Curierul de Iassi, iulie-decembrie 1874 (Anul 7, Nr. 72-141)

1874-07-03 / nr. 72

CURIERUL DE IASSI lor Statului din acest județ se publică spre știință. No. 5896. Domnul comandant a Regimentului 2 de Roșiori face cunoscut că au dizertat din acel Regiment soldatul Ilașcu Dimitrie a cărui semnalimente sunt următoarele: Cea din urmă locuință la comuna Ceplenița, plasa Bahluiu, districtul Iași, profesia agricultor, născut la 1853 Maiu 25 in comuna Ceplenița, fiul lui Neculai și al Anicăi (moartă) ce locuește in comuna Ceplenița. Talia 1 m. 670 mii., fața blondă, fruntea potrivită, ochii verzi, nasul, gura potri vă a lemnelor trebuitoare pentru construirea Prefectura Districtului Roman. No. 4743. Spre a se da autorizație d-lui Ioan Botez Braunștein, a avea deschis stabilimentul public in acest oraș, e necesar a se cunoaște dacă numitul nou fost supus vreunei cauze prevezute la art. 4 din regulamentul ad hoc. Autoritățile respective sunt rugate in caz afirmativ se arăte prefecturei Casieria Generală a jud. Iași. No. 3308. Fiindcă la termenul de 25 Iunie a. c. nu sau presentat concurenți pentru efectuarea vănzărei unei trăsuri acoperită pe arcuri, de 2 cai ce este sequestrată de la d-l D. Lupu spre îndestularea Statului cu suma de lei 307, bani 50 ce datorește din chiria casei No. 5 pendinte de M-rea Sf. Lazer. Casieria publică din nou termen pentru zoa de 20 a curentei luni Iulie, spre cunoștința amatorilor ca la arătatul termen să se presinte in piața Halei unde urmează a se face adjudecațiunea asupra persoanei ce ar da prețul cel mai avantajos. Primăria Comunei Golăești. No. 539. In această comună in ziua de 19 a curentei, au picat de pripas un Mănzat la păru plavan, coarnele țapușe, se publică spre aflarea păgubaului acestui Mănzat ca să se presinte cu actele in regulă spre ași priimi Mănzatu pănă in termen de 6 luni de zile conform legii poliții rurale. Primăria Comunei Călinești, No. 419. In această comună au picat de pripas o vacă in păr cam plavae porumbă, vite, bărbiea lată, părul și sprincenile castanii, semne mu are. Se publică aceasta spre generala cunoștință. Prefectura județului Dorohoi. No. 3995. Se publică devisul de mai jos ca concurenții ce vor voise iese asupră de trădarea lemnului necesar, pentru construirea a 4 poduri pe linia de sose județeană Herța- Mamornița, să se presinte in camera Comitetului Permanent al acestui județ in ziua fie sată de 10 Iulie curent, spre a se face licit rațiunea cuvenită. IPUL a 4 poduri pe liniea Herța-Mamornița. coarnele cam greblișe, inserată la șoldul drept dinapoi cu litere necunoscute, pișcătură la urechia stângă, se publică pentru ivirea păgubașului terminul prescris de legea poliției rurale. Primăria Comunei Hermeziu. No. 691. In această comună picând de pripas 1 cal, la trup de mijloc, la păr murg inchis, coama coada negri și cam scurte, se publică spre aflarea păgubașului in terminul prescris de lege. Primăria Comunei Mogoșești. No. 1133. In această comună in ziua de 15 Iulie curent urmează a se vinde la mezalu un străjnic și o pele de cal picate de pripas in această comună. Primăria Comunei Sculeni. No. 745. Conform dicisiunei onor. Comitet permanent, se publică din nou darea in antrepriză a căsăpii, iingerii, pitării și a tacsei de 9 bani la oca lumânări de seu din această comună, in termin de 15 zile de la eșirea fonei oficiale, cu aceasta că dnii concurenți sunt poftiți ca la aratata zi să se presinte cu garanții in număra unu sau in