Curierul Administrației Sălăjene, 2006 (Anul 8-9, nr. 1-22)

2006-09-15 / nr. 18

+ • • 'Cell.***.** . -Curierul administrației sălăjene Anul VIII Nr.18 Supliment bilunar al Monitorului Oficial al județului Sălaj SEPTEMBRIE 2006 Ședința Consiliului județean Sălaj In conformitate cu prevederile art.106, alin.(1) și (3) din Legea administrației publice locale nr.215/2001, cu modificările și completările ulterioare, luni, 25 septembrie 2006, a avut loc ședința ordinară a Consiliului Județean Sălaj. Pe ordinea de zi, au fost cuprinse următoarele: 1.Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului propriu al Consiliului județean și repartizarea pe unități administrativ-teritoriale a influențelor alocate de la bugetul de stat și a cotei suplimentare de 22% din impozitul pe venit, aflată la dispoziția Consiliului județean pentru echilibrarea bugetelor locale, pe anul 2006. 2.Proiect de hotărâre privind alocarea sumei de 70 mii lei din fondul de rezervă bugetară al Consiliului județean, pe anul 2006, pentru finanțarea unor acțiuni de interes județean și comunal. 3.Proiect de hotărâre privind eșalonarea la plată a diferenței de chirie datorate de A.F. M.C. Christiana și scutirea la plată a majorărilor de întârziere pe timpul eșalonării acesteia; 4.Proiect de hotărâre privind aprobarea majorării capitalului social al S.C. "Drumuri și Poduri Sălaj" S.A. 5.Proiect de hotărâre privind darea în folosință gratuită, pe termen Vasile Sándor Continuare în pag.2 Primăria Zalău lansează programul de colectare a deșeurilor electronice * Noutăți privitoare la sistemul public de pensii pag.3 ‘Expoziție * Carte... nouă * Statistică... școlară J* Ședința Autorității Teritoriale de Ordine Publici pag.5 H) Sprijin pentru agricultori Printr-o Ordonanță de urgență, adoptată în 13 septembrie 2006, de către Guvernul României, se acordă producătorilor agricoli un sprijin financiar în bonuri valorice, de 150 lei/ha, pentru achiziția de semințe, îngrășăminte și pesticide, întrucât achiziționarea de semințe, îngrășăminte și pesticide necesare înființării culturilor de toamnă implică un nivel ridicat al cheltuielilor pe hectar. Suma aferentă acordării sprijinului financiar, potrivit prevederilor acestei ordonanțe de urgență, se asigură de la bugetul de stat, din prevederile bugetare aprobate de Ministerul Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale în cadrul programului "Dezvoltarea durabilă a sectorului vegetal, a sectorului zootehnic și piscicol, precum și alte programe pe care Ministerul Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale trebuie să le pună în aplicare", pe anii 2006 si 2007. ^ LUMINIȚA FECHETE Continuare în pag.4 IP ȘI TREZNEA - DOUA LOCALITĂȚI MARTIR ALE NEAMULUI ROMÂNESC page O cuvenită precizare: Mesaj de mulțumire adresat cadrelor didactice din Sălaj "Și în acest an, ziua de 15 septembrie, a însemnat pentru elevi, părinți si profesori, un nou început de an școlar. O zi plină de emoții dar si de profunde semnificații Cea mai importantă fiind bucuria de a porni, pentru prima dată pentru unii sau de a relua pentru alții frumoasa aventură a cunoașterii, a învățării. Chiar dacă acest început de an școlar a fost marcat de acțiuni de protest organizate de liderii de sindicat, am avut bucuria să constat că dascălii au fost alături de elevi și părinți la festivitățile de deschidere a noului an școlar, în întregul județ. Motiv pentru care, doresc să le mulțumesc tuturor educatorilor, învățătorilor și profesorilor care au înțeles că, dincolo de probleme care trebuie fi pot fi rezolvate pe calea dialogului, nimeni și nimic nu poate umbri bucuria primei zi de școală. Mă bucur că au triumfat înțelepciunea, spiritul de răspundere, loialitatea si corectitudinea dascălilor nostri". ^ Dr. ANDREI BARBU TODEA prefectul Județului Sălaj Muzeul Memorial "Simion Bărnuțiu" din Bocșa începând cu data de 15 septembrie 2006, Centrul Cultural "Simion Bărnuțiu" din Bocșa are un nou statut, devenind Muzeul Memorial "Simion Bărnuțiu", aflat în administrarea Muzeului Județean de Istorie și Artă Zalău. Muzeul Memorial din Bocșa are un custode cu Vz normă care se ocupă de administrarea spațiului, de găzduirea manifestărilor culturale, de primirea vizitatorilor și de oferirea unor informații despre marele cărturar. Președintele Consiliului Județean Sălaj, dl.TIBERIU MARC - la două reuniuni internaționale La închiderea ediției, președintele Consiliului Județean Sălaj - dl. TIBERIU MARC, se afla la două reuniuni internaționale, la Lyon și Strasbourg - Franța, organizate sub egida ARE (Ansamblul Regiunilor Europene). Conservarea și promovarea diversității culturale în contextul globalizării a fost tema primei reuniuni intitulată „Regiuni și diversitate culturală: o dinamică europeană și mondială". Scopul acestei reuniuni viza ca analizele și experiențele celor peste 500 de participanți să definească noi strategii de cooperare interregionale prin cultură. Având ca subiect tot cooperarea interregională, cea de-a doua reuniune - "Dialog european privind cooperarea interregională" își propune să definească acest concept într-o manieră practică -element cheie al strategiilor de dezvoltare regională. în acest sens, se vor dezbate propunerile Comisiei Europene cu privire la finanțarea cooperării interregionale, integrarea cooperării interregionale în programele de finanțare sub Obiectivele Convergență și Competitivitate, oportunități oferite de alte politici ale Uniunii Europene în favoarea unei puternice cooperări interregionale, includerea zonelor rurale în acest tip de cooperare, având în vedere că acestea reprezintă o mare parte din teritoriul Uniunii, precum și ideea descentralizării gestionării fondurilor structurale văzută ca un garant al calității proiectelor de unde și posibila concluzie că o cooperare interregională eficace nu se poate construi decât de către regiuni. Codul muncii modificat în cadrul negocierilor privind capitolul 13 "Ocupare și politici sociale", de armonizare a legislației naționale cu acquis-ul comunitar, s-a impus adoptarea unui act normativ pentru îndeplinirea angajamentelor asumate de România. Astfel, modificarea și completarea Legii nr. 53/2003, Codul muncii, vizează remedierea aspectelor sensibile evidențiate în Raportul de monitorizare al Comisiei Europene, (care a fost publicat în data de 16 mai 2006), înscriindu-se printre măsurile cuprinse în Programul legislativ prioritar pentru integrarea în Uniunea Europeană. ^ LUMINIȚA CRIȘAN Continuare în pag.3