîncirea continuă democrației socialiste, oferă fiecăarui cetățean — român, maghiar, german și de alte naționalități —• posibilități multilaterale de afirmare și promovare în toate domeniile activității sociale. Aceste realități sociale sînt o prezență vie și pe aceste meleaguri unde trăiesc și muncesc împreună români, maghiari și germani, bucurîndu-se plenar de marile drepturi și libertăți statornicite în anii socialismului. In continuare, tovarășul losif Uglar a relevat puternicul avînt politic și în muncă prin care oamenii muncii din județul nostru, alături de întregul popor, întîmpină cel de-al X-lea Congres al partidului și aniversarea unui sfert de veac de la eliberarea patriei de sub jugul fascist, avînt care a dat naștere unor realizări deosebite în îndeplinirea sarcinilor de plan și a angajamentelor asumate în cadrul marii întreceri a națiunii. Astfel, producția globală planificată pe semestrul I a.c. s-a depășit cu 2,7 la sută, iar producția marfă vîndută și încasată cu 2,3 la sută, ceea ce însemană că în această perioadă s-au livrat și încasat peste prevederile planului produse în valoare de peste 31 milioane lei. Semnificativ este faptul că, acești indicatori au fost realizați nu numai pe ansamblul județului, dar și de către fiecare întreprindere în parte fără excepție, fapt ce constitue garanția realizării integrale a sarcinilor pe anul în curs. Preocuparea continuă pentru sporirea cantitativă a producției a fost însoțită de preocuparea pentru valorificarea superioară a resurselor materiale și de creșterea calitativă a produselor. Aceasta se reflectă în livrarea unui volum de produse la export cu peste 50 la sută mai mult decât în aceeași perioadă a anului trecut, iar față de sarcina de plan s-au livrat în plus produse în valoare de peste 46 milioane lei. Acțiunile întreprinse pentru reducerea continuă a cheltuielilor de fabricație, creșterea productivității muncii și sporirea eficientei economice a întregii activități sunt oglindite în obținerea unui volum de 10 milioane lei economii peste sarcina planificată la prețul de cost și a unui volum de beneficii suplimentare de aproape 8 milioane lei. Aceste rezultate obținute pe primul semestru al anului in curs se datoresc activității rodnice depuse de colectivele de muncă din întreprinderile industriale sub conducerea și îndrumarea directă a organelor și organizațiilor de partid. In tabloul realizărilor județului se înscriu de asemeni și noile obiective puse în funcțiune care contribuie la creșterea potențialului economic, la asigurarea dezvoltării armonioase a economiei județului cum sunt: Țesătoria de cînepă din Negrești-Oaș, Fabrica de mobilă de la Iprofil, exploatarea mecanizată a balastului la Apa, secții noi de producție de la Univ, 1 Septembrie, Solidaritatea, Tricotex ș.a. Pentru îmbunătățirea condițiilor de viață a oamenilor muncii s-au dat în folosință 200 de apartamente, s-au construit noi spatii comerciale, săli de clasă și altele. In agricultură, rezultatele obținute pînă în prezent, ne îndreptățesc să afirmăm că atît unitățile agricole de stat cît și cooperativele agricole de producție se consolidează continuu din punct de vedere economico-financiar, creînd premisele realizării planului de stat pentru anul în curs. Cu toate condițiile neprielnice din primăvara acestui an datorită eforturilor susținute ale lucrătorilor din agricultură planul de însămînțări a fost depășit, lucrările executate fiind de bună calitate. De asemenea și lucrările de întreținere a culturilor au fost efectuate în bune condiții. O atenție deosebită se acordă realizării ritmice a planului de stat în sectorul zootehnic. Efectivele de animale au fost realizate atît pe total cît și pe specii. Producțiile totale obținute sînt bune, depășindu-se cu 10 