Curierul de Iassi, iulie-decembrie 1877 (Anul 10, Nr. 70-141)

1877-12-04 / nr. 132

» 1u ,inile de dincolo și dincoace de zid ocupate de trupele ruse și române. Focul artileriei ruso-romăne a urmat și in această zi, ca in celelalte, asupra posițiunilor inamice. Avant-posturile noastre de la divisia 3-a au zărit o grupă de 5 soldați turci cari trecuse peste avant-posturile inamice cercând a tăea lemne. Avant-posturile noastre ’i au atacat indată, ucizănd 3 dintre dânșii, unul a scăpat prin fugă și altul a fost făcut prisonier. Deposițiunea ce l ’i s’a luat este identică cu aceea a celorlalți prisonieri și a desertorilor turci, „ adică că există lipsă de provisiuni și de munițiuni in armata lui Osman-pașa. Inamicul n’a tras de căt vreo câteva obuse in acea zi asupra bateriei noastre care este situată deasupra satului Susurlu. Luni, 14 Noem. timpul a fost foarte urăt și furtunos, cu ploaie și ceață, și a suspendat orice mișcare pe liniile trupelor. I. S. Domnitorul a mers, la oarele 10 și jum. dimineața, pe stănga posițiunilor noastre și a ajuns la amenzi la Rogoz, la cartierul general al marelui duce Nicolae. înălțimea Sa s’a intors, la 5 ore sara, la Poradim. Generalul Meyendorf, care luase parte cu brigada de roșiiori, un regiment de ulani ruși și un batalion de dorobanți la lupta de la Rahova, in zilele de 7, 8 și 9 Noemvrie, trimise prin locotenentul Lambrino M. S. Domnitorulu raportul asupra operațiunilor trupelor ce comandase. Acest raport este foarte măgulitor pentru trupele romăne, in special pentru brigada de roșiori, pentru batalionul liu din regimentul liu de dorobanți și pentru bateria de artilerie, care compuneau detașamentul seu. In privința roșiorilor, generalul Mayendorf, după ce citează special pe comandantul brigadei, colonelul Crețeanu, pentru energia și meritele sale militare, zice că ar trebui să facă un apel nominal al amănduror regimentelor, dacă ar trebui să citeze pe toți cei care s-au destins. Pentru bateria noastră călăreață, raportul zice că ea a fost la înălțimea reputațiunei legitime ce artileria noastră a știut se’și căștige. In ceia ce privește dorobanții, generalul Mayendorf zice că aceste tinere trupe a căror educațiune militară părea abia schițată, au știut a arata in foc tăria și avăntul ostașilor celor mai oțeliți in lupte, și-au dovedit un eroism de care erau inspirați chiar șefii lor, maior Mateescu și căpitan Merișescu. Mercuri, 15 Noemvrie, înălțimea Sa a făcut cunoscut, prin un alt ordin de zi armatei romăne primirea de cătră Maiestatea Sa Imperatorul a medaliei Virtute militatră. Pe la oarele 1, Maiestatea Sa a venit spre a visita pe I. S. Domnitorul. Maiestatea Sa anunță Măriei Sale că luănd cunoștință de raportul generalului Mayendorf, aotărit a distribui 24 cruci St. George, spre a se imparți la escadroanele de roșiori, companiele de dorobanți și bateria de artileriă romănă care au făcut parte din detașamentul condus de generalul Mayendorf. Maiestatea Sa a stat cătva timp in convorbire cu M. S. Domnitorul, și apoi s-a întors la cuartierul său imperial. Timpul toată ziua a fost foarte urit și a ținut in o complectă nemișcare armata din fața plevnei. (Mentorul) matei la Români, cântarea României și alte scrieri ale nemuritorului istoric vor vede lumina, mulțămită societății academice, și in parte d-lui