efecti ale Statului, cănd urmează a se efectua licitațiunea asupra acelui care va lasa cel mai avantajos preț, și după adjudecări se admite terminul de 8 zile prin ofertă la Comitetul permanent. Comisia Dispărurea I Iași. No. 2070. Eapa squestrată de la Ioan Mihailescu in pretentiunea d-lui I. Perju pentru bani, după mijlocire No. 2248 a d-lui jude local urmând a se vinde prin licitație in ziua de 10 Iulie curent, se publică spre cunoștința generală. Comisia disp. a 111 Iași. No. 1742. In pretențiunea evreului Șmil Iosef de o sumă bani, implininduse de la debitorele N. Trifescu, niște lănă, se publică vânzarea ei in ziua de Joi 4 a curatei, cu deșteptarea d-lor Concurenți ca licitația se va ține in piața Primăriei in presența d-lui Judecător local. PUBLICAȚII JUDECATORESCI. Curtea de Apel din Iași. No. 748. D. Costachi Dobita cu domiciliul necunoscut, in virtutea art. 183 p. p. și 75 al. 6 din p. c. e citat in persoană înaintea sectiunei a 2 a a Curței de Apel la 13 Septemvrie a. c. oara 11 din zi cănd are a se judeca procesul intentat contra lui pentru maltratarea lui Chesarie Petrovici, aducând atuncea și probele ce va fi posedând la neurmare causa se va căuta in lipsă. Tribunalul județului Iași Secția IV. No. 1776 Anton Ionescu și Dimitrie Iov cu domiciliurile necunoscute conform art. 75 al. 6 p. c. sunt citați in acest Tribunal la 4 Septemvrie a. c. inculpați pentru maltratare reciprocă, la neurmare se va urma conform art. 182 p. p. No. 1779. Aseminea Irimia Vasiliu la 7 Septemvrie inculpat pentru inurie. No. 1884. Aseminea Costachi Tanasă Ciobanu la 2 Septemvrie a. c. inculpat pentru maltratare. No. 1786. Aseminea Iancu Leib Ițicovici la 2 septemvrie a. C. inculpat pentru abus de incredere. No. 1787. Aseminea Dimitrie Rusu și Ghiorghi Chirilă la 2 Septemvrie a. o. inculpat pentru maltratare. No. 1788. Aseminea Altăr Davidovici și Negrea loan la 4 Septemvrie a. c. inculpați pentru contravențiune. No. 1789. Aseminea Iacob Faerman, Iohan Nadler și Andrei Covan la 7 Septemvrie a. c. inculpați pentru maltratare. No. 1790. Asemirea Ioan Herghite și Catinca Lunca la 6 Septemvrie a. c. inculpați pentru maltratare. No. 1791. Aseminea Ioan Vasiliu la 6 Septemvrie a. o. inculpat pentru contravențiune. Tribunalul județului Botoșani. No. 1124. D-1 Recu Leon prin suplica ce a presentat acestei Tribunal la 25 April a. c. reg. la No. 3158 arată că părintele seu Enachi Leon acum decedat a lăsat in urma sa o casă pe loc de besmăn in acest oraș Botoșani care prin succesiune a devenit in proprietatea sa și a fratelui său Iorgu Leon decedat din viață in anul trecut, că asupra acestui imobil având și d-sn jumătate parte pe care o și are in stăpânire și fiindcă menționatul iambii este indivizibil la care cerere a consimțit și d-1 tutore minorelui def. Iorgu Leon, Tribunalul prin jurnalul No. 2576 din 20 Iunie a. e. ordonă a se pune in vânzare zisul imobil de bună voie ce este situat in acest oraș cf. fin sub No. . Care se compune din o casă cu 4 odăi un antret, una camară și din dos un paravan de scânduri lipit de casă, păreții de vălătuci acoperită cu șindilă veche, in ogradă un grajdiu, un hambari și o șură păreții tote de scânduri sub un acoperemănt de șindilă una pivniță petruită, una făntănă petruită și la poartă un bordeiu resipit, megieșinduse pe de o parte cu locul casei d-lui Gh. Roșu, pe de altă partea cu casele preotului Costachi Ionescu, in fund cu locul d-nei Maria Mavrodin și fața lor dă in strada