Curierul de Iassi, iulie-decembrie 1876 (Anul 9, Nr. 74-141)

1876-09-19 / nr. 103

CURIERUL DE IASSI, iar locul lor cu bezmăn cătră proprietate și megieșit la o parte cu boingiul Leizer sin Leib și la alta cu locul slobod a proprietății, aseminea un loc cu niște ruini de păreți pe el remași din timpul jocului, megieșit pe de o parte cu Ioan Cioară, iar pe de alta cu Haim Henk, precum și alt loc slobod, megieșit cu Haim Henic și cu Herș Yolf sin Leib de la Căiuț, amăndoue aceste locuri supusă iarăși bezmănului, situate toate imobilile menționate in ulița tărgușorului Valea-Ră, din comuna Orășa județ. Bacău, plasa Tazlău de Jos, și proprietate a d-lui Ioil Aizen frați, de profesiune comersant, domiciliat in acel tărgușor, după jurnalul sub No... unchiet de trib, la 14 Iulie a. c., urmând a să exproprie silnic după documente și stăpânirea de fațe, spre îndestularea d-nei Ana Apostoleanu din Roman cu suma de 3315 lei vechi și a lor procente legale de la 17 iunie 1862 pănă la nenumerătoare, plus 100 lei noi spesă, conform decisiunei Cutiei de apel din Focșani secția a 2-a No. 128, din anul 1872, investită cu formula executorie și a sentinței trib. Bacău No. 91, din 1871 și 15 din 1872, confirmate de menționata decisie, fără prejudiciul cheltuelilor de urmărire, și regulăndu-se pentru acest finat a să ține licitație in localul ședințelor acestui trib. in cea intăi zi lucrătoare, oarele 12 dimineață după espirarea terminului de 3 luni, calculat de la data fonei, să face cunoscut concurenților, care se vor conforma art... pr. civ., și cu lămurire că asupra imobililor din tărg. Valea-Ră, s’au găsit pe numele d. Ioil Aizen frați inscrisă hipoteca de 1154 lei vechi la 30 Septemvrie 1869, in pretenția d-lui Gh. Sturza; totodată să somează pe toți acei ce ar pretinde vreun drept de proprietate, usufruct, servitute, chirie, privilegiu, hipotecă, sau ori ce alt drept asupra imobililor urmărite, ca mai înainte de adjudecare să se presinte la trib, spre ași arata pretențiunele, căci in urmă nu li să vor mai ține in samă. Tribunalul județului Dorohoi. No. 585. La 1 Septemvrie curent, au fost terminul vănzărei moșiei Prilipca, din acest județ, proprietatea d- lui Teodor Ghițescu, cu domiciliul in comuna Dolina, județul Botoșani, a căruia situațiune, sarcini și condițiuni ale vănzărei sunt cele publicate prin foaia oficială din Iași No. 32, din 19 Martin 1876, pusă in urmărire de d-na Rucsanda Dohatcu născută Calmuschi, Costachi, Leon și Dimitrie frați Calmuschi, toți in calitate de moștenitori ai def. Gheorghe Calmuschi, in scopul indestulărei d-lor cu sumi de 2700 galb. austriac, nebortiți căpițe cu a lor dobândă de 11/* la sută pe lună, de la 15 Noemvrie 1875 și pănă la nimeritoare, fără prejudețul cheltuelilor de urmărire, ce au lua de la d-l Ghițescu numit mai sus, după creansa hipotecară inscrisă de Tribunalul județ Dorohoi Bub No. 59 din 1871, cesionată de casa Calmuschi numiților creditori prin actul autentic No. 269, din 1875, investit cu formula executorie No. 65, care termin după cerirea d-lui avocat Seriteanu procuratorele a erezilor def. Calmuschi, cum și a debitorului Ghițescu înregistrată la No. 4489, sau amânat pentru ziua de 4 Octomvrie viitor, anul curent, prin urmare conform jurnalului onor. Tribun. No. 2465. Se publică că concurenții amatori de a cumpără capusul imobil, să se presinte in camera acestui Tribunal la 4 Otomvrie viitor, anul curent, vara 11 de dimineață, când atuncea se va adjudeca asupra aceluia care va oferi prețul cel mai favorabil. Se somează totodată pe toți aceia care ar pretinde vreun drept din cele enumerate la art. 506, al. 3 procedura civilă, Re’și declare la Tribunal