Curierul de Iassi, iulie-decembrie 1875 (Anul 8, Nr. 73-138)

1875-07-09 / nr. 73

CURIERUL DE ÍASSI. Revista Esternă. Precum se anunță de la Ischl cu data din 17 Iuliu, împăratul Wilhelm a plecat earsi și la Salzburg. Ambii monarhi s’au concediat intr’un mod foarte cordial. — Din Londra se vestește cu aceiași dată, că in Camera comunelor Dilke a propus in mijlocul unei neliniști mari, niște reforme parlamentare. Disraeli respunzănd a zis, că guvernul nu va lăsa a se face din Constituțiune obiectul unor fantezii filosofice. Propunerea lui Dilke a fost respinsă cu 190 voturi contra 120. Gazeta oficială din Berlin de la 17 iulie spune că o întrevedere a împăratului cu regele Bavariei in trecerea se pe la Munich n’a fost intenționată din nici o parte. După cum se scrie de la Versailles cu aceeași dată, dreapta a propus a se proroga Adunarea națională după votarea budgetului pănă la 30 Noemvrie. Stănga opuinduse a propus ca discuțîunile Camerei să continue pană la epuizare. Propunerea stăngei a fost respinsă cu 371 voturi contra 331; propunerea dreptei a fost admisă cu 356 voturi contra 319. Art. 107: Plata făcută prin scrisuri fondate in manile purtătorilor descarcă in mod valabil pe societate, ele se transmit de la o persoană la alta prin simplă tradițiune. Art. 108. Scrisurile fondate se emit după cum se fac împrumuturile de societate, in serii, a cărora sumă nu poate coverși valoarea angajamentelor împrumutaților. Art. 109. Epocele plăților fiecăreia serii de scrisuri fondare se fixează astfel, ca plata definitivă a fie căreia serii să se facă odată cu amortisarea împrumuturilor corespondinte făcute asupra imobililor angajate către societate. Art. 110. Scrisurile fondare a fie căreia serii se vor amortisa definitiv cel mult in curs de 60 de ani, socotit de la epoca emisiunei lor, și pentru acest sfârșit, împrumutații vor plăti deosebit de alocațiunea de 0,50 ° C (50 bani la suta de lei) pentru cheltuelile de administrațiune in fiecare an, anuitatea cuprinzătoare de dobândă și capital. Această anuitate se va împărți in două plăți semestriale pe fiecare șase luni. Scrisurile fundare, care sunt a se plăti din sumele amortisării, se hotăresc printr’o tragere la sorți publică, care se va face in toți anii și se vor plăti la epocele însemnate. Tragerea se va face cu două luni înaintea terminului plății scrisurilor fonciare. Fie care scris fonciar căzut la tragerea la sorți se va plăti aducătorului după valoarea sa nominală. Art. 111. Asupra scrisurilor fonciare neeșite la sorți, societatea va plăti, pe fie-care semestru, dobânda. Această plată se face aducătorului cupoanelor pe valoarea lor nominală. Plata dobânzilor și capitalului a scrisurilor se face in lei noi, monedă de aur, la casa centrală a societății, la consiliul de administrațiune sau la agenții sei in România și in străinătate. Art. 112. Nu se vor face scrisuri fonciare de o valore mai mică de 100 lei. Art. 113. Intervalul intre vărsământul anuitățior de către împrumutați și plata dobănzelor aducătorilor de scisuri fonciare va fi de două luni cel puțin. Art. 114. Dobanzele scrisurilor fonciare sunt bine plătite cănd se soldează aducătorilor de cupoane. Art. 115. Scrisurile fondare nu au alta acțiune pentru plata capitalului și a dobânzilor exigibile de cat aceea ce pot exercita asupra societății. Art. 116. Nu se admite nici o oposițiune la plata capitalului și a dobănzelor, afară numai in cas de perdere a scrisurilor fonciare. Art. 117. Scrisurile fonciare sunt represintate prin titluri trase dintr’un registru cu suse tipărit, in limba Română, Franceză și Germană. Cătul dobânzii și valoarea nominală va fi însemnată intrensele. Fiecare scris fonciar va avea o soae de cupoane. Aceste titluri sunt sub-scrise de director, de un administrator și de casier; ele poartă