ce merge spre gară. Așadar se publică termenul de 40 zile de la data Ioaei incepănduse strigările de la cifra 200 galb, prețul aratat in expertize și cu condițiuni că pe cumpărătoriu are al privi tacsa cuvenită ficsului din preț și ace cătră serviciul de portărei adjudecarea urmează a se efectua in pretorul acestui Triboara l0 din zi. Tribunalul județului Cahul. No. 4279. D. Anastasă Ștefănide, cu domiciliul necunoscut e citat la 30 Septemvrie a. c. la acest Tribunal in procesul ce -1 inculpă pentru batae, la neurmare se va aplica art. 182 p. p. No. 4649. Aseminea Gh. Stepan la 20 Septemvrie a. c. inculpat pentru rănirea prin slobozirea pistolului. No. 4620. 4621 4622. Aseminea Gheorghi Vlaicu, Toader Munteanu, și Timofti Caraman la 21 Octomvrie a. c. inculpați pentru bătaia lui Pricop și Pandelea. No. 4710. Aseminea Ioan Nemțanu la 23 Iuliu a. c. inculpat pentru furt de bani și obiecte. Tribunalul Județului Neamțu. No. 9783. D-l Iacob Grosu cu domiciliul necunoscut este citat pentru 1 a lunei Noemvrie 1874 oarele 10 de dimineață. să se presinte in camera acestui Tribunal spre a fi ascultat in procesul intentat de numitul Neculai Gh Lupu și Ghiță Crăndariu pentru maltratare, cunoscând că la neurmare de a se înfățoșa, va fi judecat in lipsă conform art. 182 din pro. cod. pen. No. 9954. A«emipea Tudósé Hihoreanu in 29 Octomvrie 1874 inculpat pentru maltratarea lui Gheorghi Buzatu și alti No. 10,091 Aseminea loan Pală la 26 Septemvrie inculpat pentru furt. No. 10,121. Aseminea Gheorghi Hărja in 22 Octomvrie viitori a. c. inculpat pentru maltratarea lui loan a Anicăi și soția sa Zoița. No. 10,101. Aseminea D. Gheorghi Chetreanu in 27 Septemvrie la procesul lui Petrea TaRU și alții pentru maltratare. No. 10,179. Aseminea Costachi Teodora in 1 Octomvrie la procesul evreului Zipasin Leiba pentru maltratare. No. 10,181. Aseminea D-1 Vasile Tăzlăoanu la 9 Noemvrie in procesul lui Nastază Ilărieu pentru maltratare. No. 10,521. Aseminea Sergentul Mercu la 25 0ctomvrie inculpat pentru falsificarea unui bilet dosariul No. 260 pe 1873. No. 10,684. Aseminea Gheorghi, Toader, loan Tudosi la 2 Noemvrie in procesul intentat de Maria loan Toader Iltode pentru furt, No. 10,692. Aseminea Grigori Chiper la 1 Noemvrie inculpat pentru furtul unei epe de la Toader Munteanu. No 10,745. Asemenia Maria Negoiță la 30 Septemvrie inculpat pentru furt de bani de la Ana Mesingher, No. 10,907. Aseminea Pincu sin Ihsl la I Noemvrie inculpat pentru că a contravenit art. 12 din legea licenților. No. 10,926. Aseminea loan a lui Nastasă Suliman, Nastasă Suliman și loan Costachi a Cozmulesti la 4 Noemvrie inculpați pentru furtul unor păsări. No. 11,034. Aseminea Vasile N. Ștefan Bondrea la 13 Noemvrie inculpat pentru furt. No. 11,042. Aseminea Cotlip Bancic la 13 Noemvrie inculpat pentru maltratarea lui Ioan Vezeteu. No. 11,068. Aseminea Neculai a Zahariei la 15 Noemvrie in procesul ce a intentat lui Iordachi Toma Corbu și soției sale Catrina pentru maltratare. No. 11,420. Aseminea Dumitru Ciobanu la 20 Noemvrie inculpat pentru maltratarea soției sale Safta. No. 11,421. Aseminea Safta soția lui Dumitru Ciobanu la 20 Noemvrie in procesul ce au intentat contra soțului ei Dumitru Ciobanu pentru maltratare. No. 11,490. Aseminea Avram sin Leiba Cojocariu la 23 Noemvrie in procesul ce-a intentat lui Costachi Tanasachi pentru maltratarea lui. No. 11,501. Aseminea Moisă sin Zeilic la 23 Noemvrie inculpat pentru maltratarea lui Toader Vasile. No. 