Al. Odobescu, care a îngrijit această publicație și a însoțit-o, de o precuvăntare. In istoria lui Mihai Viteazul, ne spune România Liberă că, ar fi pasajul următor, pentru care astăzi este ceasul bine văzut de al cita: „In luna lui Mai (1596) 2,000, Români „■oprind Cladova, se întăresc intr’ănsa și „rescoală o parte mare din Bulgaria; tot a„atunci 2,500 haiduci români din țara Românească, trecănd Dunărea mai in sus de „Nicopole, pustiese mai multe sate și kiese „fără de veste cetatea numită Plevna pe „Isc, mai la vale de Nicopole, prind pe lojul cetății ce venise de curând de la Adrianopole cu femeea și cu copii lui, precum și „mulți alți Turci și evrei însemnați, câștigă „multă pradă și pe urmă sfarmă orașul. „La întoarcere fură iubiți de ienicerii și Turcii din Nicopole, dar se bătură așa de bine „și cu atătă îndemânare, incăt puțini vrăjmași scăpară și ei se întoarseră biruitori „cu prada lor in țara Romănească.“ *** Pentru răniți. Pe lăngă 52 paturi întreținute de cetățenii bărlădeni pentru răniții români, s’au mai adunat acum incă 12.000 lei pentru înființarea de noui paturi. Cetățenii bărlădeni dau o nouă dvadă despre nobilele lor simțiminte, care de altmintrilea sunt destul de cunoscute prin sacrificiile ce au făcut cu intemeerea și întreținerea școlilor, precum și cufundarea unui spital măreț. . 4 Noutăți. Bibliografie. „Convorbirile Literare“ No. 9 de la 1 Dechemv. cuprind: scrisoarea a 5-a de Iacob Negruți; Pasiunile de Aristotele, traducere de I. Caragiani; Publicul Romăn de G. Vărnav Liteanu; Banul Dragoș poezie de N. D. Xenopol; Sufixele latinești, studiu de St. Stefurea; Fuziune, Noaptea, Spintarul cătră Lidia Dorința, poezii de A. Naum; învățătorul, ziar ebdomadar, critică de A. D. Xenopol; Nevasta Străină, Feciorul farmecat, Bărbatul urăt, Doine populare din Bucovina, culese de S. FI. Merian. Les Roumains du Sud par N. Densusianu et Frédéric Damé. Paris-București 1877. Manual de istoria Românilor de Gr. Cristescu, 1 vol. 8 in 187 pagini. Iași 1877. Ruina Arendașului in favoarea deputatului, broșură, Roman. In curând vor apărea scrierile ilustrului Nicolae Bălcescu, istoria lui Mihai Vitianul, istoria ar Diverse. O profeție. Se istorisește, că in Plevna se află o babă, anume Sara, de religiune ebraică, care se pricepe la profeții. Ofițeri și soldați o cercetează necontenit pentru ca să le prezică viitorul. Poate din cauza lungimei timpului, in cele de pe urmă s’a simțit mișcat și Osman-pașa ca să cerceteză pe bătrâna profetă. Profeția ce i s’a dat este: „Un viitor strălucit te așteaptă, dacă cumva până la 12 Dechemvrie nu vei cădea in prinsoare.“ O anectodă de la Plevna. Corespondentul de la teatrul resboiului, al ziarului „Berliner Tagblatt,“ netează următoarea anectodă de la Plevna: Doi ofițeri ruși de cavalerie, făcănd o cavalcadă, s’au depărtat prea mult de posițiunele corpurilor din care făceau parte, și la intoarcere fiind timpul nebulos, au perdut drumul. Astfel au apucat pe o cale, cu speranță de-a se întoarce la posturile lor, dar perfida cale i-a condus drept la ante-posturile turce din jurul Plevnei. La apropierea lor, mai intăiu au auzit sunete de voce umană și mergând mai aproape, dau de soldații turci. Soarta ofițerilor era critică. Dar in pericolul cel mai mare, e și născocirea minții omului mai prodigioasă. Astfel