Curierul de Iassi, ianuarie-iunie 1877 (Anul 10, Nr. 1-69)

1877-06-10 / nr. 61

CURIERUL DE IALSI. No. 2882. D. Vasile Rnchiță din desp. a IV-a acum cu domiciliu necunoscut, se citează ca in zid de 22 August 1877, cirele 10 diminiață, să se presinte inaintea acestui tribunal spre Înfățoșare in procesul in care se inculpă pentru fals. Cunoscând că nefiind următor se va pronunța sentința in lipsă, conform art. 182 p. penală. No 4310. D. Petrea Stoleriu din comuna Mogoșești județul Iași, acum cu domiciliu necunoscut, se citează că in ziua de 22 Septemvrie 1877, oarele 10 dimineață, să se presinte înaintea acestui tribunal spre înfățoșară in procesul in care se inculpă pentru furt. Cunoscând că ne fiind următor se pronunța sentință in lipsă, conform art. 182 pr. penală. No. 2419. D. Nicolai Gulimaș cu domiciliu necunoscut, se citează că in ziua de 2 Septembre 1877, parde 10 diminiață, să se presinte înaintea acestui tribunal spre infățoșare in procesul in care se inculpă pentru spargere de sigilie. Cunos ănd că nefiind următor se va pronunța sentința in lipsă, conform art. 182 p. penală. No. 2996. D. Finchelștein cu domiciliu necunoscut, se citesti că in ziua de 22 Septemvrie 1877, oarele 10 dimrniață, să sa presinte înaintea acestui tribunal spre infațoșare in procesul in care se inculpă pentru insultă. Cunoscând că nefiind următor se va pronunța sentința in lipsă, conform art. 182 p. penală. Tribunalul județului Botoșani. No. 5778. Prin sentința No. 507 din 30 Mai a. c., in virtutea art. 323 și 322 din c. p. l’au condamnat pe Iosub Cantaragiu, cu domiciliul necunoscut la închisoare corecțională pe timp de 1 lună și 150 lei noi amendă in folosul Statului, care in cas de insolvabilitate se va înlocui prin inchisoare, conform art. 30 c. p. Sentința e supusă opozițiunii și apelului, conform art. 183, 195 și urm. pr. pen. No. 5780. Prin sentința No. 506, din 30 Mai a. c., in virtutea art. 308 și 54 din c. p. s-au condamnat pe Leiba sin David și David sin Moșcu Hahamu, la câte 6 luni și 1 zi închisoare corecțională, iar pe Mochiu Roșu toți 3 cu domiciliu necunoscut, la 3 luni de Închisoare, cel dintâi pentru furt, iar cel de al treilea pentru tăinuire. Sentința e supusă oposițiunei și apelului in terminul prescris de lege. No. 5789. Prin Sentința No. 508, din 30 Mai a. c., in virtuta art. 238 c. p. l’a condamnat pe Garabet Popovici, cu domiciliul necunoscut la 1 lună de închisoare corecțională, pentru maltratare. Sentința este supusă oposițiunei și apelului, conform art. 183, 195 și urm. pr. pen. No. 5791. Prin sentința No. 497, din 27 Mai a. c. in virtutea art. 309 el. 3 combinat cu 63 c. p., s’au condamnat pe Elena Ștefan Zaharia cu domiciliul necunoscut la 1 luna inchisoare corecțională și 30 lei noi amendă, in folosul Statului care in cas de insolvabilitate se va înlocui prin inchisoare, conform art. 28 c. p. Sentința este supusă oposiției și apelului, conform art. 183, 195 și urm. pr. pen. No. 5826. Prin sentința acestui tribunal No. 18 din a. c., s’au declarat falit pe comercialui Nahman Șfiirț din acest oraș, după cerirea d-lui Garabet Gheorghiu, tot din acest oraș pentru suma de 160 galb., s’au fixat încetarea plăților falitului la 27 Mai a. c , s’au numit judecător comisar pe d. supleant respectiv, iar sindic provisor pe d. av. I. Grecinschi, s’au ordonat punerea falitului la opinală in arestul poliției, citarea creditorilor pentru a alega sindici difinitivi și sigilarea averei lui. Despre toate aceste s’au raportat și d-lui ministru de justiție conform art. 204 с. corner. Tribunalul județului Fălciu. No. 2417. Prin sentința acestui tribunal No. 250, din 26 Mai 1877, condamnăndu-se in lipsă pe individul Leila