la sută la lapte, cu 12 la sută la ouă, cu 7 la sută la carne, iar la lînă se va realiza producția planificată pe an. Lucrările de hidroameliorații, care în județul nostru au căpătat o amploare deosebită, vor înlătura efectele negative ale stagnărilor de ape și a excesului de umiditate în 2 ani de pe o suprafață de 31.000 ha din care pînă la 1 iulie s-au terminat lucrările pe o suprafață de 12.000 ha. Extinderea suprafețelor amenajate pentru irigat, este de asemenea o preocupare de prim ordin. In cursul acestui an în județ se vor amenaja 2.500 ha din care în primul semestru s-au realizat 1.900 ha în C.A.P.-uri, iar în I.A.S.-uri s-au amenajat 434 ha. Astfel, la sfîrșitul anului suprafața totală amenajată pentru irigații va fi de 9.225 ha. Ținînd seama de importanța aprovizionării populației cu produse agroalimentare, suprafețele cultivate cu legume s-au extins în acest an la peste 3.800 ha din care 2.200 în C.A.P.-uri. Realizările obținute pînă în prezent, ne îndreptățesc să tragem concluzia că rezultatele economico-financiare din acest an vor fi bune, toate unitățile agricole din județ se vor consolida în continuare. Rezultatele obținute pînă în prezent ne dau temeiul să prevedem că sarcinile de plan pe anul în curs, penultimul an al planului cincinal, vor fi îndeplinite înainte de termen, iar angajamentele luate pentru acest an — ca răspuns la chemările de întrecere lansate de organizațiile de partid ale municipiului București și județului Timiș — vor fi realizate pînă la 23 August. Aprecierea pozitivă a rezultatelor obținute în ridicarea pe treaptă superioară a întregii activități economice a județului, trebuie să constituie pentru toate organele și organizațiile de partid, de sindicat, tineret și comitetele de direcție un imbold în activitatea de viitor, pentru îmbunătățirea în continuare a stilului de muncă, mobilizarea tuturor resurselor materiale și umane, stimularea inițiativei creatoare a maselor, pentru înfăptuirea mărețului program de dezvoltare multilaterală a României socialiste. In activitatea desfășurată de către unitățile economice din județ în cursul semestrului I a.c., cu toate realizările obținute au existat și unele neajunsuri. Considerăm că există încă însemnate rezerve în folosirea rațională a potențialului tehnic și uman de care dispune economia județului. In unele unități economice Se acordă încă insuficientă atenție utilizării depline a capacităților de producție, îmbunătățirii indicilor de utilizare a mașinilor. Există o slabă preocupare pentru reducerea întreruperilor datorate defecțiunilor tehnice, aprovizionarea locurilor de muncă cu materii și materiale, organizarea procesului de fabricație, precum și pentru extinderea lucrului în mai multe schimburi. In folosirea potențialului uman, resurse nevalorificate există în utilizarea fondului de timp. Se impune o preocupare mai atentă la nivelul întreprinderilor pentru reducerea absențelor nemotivate, a învoirilor și concediilor fără plată, întărirea disciplinei în producție la fiecare loc de muncă. Situația existentă în acest domeniu arată neajunsurile pe care unele organizații de partid le au în munca de îndrumare și control, precum și lipsurile comitetelor de direcție și comitetelor sindicatelor în traducerea în viață a hotărîrii Comitetului Central și a Consiliului de Miniștri privind folosirea judicioasă a timpului de lucru. O sarcină importantă în activitatea economică o constituie, de asemenea, folosirea cu maximum de eficiență a mijloacelor materiale și bănești aflate la dispoziția unităților. Pe prim plan trebuie înscrisă preocuparea și consecventă pentru sistematică reducerea cheltuielilor materiale ale producției. Un domeniu în care cu toate eforturile făcute ritmul îndeplinirii sarcinilor se află sub nivelul