ofițerii nu’și perd prezența, ci se declară de parlamentari. Semnele pentru aceasta, cari sunt steagurile albe, le lipseau, dar Turcii nu observă. Și un ofițer turc și ea și le leagă mai intăiu ochii cu batiste, apoi astfel éi conduce înaintea lui Osman-pașa. Aici trebuia să spună care le e misiunea. Ofițerii au improvizat și aici cu succes. Ei au spus generalisimului turc, că in ziua următoare un regiment rus își serbează patronul, și cuartierul general rus, ar dori ca in acea zi să fie armistițiu intre beligeranți. Osman-pașa le-a respins prin un refuz. Astfel cei doi ofițeri au fost scoși afară din Plevna, tot cu ceremonia cu care au fost introduși, și de astă dată au nemerit drept la posturile ruse, scăpând ca prin minune de soarta aspră ce-i aștepta, dacă nu aveau darul improvizației, și dacă Turcii nu erau Turci. (Rom. Liberă.) Biuroul definitiv al Societății de binefacere pentru ostașii răniți. "Proces- Verbal. No. 9. Ședința ordinară de la 15 Noemvrie 1877. Ședința se deschide la 29 oare după amiază-zi, sub președința D-nei Smaranda Carp, de față fiind 15 membre, iar absente 16 și anume: D-na Vice-Preșidentă Elisa Palladi-Rosetti, D-nele Secretare Lucia Liteanu și Cleopatra Petit, D-na Directiiță de deposit Elena Mărzescu (bolnavă), Doamnele membre: Profira Botez, Olga I. Duca, (de serviciu la spital), Maria Al. Ghica (bolnavă), Emma Konya (de serviciu la spital), Maria Livaditi, Esmeralda Mavrocordat, Maria I. Negruzzi (bolnavă), Natalia G. Paladi (in concediu), Sofia Beceles-Posner, Catinca CURIERUL DE IASSI. Stoianovici, Maria C. Sturza (de serviciu la spital) și Ecaterina Weisengrün (bolnavă). D-na Secretară Maria C. Casimir, dă citire procesului-verbal din ședința de la 1 Noemvrie curent, și se aprobă. Se citește raportul făcut către Măria Sa Doamna, pentru deschiderea și funcțonarea Spitalului Societățea, precum și adres de mulțămîre cătră Princenele și Princesa Drutzkoy, pentru generoasele ofrande ce au făcut acestei Societăți. Se citesc apoi adresele înregistrate la No. 30, 31, 32, 36 și 40, prin care D-na Ana Racoviță, D. Dimitie O. Rosetti, D. Scanat Pastia, D na Elena C. Vrabie și D. Inginer Scarlat Vărnav, arată fiecare dorința ce are de a intreține câte un bolnav (rănit) din spitalul acestei Societăți, cu începere de la 1 Noemvrie curent și pe tot timpul căt va dura această institutiune, iar D-na Anna Racoviță numai pe timp de 2 luni. Comitetul primind cu recunoștință propunerile acestor binefăcători, decide a li se exprima sincere mulțămiri și a li se face cunoscut costul întreținerii unui bolnav, care se urcă la suma de 61 lei noi pe lună. Se citește adresa No. 191, a Prea Cuvioșiei Sale Mariei Stanțe a Monastirei Agapia, prin care arată că adunănd de pe la maicele monahii din acea monastire mai multe lucruri pentru ajutorul ostașilor răniți, le trimete acestei Societăți. Comitetul, primind cu recunoștință ofrandele cuvioaselor maice monahii, hotărăște a li se exprima sincere mulțămiri, iar Direcțiunea depositului la care s’au și înaintat acele lucruri, va trimite o listă la onor. Redacțiunea „Curierului de Iași" spre a se publica. Se dă citire adresei No. 29 a d-lui Director al Spitalului prin care cere a se destina, din cutiea pusă la intrarea spitalului, o sumă oarecare spre a se da ostașilor cariei însănătoșiți