timbrul societății și sunt inctimate de comisarul guvernului, Art. 118. Plata dobănzelor și a capitalului scrisurilor foncare este garantată: 1. Prin toate sumele capitalului de reveriment al societății; 2. Prin capitalul de reservă (art. 14); 3. Prin capitalul social (art. 3); 4. Prin responsabilitatea solidară a tuturor proprietăților angajate către societatea creditului fonciar, și 5. Prin capitalul de subvențiune (împrumutare). Art. 119. Cupoanele de dobândă și scrisurile fonciare, a căror plată nu se va fi cerut in timp de zece ani după termenul pentru care au fost puse in circulațiune, perd valoarea lor și plățile, ce s’ar fi cuvenit pe acele titluri, remăn in profitul societății. Art. 120. Scrisurile fonciare pot fi platnice la zi hotărită și prin tragere la sorț. Insă, afară de o autorizațiune specială a guvernului, nu pot să aibă o dată mai mică de 12 luni. Art. 121. Dacă un împrumutat plătește datoria sa un numerar prin anticipație, societatea trebue să tragă imediat din circulațiune scrisuri fonciare, pentru o valoare egală cu suma plătită, afară numai dacă această sumă nu ar fi consacrată indată la noi împrumuturi ipotecare. Dacă plata anticipată se face in scrisuri fonciare, se procede la anularea lor. Art. 122. Srisurile fonciare, destinate a fi trase la sorți, sunt create fără epocă fixă pentru cererea capitalului. Fie care plată cuprinde numărul scrisurilor foncare necesar, pentru ca, prin amortisare, se nu semănă in circulațiune un număr de scrisuri fonciare mai mare de cât capitalurile care se mai datoresc de împrumuturile ipotecare. Art. 123. Tragera la sorți a scrisurilor fonciare se face in public de consiliul de administrațiune, in presența comisarului guvernului și a delegatului detentorilor de scrisuri fonciare. Art. 124. In timp de opt zile de la operațiunea tragerii, numerile eșite sunt publicate in Monitor. In aceeași incunoștințare se va indica ziua plăței. Dintr’acea zi dobânzile, ce se cuvin scrisurilor fonciare plătite, încetează de drept. Art. 125. Scrisurile fonciare plătite se însemnează indată cu un timbru de anulare, după aceea „ele sunt desființate in prsența directorului, unui membru al consiliului de administrațiune, a comisarului guvernului și a delegatului detentorilor de scrisuri fonciare. Se încheia proces-verbale despre aceasta. Art. 126. Scrisurile fonciare primite in casă prin plăți anticipate se insemnează cu un timbru special, și nu pot fi puse in circulațiune decăt cu o nouă inctimare a directorului și unui membru al consiliului de administrațiune. In toate cașurile ele participă la tragerea la sorți. Art. 127. Scrisurile fonciare sunt priimite ca efecte publice in toate casele Statului ca garanție in aceleași condițiuni cu care sunt primite efectele Statului. Fondurile incapabililor, a comunelor și a stabilimentelor publice, sau de utilitate publică pot fi intrebuințate in cumpărări de scrisuri foncare. Art. 128. Falsificatorii scrisurilor fonciare sunt supuși la judecată și la pedepsele prescrise pentru falsificarea de înscrisuri ale Statului. TITLUL VII. Inventare și socoteli anuale. Art. 129. Anul social incepe la 1 Ianuarie și se termină la 31 Decemvrie stil nou: cel d’ănteiu esercițiu va cuprinde timpul intre data decretului care va aproba aceste statute și ziua de 31 Decembre aceluiași an. La finele fiecărui an social, se va redige de directore un inventar de activul și pasivul societății. Socotelile se indice de consiliul de administrațiune. Ele sunt supuse Adunării generale care procede cu ele conform art 58. La finele fiecărui semestru se va redige un stat provisor de siuațiunea societății. Art. 130. Ceea ce remăne din beneficiile curate, după ce se va lua 20 la sută pentru a se distribui administratorilor, formează dividendul a se impărți intre împrumutați, in