cerințelor, îl constituie investițiile. Proporția de realizare a planului de investiții anual de 39,1 la sută atît la total cît și la construcții-montaj reflectă o situație necorespunzătoare. Pentru realizarea integrală a volumului de investiții pe acest an a cărui valoare se cifrează la 331 milioane lei, respectarea termenelor de punere în funcțiune a noilor capacități de producție, reducerea duratei de execuție — factor hotărîtor în creșterea eficienței economice a investițiilor , organelor și organizațiilor de partid le revine sarcina de a asigura condițiile necesare recuperării restanțelor. In acest scop organizațiile de partid din unitățile beneficiare de investiții, unitățile constructoare, vor mobiliza comitetele de direcție în rezolvarea problemelor legate de asigurarea la termen a utilajelor tehnologice, a materialelor necesare executării lucrărilor precum și a forței de muncă calificată. De asemenea, vor trebui luate măsuri pentru concentrarea principalelor forțe la obiectivele productive și la cele cu o importanță deosebită pentru economia județului cum sunt: alimentarea cu apă, construcțiile de locuințe și altele. Organele și organizațiile de partid din unitățile economice trebuie să înscrie la loc de frunte sarcinile privind pregătirea planului pe 1970 ultimul an al cincinalului. Vor trebui asigurate cele mai potrivite măsuri pentru buna desfășurare a acțiunii de defalcare și dezbatere a sarcinilor planului de stat pe anul 1970, în așa fel încît cunoașterea cu 6 luni înainte a planului să poată fi larg valorificată de către fiecare întreprindere în scopul îndeplinirii exemplare și ritmice a planului. Sarcini importante revin organelor și organizațiilor de partid din unitățile socialiste din agricultură. Atenție deosebită va trebui să se acorde în continuare întreținerii culturilor și în special campaniei de recoltare a păioaselor, astfel, incit aceasta să se execute la timp și fără pierderi, asigurîndu-se predarea cerealelor la fondul centralizat al statului cel puțin la nivelul planului. Să muncim în așa fel încît să putem raporta Congresului partidului încheierea campaniei de recoltare pînă la data tinerii sale. Atenție mărită trebuie să se acorde și întreținerii culturilor legumelor, a recoltării acestora la timpul oportun pentru asigurarea populației de la orașe și din centrele muncitorești cu legume și fructe la nivelul necesarului. Rezultatele obținute pînă în prezent de către colectivele de muncă din întreprinderile și unitățile economice ale județului, resursele existente constituie o garanție că sarcinile actualului plan cincinal vor fi îndeplinite cu succes, ceea ce va reprezenta o bază sigură pentru realizarea obiectivelor viitorului cincinal. Tovarășul Iosif Uglar a caracterizat apoi principiile care călăuzesc activitatea externă a partidului și statului nostru care au ca obiectiv esențial asigurarea condițiilor externe pentru desfășurarea nestingherită a operei pașnice de construcție socialistă în patria noastră, dezvoltarea și întărirea relațiilor politice și economice cu toate țările socialiste, creșterea aportului la întărirea unității mișcării comuniste și muncitorești internaționale, solidaritatea cu toate forțele progresiste, antiimparialiste, cu toate țările iubitoare de pace, în lupta pentru crearea unui climat internațional de securitate, cooperare și încredere între popoare. In încheiere, vorbitorul a spus: Bilanțul de succese remarcabile obținute de poporul român în opera de edificare a socialismului, în afirmarea României între forțele de progres pe plan mondial constituie rezultatul firesc al politicii marxist-leniniste a Partidului Comunist Român, al înțelepciunii cu care Comitetul Central al partidului, personal tovarășul Nicolae Ceaușescu, servesc