Curierul de Iassi, iulie-decembrie 1877 (Anul 10, Nr. 70-141)

1877-07-22 / nr. 79

ANUL X. iassi, Vineri 22 Iulie 1877, FOAEA PUBLICAȚIUNELOR PREȚUL ABONAMENTULUI. In Iași și districte: Pe un an 12 lei noi, plus portul 2 fr. 40 bani; —pe șase luni 6 lei noi, plus portul 1 fr. 20 bani. Austria: Pe 6 luni 14 franci — Germania pe 6 luni 18 franci; — Italia, Belgia, Elveția; — Pe șase luni 22 franci. Inserțiuni și reclame: Rândul 40 bani. — Epistole nefrancate nu se primesc. — Manuscriptele nepublicate se vor arde. CURIERUL DE IASSI OFICIALE DIN RESORTUL CURȚII Apare de trei ori pe septămănă DUMINICA, MERCURI și VINERI. Redacțiunea și Administrațiunea in localul Tipografiei Nationale. APELATIVE DIN IASSI. ANUNCIURI. Rândul sau locul sau 15 bani. Francia: Pe șase luni 26 franci. Abonamentele și anunciurile pentru .Curierul de Iași* foaea oficială se fac la Haras, Laffite , C*ue, 8 Place de la Bourse, Paris. Constantinople, 26 franci. Abonamentele și anunciurile pentru „Curierul de Iași“ foaea oficială, se fac la D-na Eugène Micoud, Constantinopol, 2 rue de la Banque Ottoman 2. Exemplarul 30 bani. CALENDARUL SEPTAMANEI.________________________________________________ Stil vechiu. Stil nou. ZIOA. PATRONUL ZILEI. Ren. Soar. Ap. Soar. Stil vechi. Stil nou. ZIOA. PATRONUL ZILEI. Ren. Soar. Ap. Soar. 4 17 18 19 20 Iulie. Iulie. ore. m. ore. m Iulie. August. ore. m. ore. ta. 17 29 Duminică. M. Mart. Marină. 4 43 7 28 21 3 Joi. Cuv. Păr. Simeon și loan. 4 47 7 28 18 30 Luni. M. M. Jacist și Emílián. 4 44 7 27 22 4 Vineri. S-ta nrron. Maria Magdalina. 4 48 7 21 19 1 August Marti. Cuv. maria Narrina și Cuv. Dia. 4 45 7 26 23 5 Sâmbătă. Mart. Trofim, Teofil și alții. 4 49 7 80 20 2 Mombri._________() Și marele prof. Ilie. _______4 46 7 25 21 6 Duminică. Mart. Cristina._______ 4 51 7 20 PARTEA OFICIALA. PUBLICAȚII ADfóL N$TRATICE. Prefectura districtului Iași, No. 8561. Conform ordinului d-lui Ministru Agriculturei Comerciului și Lucrărilor Publice No. 7555, la 5 August viitor, urmănd a se ține licitație la această Prefectură pentru darea in antreprindere a aprevisionărei școalei becivice din acest oraș, cu suma de 65 stânjeni lemne, se publică aceasta spre cunoștința generală. No. 8499. La 5 a viitoarei luni August, urmând a obține licitație pentru darea in antrepriză a reparației mai multor părți de șosea de pe calea județană Iași-Botoșani prin Bivolari, se publică aceasta spre știința d-lor concurenți, ce ar voia lua asemene antrepriză, să se prezinte in camera Comitetului Permanent in zică suscitată, oara 12 m., însoțiți de garanția de 10 °/c din valoarea divizulii, care se poate videa in toate zilele in cancelaria Comitatului Permanent, spre a se procede la licitație. No. 8501. Comitetul Permanent, văzănd din procesul-verbal al comisiunii examinătoare din comuna Cărniceni, inchiet cu ocasiunea examenului școalei din comuna Perieni, plasa Turia, acest județ, că d-nri Dimitre Patron, Stefan Ciocan, Mihail Friciu, Alecu Spiru, Neculai Mihailescu și loan Ilasnaș, au oferit ca premiu pentru încurajarea elevilor ce s’au distins in studiu la acea școală, un numer cărți și 4 hărți „Dacia.