din spital, dar fără mijloace de existență și de transport pănă la locul destinațiunei lor. Asupra acestei cereri, Comitetul, după desbaterile urmate, hotărăște ca d-l Director al spitalului, luând in considerațiune starea și depărtarea locului unde are a merge fiecare soldat ce esă din spital, să chibzuească suma ce -i ar fi trebuincioasă pentru hrană, și să ceară de la fina Vice-președintă Maria Al. Catargi câte un mandat nominal, după necesitatea fiecăruia, rămăind ca produsul din cutiea de la intrarea Spitalului, să se verse in casa societătei la finele fiecărei luni. Căt pentru soldații cari s’au eliberat din spital mai inainte de a se lua aceste măsuri, Comitetul admite suma de 40 franci ce li s’a dat. Se dă citire adresei No. 5201, a d-lui Comparat desp. I din Iași, prin care arată că după invitațiunea ce a făcut d-lui Paaaite Zikidi, acesta a bine-voit a oferi, pentru ostașii răniți din spitalul Societăței, o balercă cu 4 vedre vin vechiuroș, pe care o și trimete. Comitetul decide a se esprima* mulțănairi d-lui Panaite Zikidi și d-lui Anastasie Barbu, comisarul de ap. I. D-na Marica Al. Catargi face cunoscut că Comitetul dirigent al companiei drumuluie fer Lemberg-Cernăuți-Iași, a oferit soclee țâței transportul gratis a 100 m. c. lemn de foc de la Ruginoasa la Iași, pentru spital. Comitetul decide a se esprima sincere mulțămiri atât acelui Onor. Comitet dirigent, căt și d-lui Director de esploatare a liniilor române din Iași. Se decide a se elibera un mandat pe suma de 18 lei noi, pentru plata a 200 mandate imprimate. Asupra cheltuelelor de cancelarie se votează suma de 65 lei noi pe lună, cu incepere de la 1 Dechemvrie viitor, a. c., ia pentru cele făcute până acum se va da un mandat pe suma de 47 lei, 50 bani. Asupra hotărărei de a se aranja o tombola in folosul ostașilor răniți, Comitetul ia următoarele resoluțiuni: 1) Se deleagă pe Doamnele Maria Al. Catargi, Aglae Muruz, și Maria C. Casimir, ca împreună să meargă a ruga pe d-na Catinca Ghica Comăneșteanu ca să binevoească a pune la disposiția Comitetului magasinul seu din strada mare. 2) Se însărcinează pe d-na Maria C. Casimir de a întreba pe d-na Maria Bogdan, dacă brățeta dăruită de d-sa pentru tombola, se poate vinde, spre a se cumpăra cu banii ce s'ar prinde, alte obiecte; 3) Se votează suma de 500 lei noi pentru cumpărarea cel puțin a 300 jucării de copii; Și 4) Se primesc propunerile Doamnelor Maria C. Casimir, Betty Meyerhoffer, Elena Mihail Suțu, și Elena Grigorie Suțu, cari s’au oferit a aduna jucării de copii și orice alte obiecte ce se vor dărui de public pentru îmbogățirea tombolei. După acestea, D-e Aglae Muruz, Hortense Drosu și Bertha Weisengriinespun starea casei de la 1—15 Noemvrie, presentănd și tablourile cuvenite. Nemai fiind nimic la ordinea zilei, D-na Vice-Preșidentă ridică ședința la 57a oare după amiază-zi. Vice-Președentă, Smaranda Carp. Secretară, Maria Const. Casimir. SOCIETATEA DE BINEFACERE pentru OSTAȘII RĂNIȚI. LISTĂ de efectele primite la deposit de la 26 Noemvrie până la 3 Dechemvrie. 1 pereche papuci de flanelă; 1 ocă scamă fină d-na Levadidi.—12 cămeși americă 11/* ocă scamă d-na Ștefana Sursin.—1 bucată americă d-na Zinca Botez.—2 și jum. ocă scamă fină d. A. Liteanu.—200 dr. scamă d. Makimevici.^11 pâmhi papuci flanelă d, Lucia Liteanu.