proporțiune cu datoria fiecărui către societate. Art. 131. Verice dividend nu va fi reclamat in timp de cinci ani, după ce a devenit exigibil, se prescrie in beneficiul societății. Art. 132. Fondul de reservă se compune din adunarea sumelor produse prin preluarea anuală asupra beneficiilor in virtutea art. 14. Această luare încetează indată ce acest capital ajunge la proporțiunea de 20 °n a anuităților angajate prin emisiunea de scrisuri fonciare. Ea reîncepe eară cănd fondul de reservă se va reduce prin necesitățile prevăzute la art. 14 și 15 din lege. Fondul de reservă este destinat a face față evenimentelor neprevăzute. întrebuințarea capitalurilor fondului de reservă se regulează de consiliul de administrațiune. TITLUL VIII. Modific tațumile statutelor. Art. 133. Adunarea generală poate, asupra propunerii consiliului de administrațiune și cu aprobarea guvernului și a Corpurilor legiuitoare, se aducă la statutele de față modificațiunile ce se vor recunoaște utile. Poate mai cu sumă se autorise: 1. adăogirea capitalului social; 2. întinderea operațiunilor sociteții; 3. prelungirea duratei sale. In aceste diferite cazuri convocările trebuesc să conțină o indicațiune pe scurt a obiectelor adunării. Adunarea nu deliberează valabil decât dacă este compusă de un număr de imprumutuți representănd cel puțin jumătatea împrumuturilor ipotecare, hotărirea trebue luată cu majoritate de două treimi a membrilor de față sau representanți. TITLUL IX. Disolvarea — Licidarea. Art. 134. Dacă s’ar intămpla ca capitalul de revirement și fondul de reservă să ajungă in disproporțiune cu satisfacerea regulată a datoriei anuale a creditului fonciar, comisarul guvernului, in numele său propriu și cu autorizațiunea guvernului, va provoca imediat intrunirea Adunării generale, pentru a se avisa la măsurile necesare pentru continuarea operațiunilor creditului fonciar, sau la neputință, și chiar pentru licidarea societății. In orice casansă obligațiunile contractate de societate pană in momentul licidării ei, se vor îndeplini in conformitate cu legea și statutele societății. Consiliul de administrațiune este ținut asemenea să convoace adunarea generală, și să consulte asupra oportunității menținerii sau disolvării societății. Dacă consilul de administrațiune nu chiamă adunarea, orice interesat poate să ceară disolvarea prin tribunal. Art. 135. La espirarea societății și un caz de disolvare anticipată, adunarea generală hotărește modul licidării și numește unul sau mai mulți licidatori. Această hotărire a adunării se supune aprobării guvernului. Adunarea generală este convocată de urgență pentru a regula modul licidării, a face alegerea licidatorilor și a regula puterile lor. In cascănd la ziua ficială pentru adunare sau la a doua reuniune, adunarea, convocată conform art. 133, nu va statua asupra acestor măsuri sau deliberațiunea sa, nefiiind aprobată de autoritate, o nouă adunare redusă de a se supune condițiunilor impuse de guvern, acesta numește de oficiu licidatori și determină puterile lor. Licidatorii pot, in virtutea unei deliberațiuni a adunării omologată de ministrul de finance, să dea drepturile și angajamentele societății disolvate, la o altă societate. In timpul licidării, drepturile adunării remăn aceleași care erau cănd societatea funcționa. Certifică socotelile licidării și dă chitanță despre primirea lor. Consiliul de administrațiune încetează deodată cu numirea licidatorilor. TITLUL X. Art. 136. Detentorii de scrisori fonciare, nu întăia lor întrunire, vor precisa prin anume regulament funcționarea comitetului lor, precum și a delegatului acestuia, in limitele legii și a statutelor creditului fonciar. Neintrunirea detentorilor de scrisuri fonciare sau nefuncționarea comitetului lor nu va putea impedeca activitatea asociațiunii