Curierul Administrației Sălăjene, 2005 (Anul 7-8, nr. 1-22)

2005-01-01 / nr. 1

Curierul Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sălaj - instituție publică de interes județean, cu personalitate juridică Prin Hotărârea nr.116 a Consiliului Județean Sălaj, din 21 decembrie 2004, a fost înființată, începând cu data de 1 ianuarie 2005, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sălaj. Noua instituție publică de interes județean, cu personalitate juridică, aflată în subordinea Consiliului Județean Sălaj, s-a înființat ca urmare a reorganizării Direcției Generale pentru Protecția Drepturilor Copilului Sălaj ( cu unitățile subordonate), Direcției de Asistență Socială Sălaj, Centrului de Integrare prin Terapie Ocupațională pentru Persoane cu Handicap Rădăcin, Centrului de Recuperare și Reabilitare Neuropsihică Jibou și includerea în structura acesteia a Centrului medico-social Ileanda. Toate aceste instituții se desființează ca persoane juridice, drepturile obligațiile, funcțiile și atribuțiile acestora fiind preluate de direcția nou înființată. Precizăm că noua instituție a fost înființată în scopul asigurării, aplicării, la nivelul întregului județ, a politicilor, măsurilor și strategiilor de asistență socială în domeniul protecției copilului, familiei, persoanelor singure, persoanelor vârstnice, persoanelor cu handicap, precum și oricăror persoane aflate în nevoie. Mai precizăm că Centrul medico-social Ileanda a fost inclus în Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului ca instituție cu personalitate juridică, aflându-se în coordonarea directorului executiv adjunct, coordonator al activităților de protecție socială a persoanelor adulte. Subliniem că Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sălaj este ordonator secundar de credite, iar unitățile subordonate sunt ordonatori terțiari de credite. Patrimoniul direcției nou înființate se compune din patrimoniul instituțiilor menționate mai sus, potrivit bilanțului la 31 decembrie 2004, urmând să fie preluat, pe bază de protocol, și evidențiat până la data de 30 ianuarie a.c. Privitor la personalul noii instituții, în acesta este inclus (prin transfer) personalul instituțiilor desființate sau preluate, prin reîncadrarea acestuia pe posturi, posturile rămase vacante, urmând a se ocupa prin concurs, în condițiile legii. Atribuțiile Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Sălaj și alte considerente privitoare la organizarea și funcționarea instituției vor fi prezentate în numărul viitor al ziarului. _ ^ EASABETA CHILEAN, director executiv Ședința Consiliului Județean Sălaj Urmare din pag.1 S-a trecut, apoi, la discutarea celorlalte probleme înscrise pe ordinea de zi, după cum urmează: - Raport privind activitatea Direcției Județene de Protecție a Plantelor Sălaj, pe anul 2004. Proiect de hotărâre privind aprobarea bugetului propriu al Consiliului județean și ale instituțiilor și serviciilor publice subordonate și repartizarea pe unități administrativ - teritoriale a sumelor alocate de la bugetul de stat și a cotei de 17 % din impozitul pe venit pe anul 2005. - Proiect de hotărâre privind alocarea sumei de 480 milioane lei din fondul de rezervă bugetară al Consiliului județean pe trimestrul IV 2004, pentru finanțarea unor acțiuni de interes județean; - Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului propriu al Consiliului județean pe anul 2004; - Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare al Consiliului Județean Sălaj; - Proiect de hotărâre privind aprobarea reorganizării aparatului propriu al Consiliului Județean Sălaj prin restructurarea unor compartimente din structura organizatorică a acestuia și preluarea activităților Direcției pentru Administrarea Domeniului Public, Privat și Dezvoltare Rurală de către Direcția Tehnică, înființată și organizată în cadrul aparatului propriu, în urma încetării activității acesteia, precum și aprobarea pe anul 2005 a numărului de posturi, organigramei și statului de funcții pentru aparatul propriu al Consiliului Județean Sălaj. Proiect de hotărâre privind înființarea Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Sălaj; - Proiect de hotărâre privind aprobarea cu data de 1 ianuarie 2005 a înființării, organizării și funcționării Serviciului public comunitar județean de evidență a persoanelor Sălaj; - Proiect de hotărâre privind aprobarea, cu data de 1.01.2005 a înființării organizării și funcționării Ansamblului Folcloric “Meseșul” Zalău, ca instituție publică personalitate juridică, ca în subordinea Consiliului Județean Sălaj, aprobarea pe anul 2005 a numărului de posturi, organigramei, statului de funcții, precum și Regulamentul de organizare și funcționare pentru Ansamblul Folcloric “Meseșul” Zalău. Proiect de hotărâre privind aprobarea pe anul 2005 a numărului de posturi, organigramelor și statelor de funcții ale unor servicii și instituții publice subordonate Consiliului Județean Sălaj; - Proiect de hotărâre privind