—1 păreche papuci flanelă d-na Lucia Soutzu.—1 păreche papuci fiinelă d-na Elena G. Soutzu.—1 păreche papuci flanelă d-na Elena M. Soutzu. Direct coare de depozit: Elena Mărsescu Procesele și Licitațunele ce se vor ține in cursul săptămănei. La Curtea de Apel secția I-a. Luni 5 Decemvrie. 1) L. Avram cu M. T. Șar pentru resiliare. 2) Gh. Darie și N. Pandeli pentru fort. 81 And. Șam pentru maltratare. 4) I. Haimovici cu M. I. Guldenberg p sechestru. Mercuri 7 Decemvrie. 1) T. Toper, A. Röghin și T.. Margosis p. bani. 21 P Herșen sin Manaș pentru maltratare. 8) Solomon Burchior pentru înșelăciune. 4) Elena Popovici cu Oto și Pulheria Selten. Joi 8 Decemvrie. 1) H. Apair cu N. Falișteîn pentru maltratare. 21 M. Sfarțî pentru maltratare. 3) Al. Tejghetariu pentru furt. Vineri 9 Decemvrie. 1) N. Munteanu și alți pentru furt. 21 Ton Mihailescu cu Pafta Troschi pentru furt. 31 V. Patruța cu ai Ini pentru furt. 4) Iacovachi Racovîță și C. Mardari cu Vartman p. b. Sâmbătă 10 Decemvrie. 1) N. Valen cu locuitorii comunei Uscații p. bani. 2) Tito sin Herșcn pentru maltratare. 3) I. Teodor pentru maltratare. 4) I. Creangă pentru distrugere. La Curtea de Apel Secția 11-a. Luni 6 Decemvrie. 1) Herșcu Glanț pentru ultraoin. 2) Nică Mercuș pentru jurământ fals. 8) Mendel Ciubotariu pentru lovire cu voință. 4) Aizîe Zaharia cu casa def. Vasile Mielescu. 6) Ghiță Vasiliu oposiție la esecntarea condemnațiune Mercuri 7 Decemvrie. 1) Vasile Popa și alții cu teizer Calmăn p. bani. 2) Israil și Hie Mihailovici p. lovire cu voință. 31 Ramer Tțic pentru violare de sechestru. 4) Panaite Angustin p. lovire cu voință. 51 Froim Zeilic cu Ițic sin lloiște p. b. comer. 6) Iorgu Miclescu cu Târgu Bogdan p. bani. Joi 8 Decemvrie. 1) Anica Lefter și Gh. Dnea cu Vas. Casian p. b. 2) Avram Tosnic Ceaușu ți Mochi Ceaușu p. contrav. 3) Gr. Macarie pentru lovire cu voință. 4) Ilie Horniac idem. Vineri 9 Decemvrie.1) Th. Balasan cu Elena Berman și Elena Vrabie pentru bani. 2) Șmil Șnfer pentru furt. 3) Vasile Dim. Barsan pentru lovire cu voință. 4) Vas. Constantinescu p. că a vândut rachiu cu materie otrăvitoare. Sâmbătă 10 Decemvrie. 1) Catinca Filipescu cu Adamachi Adameșanu. 2) Neculai Bucur cu V. Perju p. flirt. 8) Rudolf Mahalevachi pentru ultragiu. 4) Leon Petrov pentru lovire cu voință. La Tribunal Beotia 1. Luni 6 Decemvrie. 1) Snțu Gheorghie cu Aleea Scorțescu și lean Boldur Lățescu pentru bani poprire. 2) Șloimovici Leiba cu Ițic sin Moise p. hani. 3) Horia Ffrosina cu Alecu Cristodor p. hani. 4) Oposiția d-lui V. Lazu la urmărirea ce se face d-nei Smaranda Lazu de d-na Smaranda Popovici 5) Zamfi Tosef cu Dr. Anastase Făta p. bani. 6) locuitorii moșiei Cotnarii cu Epitropia Sf. Spiridon pentru pământ. 7) Placa Ana cu Aleea Manole Sturzescu p. bani. Mercuri 7 Decemvne. 1) Hristea Marghioala cu Preotul Gr. Constantinescu pentru revandicarea unei vii. 2) Prmăria Iași cu Solomon Goldin p. refiliarea unui contract. 3) Horovitz Iosef cu Avram Țucherman și Leveh p. b. 4) Goldstein Ita Sura cu Frosa Theodor p. bani. 5) Oposiția d-nei Mariea T. Spărca la punerea in posesiunea averei def. Al. Alexa pe d-na Elena Frunză. 9) Suțu Elena născ. Sturza cu Leon Labro p. căștiu Joi 8 Decemvrie 1) Regularea diferitelor afaceri in camera de consiliu. Vineri 9 Decemvrie 1) Patrașcu Catinca cu Zoița Radu pentru bani, 2) Scarlat Șișcanu cu Iconomul Gr. Constantinescu pentru bani. 8) Pastia George cu statul pentru despăgubire. 