și a consiliului de administrațiune al proprietarilor asociați. Art. 137. Societatea se referă la legea pentru instituirea creditului funciar pentru toate disposițiunile neprevăzute in statute, mai cu samă acelea care privesc la jurisdicțiunea arbitrară pentru contestațiuni, supravegherea guvernului printr-un comisar, precum și pentru toate drepturile și imunitățile ce această lege conferă Creditului fonciar Roman. Art. 138. Aceste statute sunt considerate ca făcând parte din lege. PARTEA OFICIALA. PUBLICAȚII ADMINISTRATIVE. Prefectura Districtului Botoșani. No. 4348. Pe teritorul comunei Gorbănești din plasa Miletin, s’a declarat de pripas un Tret în marginchis, coama coada negre și inserat la șoldul drept de dinapoi cu lit. T. preum d. Sub-pro fect respectiv prin raportul No. 1991 incredințată. Se publică terminul de 6 luni conform tegei poliției rurale spre cunoștința păgubașului, care cu dovezi legale să se presinte la comuna sus zisă de alprimi. Prefectura districtului Cahul. No. 5183. Pe teritorul comunei Leova, s’a pripășit o mănză la păr murgă deschidă, coama in dreapta, o dungă neagră pe spinare, țintată in frunte, ca de doi ani și inserată la șoldul stâng dinapoi cu un semnu. Se publică dar aceasta pentru aflarea proprietarului tare in terminul legal să se presinte la comuna indicată cu dovezi in regulă, spre a o priimi. Prefectura județului Neamț. No. 1072. Sub prefectul plasei Bistrița prin referatul No. 2527, incredințază, că in z oa de 25 lunie espirat sau pripășit pe teritorul comunei Roznovul un cal la păr roib coama roibă, breaz pe nas, țintat in frunte, pete albe, pe coaste și in spinare de șea, se publică aflarea proprietarului și presentarea lui cu probe legale la sus zria comună in terminul prescris de legea poliții rurale. Subprefectura plasei Copou distr. Iași, No. 1457. In baza ordinului d-lui Prefect de județ, No. 5932, se publică că d. Maurici Weisman cu domicilii necunoscut este citat pentru ziua de 15 Iulie curent a se presența la Gara din Tărgul-Frumos, unde urmează a se face cercetarea rrcarnațiunei intentată de D-sa contra d-lui sub-prefect plasei Cârligătura pentru insultă, la neurmare cercetarea se va face in absență. Primarul Municipiului Iași. Cerând trebuința a se da in antreprindere procurarea a 114 stănjini lemne de foc, necesare pentru încălzirea stabilimentilor pendinte de autoritatea comunale, pentru iarna viitoare anului 1875-76. Subsemnatul publică spre cunoștința d lor concurenți carii vor vor a lua asupră de această antrepriză, ca in ziua de 20 ale curentei luni Iuliu, se binevoiască a se prezenta in camera acestui oficiu, însoțiți și de garanțiile ce vor fi posedând, in care locul urmează a se face adjudecarea asupra persoanei ce ar conveni cu un preț mai avantajos pentru casa comunală. Primar: N. Gane. Secretar: D. Antonescu. Biuroul IV. Șef, Mihailescu. No. 6871. 1875, Iuliu in 5. Toate persoanele speciale care ar voia să angaja vis-a-vis de autoritatea comunală pentru ținerea unei trupe Romăne care să joace pe scena Teatrului din Iași, deferite reprezentațiuni, dupre un repertoriu bine ales, in stagiunea anului 1875-76, începând de la 1 Octomvrie viitor, sunt rugate ca pănă la 1 August viitor se binevoească a face propunerile d-lor spre acest finat, cunoscând că in cazul de față Primăria nu poate oferi alte avantaje decăt suma de 10,000 franci ce are prevăzută un Budget pentru Teatru, care sumă urmează a să plăti in rate lunare, s’au anticipat in doue termine dacă persoana cu care s’ar contracta va da garanție equivalență. Primar: N. Gane. Secretar: D. Antonescu. Biuroul fiu. Șef, Florescu. No. 6889. 