Curierul de Iassi, iulie-decembrie 1875 (Anul 8, Nr. 73-138)

1875-09-19 / nr. 100

CURIERUL DE IASSI. PUBLICAȚII JUDECATORESCL Curtea de Apel din Iași secția I. N. 177. D-nul Gheorghe Combari,cu domiciliul necunoscut. In virtutea art. 71 din procedura civilă, este citat a se presenta in persoană sau prin procurator admis de lege, înaintea secțiunei I a Curței de Apel la 4 a lunei Noemvrie anul 1875, oarele 11 din zi, cănd are a se judeca apelul făcut de d-na Catinca Dimitriadi contra sentinței Trib. Iași Recția III, No. 124 din 30 Noemvrie 1874, in causa dintre d-na Cat. Dimitriadi cu d-sa pentru bani aducănd atuncea și probele ce va fi posedând la neurmare causa se va căuta in lipsă. Tribunalul județului Iași secția I. No. 2064. D-na Lipșa Vexler, de profesiune liberă, domiciliată in Iași dispărțirea III, prin petiția din 10 Iunie anul curent 1875, înregistrată la No. 2127, a cerut separația patrimoniului său, de acel al soțului Moses Vexler, de profesiune comerciant, domiciliat in Iași dispărurea III, care constă din 12 scaune, 2 canapele, 4 fotoliuri, toate inbrăcate cu adamască, o masă, un scrin, un gardi rob și 3 perechi sfeșnice argint, precum și bani in sumă de 300 galbeni, după foaia totală transcrisă de Trib. Iași secția III sub No. 51 la 14 Aprilie 1869. După îndeplinirea formalităților cerute de lege, Trib. prin sentința No. 219 din 30 August 1875, pentru considerentele arătate in ea, de acord cu conclusiunele Ministeriului, public a admis separațiunea patrimoniului d-nei Lissa Vexler de acel al soțului său Moses Vexler, care consistă din: 12 scaune, 2 canapele, 4 foteluri toate iabrăcate cu adamască, o masă unecrin, un gardi rob și 3 perechi sfeșnice argint, precum și bani in sumă de 300 galbeni, pentru care conform art. 632 pr. civilă s’au format estractul present, spre a se aflge in sala Primăriei urbei Iași, Secția a II-a. No. 2001. Creditorii falitului Simon Buruhovici Gold, sunt din nou citați conform art. 237 cod. Comercial a se presenta in persoană sau prin vechil in Camera acestui Trib., la termenul de 24 Sept. aratat in publicațiunea inserată in foaea oficială Curierul de Iași No. 94 din 3 Sept. anul curent. Secția a III-a. No. 558. D-na Profira Panu, cu domiciliul necunoscut, in virtutea art 71 din proc. civilă, este citată a se presenta in persoană sau prin procurator admis de lege înaintea noastră la secțiunea III, a trib. la 30 a lunei Septemvrie anul 1875, oarele 11 din zi, cănd are a se judeca contestația d-lui I. Constantinov la tabloul creditorilor d-lui Gh. Logadi și Catinca Logadi, aducând atuncea I și probele ce va fi posedând, la neurmare , causa se va căuta in lipsă. No. 552. Preotul loan Patron, de profesiune profesor domiciliat in Iași disp. II, strada I Nicolina, prin comandamentul înregistrat la I No. 381, au somat pe d-nul lancu Lupovici I Botușineanu, domiciliat in Iași disp. III strada I Veche, ca un termin de 30 zile se respundă j suma de 928 lei Veche și procentul lor legal de 10 ° C de la 1865, pănă la numerătoare, plus cheltuele de judecată ce se reclamă in virtutea cărților de judecată No. 86 I și 45 a judelui de pace ocol. III și hotărărea Trib. de Iași secț. I sub No. 111. Findcă d-nul debit are in avetatul termin ce au respirat, n’au plătit banii, iar d-nul creditare prin petițiunea înregistrată la No. 7300 ce- i rând a se pune in urmărire vozarea imobilului care este: o casă construită de cărămidă situată in Iași disp III, strada Podul Vechiu, înscrisă la No. 1817. Pe