neabătut cele mai înalte aspirații ale națiunii noastre și totodată interesele cauzei păcii și socialismului în întreaga lume. Vă rog să-mi permiteți să folosesc această tribună înaltă și să transmit Comitetului Central, tovarășului Nicolae Ceaușescu recunoștința noastră fierbinte, să mulțumesc din inimă pentru grija neslăbită a conducerii superioare de partid fată de destinele țării și față de înflorirea necontenită a meleagurilor sătmărene, să încredințăm încă o dată Comitetul nostru Central, р [UNK] tovarășul Nicolae Ceușescu personal, că oamenii muncii din județul nostru, români, maghiari, germani și de alte naționalități, muncitori, țărani și intelectuali, bărbați și femei, tineri și vîrstnici, membri și nemembri de partid — în inimile și conștiințele cărora vor rămîne neșterse impresiile recentei vizite— alăturîndu-se din toată inima adeziunii fără rezerve a întregului nostru popor la politica internă și externă profund științifică și realistă a Partidului Comunist Român, nu vor precupeți nici un efort pentru ca sarcinile care ne vor reveni din hotărîrile Congresului al X-lea al partidului să fie înfăptuite în județul nostru în mod exemplar. In spiritul hotărîrilor adoptate în adunările și conferințele organizațiilor de partid, al opiniilor exprimate de participanții la dezbaterile organizate de consiliile locale ale Frontului Unității Socialiste, sîntem încredințați că această conferință va aproba întrutotul Tezele Comitetului Central și proiectul Directivelor Congresului al X-lea și va da mandat delegaților organizației noastre județene la Congres să-și aducă întreaga contribuție la elaborarea mărețului program de înflorire a patriei noastre. _______ Delegații organizației județene de partid Satu Mare la Congresul al X-lea al P.C.R. BERETEANU GEORGE, BILANIGI NICOLAE, GERVENGOVICI ANDREI, GAIȚA IOAN, GADAR VASILE, GHIGULESCU MARIA, DAN VASILE, DOBOȘ VASILE, DALAN MARIA, DEGUSEARA ILEANA, FEJES IULIU, FONEANK MARIA MAGDALENA, FORIȘ IOAN, HALASZ ZOLTÁN, HERESIU CONSTANTIN, SERGIU IOAN, LUȚAȘ OCTAVIAN, NAGY FERDINAND, OROSZ FRANGILG, POP NICOLAE, POP VICTOR, POPOVIGIANA, PINTEA IOAN, PACURARU ANDREI, RAȚIU STELA, RIMBU IOAN, SZEKELY ALEXANDRU, STEINBERGER ERNESTIN, SCHMIED ȘTEFAN, TAȘE ALEXANDRU, TOTH ELVIRA, UGLAR IOSIF, VARGA IOSIF, ZVENYAK LÁSZLÓ, ZIDARU MARIA. Delegații propuși pentru organele centrale ale Partidului Comunist Român CADAR VASILE, membru al Biroului Comitetului județean de partid, directorul Uzinei Univ. CERVENCOVICI ANDREI, membru supleant al C.C. al P.C.R., șef de secție la Comitetul Central al partidului. FEJES IULIU, secretar al Marii Adunări Naționale, președintele Biroului de turism pentru tineret IOSIF UGLAR, membru al Comitetului Central al PCR, prim-secretar al Comitetului județean Satu Mare al PCR ZIDARU MARIA, Erou al Muncii Socialiste, președintele cooperativei agricole de producție Păulești- COMITETULUI CENTRAL AL PARTIDULUI COMUNIST ROMÂN, TOVARĂȘULUI NICOLAE CEAUȘESCU (Urmare din pag. 1) ale marxism-leninismului și capacitatea de a le aplica creator la condițiile României, întemeiate pe cunoașterea aprofundată a realităților țării, a legităților și tendințelor fundamentale ale progresului mondial contemporan, ele conturează în mod realist obiectivele majore ale politicii interne și externe a partidului și statului pentru etapa viitoare a edificării societății socialiste, pentru dezvoltarea accelerată și multilaterală a patriei noastre. Comuniștii, toți oamenii muncii din județul nostru dau o înaltă apreciere politicii promovate de partid, eforturilor consecvente ale Comitetului Central și ale dumneavoastră personal, iubite tovarășe Nicolae Ceaușescu, pentru creșterii viguroase a potențialului economic al țării, asigurarea avîntul nestăvilit al științei, culturii