înaintea adjudecațiunei pretențiunele lor, căci in urmă nu li se vor considera. No. 189. După espirarea terminului de 3 luni, publicat prin foaia oficială din Iași No. 61, din 2 Iunie 1876, și după circumstanțele prevăzute prin jurnalul acestui Trib, No. 2492 din 3 Septemvrie anul curent, neputănduse efectua vânzarea casei cu locul ei situată in urba Dorohoi, lângă Podul Buhaiului, compuse din 5 dispăruturi, construcția de cărămidă, acoperită cu șindilă, in ograda căror case este un grajdiu, o șură și cuhne, toate un acoperemént, construcția de lemn și midă, precum și un hambaraș mic, fața tot case dă in strada mergătoare la Mieni, de o parte se învecinează cu casele 1 : Șmil Wolf Fagadău, de altă parte cupă- a Buhaiului și fundul tot cu părăul Bahaui, această casă cu locul ei proprietate a ii Șloim Leib Bin Herșcu, domiciliat in ohoi, urmărită de d-nul Mihail Ghițescu, aiciat in acelaș oraș, pentru satisfacerea cu suma de 100 galbeni cu procent de 1 , la sută pe limă de la 22 Noemvrie 1874 să la numerătoare, ce are a lua de la noul Șloim Leib sin Herșcu, in virtutea oațiunei înscrise de acest Trib, sub No. 91, 25 Noemvrie 1874, investită cu formula . ctitorie și regulă aduse a se ținea din nou rațiune in sala ședinților acestui Trib. la octomvrie anul curent, oara 12 de dimită, se publică spre cunoștința concurent r care au a se conforma art. 542 pr. c, punândulise in vedere că asupra acestuia nu mai există nici o altă sarcină insă de Tribunal afară de cea menționata mai sus pentru care se vinde imobilul. Totodată se somează pe toți acei ce ar pretinde vreun drept privilegiu, servitute, chirie sau hipotecă asupra fondului urmărit, ca înaintea adjudecațiunei, să se presinte la Tribunal spre a-și arata pretențiunele lor, căci in urmă nu li se vor considera. No. 12. După espirarea terminului de 22 luni, publicat prin foaia oficială din Iași No. 71, din 25 Iuniu 1876, și după circumstanțele prevăzute in jurnalul acestui Tribunal No. 2373 din anul curent, neputănduse efectua vânzarea părților de moșie din trupul moșiei Pasatul sau noua Suliță și anume: 1) una parte situată lângă sat învecinată la răsărit cu moșia Buda mică a fraților Răutești, la apus cu moșia Lacovița, la ameazăzi cu moșia lui Iordachi Stărcea și la mează-noapte cu moșia d-lui Alcaz sau a defunct. Iorgu Huiban, in mărime socotită aproximativ ca la 16 fălci, din care parte huceag, al 2) una parte situată in Toloacă, învecinată la răsărit cu moșia Buda a d-lui Alcaz sau Iorgu Huiban, la apus cu frontiera Bucovina (Austria), la mează-zi cu partea d-lui loan Ursache, și la meazănoapte cu d-nul loan Mihailiuc, in mărime socotinduse aprocimativ ca la 6 fălci, ambele aceste părți de moșie proprietate a d-lui Dimitrie Colescu, proprietar domiciliat in Dorohoi, urmărite de Stat, in virtutea jurnalului onor. consiliu de Miniștri No. 13 de la 1 Fevruarie 1873, bazat pe art. 25 din legea de urmărire și § 2 de sub art. 57 din regulament, acte care servă ca titlu esecator, a decisiunei Curței de Apel din Iași, No. 70, din 28 Mart 1875, investită cu formula esecatorie cum și a jurnalului onor Trib. local No. 841, din 12 Apri anul curent, prin care incuviințază silnica expropriere a imobililor prevăzute mai sus pentru Retfacerea Steiului și acoperirea deficitului in sumă de 19.899 lei 73 bani, ce esistă asupra numitului d. D. Colestu, de pe timpul rând funcționa ca comptabil casieriei generale locale, asupra căror imobile esistă ca tarmină, o garanțiune voluntară pe suma de 405 galbeni, inscrisă de acest Tribunal la No. 29 și regulănduse a se ține din no o licitație in localul ședinților acestui Trib. in cea intăi zi lucrătoare oara 12 din