4) Paraschivescu N. Costachi cu Mariea Stegărescu pentru bani. 8) Iucasievici Iosep cu Panl Străjescu pe bani. 6) Handboil cu Mihail Golziu pentru bani. Sămbătă 10 Decemvrie. 1) Goldenberg Berea cu Avram V. Ierjovitz Herșcu Moscovici și alții p. bani comerciali. 2) Bernfeld Inlins cu Efraim Leib Cabana pentru bani comerciali. 3) Smeer Leea cu Preotul VasÜe Irimia p. bani. 4) Spiru Pincu cu Mendel Rosenștein p. b. comerc. 5) Roter Buium cu David Untermsn p. desp. corn. 6) Avramovici David cu Avram Marcu Natanson pentru bani apel. 7) Startz David cu F. Haralamb pentru bani comer. La Tribunal Secția II. Luni 5 Decemrie. 1) Buiim Giuvaergiu cu colonel P. Pavlof p. bani. 2) Teodor Victor cu moștenitori Moruzeni p. bani. 3) Ranica Parteni cu Ion Ianov pentru bani. 4) Rivin Zilberman cu Ioan Stoianovici și soția sa verificare de scripte. 5) A. Boghiu cu Șaim Faimblat pentru bani. 6) Lupu Goldenberg cu Elena Arhip verificare de scripte. 7) Efrosina Bogdan cu N. Stefania pentru bani. Mercuri 7 Decemvrie. 1) Altăr Spigler cu Arner Olvenbaum pentru bani. 2) Frații Berman cu Max Blumen și Hiter pentru bani poprire. 8) A. Schlovschi cu Aron Chirșin și alții poprire 4) V. Petrovici cu Maria Macedon pentru bani. 6) Lupu Goldenberg cu Elena Arhip p. b. martori. 6) Elisei Donici cu Manolică Eugenie Costache oposiție la sechestru. Joi 8 Decemvrie. 1) Catinca Mioșanu cu Costachi Mantală p. avere. 2) Panaite Valeanu cu Maria Dimitriade și Lucia llaristide pentru bani. 8) Carol Petru Teodorescu și Zaharia Musteați contra d-nei Efrosina Vaicu și M. Huiban p. bani. 4) Catinca Mihailescu și soțul ei Gheorghe Mihallescu divers. 6) Neculai Sion cu Epitropia Spitalului Sf. Spiridon pentru bani oposiție. 6) Gh. Dimitriu cu Ilie Boureanu p. bani apel Vineri 9 Decemvrie. 1) Oavid Chenig cu Vasile Constandachi și alții p. bt. 2) Costachi Rojniță cu Leiba Feldman p. b. apel. 8) D-na Elena Țănțu cu Boțul seu Gh. Țănțu p. div. 4) Moise Fișier cu Froim Sfarți și Simion Grosu pentru bani comerciali. 5) Iancu Hermovici cu Iacob Șor p. b. comerciali. 6) Oposiția d-lui D. Startz pentru lichidarea creanțelor la fal. Avram Marcu. 7) Atta Maier in sețul see Herșcu V.ex. p. divert. 9 La Tribunal Secția III. Luni 5 Decemvrie. 1) Vânzarea caselor d-nei Safta Baronischi pentru Oivid Chernig. 8) Tdem a d-lni Torna Antóniádé pentrn Stat. 3) Revinderea imob. d-nei Casandra Ghiulea pentru d-na Cristodulo. 4) Oposiția d-lui T. Antóniade contra vănzărei imob sen din strada Golia urmărit de Stat. B) Oposiția lui C. Morțun la urmărirea averei mobile d-lor Elena Toan și Vasile Pandelea de cătră Marcn Rabînivici. " 6) Idem d-lui Gr. T. Briclin proc. d-lor Aron Chirșen și T. E. Garfunchet la sechestrai aplicat pe pădurile de pe moșia Gugești. Mercuri 7 Decemvrie 11 Vânzarea imob. d-lui Gh. Matei pentru fisc. 21 Oposiția d-lui Gh. Musteață la arm. imob. sen. 81 Idem a lui Gh. Bacă la vănzarea imob. lui Gh. Matei. 4) Idem a lui Stoean Panu la sechestrai aplicat pe averea sa. 5) Supralicitare la vănzarea imob. lui Panaite Clocioiu A mântui. Joi 8 Decemvrie. 1) Convocarea cons. de familie casei defunctului Paraschiva Mardari. Vineri 9 Dechemvrie 1) Vănzarea imob lui Gheorghi Tanasă și Aposto Minea și Elena Ciornei. 