acest termin și in baza art. 503 din procedura civilă. Tribunalul publică vânzarea conform art. 510 din acea procedură, ca concurenții ce ar fi de a cumpără indicatul imobil cu atenansele sale, să se înfățoșeze in camera acestei secțiuni a IlI-a, cu garanția cerută de lege la 22 a lunei Decemvrie, ziua Luni 1875, vara 11 din zi, cănd ave a se face adjudecația, potrivit art. 539,550 și cu restricțiunea art. 559, 561, 564 și 565 procedura civilă. Totodată se somează pe toți acei ce ar pretinde vreun drept de proprietate, un sufruct, servitute, chirie, privilegiu, hipotecă sau ori ce alt drept asupra bunului urmărit, ca înaintea adjudecățiunei să se arăte la Tribunal, spre a-și arata pretențiunele lor, sub pedeapsă de a, nu li se mai ține in samă. Lămurinduse că pe lângă sarcina indicată mai sus, mai există sarcina de 280 galbeni după obligația hipotecară din 18 Dechemvrie 1872 , înscrisă sub No. 523 inprumutați de debitare de la Iancu Moise pe termin de 3 luni cu procent de 3 % pe lună. No. 499. Erezii def. Maria Balș cu domiliul necunoscut in România, conform art. 75 al. 6 pr. civilă, sunt citați a se presenta înaintea noastră la 11 a lunei Octomvrie anul 1875 oara 11 din zi, cănd are a se judeca contestațiunea făcută de d- nul Pmcu Spira la tabloul creditorilor d-lui Costachi Botez, cunoscând că citațiunea cuvenită d-lor s’au afipt pe ușa Trib. Iași secția III. No. 498. D-nii Costin Baluș și I. Dragomir cu domiciliul și reședința necunoscută in Romănia, conform art. 75 al. 6 proc. civilă sunt citați a se presenta inaintea noastră la 11 a lunei Octomvrie anul 1875, oara 11 din zi, când are a se judeca contestațiunea făcută de d-nul Piicu Spira la tabloul creditorilor d-lui Avram sin Zalmăn. Cunoscând că citațiunea cuvenită d-sale s’au afiat pe ușa Trib. Iași secția III. No. 8656. Onoratul Consiliu de Miniștri prin jurnalul ce a inchiet in ședința de la 13 August anul curent, autorizănd vinderea caselor, cu toate atenansele lor a d-lui Neculai Mavrocordat situate in disp. I, strada I . Săulescu No. 1174 spre îndestularea casei fiscului cu suma de lei 6971 bani 82, dato Iorită de D. Mavrocordat din arenda moșiei Ji Statului Tabăra pe anii 1864 și 1865. Și I . Prefectura acestui județ prin Nota No. 8545 din 3 a curentei, mijlocind esecutarea ment îționatului jurnal, din motivul acestora și nu j i basa ard 25 din legea de urmăriră și 57 din jo I regulamentul acei legi, publică vânzarea menționatului imobil, pentru ca persoanele ce vor fi amatoare a’l cumpără, să se presinte in camera acestei secțiuni. Mercuri la 26 Noiemvrie anul curent, oarele 11 dimineață, cănd urmează a se face adjudecațiunea potrivit art. 539—550 și cu restricțiunea art. 559, 561, 564 și 565 din pr. civilă.. Totodată , conform art. 506, să somează pe toți acei ce - ar pretinde vreun drept de proprietate, usufruct, servitute, chirie, privilegiu, hipotecă I sau orice alt drept asupra bunului urmărit, I ca inlăuntrul acestui termin să se presinte la acest Tribunal, spre a’și valida pretențiunele I sub pedeapsă de a nu li se mai ține in samă. I No. 8657. Onoratul Consiliu de Miniștri [ prin jurnalul ce a inchiet in ședința de la 13 August anul curent, aterisănd vânzarea caselor compuse din mai multe apartamente I grajdiu, șură și alte atenanse, averea d-lui j Alecu Cernea situată in acest oraș disp. IV 1 No. 721 spre satisfacerea fiscului cu suma de I 1761 6/106 lei datoriți de d-nul Cernea, din I arenda moșiei Statului Iacobenii pe anul 1864 I 1867, și