11528 Aseminea Gheorghi a lui Grigori la 22 Noemvrie in procesul ce au intentat lui Dumitru Tabărcă, Toader, Iosub și Catrina Toader Iosub pentru maltratare. No. 11,573. Aseminea Irina lui Neculai Isachi la 19 Noemvrie ca pacientă in procesul lui Petrachi a lui Grigori Loghin pentru maltratarea să. No. 11,599. Aseminea Gheorghi și Neculai Surugiu la 14 Noemvrie in causa din dosarul No. 1049 pe anul 1872. No. 11,612. Aseminea Petrea Ficiorul la 7 Noemvrie inculpat pentru maltratarea lui Vosloban Demeter și alții. No. 11,643. Aseminea Bereu sin Avram Iustăr la 17 Septemvrie inculpat pentru răpirea unui copile de la Monahia Eugenia Petrovici. MANDAT DE ADUCERE. No. 9773. Noi președintele Trib. județului Neamț mandăm și ordonăm tuturor portăreilor și agenților puterii publice a aduce înaintea noastră conformăndu-se legei pentru ziua de 24 a lunei Octomvrie 1874 oarele 10 de dimineață pe Gheorghi Preotul Topoliceanu și Monahia Fevronia Venteasca din comuna Filiora spre a fi ascultați sub depuneri de jurământ ca martori in causă din dosarul No. 20 pe 1873. Invităm pe toți depositarii puterii publice a da mănă de ajutor la caz de trebuință pentru esecutarea mandatului de față. Tribunalul jud. Roman. No. 7136. Noi președintele Trib. jud. Roman văzind cerirea ce mi s’au adresat de d na Safta Barzu născută Hribanu prin petițiunea înregistrată la No. 2468/74 de a fi deversată de consoartele seu Tanasă Bărzu pentru motivile prevăzute de art. 211 și 212 Cod. Civ. văzând procesul-verbal inchiet de noi in ziua de 20 Aprilie curent, văzind disposițiunele art. 220 Codul Civil, in consecința ordonăm că d-l Tanasă Bărza de profesiune cultivatoriu cu domiciliul necunoscut, să se presinte înaintea noastră in camera secretă la 5 Septemvrie a. c. oara 10 a. m. spre a i se da consiliile cuviincioase in scop de a sevărși inpăduirea. Dată in urba Roman la 25 Iuniu 1874. No. 7155. D. Carol Endreș cu domiciliul necunoscut e citat la 20 August a. c. oara 10 a. m. la acest Trib, in procesul cel inculpă pentru maltratare, la neurmare se va judeca in lipsă conform art. 182 p. p. Tribunalul județului Suceava No. 4792. D-nii Ioniță Crețu Strugariu, Tanasă Rusu, Gheorghia Iftimioani, Dumitru a Smarandei, Leiba Sacher, Vasile Șperlă, Vasile Ticu, loan a Moscăliții, loan Butnariu și Costachi Trahiga, cu domiciliurile necunoscute sunt citați la 10 Septemvrie a. c. oarele 10 din zi la acest Tribiu procesulu ce-i privește pentru delict silvic comis in pădurea Siatului de pe teritoriul comunei Mălini, la neurmare se vor aplica disposițiunile art. 182 p. c. penal. No. 4492. Aseminea Dumitru Țaranu soldat dorobanț, la 22 August inculpat că inpreuună cu alții au furat niște păsări. No. 4966. Aseminea Vasile Ciobanu și Costantin Tina, la 12 Septemvri inculpat că inpreună cu altii au furat 2 cai și niște șele de la Petrea Buză. No. 4999. Aseminea Constantin loan Filip, la 13 Septemvrie 1874 inculpat că inpreună cu alții, au comis furt prin efracțiune de la dughiana lui Costachi Ioanovici. Tribunalului jud Vaslui. No. 7577. D. Teodor Gheorghiade este citat in virtutea art. 71 din p. c. a se presenta înaintea Trib. județul Vaslui la 10 a lunei Septemvrie viitor 1874 zioa Marțioara 10 de dimineață in pr cesul reclamat de Stat pentru bani, și necunoscăndu-se domiciliu și reședința d-lui Gheorghioade, se publică termenul menționat conform art. 75 al. 6 p. c. iar citațiunea cuvenită d-sale sau lipit pe ușa camerii de ședințe a Tribunalului de Vaslui. 