zi, după espirarea terminului de 30 zile, calculat de la data acestei publice țieni prin foaia oficială din Iași, se publică spre cunoștința concurerților care au a se conforma art. 42 din pr. civilă. Totodată se somează pe toți acei ce ar pretinde vreun drept de proprietate, usufruct, servitute, chirie, privilegiu, hipotecă sau ori ce alt drept asupra imobililor urmărite, prevăzute mai sus, ca mai înainte de adjudecare, să se prezinte la Trib. Spre a-și arata pretențiunele lor, căci in urmă nu li se vor mai ține in samă. Tribunalul județului Fălciu. ORDONANȚE: No. 279. Văzând decisiunea de punere sub acuzație, pronunțată la 10 Decemvrie 1875, de curtea de apel din Iași, contra contumaciei Maria Căldărariu, cu domiciliul in comuna Buda, plasa Similov, jud. Tutova, iar acum fugită unde nu se știe, acuzată pentru că in unire cu alții cu voință și precugetare a omorăt pe Buzulea și a pradat la drumu mare in acelaș timp pe lipovanul Theodor Policov, vezind actul de acusație recicat la 13 Decemvrie 1875, de d. Procuror gen. și procesul verbal de notificațiune făcut la domiciliul contumaciei, considerând că a trecut mai mult de 10 zile de când zisa decisiune de punere sub acusație s’a notificat Măriei Căldărariu fără să se fi înfățișat și constituită prisonieră, in esecutarea art. 470 proc. pen., ordonăm numitei Maria Căldărariu să se presinte intr’un termin de 10 zile inaintea curții cu jurați din Huși, spre a se judeca și a se pune in stare de arestațiune in casa de opreală a zisei curți, căci la neurmare va fi declarată rebel legei, suspinsă din exercițiul drepturilor cetățenești, averea sa va fi sechestrată in cursul instrucțiunei contumaci, orice acțiune cătră judecători ii va fi oprită in curgerea aceluiași timp, și că se va procede in contra sa de și absentă conform legii, ordonăm inca că această ordonanță să fie publicată prin tobă in cea intă. Duminică următoare aflată la poarta locuinței acusatei contumace, la a Primăriei și a auditorului curței juraților, ministerul public va trimite această ordonanță la trib, in care circonscripțione se află averea contumace ce urmează a se sechestra. No. 282. Vezind decisiunea de punere sub acusație, pronunțată la 10 Decemvrie 1875, de curtea de apel din Iași, contra contumaciei Smaranda Căldărariu, cu domiciul in comuna Buda, plasa Similov, jud. Tutova, iar acum fugită unde nu se știe, acusată, pentru că in unire cu alții cu voință și precugetare a omorăt pe Burulea și a prădat la drumul mare in acelaș timp pe lipovanul Th. Policov, vezând actul de acusație redicat la 13 Decemvrie 1875 de d. Procuror gen. și procesul verbal de notificațiune făcut la domiciliul contumaciei, considerând că a trecut mai mult de 10 zile de când zisa decisiune de punere sub acuzație, s’a notificat Smarandei Căldărariu fără să se fi înfățoșat și constituită prisonieră, in esecutare art. 470 pr. pen., ordonăm numitei Smaranda Caldarariu să se presinte intr’un termin de 10 zile inaintea curței cu jurați din Huși, spre a se judeca și a se pune in stare de arestațiune in casa de opreală a zisei curți, căci la neurmare va fi judecată rebel legei, suspinsă din exercițiul drepturilor cetățenești, averea sa va fi sechestrată in cursul instrucțiunei contumate, orice acțiune cătră judecători ii va fi oprită in curgerea aceluiași timp și că se va procede in contra sa de și absentă conform legei, ordonăm incă că această ordonanță să fie publicată prin tobă, in cea intăi Duminică următoare, aflată la poarta locuinței acusatei contumace, la a Primăriei și a auditorului curței juraților, ministerul public va trimite această ordonanța la trib, in care circonscripțiunea se află averea