Prefectura acestui județ prin Notta I No. 8547 mijlocind esecutarea menționatului I jurnal, Tribunalul din motivul acestora și in baza art. 25 din legea de urmărire și 57 din I din regulamentul acei legi, publică vânzarea sindicatului imobil, pentru ca persoanele ce I vor fi amatoare a’l cumpără, să se presinte I in camera acestei secțiuni la 26 Noemvrie I anul curent ziua Mercuri pe la oarele 11 dimineață, cănd are a se face adjudecația potrivit art 539—550 și cu restricțiunele art. 559, 561, 564 și 565 pr. civilă. Totodată , conform art. 506, să somează pe toți acei ce ar pretinde vreun drept de proprietate, un sufruct, servitute, chirie, privilegiu, hipotecă I sau ori ce alt drept asupra bunului urmărit I ca in lăuntrul acestui termin, să se presinte la acest Tribunal spre a-și valida pretențiunele, sub pedeapsă de a nu li se mai ține in samă. Secția a IV-a, No. 2813. Strat Haim ca inculpat a căruia domiciliu e necunoscut, conform art. 75 I al. 6 pr. civilă, este citat a se presenta in camera acestui Tribunal la 6 Noemvrie anul 1 curent, pentru a respunde asupra faptului de I maltratare ce i se impută, cunoscând că la 1 neurmare procesul se va judeca in neființă. No. 2817. Costache Bernea ca inculpat al căruia domiciliu e necunoscut, conform art. 175 al. 6 pr. civilă, este citat a se presenta in camera acestui Tribunal la 29 Septemvrie I anul curent, pentru a respunde asupra defuctului de furt ce i se impută, cunoscând că la neurmare procesul se va judeca in ne- I ființă. No. 2811. Naftulea sin Strul ca inculpat j a căruia domiciliu e necunoscut, conform art. 175 al. 6 pr. civilă, este citat a se presenta in camera acestui Tribunal la 29 Octomvrie, anul curent, pentru a respunde asupra deflctului de furt ce i se impută, cunoscănd că la neurmare procesul se va judeca in ne- s ființă. Tribunalul județului Cahul. No. 7089. D. Vasile Luchian, cu domiciliul necunoscut, este citat că la 12 a lunei 1 Decemvrie a. c. ora 10 dim., să se presinte in camera trib. Cahul, spre a fi interogat și ascultat in procesul in care se inculpă pentru furt, cunoscând că la neurmare se va aplica rostirea art. 182 pr. penală. Tribunalul județului Fălciu. No 1082. Inculpatul Mihalachi Laptișcu cu domiciliul necunoscut, este citat a se presinta in camera acestui trib, orașul jud. Fălciu la 2 Octomvrie 1875 ora 10 din zi, cănd urmează a să cerceta acțiunea formată asupra lui M. Lapuiș și ai lui pentru furt de cai de la D. Gheorghi și Vasile Tăcu, la neurmare se va aplica rostire legei. No. 1088. Inculpatul Iancu Buhul cu domiciliul necunoscut, este citat a se presenta in camera acestui trib, orașul Huși, la 3 Octimvrie 1875 ora 10 din zi, cănd urmează a să cerceta acțiunea formată asupra lui Dumitrachi Proca și Iancu Buhnea, pentru luare de mită de la Herșcu sin Avram, la neurmare se va aplica rostirea legii. Tribunalul județ. Roman. No. 10,792. Dloan Voina fără domiciliu, se citează ca in ziua de 24 Octomvrie viitor oarele 10 de dimineață, să se presinte inaintea acestui trib., spre înfățișare in procesul in care se inculpă pentru că in uulte cu alții prin violență au răpit de la Dimitrie Iacobescu punga cu 60 galb., cunoscând că nefiind următor, se va pronunța sentința in lipsă, conform art. 182 pr. penală. No. 10,713. D. Berla sin Ițic Cantar fără domiciliu, se citează ca in ziua de 24 Octomvrie viitor, oarele 10 de dim., să se presinte inaintea acestui trib., spre infățișare in procesul in care se inculpă pentru mărturie minciunoasă, cunoscând