sin Lupu, la inchisoare corecțională pe timp de 6 luni și amenda de 125 lei noi in profitul Statului, cu aplicarea art. 28 din codul penal, la caz de insolvabilitate și la interdicțiunea prevăzută de art. 22 al. 3 și 4 din codul penal, pe timpul osândei, pentru jurament fals, intr’un proces civil avut cu Vasile Tonciu pentru bani, in vedere că domiciliul numitului inculpat este necunoscut, se publică spre deșteptarea inculpatului, având dreptul de oposiție și apel, conform art. 183 și 198 din pr. penală. No. 2493. Prin sentința acestui tribunal No. 260 din 31 Mai, anul curent, condamnăndu-se in lipsă pe Gheorghe Răetu la inchisoare corecțională pe timp de 15 zile, inculpat pentru că in unire cu Paval Obreja au furat o cantitate peste dintr’an iar in prejudicul lui Ilie Teodor, in vedere că domiciliu numitului e necunoscut, se publică aceasta cu deșteptare pentru inculpat, avănd dreptul de oposiție și apel, conform art. 183 și 198 din pr. penală. Tribunalul județ. Neamț. No. 2296. D. Gh. Fiorescu, domiciliat in comuna Podolenii, in puterea cărței de judecată dată de judele de pace, plasei Bistrița, investită cu formula esecutorie sub No. 52, din 24 Mart 1876, urmărind îndestularea sa cu suma de 102 lei vechi, plus clausa penală de 5 ° B pe lună, de la espirarea terminului de plată pănă la achitare, fără prejudiciul cheltuelelor de punere in urmărire, ce are a lua debi D. Ioana Nicusei, prin vânzarea locului cu casa sau pământul de la țarină, ce numitul posedă in anexa Frunzeni, comuna Vădurelele și având in vedere că terminul de 30 zile, a comandamentului făcut de creditare debitorului, a espirat și numitul n’a achitat datoria nici a probat că venitul pe un an al imobilului urmărit acopere datoria și tribunalul prin procesul-verbal de la 1 Noemvrie 1876, sub No. 3313, a jurnalului a regulat punerea in vânzare a vorbitului imobil, care după lămurirea luată din procesul-verbal inchiet la fața locului de D. Portărel, precum și din adresa D-lui Primar comunei Căndeștii, sub No. 316, se cunoaște situat, in anecsa Frunzeni, comuna Căndești, plasa Bistrița, loc in mărime cu 3 prăjini împrejurul casei, megieșit cu Gh. Buculei și despre biserică cu câmpul, peste drum mai are o grădinuță cu 4 prăjini, ce merge cu capătul la gârla morii supranuntă a Poehilor, din sus cu Iordachi Capșa, pe din jos cu grădina lui Gheorghi Buculei, precum și un ogor de 30 prăjini loc de arat in țarină și este megieșit pe din sus cu locul lui Iordachi Capșa, la răsărit cu găina morii, din jos cu Dascalu Gheorghi Buculei și la apus cu capătul in mijlocul ogoarelor, și dar conform art. 510 din proc. civilă, se publică terminul de 3 luni, invităndu-se pe mușterii a se presenta in camera acestui tribunal, in cea întâi zi oara. 12, după expirarea terminului, socotit de la data Ionei, conform art. 536 din zisa procedură, d-nii concurenți și creditorile se vor conforma art. 539 și 542 din procedură, deșteptăndu-se pe toți acei ce ar pretinde vreun drept de proprietate, usufruct, chirie, privilegiu, ipotecă sau ori ce alt drept, asupra bunului urmărit, ca înaintea adjudecației, să le arăte la tribunal, căci in urmă nu li se vor mai ține in samă. Ear sarcini după lista dată de grefa acestui tribunal nu sunt. Tribunalul județului Suceava. No. 1488. Revinderea imobilului, partea No. 6 din moșia Stolnicenii-Costandachi, situat in acest județ Suceava, plasa Siretul, comuna Lespizile, urmărit de la d. Iorgu Costandachi, proprietar, domiliat in zisa comună Lespizile, spre îndestularea fraților Vexier et Weisenghin cu domiciliul in urba Iași, revindere esercitată in comptul primului adjudecător d-lui Costachi T. Ghițescu, care n’au depus in terminul legal