1875 Iulie in 7. Urmând a se da din nou in întreprindere serviciul curățirei și a măturărei stradelor din această Urbă, după condițiunele contractului vechi, cari se publică mai jos, pe termin de trei ani începător de la 1 Otomvrie venitor anul curent, se deschide concurența orală Luni in 18 August a. coarele 12 meridiane, amatorii da a lua aseminea intrepriprietaj se vor presanta la camera acestui oficiu la ziua și ora sus indicată cu garanția necesară pentru a se face adjudecarea. Primar: N. Gane. Secretar: D. Antonescu. Biuroul III. Șef: Evghenide. No. 6704. 1875 Iuliu in 2. C . Bl <jit î I. *1 Pentru antreprisa serviciului curățirei și a măturărei stradelor pavate din Iași. Art. 1. Această antreprindere se dă pe termin de trei ani începător de la 1 Octomvrie 1875. La această antreprindere nu sunt admiși Evrei. Art. 2. Doritorii de a participa la licitație, nu vor fi primiți a concura fără a depune mai intăiu o garanție de 1200 galbeni in bani, bonuri de tesaur, bonuri rurale sau in hipotecă validă, care va servi provizoriu pănă la confirmarea adjudecații de cătră ministeriu, după care cel mult in termin de 10 zile de la incunoștiințarea ce i se va faci, va fi dator a vea spre a-și priimi contractul și a depune garaniția definitivă, in valora unei pătrime din suma anulată a adjudecației, earăși in bani, bonuri de tesaur, bonuri rurale sau hipotecă validă, inscrisă la Tribunalul competent, după legii din vigoare și pe valoră victoria Art. 3. Toate stradele din tot orașul, câte se află astăzi pavate, și care se vor mai pava din nou, dinpreună cu trotuarele lor, pănă la clădirele reverane, sau pănă la îngrăditurile locurilor care nu ar ave pe ele clădiri, piețele Primăriei, acea din fața Primăriei, din Sf. Vineri, din fața Teatrului de la deal și alte din nou piețe de a Primăriei, dacă s’ar mai înființa, intreprinzătorul este dator a le mătura in toate zilele și a le curați astfel incăt nici odată să nu se găsască pe ele gloduri, necurățenii sau gunoiu rămas dintr’o zi in alta. Tot in această curățire intră și rădicarea cadavrelor de animale, care s’ar găsi lepădate atătu dealungul stradelor și a trotuarelor pavate, căt și a acelor nepavate din tot cuprinsul orașului, și a îngropa cadavrele. Pentru stradele și trotuarele asfaltate, se vor afla oameni in permanență, care se facă serviciul măturărei cu mături de malai, care servă și pentru măturarea stradelor. A presenta lista la Primărie de echipamentul acestui serviciu. Art. 4. Pentru toate stradele actualminte pavate și acele cari se vor mai pava din nou in decursul contractului, d-nul Intreprinzători și va priimi plata, după prețul eșit la adjudecație, in 12 porțiuni egale, adecă la începutul fiecăria lună, cate oa 12 parte. Art. 5. Toate gupoaele, globul, zapada și ghista din tot timpul anului, antreprenorului va fi dator a le pune in movile pe lângă trotuare, și a le ridica in fie-care zi de pe stradă, transportăndule afară din cuprinsu orașului la locurile destinate de Primărie. Art. 6. Maturatul, adunatul și rădicatul tuturor necurățeniilor, pentru a nu se impedeca sau incomoda circulația, se va efectua in chipul următor: primăvara și vara in fiecare zi de la 4 pănă la 9 oare dimineața, toamna și iarna de la 6 pănă la 11 oare, iar pentru a se feri necurățeniile ce s’ar intămpla și in cursul zilei după măturatul strad dlor, antreprenorul este obi git a mai ave și peste zi pe stradele principale, și anume: strada Mare, Lăpușneanu, Carol I, Sf. Spiridon, Târgul de Sus, Bancei, Primăriei, Golia, Tirgul Cucului, Albă, Podul Vechiu și Sf. Vineri, comoniștii trebuiitori ca să le măture, spre a fi in tot timpul curate. Art. 7. In timpul ernei, cănd s’ar întâmpla a cădeamăt mult, sau ar fi glodării care ar trebui rădicate indată, atuncea va fi permis a se face serviciul in tot cursul zilei, la asemenea intămplare insă, intreprinzătorul pentru a putea face curățirea mai curând, va fi dator ca pe lăngă oamenii și carele de serviciul