că nefiind următor, se va pronunța sentința in lipsă, conform art. 182 pr. penală, No. 2915. D-nul Iorgu Fabian de profesiune avocat, domiciliat in urba Roman, in calitate de succesor fiului seu Alexandra născut din căsătoria avută cu defuncta Ecaterina fiica defunctului Petru Costantin, prin petitiunea din 10 Ianuarie 1872, înregistrată la No. 184, au cerut la acest Tribunal facerea impărțesei averei de succesiune remasă pe urma defunctului seu socru Petru Costantin, compuse din bani numărători, mobile și imobile intre succesorii remași și anume: D-nul Fabian cu drepturile fiului seu Alecsandru astăzi încetat din viață, născut cum sau zis din căsătoria cu defuncta sa soție Ecaterina fiica defunctului Costantin, d-na Raluca Costantin, astăzi Parteni foastă soție a def. Petru Costantin și minorile Theodor representat prin d-nul Panaite Costantin, de profesiune comersant, domiciliat in urba Roman, tutore ad-hoc numit, conform art. 693 proced. civilă. Tribunalul in baza unei aseminea ceriri prin jurnalul No. 1439, din 2 Martie 1872, conform art. 695 proced. civ., 733 și 734 au admis in mod preparator a se evalua mai intéiu imobilul, proprietatea defunctului Costantin. O boltă și casă din urba Roman prin experți insercinați, și după depunerea unui atare act de expertize, văzând că citatele imobile de succesiune nu se pot deviza in natură intre succesori, pană nu se vor vinde, prin jurnalul No. 2479 din 22 Iunie 1872, și 2072 din 21 Iulie 1875, pe baza art. 682 și următori din proced. civilă, au despus vânzarea licitativ a unor așa imobile cu termin de 30 zile, care după situația făcută in fața locului de agentele competente prin procesul verbal No........... au constatat că in comuna urbei Roman sunt situate următoarele imobile de a zisei case și anume: 1) casa înscrisă la No. 334, din dispărțirea I a urbei Roman, compuse din 4 odăi cu uși ferești și sobele trebuitoare, pe temelie și păreții de cărămidă, acoperite cu șindilă veche, in ogradă cu o bucătărie și o șură proastă, a cărora loc despre miază-noapte se invecinează cu locul casei d-nei Nastasii ca soția reposatului Hristea Țolic, despre răsărit cu alt loc a casei bisericei sft. Neculai, despre apus cu locul caselor d-lui Ghiță Sandu (unde este astăzi și localul Tipografiei) și despre miază-zi cu strada numită Tipografica. 2) Două bolți alăturea din strada mare, ce sunt înscrise la No. 20 și 21, pe temelie de piatră și păreții de cărămidă, dedesubtul cărora cu 4 odăi in pământ, sub un acoperemănt de tinichie, in ogradă cu o magazie cu păreții iarăși de cărămidă și piatră, acoperită cu oale, a cărora loc despre miază-zi se invecinează cu locul boltei ce se construește din nou a d-lui Ștrul Herman, și despre miază-noapte cu a d-lui Costachi Ionescu sau Șufariu, despre răsărit cu strada numită Eracli de Despot și despre apusu cu strada Principală. Sarcini sau alte împregiurări asupra acestor fonduri după incredințarea dată de grefă prin adresa No. 9719 nu sunt. Condițiunele vănzării acestor imobile sunt acele prevăzute in suplica d-lui Iorgu Fabian, inregistrată la No. 6067 și anume: 1) Vânzarea citatelor imobile case și bolți cu locul lor să se facă in parte sau in totul, după cum se vor presenta ocurenții. 2) Ele se vănd in starea actuală după stăpânirea actuală cu toate drepturile și îndatoririle. 3) Ele se vănd pe bani in numerar. 