7038. T«n Angn.fov. R1784, urmănd a se cerceta procesul corecțional intentat lui Ignat Leordianu sau Sușteanu pentru delict de furt și necunoscă aduse domiciliu că conform art. 75 al. 6 p. c. spre cunoștința numitului cu invitare a se presența in camera acestui Trib, căci la din contra procesul se va cerceta in absență. No. 7366. Aseminea la 10 Seto, procesul lui Toader a Surugiți inculpat pentru furt. No. 7008. Aseminea la 22 August viitor procesul lui Nică Dascalu pentru furt. No. 7504. Aseminea la 18 Septemvrie procesul lui Batar Costachi pentru furt. No. 7569. Aseminea la 7 Septemvrie procesul lui Neculai Botoșineanu pentru furt. No. 7613. Aseminea la 11 Septemvrie procesul lui loan Catana și alții pentru furt. No. 7622. Aseminea la 23 Septemvrie procesul lui loan a Tomei pentru batae. No. 7624. Aseminea la 19 Septemvrie procesul lui Vasile Ignat Ciobanu pentru abus de incredire. No. 7763. Aseminea la 26 Septemvrie procesul lui Ioan Bindilica și altul pentru ultragiu. No. 7675. Aseminea la 18 Septemvrie procesul lui Alecu Vidale și altu pentru sustragere. Adică 3607 m. 62, sau 1617 stănj. 6 palm. in 540 bucăți (fiecare căte pe 3 str.) de lemn de construcția pe sumă de lei noi 1755 bani , fără de transport, bine, figura singerăndă, ochiul scănteetor, și mâna armată de o daltă mare. „Stai!“ strigă straniul personagiu. Toată nenorocita familie remase in nemișcare și speriată la celalt capăt al camerei. Atunci necunoscutul se apropie încetișor, aruncăndu’și ochii in toate părțile și pe urmă cu o voace groasă: „Nici un cuvânt, zisă el ridicând instrumentul cel de fer. — îmi trebue bani, adăogi el, și de grabă. — Dar, d-le, cuteză cu timiditate dl. Jamin, pentru ce... — Bani, întrerupse cel alt cu un ton amenințetor, și căt se poate mai ingrabă, n’am timp de așteptat. — Amicul meu, zisă d-na Jamin tremurând, soțului ei, nu te împotrivi, te rog dă ceea ce ai. — Ei bine, zisă dl. Jamin, mă duc se’ți aduc ceia ce cei... Amica mea, unde este bea de la scrin? — Pe sobă, in cabinetul tău.“ Dl. Jamin vroia să iasă: „Voești să mă trădai!“ zisă necunoscutul repezinduse și apucăndul de guler. D-na Jamin, vezind aceasta, alergă din instinct spre soțul ei pentru al apara cu prezența sa, și mica Leonie scoasă un țipet de nucă și începu a pîimp» „Vino cu mine, zisă dl. Jamin, dacă nu te increzi.“ D-na Jamin tremura se vadă pe bărbatul ei depărtănduse singur numai cu acest om. Desigur că ea nu spera că-l va putea apara singură, dar instinctul ei de femee părea ai zice că presența ei și a copilei va fi de ajuns pentru a impedeca, chiar pe natura cea mai înrăutățită de la idea unei crime. Necunoscutul, fără a respunde, iși aruncă ochii pe rănd la lustrele persoanele ce tremurau la picioarele lui, și după un moment de tăcere: „Grăbește te,“ zise el. In timp ce d. Jamin intră in cabinetul seu el se așeză in ușă așa fel incăt se poată observa și pe barbat și pe femee. Ochii lui ce umblau dintr’o cameră intr’alta luceau de o strălucire sălbatecă și de o ingrijire posomorâtă măna sa armată se agita cu convulsie și părea că numeră pănă și minutele ce se strecură. In fine dl. Jamin, reveni cu cheia, și se duse la scrin. Intrebuință câtva timp cu deschiderea mai multor saltare, și luă de la dreapta și de la stânga fășicurile ce conțineau modestele sale economii. D-na Jamin se așeză dinaintea mesei, cu ochii fixați asupra cărței ce cetisă mai odinioară, in timp ce fiica ei, se îndesă lângă dânsa ascunzinduse