ordinar, să angajeză cară și oameni după numerar, pe compta sa, și mult pănă la 15 zile, să cureți bine in totul toate stradele, acest termin la caz de forță majoră evidentă, se va mai pute prelungi de cătră d. Primar, dar dacă s’ar vide vre-o neglijență din partea sa in îndeplinirea acestei îndatoriri, atunci d. Primar va fi in drept a lua mări de curățirea orașului, totodată se adaoge că incepirea ridicărei omătului și a ghetei, trebue a se face indată ce aceste au început a impedeca circulația și a nu fi bine pentru circularea cu sania, cu toate acestea intreprinzătorul la întâmplare de căderea omătului intr’o căzime incăt circulația cu sania ar putea să fie impedecată, va pute incepe transportarea omătului de prisos, și chiar indată după căderea ei, această îndatorire va deveni obligătoare pentru întreprinzător cănd Primăria o va cere. Art. 9. Pe căt timp omătul va pute servi pentru umblarea cu săniile, întreprinzătorul va fi dator al nevila in totdeauna, spre a nu se face rădicaturi sau gropi, iar trotuarele in toată intinderea prevăzută la art. de mai sus, va fi dator a se ține in totdeauna curate de ghiață și omăt. Art. 10: Pentru intimpinarea acestui serviciu de măturare, de curățire și ridicarea de pe strade a necurățeniilor, a zăpadei și a gheței, despre care s’au vorbit, intreprinzătorul va avea angajat pe compta și respunderea sa, un număr îndestulător de cantoniști permanenți, (afară de carele prevăzute la art. de mai sus, cănd se va urma după acel art.) împărțit după trebuință in toate stradele unde vor fi ocupați cu necontenire la îndatorirea lor, spre deosebirea cantoniștilor. De intreprinzetor este datoria a ingriji ca acești cantoniști pe comptul lor, să aibă următorul costum, adecă o bluză albastră de pănză și cate o pălărie cu marcă pentru timpul veri, ear pentru timpul ernei un sucman uniformă, și pentru cap o căciulă cu marcă ca aceea pe pălărie. Art. II. întreprinzătorul va fi datoriu in curs de 6 luni a fiecăruia an, cu începere de la 1 Aprilie, a stropi in toate zilele, cănd va fi uscăciune, Strada Carol începând de la gf. Neculai de sus, până la Bariera Podul verde și de acolo inainte întreaga șosauă prin grădina Ahilor pănă la poarta de la deal, udând grădina de la deal, grădina publică, da lăngă Bariera Copoul și grădina Primăriei din strada Mare împreună cu copacii lor, precum și udarea copacilor de pe bulevardul de la Copou, de la Mitropolie și de la Primărie. Această operație o va efectua cu mașini de stropit ce este indatorit a ave și arme, iar stropitul se va efectua intre carele 4 și 6 sara neaparat. Art. 12. Dacă s’ar descoperi neglijența din partea intreprinzătorului in îndatoririle impuse prin aceste condiții, atunci pe lăngă penalitățile prevăzute in contract, se va spune de cătră Consiliu in folosul casei comunale pentru intăia dată la o amandă de 20 galbeni, la a doua oară de 40 galbeni, a treia de 60 galbeni, iar de aice înainte se va urma revinderea, conform art. 17 din aceste condițiuni. Art. 13. Antreprenorul este dator a transporta in fie-care an cu cazăle, și oamenii sei in ori-ce timp și in orice loc in cuprinsul barierilor ce i s’au însemna de Primărie, o miecară moluz pentru astuparea butacurilor ce sunt și s’ar mai face in cuprinsul orașului. Art. 14. Mai este indatorit a pune căte 10 oameni la disposițiunea Primăriei, rânduri, rânduri, pănă la 30 zile, cănd i s'ar cere pentru ai întrebuința la nevilarea stradelor nepavate, sau alte lucrări comunale. Art. 15. De aseminea este dator la caz de inundarea părței orașului de pe șesul Bahluiului, a pune la disposițiunea Primăriei cel puțin 30 cară cu oameni și doi trebuitori pe timpul căt va ține inundarea pentru a da ajutorul cuvenit. Art. 16. Garanția prevăzută la art. 2, va servi pe de o parte, pentru avansul ce se va