4) Taxa portăreilor, timbru, înregistrarea și toate alte taxe pentru efectuarea in total a vănzărei acestor imobile privește pe cumpărător, și 5) Pe adjudecător va privi contractul de închiriere a acelor 2 bolți cu No. 20 și 21, ce sunt inchiriate de d-nul Alecu A. Giosanu, fost tutore casei def. Petru Costantin, cătră d-nii Joiița Șimșă și Nubăm Ștarman, care are durata până la 23 Aprilie 1878, după contractul legalizat de acest Tribunal la No. 2763 din 7 Martie 1874, cu suma anuală de câte 135 galbeni, urmând a respecta d-nul cumpărător contractul, afară de cazul cănd locatariul va consimți la reziliare, iar pentru casele ce sunt inscrise la No. 334 in care astăzi locuește d-na Ralu ca soția def. Costantin , astăzi Parteni, d-nul cumpărător va intra in stăpânire la cel intăiu sft. Gheorghe sau sft. Dimitrie după ce vânzarea va veni definitivă. Prețul de la care are a se începe licitațiunea, este acel prevăzut prin actul de evaluație a d-lor Experți, cu data din 8 Iunie 1872, in sumă de 1400 galbeni și anume: 1200 galbiui 2 bolți cu locul și atenansele lor, ce sunt inscrise la No. 20 și 21 din strada mare, disp. a 3-a. 200 gal. casele cu locul și atenansele lor din strada Tipografia, ce sunt inscrise la No. 334 din disp. a sa. Se publică dar această vânzare in termin de 30 zile socotit de la data Ionei, prin care va apărea publicațiunea presentă, ca in cea intăiu zi după inplinirea lui, zi ce se va lămuri și prin afipte oara 12 din zi, d-nii concurenți să se presinte in camera acestui Tribunal, însoțiți de garanțiile legale cănd ave a se face vânzarea și adjudecarea asupra persoanei ce ar da prețul cel mai avantajos, in presența și a d-lui Tutore ad-hoc Panaite Constantin. Tot odată se somează pe toți acei ce ar pretinde vreun drept de proprietate, usufruct, servitute, chirie, privilegiu, hipotecă sau orice alt drept asupra acestor imobile, ca înaintea zilei de adjudecare să-și arăte pretențiunele lor la Tribunal, căci in urmă nu li se vor mai ținea in samă. Tribunalul județului Suceava. No. 7400. D. Costachi Rafailă, cu domiciliul necunoscut, este citat că la 18 Noemvrie 1875, oara IO din zi, să se presinte la acest trib., spre a asista la cercetarea procesului ce-l privește pentru furt de obiecte, la neurmare se vor aplica dispos. art. 182 pr. pen. Tribunalul județului Vaslui. No. 11,352. D-na Marghioala Mirce născută Motăși, din comuna Ivăneștei comuna Cașești, plasa Racova jud. Vaslui, prin pitițiunea dată d. Președirile acestuia la 11 Septemvrie 1875, reg. No. 4388, formată in spiritul art. 628 proc. civ., au cerut a se face separațiune patrimoniului seu din averea soclului d. Iordache Mirce agricol, tot din Cușești, și au arătat ca avere cunoscută după foaia dotală din 27 Ianuar anul 1864, este in sumă de 219 galb, valoarea averei sale mobilă precum: vite, strae și alte obiecte de gospodărie, aceste cereri anumitei căpătând regularea. Președ. de aici dă cursul legal, conform art. 629 și 630 proc. civ., s’au înființat acest estrad și se publică spre obșteasca cunoștință. Procurorul Tribunalului Fălciu. No. 673. Pe baza art. 226 și 227 din procedură penală, măndtăm și ordonăm tuturor portăreilor și agenților puterei publice, a aresta și a conduce la casa de aresta a Curței cu jurați din Fălciu, pe inculpatulu Ioan Ghica cu domiciliul necunoscut, pus in acusațiune prin decisiunea camerei din 2 Septemvrie 1875, pentru dare de foc, făcănduse posibil de penalitatea prevăzută prin art. 360 din codul penal, ordonăm custodelui ziste case de arest al primi. Invităm pe toți depozitarii puterei publice, cărora li se va presenta acestu mandat, se