2) Idem viei d-lui Ilie Pisoschi p. d lor David Horn și Marca Ciser Bercovici. 8) idem imob. d-lor lordachi Danda, loan Ștefan și Ioan Oviciu pentru fl'C. 4) Oposiția d-lui Gh. Mincu la vănzarea imob. tea și a a fraților săi. 5) Oposiția d-lui Mihail Suța in contra urmărire făcută de d-na Flora Mavrodin. La Tribunal Secția IV. Luni 5 Decemvrie. 1) Ilie Dalberg pentru contr apel. 2) loan Spiridon idem. 3) Ghindonici idem. 4) Zeilic Ciubotariu și soția sa idem. 5) Necislav lopatenschi pentru batac. 6) Sofica Costea idem. 7) Gh. Stoica idem. 8) Berea Graf idem. 9) Tanca Neculai idem. 10 loan Rusu și alții pentru furt. 11 Profira lui N. Sărbu pentru furt arestată. Mercuri 7 Decemvrie. 1) Th. Beiu pentru spargere de argile. 2) Gh. Rada pentru lovire. 3) loan și Savastița Grigoriu idem. 4) Cost. Grigoriu idem. 5) Moise Gold pentru Inșălăciune. 6) loan Anghel pentru abtas de Încredere. 7) V. Rotariu și soția sa pentru lovire. 8) Cost. Stefănescu idem. 9) Stefan Bereu idem. 10 Cost. Nechita Morariu pentru furt arestat. 11 Alecu Baliga și alții pentru fort arestați. Joi S Decemvrie. 1) Cost. Popovici pentru contraveni. apel. 2) Lupa Steinberg pentru sperjur. 8) N. Stan pentru lovire. 4) Mih. Botescu pentru abus de încredere. 6) Herșcu 8. loan pentru vagabondaj. 6) Moise sin Avram pentru insultă. 7) Stefan Carpov pentru lovire. 8) Irimia Ilieșin Leiba pentru lovire. 9) Al. Pricope idem. 10 V. Turcu pentru lovire arestat. 11 loan Crețu pentru furt ca efracțiune arestat 12 Mihai Giazac și alții sustragere de acte. Vineri 9 Decemvrie. 1) Ioan Peschevici și alții pentru delict silvic. 2) V. Mareiuo pentru lovire. 8) M. Zingher pentru furt. 4) El. Boibureasa pentru insultă. 5) Gh. Nedelcu pentru lovire. 6) Moise sin Șac și alții idem. 7) N. Vasiliu pentru furt. 8) 1. Costăchescu și alții pentru lovire. 9) A. Piancovschi pentru lovire. 10 Zisa Felța pentru Înșelăciune. 11 Nic. Vancea pentru contrabandă de taton. Sâmbătă 10 Decemvrie. 1) loan Bratu pentru furt. 2) M. Fainfeld pentru contravențiune. 3) loan Ghemu pentru lovire. 4) Gh. Dimitriu pentru contravențiune. 5) Ioana Bucătarului pentru rănire. 6) I. Sărbu și alții pentru delict silvic. 7) I. Lițoi pentru insultă. 8) Gh. Marin și alții pentru lovire. 9) Leiba Ciubotariu pentru lovire. 10 N. Ciobanu și alții pentru furt. 11 Bertáld Booz pentru contrabandă de tnina. TEATRU CEL MARE Direcțiunea C. P. Constantiniu. Astăzi Duminică in 4 Dechemvrie 1877 Mare representație Oală Cu ocasiunea fericitei învingeri de la Plevna SE VOR REPRESENTA PIESELE .* LA PLEARA Dramă intr’un act, in versuri de d. George Sion, jucată de d-nii: Manolescu, Emanoil și d-nele Evolschi, Conta și Ivanovici PRIMAR FARA VOIE Comedie intr’un act, tradusă de D. Bălănescu și jucată de d-nii Bălănescu, Evolschi, Pruteanu, Gălușcă, d-nele Evolschi și Botez. ROMANIA INDEPENDENTA Declamată de d. Manolescu. Harșul la Givrța Cuvinte de d-nas D. Gusti, musica de d-nns G. Hazicescu, cântat de toată trupa. PARAPONISITUL Sansonetă comică de dl. V. Alexandri, jucată de d M. Millo. Romanțe cântate in limba rusă de D-ra Righetti. In antracte orchestra va esecuta o mazurcă rusă. Ordinea spectacolului: 1) Marșul Grivița. 2) Primarul. 3) Romanțe. 4) Declamație. 6) Paraponisitul. 6) La Plevna, începutul la 7*/« em «ftrie