prețul adjudecațiunei in sumă de 4000 galbeni, neputănduse efectua in ziua termenului de 14 Mai 1877, după publicațiunea urmată in Curierul de Iași No. 39 din 13 Aprilie 1877, din causă legală, tribunalul după cererea creditorului, urmăritor prin procesul-verbal No. 4021 din 24 Mai 1877, au ordonat punerea din nou in revinderea citatului imobil cu termin de 60 zile, se publică clar acest termin, cu deșteptare că, concurenții ce vor dori a’l cumpără, să se prezinte pregătiți cu garanțiile cerute de lege, in sala de licitațiuni a acestui tribunal, in cea intăi zi de lucru după espirarea menționatului termen de 60 zile libere, pe la carele 11 antimeridiane, zi care se va arata anume și prin afipte, cănd se va deschide licitațiunea și se va face adjudecațiunea, cu condițiunile publicate prin sus zisa foae No. 39. Tribunalul Județ. Vaslui. No. 11076. D-na Zoița St. Popa, cu domiciliul necunoscut, este citată ca in ziua de 8 Octomvrie oarele 10 dimineața, să se presinte in camera acestui trib., cănd urmează a se căuta procesul ce i s’a intentat pentru furt, la ne uimire se va precede conform legei. No. 10727. D. Alexandru Mihailescu, cu domiciliul necunoscut, este citat ca in ziua de 7 Octomvrie 1877 oara 10 de dimineață, să se presinte in camera acestui trib., cănd urmează a se căuta procesul seu pentru insulte și batae, la neurmare se va procede conform legei. No. 11030. Prin sentința acestui trib, sub No. 283 din 1 Iunie 1877, Ioan a Tomei cu domiciliul necunoscut, găsit culp.bl că a furat niște oi de la loan Hobincu, s’au condamnat la 3 luni inchisoare corecțională și 100 lei noi amendă in folosul Statului cu aplicația art. 28 c. p. in caz de insolvabilitate considerat de la încarcerare, in virtutea art. 309 al. 1 cod. pen. Pronunțată cu drept de oposiție Ii acest trib și apel la curte. Județe instructor trib. jud. Bacău. MANDAT DE ADUCERE. No. 2991. Noi A.Dimitriu judecătore da instrucțiune pa lărgă tribunalul județului Bacău. Mandăm și ordonăm prin acesta, tuturor portăreilor și agenților puterei publice, de a aduce înaintea noastră, conformăndu-se Legei, pe Costache Lazar dispărut de la domiciliul său din comuna Scorțenii, spre a fi interogat și ascultat asupra faptului de tâlhării. Invităm pe toți depozitarii puterei publice, cărora li se va presenta acest mandat, să dea ajutor pentru esecutarea lui. Spre acest frart sau subscris mandatul present, sigilăndul cu sigiliul nostru. Dat la cabinetul nostru de instrucțiune la 7 Iunie 1877. Judele Instructor Trib. Suceava. MANDAT DE ADUCERE. No. 1179. Noi Titus Istrati», judecător de instrucțiune de pe lăngă tribunul de I-a instanță din districtul Suceava, măndăm și ordonăm prin aci asta la toți portăreii și agenții puterei publice de a aduce înaintea noastră, conformându-se legea la 16 iunie, pe Ștefan Andrieș, cu domiciliul necunoscut, spre a fi interogat și ascultat asupra friptelor de care este inculpat, invităm pe toți depositarii puterei publice a da mănă de ajutor la caz de trebuință pentru esecutarea mandatului de față; spre acest fiart s’au subsemnat și sigilat cu sigilul nostru. Dar astăzi anul 1977, luna iunie, ziua 3, in cabinetul nostru din localul tribunalului orașul Folticeni. Corpul Port. Curței de Apel din lași, No. 699. Subsemnata Fani Bercovici, născută Feiștein, aflătoare cu locuința la părinți in disp. I, strada sf. Andrei, avănd in privire prescripțiunele legei art. 624 procedura civilă, șomez prin aceasta pe soțul meu B. Bercovici, fără profesiune și cu domiciliul acum necunoscut, ca se-mi dea pănă in 24 oare autorizarea sa in pornirea și susținerea procesului pentru alimente și întreținerea mea și a copiilor, căci la din contra, voi cere