dea ajutorul lor pentru a lui esecutare. Judele instructor Tribunalul Roman. MANDAT DE ADUCERE. No. 1922. Noi Paul Misir, delagat judecător instructore al Tribunalului jud. Roman, in virtutea facultăței ce ne dă legea de procedură criminală, măndăm și ordonăm ca individul Filip Cantonistul, fost in serviciu cu derilarea șinelor pe unde trece mașina de incarcat lemne pe teritorul satului Itești din județul Bacău, și acum cu domiciliul necunoscut, că la 25 a curentei luni Septemvrie anul 1875, să fie adus la cabinetul nostru de instrucție de la Tribunalul Roman, spre a i se lua interogator asupra faptului de furt prin efracțiune. Cu esecutarea acestui mandat se însărcinează agentele puterei publice, care se va conforma cu art. 99, l0i, 110 și următoarele din zisa procedură. Dat la 1875 luna Septemvrie nr 12, orașul Roman Judele de pace ocol. I din Iași. No. 3643. Prin cartea noastră de judecată No. 431 din 1875, și in baza art. 28, 150, 146 pr. civ. 1170, 1176, 1073 și 1088 din codul civil, s’a condemnat pe d-na Zoița Dobrovici actualminte cu domiciliul necunoscut, se plătească reclamante!TM Leiba Iosipovici suma de 90 franci cu procente legale de la data reclamațiunei 28 iulie a. c., până la numerătoare, plus 30 frână cheltueli. Inse fiindcă numita nuși are domiciliul cunoscut spre a i se pute număna copie de pe zisa carte de judecată, pe baza art. 75 alin. 6 proced. civilă, se publică aceasta spre deșteptarea numitei, cu invitare a se presenta la acest oficiu, spre a-și primi copie menționată mai sus care s’a aflat pe ușa cancilariei. Cu opoziție și apel. No. 3645. Prin cartea noastră de judecată No. 430 din 1875, și in baza art. 28, 150, 146 proced. civilă, 1170, 1176, 1073 și 1088 codul civil, s’a condemnat pe d-na Profira Ionescu actualminte cu domiciliul necunoscut, să plătească recamantului Leiba Iosipovici suma de 111 lei noi cu procente legale de la data reclamației 28 Iulie a. c., pănă la numerătoare, plus 50 franci cheltueli, pentru care in baza art. 75 alin. 6 pr. civilă, se publică aceasta spre deșteptarea numitei, cu invitare a se presenta la acest oficiu, spre a’și primi copiin de pe zisa carte de judecată, care s’a aflat pe ușa cancilariei. Cu opoziție și apel. Judele de pace ocol. III din Iași. No. 2897. Noi jud. ocol. al 3-lea din Iași, conform art. 12 și 75 al. 6 pr. civ., cităm in judecată pe d. Mihail Rizu cu domiciliul necunoscut, de a se presenta in pretorul nostru in ziua de 26 Septemvrie 1875 ora 11 din zi când urmeaze a se cerceta reclamația intentată de d. Miniș Grinfeld pentru bani, la neurmare se va judeca in lipsă conform cu legea. No. 2930. Prin cartea noastră de judecată No. 562 pronunciată la 10 Septemvrie 1875, pe basa art. 1584, 1586 cod. civ. și art. 150, 146 pr. civ., sa condamnat pe d. l Vecsler fost cu domiciliul in acest ocol, și acum necunoscut, să plătească dlui Moise Diamant suma de 37 galb. cu procent legal de la reclamație pănă la numerătoare plus 30 fr. freuri procesuale cu oposiție și apel, conform art. 29 și 23 pr. civilă. No. 2892. D. Oiser Bercovici cu domiciliul necunoscut, este citat a se presenta inaintea noastră in ziua de 27 Septemvrie curent, ora l1 din zi, când are a se judeca procesul intentat de d-na Eleana Dănila contra ds. pentru bani, și a d-nei Sima Rescovici, la neurmare se va aplica legea. Judele de pace ocol. IV din Iași No........... Prin cartea noatră de judecată No. 305 pronunciată la 20 August a. c. sa condamnat pe d. Stefan Niculescu a plăti d-lui