in dosul rochiei, și aruncă din când ia când căta o căutătură plină de spaimă spre strein. O tăcere profundă domnea in cameră, și lumina slabă a lampei părea incă a mai adăogi ceva la liniștea posomorâtă a acestui interior. Artă nu se auzea decăt zgomotul saltarelor agitate de dl. Jamin, și sunetul nădușit al banilor de argint incluși in niște fășicuri de hârtie. Necunoscutul asigurat prin supunerea la ordinele lui a d-lui Jamin, nu mai arata acele semne de agitație ce ingrozea atăt de mult pe mamă și pe fiică, ochii lui perduse acea expresiune amenințetoare. El privea pe d-na Jamia ce sta nemișcată lăngă mase și copila tremurăndă lăngă dansa, și această liniște a acestei mici camere, această tăcere pacinică și această dulce lumină ce-l lumina, păreau că fac asupra lui o impresiune neașteptată. Singură numai respirațiunea sa apasată mărturisa despre îngrijirea ce o avea. „Iată totul ce am,“ zise in acest moment dl. Jamin puind pe masă fășicurile desfăcute. Acest act supărător ușurasă pe bietul om și ii dăduse puțină indrăsneală. I se părea că după ce au îndeplinit acest sacrificiu, nu mai avea de ce se teme, și că iși putea permite puțină indrăsneală. „D-le, zise el, d-ta ’mi lipești pe nedreptul modestele mele economii; nu mi este frică ați imputa conduita d-tale: eu niciodată iți jur, nu ași cuteza se jefuesc astfel pe o biată copilă... căci aceste nu este pentru mine, nu este așa femee că’mi impun atâtea privațiuni ? Pe cănd el cuvânta cu oarecare mulțumire despre dănsul, streinul stringea banii, fără a zice un cuvânt, și ii punea un buzunar, vinecănd, pe căt era cu putință sunetul banilor; și după ce isprăvi, se indreptă in tăcere spre ușă. Era se o închidă după dănsul, cănd pe dată se intoarsă napoi, „încă nu am isprăvit, zisă el, ’mi trebue și niște strae.“ Leonia, care acum înaintașă in mijlocul camerei, vezindul că se reintoarnă repede, alerga la măsa, și din nou se ghemui de napoia ei. „Sermana copilă, zise streinul cu un accent ce surprinsă pe d-na Jamin, iam făcut destulă spaima. El se apropie de dânsa, ca și cănd ar voi se o asigure; dar această mișcare mări și mai tare groaza micei copile, care’și ascunsă capul in finul maică-sa. La această vedere, hoțul se opri in grabă. Sprinceana sa se încreți, brațul stăng se strinsă și brațul cel drept ridică instrumentul de fer cu care era inarmat. Toată familia scoasă un țipet de spaimă. Dar in momentul căndi tus-trei, se inghemueau unul lăngă altul, și se așteptau la eceeaA oribilă, al aruncă arma la găament, scoasă banii din buzunar, și ii pusă pe masă. „Nu, zise el cu o voace posomorâtă și mișcată, simt că incă nu sunt miserabil... Reiaui banii, ei de pe acuma ’mi ard mănele. Iata-mé desarmat: voești se mi dai justiției? Sunt in mănele tale. — Dar, cine ești tu ? zise dl. Jamin puțin asigurat, și din ce in ce mai mult in mirare. — Cine sunt? O vezi bine, sunt un arestat scapat. Cine sunt? Un nenorocit ce o greșală l’a aruncat in această vizuine a vițtului ce se numește temniță. De cincisprezece zile, lucrez, cu prețul unor suferințe neauzite, pentru scaparea mea. Parvenisăm... dar fiindcă trebue o nouă greșală se expieză pe cea d’ntăi, trebue se fur, vai! da, să fur modesta avere a unui copil, viitorul seu, sudoarea și privațiunea unui om onest. Ei bine, ce va voi D-zeu! mă reîntorc iarăși in această odioasă locuință... și“ Ei se opri, pe urmă ducăndu’și măna la frunte: „Și mă voi corumpe pănă la crimă“ adăogi el cu desperare. (Va urma).