contumaciei ce urmează a se sechestra. No. 275. Vezind decisiunea de punere sub acusație, pronunțată la 10 Decemvrie 1875, de Curtea de apel din Iași, contra contumactului Filip Caldarariu cu domiciliul in comuna Buda, plasa Similov, județul Tutova, iar acum fugit unde nu se știe, acuzat pentru că in unire cu alții cu voință și precugetare, a omorăt pe Burulea și a pradat la drumu mare, in acelaș timp pe lipovanul Theodor Policov, văzind actul de acusație redicat la 13 Decemvrie 1875, de d. Procuror gen. și procesul verbal de notificațiune făcut la domiciliul contumaciului, considerând că a trecut mai mult de 10 zile de cănd zisa decisiune de punere sub acuzație s’a notificat lui Filip Caldarariu fără să se fi înfățoșat și constituit prisonier,in esecutarea art. 470 pr. pen., ordonăm numitului Filip Caldarariu să se presinte intr’un termin de 10 zile inaintea Curței cu jurați din Huși, spre a se judeca și a se pune in stare de arestațiune in casa de opreală a zisei Curți, căci la neurmare va fi declarat rebel legel, suspins din exercițiul drepturilor cetățenești, averea sa va fi sechestrată in cursul instrucțiunei contumate, orice acțiune cătră judecători ii va fi oprită in curgerea aceluiași timp și se va procede in contra sa de și absent conform legei; ordonăm incă că această ordonanță se fie publicată prin tobă in ceă intăi Duminică următoare, aflată la poarta locuinței acuzatului contumace, la a Primăriei și a auditorului Curței juraților, ministerul public va trimite această ordonanță la trib, in care circonscripțiune se află averea contumaciului ce urmează a se sechestra. No. 264. Vezând decisiunea de punere sub acuzație pronunțată Ia 10 Decemvrie 1875 de de apel din Iași, contra contumaciului Mihai Căldărariu, cu domiciliul in comuna Buda, plasa Similov, jud. Tutova, iar acum fugit unde nu se știe, acuzat pentru că in unire cu alții cu voință și precugetare a omorât pe Burulia și a pradat la drumul mare in același timp pe lipovanul Theodor Policov, vezind actul de acusație redicat la 13 Decemvrie 1875 de d. Procuror gen. și procesul verbal de notificațiune făcut la domiciliul contumaciului, considerând că a trecut mai mult de 10 zile de când zisa decisiune de punere sub acuzare s’a notificat lui Mihai Căldărariu, fără să se fi înfățișat și constituit prisonier, in esecutarea art. 470 pr. pen., ordonăm numitului Mihai Căldărariu să se presinte intr’un termin de 10 zile inaintea curței cu jurați din Huși, spre a se judeca și a se pune in stare de arestațiune in casa de opreală a zisei curți, căci la neurmare va fi declarat rebel legel, suspins din exercitul drepturilor cetățenești, averea sa va fi sechestrată in cursul instrucțiunei contumate, orice acțiune cătră judecători ii va fi oprită curgerea aceluiași timp, și că se va procede in contra sa de și absent conform legii, ordonăm incă că această ordonanță să fie publicată prin tobă in cea intă. Duminică următoare, aflată la poarta locuinței acuzatului contumace, la a Primăriei și a auditorului Curței juraților, ministerul public va trimite această ordonanță la trib, in care circumscripțiune se află averea contumaciului, ce urmează ce urmează a se sechestra. No. 4567. Prin sentința acestui Tribunal No. 339 din 1 curent, condemnănduse in lipsă pe individul Sava Ioan Ciobanu, la închisoare corecțională pe timp de 3 luni și amendă de 50 lei noi in profitul Statului, cu aplicarea art. 28 din cod la caz de insolvabilitate, inculpat pentru furt de lemne din pădurea Voinisco a d-nei Ecaterina Drăghici, in vedere că domiciliul numitului inculpat e necunoscut se publică aceasta cu deșteptare pentru inculpat, având dreptul de oposiție, conform art. 