Pincu Spira suma de 500 lei vechi, cu cu procent de la espirarea terminului de plată 2 Aprilie 1875 și pănă la numerătoare, plus 10 fr. daune și timbru, cu drept de oposiție și apel. No........... Prin cartea noastră de judecată No. 321 pronunciată la 6 Septemvrie a. c., sa condamnat pe d. Capitan Rudeanu, a plăti d-lui I. Rozentower suma de 421 lei vechi, cu procent de la reclamațiune plus 20 1. n. cheltueli de judecată, cu drept de oposiție și apel. No.......... D. Avram sin Șmil Harabagiu conform art. 75 al. 6 pr. civ. este citat a se presenta in pretorul nostru in ziua de 23 Septemvrie a. c. ota 11 dim., cănd are a se judeca procesul reclamat de d. Avram Șvarț pentru bani, la neurmare se va judeca in lipsă, conform legei. Judele de pace ocol. V din Iași. No. 905. D. Nicu Leonescu cu domiciliul necunoscut, conform art. 12 și 75 al. 6 pr. civ., este citat a se presenta in pretorul nostru in ziua de 1 Octomvrie viitor a. c. ora 11 de dim. cănd are a se judeca procesul intentat contrar de d. Gh. Coza din p. bani, la neurmare causa se va tranșa in absență conform art. 28 pr. civ. No. 686. D-nul Colonel Antoniu cu domiciliul necunoscut in Romănia, prin cartea noastră de judecată No. 80 din 1 Fevruarie 1874, s’au condemnat a plăti d-lui Isidor Alexandrescu suma de 364 lei vechi, cu procent de la 3 Septemvrie 1864, data de plată și până la numerătoare, plus 89 lei noi daune, timbru, publicațiuni etc. Cu drept de opoziție și apel. Judele ocol II din Botoșani. No. 1377. Noi judecătorul de pace ocolului II din orașu Botoșani, cităm pe d-nul Ițic Staru cu domiciliul necunoscut, ca la ziua de 30 Septemvrie, oara 10 de dimineață, se se presinte in camera noastră, in persoană sau prin procuratore, spre a se judeca in procesul ce i sau intentat de cătră Moriț Drucher pentru bani. La neurmare se va resolvi causa in lipsa conform art. 28 p. c. Judecătorul de pace al urbei Cahul. REGUISITOR DE ESECUTARE. No. 706. In virtutea cărței de judecată No. 123, din 30 Noemvrie 1874, care condamnă pe d-nul loan Ghica, fost cu domiciliul in comuna Borceag, comuna Ciucurmișa iar acum cu domiciliul necunoscut, la închisoare de 15 zile, și la amendă de 25 lei noi in folosul casei comunale Ciucurmișa, pentru maltratarea ce a comis d-lui Stefan Nedioglu. Invităm pe toți portăreii sau agenții puterei publice, de a conduce și a inchide pe numitul loan Ghică, la inchisoarea acestui oraș. Măndăm și ordonăm custodelui zisei închisori de a primi și a ave sub pază pe numitul loan Ghică, in tot timpul determinat prin cartea de judecată mai sus enundată. Invităm pe toți depozitarii puterei publice ca la cas de necesitate, se dea mana de ajutor pentru executarea acestuia și cu restricțiunea art. 30 cod. pen., cerem ca orice agent însărcinat cu incasarea dărilor fiscale, se Împlinească de la numitul sus zisa amendă, in folosul casei citatei comuni Ciucurmișa, făcăndune cunoscut spre a se cunoaște aceasta de esecutat. Dată in pretoriul nostru la 8 Septemvrie 1875, și sigilat cu sigilul acestei judecătorii. Judele plasei Cărligătura jud. Iași. No. 1208. D. Dimitrie Vasiliu din târgul Frumos, au cerut in judecată pe Moise Ioseb Birchental tot din tărgul Frumos, iise acum cu domiciliul necunoscut, pentru locațiune, astăzi terminul defipt in presența numai areclamantului, și in absența pârâtului pentru care procedura a îndeplinit prin foaea oficială Curierul de Iași No. 94, sau luat causa in cercetare, și in legea art. 1436 și 1425 cod. civ. sau hotărât, ca d-nul