și învățămîntului, ridicarea nivelului de trai al poporului, adîncirea democratismului orînduirii noastre socialiste, sporirea prestigiului României pe plan internațional. Realizări însemnate s-au obținut în ultimii ani în dezvoltarea economiei județului, în celelalte sectoare ale vieții social-obștești, ca urmare a grijii neslăbite a conducerii de partid și de stat față de înflorirea generală a tuturor județelor țării. Numai în primii trei ani ai actualului cincinal, producția globală industrială a județului a crescut într-un ritm anual de 15,3 la sută. A crescut și s-a întărit, totodată, baza tehnică materială a agriculturii, permițînd mai buna gospodărire a pămîntului și ridicarea nivelului producției agricole în toate unitățile. Au sporit considerabil volumul și diversitatea lucrărilor de investiții cu caracter productiv și social-cultural. Recenta vizită a dumneavoastră în județul nostru, iubite tovarășe secretar general, a constituit un minunat prilej pentru muncitorii, țăranii și intelectualii de pe aceste meleaguri de a-și exprima mulțumirea și recunoștința fierbinte pentru grija părintească a Partidului Comunist Român și a Comitetului său Central, pentru grija pe care dumneavoastră personal o manifestați permanent față de ridicarea întregii țări pe trepte tot mai înalte de progres și prosperitate. Oamenii muncii din județul nostru au obținut succese de seamă în întrecerea închinată Congresului al X-lea și celei de-a 25-a aniversări a eliberării patriei de sub jugul fascist. In primul semestru al acestui an, întreprinderile industriale au dat peste prevederi produse în valoare de peste 31 milioane lei, toate întreprinderile realizînd sarcinile la producția globală și producția marfă vîndută și încasată; planul producției destinate exportului a fost depășit cu 46 milioane lei, volumul economiilor obținute peste sarcina de reducere a prețului de cost este de 10 milioane, iar al beneficiilor suplimentare — de 8 milioane lei. In agricultură s-a asigurat îndeplinirea lucrărilor la un nivel calitativ superior și s-au înfăptuit ritmic sarcinile de creștere a efectivelor și de producție din sectorul zootehnic. Exprimînd dorința fierbinte a tuturor comuniștilor, a tuturor muncitorilor, țăranilor și intelectualilor din județ — români, maghiari, germani și de alte naționalități—participanții la conferință au încredințat în unanimitate delegaților la Congres mandatul de a susține realegerea dumneavoastră, scumpe tovarășe Ceaușescu, în funcția de secretar general al Comitetului Central, convinși fiind că prin înalta dumneavoastră competență, principialitate, spirit de abnegație și nețărmurit devotament față de cauza celor ce muncesc, veți asigura ca Partidul Comunist Român să urmeze aceeași politică fermă, marxist-leninistă, corespunzătoare năzuințelor poporului român, idealurilor sale de construire a socialismului, intereselor patriei, ale întăririi unității țărilor socialiste și a mișcării comuniste internaționale, ale triumfului cauzei păcii în lume. Strîns uniți în jurul conducerii de partid, comuniștii, toți oamenii muncii din județul Satu Mare, se angajează să îndeplinească în mod exemplar toate sarcinile trasate de Congresul al IX-lea și Conferința Națională a partidului, precum și hotărîrile de importanță istorică ce vor fi adoptate de Congresul al X-lea, contribuind astfel la înflorirea și prosperitatea patriei noastre socialiste. Satu Mare, 20 iulie 1969. CONFERINȚA EXTRAORDINARĂ A ORGANIZAȚIEI JUDEȚENE SATU MARE A PARTIDULUI COMUNIST ROMÂN Redacția Și administrația Satu Mare, strada Arțarilor nr. 2, etaj L Telefoni 2367. Abonamentele se fac la oficiile poștale, factorii și divuzorii voluntari din Întreprinderi și instituții. Tiparul, întreprinderea Poligrafică Maramureș. 40026