183 și de apel, conform art. 198 din pr. penală. No. 1270. La terminul de trei luni publicat prin foaea publicațiunilor oficiale No. 6, din 17 Ianuarie 1875, neputăndu-se efectua vânzarea imobilului d-lui Ștefan Neculau și soția acestuia Safta Neculau, domiciliați in Huși, urmărit in pretențiunea d-lui Șloim Fridrich, domiciliat ia orașul Huși, pentru îndestularea sa cu suma de 100 gald. capital și a lor procent legal de la 29 octomvrie 1873 și până la numerătoare, împreună cu cheltuelile de judecată prevăzute prin hotărârea tri b. Fălciu, care se confirmă de Curtea de Apel din Iași, și fără prejudeciul cheltuelilor de urmărire.. Trib. prin jurnalul No. 819 din 21 April 1875, in virtutea art. 535 prc. civ., au regulat un alt termin de 4 Săptămăni pentru vânzarea citatului imobil care este: un loc de casă in ulița Olăriei din disp. a 3-a orașul Huși, pe care loc se află păreții caselor, și despărțiturile lor de cărămidă întregii vișă arși de foc adică fără acoperemănt și fără material de lemn, care a ars la 9 August 1873, sub care păreți este un beciu de cărămidă și o bască, de aseminea tot pe acest loc mai este in fundul ogrăzii ruinile de păreți a unei căsuțe mici, și intre aceste ruine și ruinele casei se mai află o magazie de cărămidă acopeit cu scânduri, tot acest loc este desgrădit incă de la ardereaa focului, iar megieși are pe deoparte casele def. Iancu Tonciu, pe de altă parte locul d-lui Iancu Leib Casapu, fațada dă in ulița ce merge de la târgul vitelor in Olărie, și fundul in hudiți ce duce la târgul Fănei, plătinduse pentru acest imobil analoghiea împrumutului făcut de obștia târgului, pentru rescumpărarea besmănului, in consecință se publică vânzarea imobilului supracitat cu termin de 4 săptămăni de la data Ionei, conform art. 470 pr. civ., și să anuasă pe persoanele ce vor fi de a cumpăra arătatul imobil să se presinte cu garanția cerută de lege pentru efectuarea adjudecațiunei, in sala acestui trib, orașul Huși, in cea intăi zi, după expirarea menționatului termin, să somează totodată pe toți acei care ar pretinde vreun drept de acele prevăzute de al. 3 de sub art. 506 zisa proc. civ., ca mai inaintea adjudecațiunei să se presinte la trib, spre a-și arata pretențiunile lor ce vor fi avănd, căci la din contra nu li se vor mai ținea in samă, urmând ca după 8 zile să se facă supralicitare prevăzută de art. 547 zisa procedură. No. 3422. D-na Margheala Andriuțe, fără profesiune, domiciliată in Huși, prin petițiunea inregis. la No. 3268, din 26 Iunie anul curent, in baza autorisațiunei ce obține din partea d-lui Președinte al acestui Tribunal No. 3260, din 23 Iunie anul curent, a intentat proces contra soțului ei, Costachi Andriuțe, fără profesiune, domiciliat tot in Huși, pentru separarea de patrimoniu prevăzută in foaea de dotă cu data de 14 Noemvrie 1863 și anume: una icoană maica Domnului inbracată cu argint 333 lei; 3 prosuri de bumbac mari 180 lei; una ladă mare de brașov nene 74 lei; 4 fețe de masă de bumbac in cinci ițe 120 lei; 10 cămeși fimeești de hasa 150 lei; 12 cămeși bărbătești de hasa 180 lei; 6 perechi ismene hasa bărbăteși 90 lei; 12 șervete de masă in cinci ițe 120 lei; 8 prosoape bumbac in cinci ițe mari 160 lei; 8 lăviceri de lănă aleasă mari 480 lei; 12 saci de cămpănieri 168 lei; 4 saltele 2 de adamască și 2 de cit inplute cu lănă 440 lei; 2 oghialuri 1 adamască și 1 cit inplute cu lănă 222 lei; 12 perini de părete 6 adamască și 6 cit 180 lei; 4 perini mari pentru culcat umpluta cu puf și două rânduri fețe hasa 96 lei; 8 perini mijloc pentru culcat inplute cu puf, cu două rânduri fețe hasa 96 lei; 8 cultuce mici inplute cu puf, cu două rânduri fețe hasa 48 lei; 