Marcu Iosib Birchintal atasa reclamantelui libera voie asupra localului cel are inchiriet de la reclamante cu o lună inainte de una Octomvrie cănd espiră contractul orale și la una Octomvrie al părăsi cu totul, și se mai condamnă pe d-nul Birchental a plăti reclamantelur 70 fr. cheltuele de judecată și plata de aparare, osebit taxa timbrului, cu drept de oposiție și apel, art. 29 și 21 pr. civ. Dată astăzi 5 Septemvrie 1875. No. 1217. D-nul Moise Iosip Birchental din T. Frumos, acum cu domiciliul necunoscut, in baza art. 75 al. 6 pr. civ., este citat a se presenta la acest oficiu in ziua de 27 a curentei, oara H dimineața, cănd e regulat a se cerceta reclamațiunea D-lui Ioan Batist, pentru lasarea liberă a unei case inchiriază pănă la 26 Octomvrie a. c. spre facere de reparațiune, in neurmare se va urma conform art. 28 zisa procedură. Comandament. No. 2005. Subsemnatul advocat Cezar Catanescu, procuratore Prea Sănției Sale Arhiereului Josef Bobulescu, domiciliat in Iași, impreună cu agentul judecătoresc semnat mai jos, somez pe d-na Ioan Blănoiu, cu domiciliul necunoscut, ca să respundă nouă sau D-ui Portărel, suma de 5000 lei noi, (cinci mii) după obligația sa din 12 April 1874, hipotecat in fondul caselor sale din acest oraș, comparat de d-sa cu actul intărit de Tribunal sub No. 170 din 1873, cu deșteptare că, dacă pănă in 30 zile libere de la primirea acestuia, sau de la publicațiune nu va respunde aratatr sumă, voi cere vânzarea arătatului imobil. Făcut in 15 Septemvrie 1875. C. Catănescu. Diverse. *** Mercuri in 17 a curentei, a sosit in urba noastră, Fidențata Princepelui Milan, D-raghieșcu. La Gară a fos intimpinată de D-na Maria Rosnovanu, bunica Fidențatei și alte rude. La două care a luat un tren espres pănă la Ungheni, pentru a pleca de acolo in Basarabia. „.** Esercițiul militar in Institutul Academic. După raportul d-lui locotenent Petrovici, instructorul militar al Institutului Academic, d. Colonel Borănescu, directorul militar al scoalelor publice și private din Iași, a examinat Duminică in 14 curent, 16 elevi ai Institului Academic, prezentați pentru gradul de caporali. D. Colonel a rămas foarte mulțumit de progresul lor intr’un timp atăt de scurt, și i-a inalțat la gradul de caporali. Din aceștia 14 sunt dintre elevii secțiunei de Bacalaureat, și 2 dintre cei ai secțiunei a II-a superioare. Iată numele lor, după ordinul de merit: 1) Moțoc I Dimitrie, 2) Novleanu Const., 3) Orleanu Mihail, 4) Pruncu loan, 5) Nanu I Neculai, 6) Pădleanu Alexandru, 7) Matasaru Constantin, 8) Costinescu Vasile, 9) Nanu II Constantin, 10) Borisof Gheorghe, 11) Moțoc II Gheorghe, 12) Panaitescu Constantin, 13) Vasiliu Alexandru, 14) Stroici Constantin (aceștia din secțiunea de Bacal.), 15) Dimitriu Vasile, și 16) Pipi Ariton (aceștia din secțiunea II superioară). D. Colonel invită pe direcție să oblige pe acești elevi a-și pune pe ținuta lor de uniformă semnele distinctive ale gradului de caporal. *** Mercuri in 17 a. c. a avut loc, la biserica Talpalari, imormăntarea D-lui Lascar Cantacuzin Pașcanu, întârzierea imormăntărei a fost din causa familiei, ce sa așteptat se sosască din Paris. *** Aflăm că in orășelul Moineștii din județul Bacău, cunoscut mai cu samă din causa producerii petroleului, ar fi ars cu desevârșire societățile de asigurare „Dacia“ și „Azienda Assiguratrice“ se zice că ar fi mai mult angajate in acest orășel. Dar de sigur că majoritatea locuitorilor nu au avut prevederea să-și asigureze proprietățile lor.