reorganizarea unor instituții de protecție copilului în complexe de servicii comunitare; - Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de funcționare al Comisiei pentru protecția copilului Sălaj; - Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare al Comisiei de expertiză medicală a persoanelor cu handicap pentru adulți Sălaj; - Proiect de hotărâre privind modificarea și completarea Hotărârii Consiliului județean nr.21/2004 privind procedura publicării actelor în Monitorul Oficial al județului, modalitatea de difuzare și stabilirea tarifelor pentru publicare; Proiect de hotărâre privind aprobarea eliberării certificatului de atestare a dreptului de proprietate SC “COMPLEX AGRICOL” SA Zalău pentru suprafața de 3.074 mp, teren aferent unor obiective din Ferma Meseș. Proiect de hotărâre privind asocierea Consiliului Județean Sălaj cu municipiul Zalău, orașul Șimleu Silvaniei, comunele: Someș Odorhei, Crișeni, Hereclean, Vîrșolț, Pericei, Meseșenii de Jos, Crasna și SC AMARAD SA, în vederea constituirii SC ENERGO-GAZ SĂLAJ SA. - Proiect de hotărâre privind desemnarea unui consilier județean care să facă parte din Autoritatea Teritorială de Ordine Publică Sălaj; - Proiect de hotărâre privind reorganizarea Comisiei pentru protecția copilului Sălaj. Diverse. Notă: Cu excepția proiectului de hotărâre de la punctul 16, care a fost amânat, toate celelalte proiecte au întrunit unanimitatea votului consilierilor. 2 BIBLIOTECA ȘI SONDAREA OPINIEI PUBLICE Cheia de acces a bibliotecii, și în special a bibliotecii publice, la un loc important printre organizațiile cu un rol major în mileniul informației, o reprezintă orientarea spre individ, ca valoare centrală a societății - creator și beneficiar al cunoașterii. Dorind să ne apropiem cât mai mult de așteptările utilizatorilor privind serviciile oferite de Biblioteca Județeană Zalău - Sălaj, ne-am propus sondarea opiniei diferitelor categorii. Astfel, în ultima parte a anului 2004, am întocmit două chestionare cu adresabilitate în rândul tinerilor și al persoanelor de vârsta a Ill-a. Au fost chestionați 100 de tineri cu vârste între 15-25 de ani, în selectarea persoanelor chestionate, ne-am bucurat de sprijinul membrilor Consiliului local al tinerilor Zalău, care și-au manifestat, cu entuziasmul specific vârstei, dorința de a ne fi aproape în activitățile desfășurate, manifestându-și în același timp bucuria că, în sfârșit, cineva se gândește la tineri și dorește să se implice mai activ și cu mult interes în educația și atragerea lor spre cultură. Ca instituție de cultură, am considerat că trebuie să ne implicăm mai mult în viața comunității, prin atragerea spre activitățile culturale organizate a tuturor categoriilor sociale și de vârstă. Din observațiile realizate de colectivul Bibliotecii Județene, s-a constatat că viața culturală în municipiul Zalău și în județ este mult sub cerințele populației. Organizarea unor acțiuni culturale de succes implică multă muncă și responsabilitate. Din acest motiv, dorim să realizăm astfel de activități care să-și găsească o fericită finalitate: îmbogățirea orizontului cultural al participanților, imagine pozitivă asupra propriei persoane și a vieții în general, petrecerea timpului liber într-un mod util și cât mai plăcut. în acest sens, primul chestionar s-a adresat tinerilor. Tânărul este un cititor în formare, pe care trebuie să-l tratări cu deosebită sensibilitate și responsabilitate. Cu răbdare, tact și pricepere, dorim să-l convingem că "cititul reprezintă unul din cele mai cunoscute mijloace ale fericirii... el te conduce spre înțelepciune pentru că vine de acolo; e patria fericirii, unde, în mod firesc, îi place să-și conducă prietenii". (Emil Faguet). Atrăgând tinerii spre activitățile noastre urmărim să le oferim acele informații care să-i ajute să facă față lumii de mâine, înțelegerea schimbării lumii în care trăim, adaptarea la noile tehnologii, acționarea în deplină responsabilitate. Tot ce ne propunem pentru ei înseamnă educație, iar educația abilitează individul să-și actualizeze potențialul prin înscrierea și perfecționarea factorilor culturali necesari participării optime în societate, acceptarea responsabilității și câștigarea unei adevărate demnități umane. Printr-o viață culturală activă, fiecare tânăr își va crea o cultură personală și un mod propriu, sănătos, de gândire și simțire. Promptitudinea și seriozitatea pe care cei chestionați le-au manifestat, ne-a întărit convingerea că suntem pe un drum bun și că avem datoria și marea responsabilitate de a pune în practică promisiunile și propunerile adresate lor. Chestionarul întocmit de noi a fost simplu, întrebările fiind gândite în așa fel încât să dea posibilitatea celor solicitați să se exprime direct, să facă propuneri, să fie convinși că părerea lor este foarte importantă pentru noi. în numărul viitor, vom prezenta o parte din întrebările cuprinse în chestionar și răspunsul tinerilor. ^ prof. FLORICA POP, director