2 cațaveici; 1 postav și 1 buhur cu blană de vulpe peste tot 703 lei; 2 mantele 1 de rips și 1 de satin 320 lei; 2 porci una postav și una satin 333 lei; 6 rochii, 1 de ripsă, 3 de lănă și 2 de cit 518 lei; 3 casinci una de matasă și 2 de buhur 85 lei; un șal de lănă mare 148 lei; 12 batiste de nap, 6 plandă și 6 hasa 30 lei; 6 tulpane de cap mari 30 lei; 2 inele unul de sut și unul de argint cu petre 222 lei; 6 fuste hasa nouă 90 lei ; 6 batiste de cap albe de hasa femeiști 30 lei; 2 prosuiri hasa cusute la gherghef 148 lei; 2 fuste de cit cu porcile lor 36 lei; 6 gulerașe femeești cu manșetele lor cusute la gherghef 60 lei; 12 părechi coburi femeești 72 lei; 6 părechi colțuni bărbătești 36 lei; 3 părechi ciuboțele femeiști noue 111 lei; 2 căldări aramă una mai mare și una mai mică 148 lei; 80 galb., in numerar 2960 lei; una jumătate casă cu locul ei in măsuriște, fața 4 stănjăni, dosul 6 grănjăni in lățime, iar lungimea din dos 9 stănj. din gios despre Marghioala și Constantin, 14 stănjăni din urba Huși, mahalaoa Blopeni 1850 lei. Drept care s’au făcut acest estract in conformitatea art. 629 din proced. civilă, care se publică prin foaea publicațiunelor oficiale, iar un exmplar se va afișa in gala audienților Tribun., conform art. 630 din zisa procedurii. Tribunalul județului Neamț. No. 17146. Tribunalul prin sentința No. 362, din 27 Maiu anul curent, au condemnat pe Ioan Chiruță, la 3 luni închisoare corecțională precum și la dispăgubiri civile, pentru că a maltratat prin lovituri voluntariene Smaranda Isache, și fiindcă domiciliul actual al sus numitului condemnat este necunoscut, se publică aceasta spre știința sa, că refiind mulțămit cu sus zisa sentință are dreptul de Apel la Curtea din Iași, conform art. 198 din procedura penală, precum și de oposițiune la acest Tribunal, conform art. 183 indicata procedură, terminele de apel și de oposițiune se socot de la data Ionei. Tribunalul județului Suceava. No. 8343. D-nul Vasile Petrescu, cu domiciliul necunoscut, este citat ca la 29 Octomvrie 1876, oarele 10 din zi, să se presinte la acest Tribunal spre a asista la cercetarea procesului ce-l privește, pentru că au maltratat prin lovituri pe soția sa Ioana Petrescu, la neurmare se vor aplica disposițiunele art. 182 pr. penală. Tribunalul județului Vaslui. No. 13634. D-nii Ștefan Coșuță și Dumitru Manole, cu domiciliul necunoscut, este citat prin aceasta una și singură sorocire ca in ziua de 28 Septemvrie 1876, oara 10 de dimineață, să se presinte in camera acestui Tribunal, când urmează a se judeca procesul corecțional intentat contra lor pentru furt, la neurmare se va aplica legea. Procurorul Tribunalului Bacău. ESTRACT DE DECISIUNE. No. 3905. Curtea cu jurați din jud. Bacău-Neamț, prin decisiunea No. 26 din 2 Iulie 1876, remasă definitivă, condamnă in contumacie pe loan Stoica, Neculai Stoica și Dimitrie Stoica, foști cu domiciliul in comuna Petricanii, plasa de Sus, jud. Neamț, la munca silnică pe toată viața, găsiți vinovați prin verdictul comisiunii juraților, pentru că in ziua de 4 Aprilie 1872 a jefuit pe locuitorul Ioan Bută, de o vacă, bani și mai multe obiecte, prin bătăi, schingiuiri și rele tratemente, din care s-a pricinuit moartea numitului, și că tot numiții in unire cu Vasile Buzatu in anul 1871, au furat de pe cămp mai mulți mei in prejudiciul locuitorului loan a lui Ilie, fapte prevăzute și reprimate de art. 317, 320, și 309 al. 1, combinat cu art. 40 cod. pen., Procurorul Tribunalului Dorohoi MANDAT DE ARESTARE. No. 3163. In basa art. 193 din codul de procedură criminală, in temeiul decisiunei curței de apel din Iași No. 164, pronunciată in audența de la 17 Aprilie 1876, prin