face antreprenorului cu numerarea inainte pe fie-care lună, a unei a 12-a parte din suma anulată a contractului, fară pe de alta pentru despăgubirea Primăriei la caz de călcarea vreunei din condițiunile intrepriderei. Art. 17. La caz cănd Consiliul Comunal ar hotări revinderea antreprizei, pentru călcarea condițiunelor ei, atuncea întreprinderea se va căuta da Primărie in regie, până la revindere pe câmpia antreprenorului, paguba ce ar resulta se va împlini din garanția depisă, și neajunsul din orice avere a intreprinzătorului, conform legei de urmărire pentru dările cătră Stat, vinderea hipotecei pentru neîndeplinirea condițiunilor, și pentru pagubile ce ar resulta din aceasta, precum și vinderea a orice altă avere a antreprenorului care s’ar ataca pentru neajuns, se va face fără judecată, la care antreprenorul renunță a priori. Art. 18. Adjudecarea va remăne definitivă, numai atuncea cănd s’ar aproba de Consiliul Comunal și de Ministeriu.—In termin de 10 zile Consiliul trebue a se pronunța asupra acestei adjudecații, de a aproba sau nu. Piața la Redacție pentru toate lucrările privitoare la această antrepriză, va privi pe antreprenor. Aceste condițiuni sau votat de Consiliul Comunal in ședința de la 26 iuniu 1875. Primar: N. Gane. Primăria comunei Botoșani. No. 2825. Din causă legală neputăndu se ține licitația terminată la 30 Maiu publicată prin Curierul dn Iași, foaea publicațiunilor oficiale, No. 41 pentru antreprisa venitului comunal din adausul de taxe asupra rachiului și vinului, Primăria publică un alt termin la 24 Iuliu curent, cu invitarea ca concurenții ce ar fi să se presinte in arătata zi in camera Primăriei la ora 12 meridiane însoțiți de garanția provisorie de lei 4000 in numerar sau bonuri, spre a concura la licitație care se va face cu respectul unei supralicitație de opt zile libere, condițiile se pot vedea in cancelaria Primăriei. Primăria Urbei Huși. No. 3072. La oborul acestei Primării sau adus o capă un păr murgă deschisă, coama din dreapta, pată albă la coasta din stânga, o pată albă de șea pe spinare, și la piciorul stâng de dinapoi o sulitură, fără alte semne și fiindcă in lăuntrul terminului de trei zile nu s’au prezentat nimic spre a o reclama, pe o parte sau declarat de pripas, iar pe alta se publică terminul de 6 luni conform art. 48 din legea poliției rurale, spre deșteptarea păgubașului. Primăria urbei Roman. No. 1391. Comform votului dat de Consiliul comunal și ședința de la 20 a curentei urmând a se vinde de veci o bucată loc sterp proprietatea comunei, situată lăngă grădina Episcopiei Roman. Se publică spre cunoștința concurenților care ar voi a cumpără acest loc că in ziua de 27 luna Iuliu să se presinte in camera acestui oficiu cănd ave a se ținea licitația. Primăria Tărg. Frumos, No. 676. Din lipsă de concurenți neputănduse efectua licitaținea anansată prin foaea Curierul de Iași No. 61 pentru darea in antrepriză reperarea a 363 stănjini șanț din jurul acestei comuni. Se publică spre cunoștința amatorilor că după respirarea terminuuii de 15 zile considerate de la data eșirei in fone urmează a se ține o din nou licitațiune orală in camera acestei Primării, pentru citata antrepriză de la ora 10 dimineața. No. 678. Din împrejurări legale neputănduse efectua licitațiunea publicată prin foaia Curierului No.... pentru arendarea Dughenilor Bisericei Sf. Necolai pendinte de această comună, sau fixat un din nou termin pentru ținerea sus citatei licitațiuni in camera acestei Primării, după espirarea termenului de 15 zile considerat da data eșirei fonei cu începere de la 10 oare antimerdiane, despre care se publică spre cunoștința doritorilor. Comisia disp. la Iași No. 2150. Se publică terminul de 24 a curentei pentru vânzarea unui coșu și jumătate piatră și alte obiecte casnice, sechestra-