autoritarea justiției conform legei, finit pentru care am și dresat aceasta in esemplarele cerute de lege și am inaintat’o prin mijlocirea d-lui agente de pe lângă trib. Fani Bercovici. Prin subsemnatul conf. ărt. 47 reg. port. Șef port. curier, Iorgu Al. Ghica. Corpul portăreilor din Iași. No. 476. In bază ordonanței de adjudecare No. 16 din 1871, investită cu formula esecutare de tr.b. Iași secția III No. 179 din 1871 după cari 2 case proaste acoperite, 1 cu stule, și 1 cu scânduri, cu locul lor, foaste a d-lui Gheorghe sin Polcovnicii, care case sunt in Iași disp. II, la hudița ce duce spre biserica sf. Vasile din tărgușorul Nicolina, înscrise la No. 851, au trecut prin licitație in proprietatea d-lui Gh. Nedelcu, in baza autorisațianei de esecutare dată nouă de trib. Iași secția III, No. 179 din 1875, tribunalul Iași conform art. 594 procedura civilă, somează pe d. Gheorghe sin Polcovnicii, a cărui domiciliu este necunoscut, ca un termen de 8 zile libere de la eșirea aceștia prin foaie, să lese libere și să predea noului cumpărător Gh Nedelcu imobilul aratat nu tocmai după ordonanța de adjudecare, cunoscând că la din contra se va proceda la predarea silită conform art. 597 pr. civilă. Făcut această somație un duplu exemplar, din care unul să publică prin foaia oficială conform, art. 75 al. 6 pr. civ. No. 583. Conformrdonanței tribunalului Iași secția I, din 6 a curentei, urmând a se vinde limitativ mai multe obiecte mobile sechestrate de d. Gh. V. Grigoriu, in pretenția d lui Dimitrie Alexescu, se publică că la 21 Iunie c., or ra 11 din zi, urmează a să vinde la fața locului domiciliul d-lui Gh. V. Grigoriu din Iași desp. 111, strada Armână, toate obiectele sechestrate de la d-sa, și concurenții ce ar fi să se presinte la aratati zi, oară și locu, conformăndu-ne art. 444 procedura civilă. No. 1475. In baza cărții de judecată No. 266 a judelui ocolul al 4 din Iași, din 15 Iulie 1869, investită cu formula executorie a căi la dispositiv este: ca pârâtul d. Petru Dobrovolschi Riter von Buchental, se plătească reclamantului loan Marinoschi suma de 32 galbeni cu procentul lor legal de la 8 Ianuar 1868 data scadenței și până la numerotoare. Având in vedere cererea d-lui Marinoschi înregistrată la No... Având in vedere somațiunea No. 4292 făcută la 15 Octomvrie anul curent, succesorilor defunct. Petru Dobrovolschi Riter von Buchental, cu domiciliul necunoscut in România. In numele Măriei Sale Carol I, Domn al Romanilor, se declară sechestrată suma de 235 lei noi cuveniți d-lui Petru Buhntal după tabloul de ordine a creditorilor insolvabilului Maior Iorgu Sturza format la tribunalul de Iași secția III și versați la casa de consemnație, asemenea se declară sechestrată suma de 471 lei roi 80 bani cuveniți d-lui Petru Buchental după tabloul de ordine a creditorilor defunctei Teodosia Jurgea, format ,de tribunalul Iași secția II și varsați la casa de consunațiune in sumă de 2245 lei. Pentru care sfârșit se va mijloci la trib. Iași secția III, spre a ne trimete menționata sumă de 235 lei noi cuveniți creditorelui I. Marinoschi. Asemenea sa va mijloci și la tribunalul Iași secția II, la din suma de 2245 lei ce sunt consemnați de acel tribunal, după cum se prevede mai sus, sa ne primeată suma de 471 șii noi 80 bani, ca astfel cu ambele sumi, să se poată îndestula pe creditare, conform titlului executoriu menționat mai sus, cu căpițe, procente și cheltuelile întrebuințate pănă acum. Finit pentru care s’a redactat acest proces verbal in patru esemplare din care unul se publică spre cunoștința clironomilor debitorelui, două esemplare se va trimete tribunalului Iași I. II și III, și al patrulea se va piatra la dosar’ Corp. port. trib. jud. Bacău. No. 142. In baza jurnalului incheiet de complectul acestui trib. No. 251 din 19 Ian. 1876 după adresa No. 5 a d-lui avocat a Statului și ia conformitatea art. 597 p. c. D. Portărel pe lăcgă trib. județului Bacău somează prin această pag-ni Petrea Caprariu din comuna Buhuști județul Neamțu și Catiper Caprariu al cărei domiciliu este necunoscut, ca moștenitori def. Ștefan Caprariu ca pănă in termin de 8 zile libere de la priimire sau lăsări la domiciliu sa lase de bună voe la posesiunea Statului cu bezmăn din Bacău mahalaua Cotu bumbacului astfel cum numitul def. Stefan Caprariu este condamnat prin sentința acestui trib. No. 103 din 1871 investită cu formula executorie. Se mai plătească încă 65 lei noi cheltueli de judecată fără prejudiciul cheltuelilor de urmăriri și timbru. La din contra se va expropria conform legii. Făcut in 3 es mul*re astăzi 28 Mai. 1877. Corpul portărelor trib. jud. Dorohoi. No. 237. La 21 Iunie curent, la casele proprietarei de pe moșia Pomărla, urmează a se vinde limitativ averea mobilă a D-lui Panaite Popazol Zimianu, de pe moșia Pomărla și Popeni din acest județ, pentru îndestularea D-lui Leib Meyr Hofer bancher din Iași, cu suma de 2475 galb., cu procent de 10 ° C de la expirarea fiecărui termin de plată a cășuurilor pe jumătatea moșiei Pomăria, pe trimestrele April, Iulie și Octomvrie 1876, ce are a luă in virtutea sentinței trib. local No. 159, din 19 Octomvrie 1876, investită și cu formula esecutorie la 9 Fevruarie 1877, sub No. 16, care avere consistă in 2 mese rotunde de fer, 12 scaune de fer, 4 divanuri de lemn cu saltelele lor, 12 perini de părete și 7 cultuce îmbrăcate, 4 perdele, 1 masă de cărți, un fotoliu îmbrăcat cu adamască verde, 4 scaune de lemn îmbrăcate tot cu adamască, 1 fotei idem, 2 oglinzi de nuc, 2 idem de argint, 1 mică idem, 1 oglindă de nuc veche, 12 tablouri mari din care 2 aurite, 10 tablouri mici, 1 piano, 1 casă de fer fabrica „Fe’idah Versa in Vien“, 2 crivate de fer cu mindire, 2 saltele de lănă, 1 casen de fer, 1 colțar de brad, 2 scaune îmbrăcate cu mililor, 1 taburetă de fer, 1 idem de lemn, 2 scaune de lemn, 2 dicționare franceso-Romiano, 3 garpirope de frasin cu saltare, 1 lampă de bacfon, 1 lababo de frasin cu saltare, 1 scriu cu 4 saltare de brad, 1 oglindă mare aurită, 1 biurou mic de frasin cu saltare, 4 tablouri din care 2 mari, 2 perdele, 1 cutie măsura chilogramului, 9 girezi orz, 4 girezi oval și 2 stoguri, 12 stoguri orz, 74 fălci popușoi in coșere, 2 mașini de seceră, 170 stânjeni lemne de stejar tăete și 5 fălci pădure in picioare, 3 ghezi grâu de toamna și 2 stoguri, 20 merță orz, 15 merțe codină, 1 morișca de vonturat, 1 zecimală, 2 tarabanțe, 1 cilindru de ales grău, 1 mașină pentru zahara și 7 ciururi de sărmă, 1 moară de vapor cu 2 petre, lipsind insă locomobila, 3 merțe cânepă de baldani (semănță) 1 cal alb și 52 stoguri fân din care 25 la Popeni și 27 pe moșia Pomăria, se publică aceasta spre cunoștința concurenților amatori de a cumpără expusa avere, să se presinte la locul și timpul indicat oara 10 dimineață, spre a concura la licitație, cănd atuncea se va adjudeca asupra persoanei aceleia care la a 3-a și cea din urmă strigare va oferi un preț mai mare, totodată se face cunoscut că vânzarea acestei averi se va efectua pe bani, un numerariu, conform art. 444 pr. civilă. Judele de pace ocol. IV din Iași. No... D. Herșcu Grimberg, este citat a se presenta in pretorul nostru la 21 ale curentei, carele si dimineața, cănd urmează a se judeca procesul ci i s’a intentat de. Marcu Rabinovici pentru bani, it neurmare se va judeca in lipsă conform legi. No... D. Șloim sin Moise, este citat a se prezenta in pretorul