care condamnă pe Altăr sin Strul, in etate de 52 ani, de profesiune agricultor, și domiciliat in comuna Hudeștii-mari, la închisoare pe termin de 2 ani, pentru că a comis faptul de sperjur, cerem ca orice agent al forței publice să aresteze și să conducă pe sus numitul la temnița din Bisericani, măndăm și ordonăm directorului acestei închisori a primi și reține pe sus numitul Altăr sin Strul la zisul penitenciar pe tot timpul determinat mai sus și calculat de la data incarcerarei, cănd la espirare il va libera de nu va fi deținut pentru alte cause, cerem ca orice depositar al forței publice, să dea ajutor la caș de necesitate pentru esecutarea presentului mandat. Procurorul Tribunalului Fălciu. REQÜISITOR DE ARESTARE. No. 2351. Vezind sentința No. 289, pronunciată de trib. jud. Fălciu, in ședința publică de la 22 Iunie 1876, ce este remasă definitivă și executorie, prin care se condamnă pe Gheorghi Dimitrescu, din comuna Crăsnășanii, acum necunoscut, la închisoare pe timp de 5 ani, pentru faptul sustragiei de bani și obiecte din Primăria de Crăsnășeni, vezind disposițiunele art. 193 din proc. pen., requerem și ordonăm tuturor portăreilor și agenților forței publice de a pune mâna și conduce pe numitul Gh. Dimitrescu la casa de arest din Dobrovăț, spre a suferi in închisoarea la care este condamnat prin menționata sentință, de pe care alăturăm estrad care se va transcrie nu tocmai in registrul inchis, invităm pe toți deposii, puterei publice de a da ajutorul necesar, conformăndu-se legei, pentru esecutarea presentului act, semnat de noi și revestit cu sigilul parchetului, ordonăm directorului zisei casă de al primi și reține pe numitul condamnat pentru tot timpul arătat mai sus, calculând începerea osăndei de la încarcerare, iar la espirarea terminului il va elibera dacă nu va fi deținut pentru alte fapte. ESTRACT DE SENTINȚĂ. No. 4210. Prin sentința No. 289 al condicei din 22 Iunie 1876, numitul George Dimitrescu fost cu domiciliul în munii Tin. Crâsnășenii, iar acum necunoscut, găsit culpabil pentru că in calitate de notar, a sustras un pachet cu obiecti și bani, ce era depus la posta rurală din acea comună, s’a condamnat la închisoare corecțională pe timp de 5 ani, in virtutea art. 184 din cod. pen., osânda lui se incepe de la încarcerare, și se termină la espirare, cănd se va libera de d. director arestului respectiv, dacă nu va fi deținut pentru alte casă. Procurorul Tribunalului Neamț. MANDAT DE ARESTARE. No. 4756. In basa art. 193 din codul de procedură criminală, in temeiul sentinței trib. corecțional local, sub No. 657, pronunciată in audența de la 18 Noemvrie anul 1875, prin care condamnă pe Neculai Popa, cu domiciliul necunoscut, la închisoare corecțională pe termin de 15 zile, pentru că a comis faptul de furt de lemne din pădurea de pe moșia Bălănești, cerem, ca orice agent al forței publice să aresteze și să conducă pe sus numitul la temnița corecțională din orașul Piatra, măndtăm și ordonăm directorului acestei închisori a primi și reține pe sus numitul la zisul penitenciar, pe tot timpul determinat mai sus și calculat de la încarcerare, când la expirare il va libera de nu va fi deținut pentru alte cause, cerem ca orice depositar al forței publice, să dea ajutor, la cas de necesitate pentru esecutarea presentului mandat. Procurorul Tribunalului Vaslui. MANDAT DE ARESTARE. No. 2940. In basa art. 193 din pr. cod. pen., și conform anectatei sentință dată de trib. jud. Vaslui sub No. 137, și pronunciată in audiența de la 25 a lunei Fevruarie, anul 1876, prin care condamnă pe Gheorghe Ioan Crășmăreanu, etatea majoră, cu domiciliul necunoscut, la închisoare corecțională pe termin