Cronica, 1974 (Anul 9, nr. 1-52)

1974-03-29 / nr. 13

săptămînal politic - social - cultural • 16 pagini-1 leu Plenara C.C. al P.C.R. a hotarit in unanimitate să propună Marii Adunări Naționale alegerea tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU, secretar general al Partidului Comunist Român, ca președinte al Republicii Socialiste România. Înaltă învestitura întreaga țară a urmărit cu cel mai viu interes desfășurarea lucrărilor Plenarei Comitetului Central al Partidului Comunist Român din 25 și 26 martie 1974 care a dezbătut probleme de maximă importanță pentru istoria contemporană a României. Lucrările plenarei au dovedit, încă o dată, caracterul creator al politicii marxist-leniniste promovate de Partidul Comunist Român, capacitatea de a găsi metodele și formele cele mai adecvate de conducere pentru traducerea in viață a sarcinilor de mare răspundere în procesul construcției societății socialiste multilateral dezvoltate. Astfel, pe lângă aprobarea proiectului legii privind remunerarea după calitatea și cantitatea muncii, sistematizarea teritoriului și a localităților urbane și rurale, aprobarea tezelor privind cea de a XXX-a aniversare a eliberării patriei, Plenara C.C. al P.C.R. a hotărît unele modificări ale Statutului, pentru a elimina paralelismele între organele de conducere ale partidului, în vederea creșterii operativității și coordonării efective a activității de partid și de stat. Comitetul Executiv a propus Plenarei unele modificări ale Constituției Republicii Socialiste România care urmează să fie înaintate spre legiferare Marii Adunări Naționale. Plenara a aprobat în unanimitate propunerile privind instituirea funcției de președinte al Republicii Socialiste România — cu menținerea Consiliului de Stat — și atribuțiile șefului statului român pe plan intern și în relațiile internaționale. In motivația prezentată s-a subliniat că astfel se realizează o relație mai judicioasă a funcțiilor organelor supreme ale puterii și o mai eficientă exercitare a acestor funcții. Ca șef al statului, Președintele Republicii Socialiste România reprezintă puterea de stat în relațiile interne și internaționale, este comandant suprem al forțelor armate, îndeplinește și funcția de președinte al Consiliului de Stat. Investit cu cele mai înalte atribuții ale puterii de stat, Președintele Republicii Socialiste România urmează să fie ales de Marea Adunare Națională, evidențiindu-se și pe această cale caracterul profund democratic al orînduirii noastre socialiste. Intr-o atmosferă entuziastă, Plenara a hotărît în unanimitate de a propune Marii Adunări Naționale alegerea ca președinte al Republicii Socialiste România a tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU, secretar general al Partidului Comunist Român. In personalitatea tovarășului Nicolae Ceaușescu se concretizează aspirațiile de astăzi și din totdeauna ale poporului român. Model de conducător comunist, el întruchipează îmbinarea teoriei și a practicii revoluționare, subsumate neabătut slujirii intereselor fundamentale ale partidului și statului nostru. Ceea ce caracterizează întreaga activitate a tovarășului Nicolae Ceaușescu este consecvența cu principiile enunțate, într-un sistem unitar, de o superioară ținută teoretică. Păstrînd o nemijlocită legătură cu poporul, cu cei ale căror năzuinți le exprimă, tovarășul Nicolae Ceaușescu își desfășoară activitatea în lumina generoaselor idei ale umanismului și democrației socialiste. Sub conducerea sa, Partidul Comunist Român, România socialistă au obținut remarcabile succese în construcția societății socialiste multilateral dezvoltate, au dobîndit un binemeritat prestigiu internațional. Manifestîndu-ne entuziasmul pentru înalta investitură acordată tovarășului Nicolae Ceaușescu să fie ales ca președinte al Republicii Socialiste România, ne exprimăm încrederea în înfăptuirea neabătută a politicii interne și externe a partidului. Prin tovarășul Nicolae Ceaușescu vorbește întregul nostru popor, așa cum însuși a mărturisit-o într-o impresionantă profesiune de credință — sinteză a misiunii sale istorice : „voi munci fără odihnă cît timp va bate inima în mine, pentru înflorirea României socialiste, pentru cauza comunismului, voi fi alături de popor !“. CRONICA Partid—aripa mea de soare E inima poetului aici Și-s sîmburi de lumină suitoare Mi-or înflori cuvintele pe cer, Partid — aripa mea de soare, Albastră-i vietatea muntelui rodit, In jurul lirei cresc fîntîni-fecioarele repede-i statura patriei, Partid — aripa mea de soare. Dau pietrei glas, tărie-i dau Și sîngele mi-e armă lucitoare Ți se cuvine un cuvînt nespus. Partid — aripa mea de soare. Eu viețuiesc mai sus de ape , Sînt bunu înaripat ce șuieră-n izvoare, Ești creanga de aur a primului sărut. Partid — aripa mea de soare. Constantin ȘTEFURIUC