nostru, la 21 ale curentei, oarele 11 dimineața, cănd urmează a sa judeca procesul intentat de cătră d Marcu Rrbinovici pentru bani, la neurmare se va aplica legea. No... D. Volf Vaisman, este citat a sa prestnta in pretorul nostru la 21 ale curentei, oarele 11 dimineața, cănd urmează a să judeca procesul ce i s’a intentat de către d. Marcu Rabinovici pentru bani, la neurmare se va aplica legea. Judele de pace din Huși. No. 2320. D. Costa Băiaș, fost cu domiciliul in comuna Fălciu, iar acum necunoscut, este citat prin aceasta a se presenta in camera acestui oficiu, in ziua de 15 Iunie 1877, vara 10 din zi, (prepărat cu probele ca va avea) spre a se apara de procesul de contravențiune format contra d-sale pentru crearea regulamentului consliului comunal, la neurmare procesul se va judeca in lipsă conform l gei. No... D. loan Cărmuje, supranumit și Mihalescu, cu domiciliul necunoscut, este citat prin aceasta una și singură citatirme, a se presenta in camera acestui oficiu in ziua de 15 Iunie 1877, oara 10 din zi, spre a se apara in procesul de contravențiune, format contra d-sale pentru insulta d-lui Leib Marcus și Perla Marcus. La neurmare se va judeca in lipsă conform art. 182 pr. penal ă. No... Dna Safta Cărnoje, supranumită și Smerchi, cu domiciliul necunoscut, este citată prin aceasta una și singură citațiune, a se presenta in camera acestui oficiu, la 15 Iunie 1877, oara 10 din zi, spre a se apara in procesul de contravențiune format contra d-sala pentru insula d lui Leila Marcus și Perla Marcus, la neurmare procesul sa va judeca in lipsă conform art. 82 pr. penală, inginer-hotarnic județului Badiu. No. 17. In virtutea autoritațiunei tribunalului Ba ău No. 8454, subsemnatul Inginer hotarnic, fixănd ziua de 1 Septemvrie viitor, pentru efectuarea hotărniciei părților de moșie a d-lui Costachi Trescu, situate in hotarele Osebiți, Mărgineni acest județ, plasa Bistrița de Sus. In arătata zi sunt invitați toți vecinii la fața locului, cu toate actele și documentele ce vor fi având pentru proprietățile D-lor, căci la din contra voiu proceda in operațiune in lipsa D lor, conform legei. Inginer hotarnic, Georgescu. PROIECTUL DE LEGE votat de Senat, și cameră pentru emisiunea de bilete ipotecare de 30 milioane lei. Art. 1. — Ministerul de finanțe este autorizat a emite bilete ipotecare pănă la suma de 30 milioane lei. Aceste bilete vor fi la purtător; ele vor avea curs obligator, și Se vor primi in plată de toate casele publice, cu valoarea lor al pari. Ele se vor trage din circulațiune intr un timp determinat, cănd atunci li se va socoti zece la sută mai mult peste valoarea lor nominală. Art. 2. — Biletele ipotecare se vor emite in bucăți de 5, 10, 20, 50, 100, și 500 lei, și se vor fabrica in aceleași condițiuni ca și biletele de bancă, sub controlul ministrului de finanțe. Ele vor avea gravat in corpul lor semnăturile facsimile ale ministrului de finanțe și a doi din membrii consiliului special, și vor fi parafate, prin serii, cu subscrierea manuală a căte un impiegat, trecută intr’un registru special, și conform regulamentului acestor bilete. Sa vor preda apoi comitetului special, care le va verifica, și le va înapoia ministrului de finanțe spre a le pune in circulațiune. Art. 3. — Consiliul special al biletelor ipotecare, care va avea residența sa la comitetul casei de depuneri și consemnațiuni, se va compune din șase membri aleși de acel comitet, de președintele și directorul creditului funcar rural și de președintele camerei de comerț din București. Ministrul de finanțe va face parte din acest consiliu, și-l va presida când va lua parte la lucrările sale. Art. 4. — Biletele ipotecare sunt garantate, pănă la totala