de 6 luni, pentru că a comis delictul de furt de la Dumitru Pascariu, cerem ca orice agent al forței publice să conducă pe sus numitul la închisoarea din Penitenciarul Dobrovăț, măndăm și ordonăm directorului acelei închisori a primi și rețe pe sus numitul condamnat pentru tot timpul determinat mai sus și calculat de la data incarcerărei, iar la espirarea osăndei il va pune imediat in libertate dacă nu va fi deținut pentru vreo altă causă, cerem ca orice agent al forței publice să dea ajutor la cas de necesitate pentru esecutarea presentului mandat. ESTRACT DE SENTINȚĂ. No. 733. Prin sentința trib. de Vaslui sub No. 137 și 473, de la 25 a lunei Fevruarie anul 1876, numitul Gheorghi _ loan Crășmăreanu, maior, fost cu domiciliul ii Ivănești și acum necunoscut, găsit culpabil că au furat o piele dubită din poiata lui Dumitru Pascariu, s’au condemnat la 6 luni închisoare corecțională și una sută lei noi amendă in folosul Statului, cu restricțiunea art. 28 din codul penal, n viirtutea art. 309 al. 5 codi pen. și 182 proc. pen., osânda incepe de la încarcerare, dată cu oposiție și apel. Judele Instructor Trib. Iași. MANDAT DE ADUCERE. No. 2019. Noi P. N. Malcoci judecător instructor al trib. Iași, in virtutea facultății ce ne dă legea de procedură criminală, mandăm și ordonăm ca Simion Mocanu din com. Bivolari, plasa Turia, să fie adus la cabinetul nostru de instrucțiune spre a’i se lua interogatoriul asupra furtului ce i se impută, cu esecutarea acestui mandat se însărcinează agentul puterei publice, care se va conforma cu art. 99, 101, 110 și următoarele din zisa procedură. Dat astăzi, la 1876 luna Septemvrie 11 orașul Iași. Judele Insructore Trib. Fălciu. MANDATE DE ADUCERE. No. 1699. Noi Alexandru Hotnog, judecătoriul de Instrucțiune de pe lângă trib, județul Fălciu, măndăm și ordonăm tuturor portăreilor și agenților puterei publice, a aduce inaintea noastră conformăndu-se legei pe Ițic Șulem Brukumbrener, cu domiciliul necunoscut, spre a fi ascultat asupra faptelor de care este inculpat. Invităm pe toți depositarii puterei publice a da mană de ajutoriu la caz de trebuință pentru esecutarea mandatului de față, spre acest finit sau subsemnat și sigilat cu sigiliul nostru, copie de pe acest mandat se va lasa inculpatului conform art. 99 proc. penălă. Dat la 14 Septemvrie 1876. Corpul Portăreilor Trib. Iași. No. 814. Conform ordonanței trib. Iași secț. II, No. 2421, din 13 a curentei, urmând a se vinde licitativ averea mobilă din casă, una broșcă de doi cai, una trăsunică de un cal nemțască, și una bivoliță, sechestrate de la d-na Rucsanda Sterea, spre satisfacerea dlui C. Bușe cu o sumă bani, se publică spre știința generală că espusa vânzare se va efectua in ziua de 23 a curentei luni Septemvrie, ziua Joi, oara 12 din zi și concurenții ce vor fi a cumpără ace avere, să se prezinte in aratata zi și oară, la fața locului, comuna Bivolari, la domiciliu d-nei Rucsanda Sterea, unde are a se efectua vânzarea cu bani numerători. No. 790. La 25 Septemvrie curent, vara 11 din zi, urmând a se vinde licitativ averea mobilă conținătoare in lucruri casnice, sechestrate de la d-l Gheorghe V. Grigoriu pentru satisfacerea d-lui Dimitrie Alecxescu și a d-nei Maria Melca, cu o sumă bani, se publică aceasta spre cunoștința generală, ca concurenții ce vor fi de a cumpăra asemine obiecte, să se presinteze in aratata zi și oară la fața locului, domiciliul d-lui Grigoriu din desp. a III, str. Armână, cănd ara a se efectua vânzarea și adjudeca asupra persoanei care ar da mai favorabil preț. No. 1404. Fiindcă d-l Mihail Sturza, nu are domiciliul cunoscut in Romănia, pentru a i se pute preda copie a sentinței trib. Iași