lor retragere din circulațiune, printr’o ipotecă, in întâiul rang, înscrisă asupra unor proprietăți imobile libere ale Statului, in valoare cel puțin de 60 milioane lei. Numele imobilelor a se ipoteca se află cuprinse in lista ce se va anexa act. Art. 5. — îndată după promulgarea legii de față, comitetul special, de care s’a vorbit mai sus, va procede, in unire cu administrațiilea domeniilor, la evaluarea tuturor imobilelor rurale a sa ipoteca. Evaluarea fiecărei proprietăți se va face, luăndu-se de basa mijlocia arendei pe cei din urmă zece ani, imulțită cu 15. Pădurile in întindere mai mare de 100 pogoane nu vor intra in această estimare, ci vor rămânea libere de ipotecă. Art. 6. Inscripțiunea ipotecară se va face special asupra fiecărui imobil, in favoarea detentorilor biletelor ipotecare după o cerere care se va adresa tribunalului situațiunei fiecărui imobil, subscrisă de cătră consiliul special și administrațiunea domeniilor Statului. Această inscripțiune se va trece, in detaliu, in liste special destinate pentru aceasta, și in resumat, in registru pentru inscripțiuni ipotecarii. Toate listele adunate vor forma registrul general al ipotecei al biletelor ipotecarii, care se va conserva de comitetul special al biletelor. Regulamentul biletelor va prescrie mai pe larg cele relative la aceste registre. Art. 7. — Atât biletele ipotecarii, căt și toate actele și procedurile ce va necesita emiterea lor și luarea inscripțiunilor, ca și vinderea ipotecelor, vor fi scutite de ori-ce taxă de timbru, înregistrare și altele. Art. 8. — Dacă pănă in doi ani de la promulgarea legii de față guvernul va putea contracta un împrumut in condițiuni avantagioase, el va putea retrage din circulațiune parte sau toate biletele ipotecare, plătindu-le pe valoarea lor nominală, adăugată cu 10 la sută mai mult preste acea valoare. Dacă asemenea un împrumut nu se va putea efectua in termenul prescris, comit, special va scoate imediat și treptat in vânzare imobilele ipotecate, astfel, ca in termen de 6 ani mai mult de la promulgarea legii de față, biletele emise să fie retrase din circulațiune. Art. 9. — Vânzarea acestor imobile se va face înaintea consiliului special al biletelor după legea din 31 Martie 1868. Prețul insă al vânzării se va plăti integral și numai in bilete ipotecare, evaluate cu 10 la sută mai mult peste valoarea lor nominală. Biletele ipotecare retrase in orice mod din circulațiune, sa vor depune la la comitetul special, care le va anula conform regulam, biletelor. Art. 10. — Guvernul va fi dator să elaboreze un proiect de lege pentru inființarea unei bănci de scumpt și circu PARTEA NEOFICIALA Revista Internă. Proiectul întreg al camerei pentru crearea de bilete ipotecare, s’a votat in senat in ședința de sâmbătă cu oarecari modificări. Intre modificări notăm cea introdusă la articolul intăi, de a se da la tragerea biletelor din circulare o dobândă de 10 la sută, dar cea mai însemnată a fost propusă de Domnul Boerescu pe care majoritatea a și votat-o adică ca această lege sa nu aibă putere retroactivă, sâ nu privească și transacțiunile trecute dintre stat și particulari; cu alte cuvinte, statul sâ nu poată plăti nici o datorie din trecut in bilete ipotecare. Dar guvernul a cerut treizeci milioane hărtie tocmai ca se plătească datoria flotantă, și majoritatea Senatului votează ca sa nu se poată plăti acea datorie cu nouele bilete. Legea o să se întoarcă acum la Cameră și acolo nu se mai poate schimba. Camera nu poate decăt sau să admită modificările Senatului, sau să respingă legea in total. Să o respingă nu poate; să o admită greutățile nu se’nlăturează, ci un cuvânt logica adunărei va fi pusă la o grea încercare.