“ Să aduce mulțumiri acelor onor. d-ni pentru oferirea făcută in folosul instrucțiune. Prefectura Poliției Iași, No. 5592. D. Strul Leiterovici, cerând a i se da autorizare pentru deschiderea unui stabiliment de crâșmă in acest oraș, desp. a IV-a, este necesitate a se cunoaște mai intăi dacă numitul nu este căzut in vreo cauză colecțională, tras inaintea trib, pentru delicte de vini sau crimi, sau pus sub privigherea polițienească pentru delicte de vini sau crimi, aceasta se publică și sunt rugate toate autoritățile respective, că dacă vor cunoaște pe numitul căzut in vreuna din asemenea categorii, se facă cunoscut acestui oficiu pănă in termen de 40 zile de la data Ionei. No. 5596. D. Marcu sin Avram, cerând a i se da autorizațiune pentru deschiderea unui stabiliment de crășmă in acest oraș, desp.a II-se este necesitate a se sti mai intăi dacă numitul nu este căzut in vre o cauză corecțională, sau tras inaintea trib, pentru delicte de vini sau crimi, sau pus sub privîgherea polițienească pentru delicte de vini sau crimi, aceasta să publică și sunt fugite toate autoritățele respective, că dacă vor cunoaște pe numitul căzut nu vre o asemenea categorie, se facă cunoscut acestui oficiu pănă in termen de 40 zile de la data fonei. No. 8781. D. Moise Cramer, cerând a i se da autorizație pentru deschiderea unui stabiliment de crâșmă in acest oraș, desp. a III-a, este necesitate a se cunoaște mai intăi dacă numitul nu este căzut in vreo cauză corecțională, sau tras inaintea trib, pentru delicte de vini sau crimi, sau pus sub privigherea polițienească pentru delicte de vini sau crimi, aceasta se publică și sunt rugate toate autoritățile respective, că dacă vor cunoaște pe numitul căzut in vreuna din asemenea categorii, se facă cunoscut acestui oficiu pănă in termin de 40 zile de la data fonei. No. 5623 D. Simon Leiba, cerând a i se da autorzație pentru deschiderea unui stabiliment de crășmă in acest oraș, de spliu, este necesitate a se ști mai intăi dacă numitul nu este căzut in vre o cauză corecțională, tras inaintea trib, pentru delicte de vini sau crimi, sau pus sub privigherea polițienească pentru cazuri de delicte, vini sau crimi, se publică aceasta și sunt rugate toate autoritățile respective, că dacă vor cunoaște pe numitul căzut in vreuna din aceste categorii, se facă cunoscut acestui oficiu până in termen de 40 zile de la data fonei. No. 5597. D. Avram sin Marcu, cerând a i se da autorizație pentru deschiderea unui stabiliment de crășmă și bucătării: in acest oraș, desp. a IV-a, este necesitate a se ști mai intăi, dacă numitul nu este căzut in vre o cauză corecțională, tras inaintea trib, pentru delicte de vini sau crimi, sau pus sub priveherea polițienească, pentru delicte, vini sau crimi, aceasta se publică și sunt rugate toate autoritățile respective, că dacă vor cunoaște pe numitul căzut nu vre o asemenea cauză, se facă cunoscut acestui oficiu pănă in termen de 40 zile de la data fonei. No. 5624 D. Moise sin Ilișcu, cerând a i se da autorizare pentru deschiderea unui stabiliment de crămă in acest oraș, desp. a IV-a, strada Podu Roșu, casa No. 1711, este necesitate a se ști mai intăi dacă numitul nu este căzut in vre o cauză corecțională, tras inaintea trib, pentru delicte de vini sau crimi, sau pus sub privigherea poliLnească in cazuri de delicte, vini sau crimi, se publică aceasta spre cunoștința autorității lor, că dacă vor cunoaște pe numitul căzut in vreuna din aceste categorii, se facă cunoscut acestui oficiu pănă in termen de 40 zile de la data Ioaei. No. 5625. D. Moise Ghidale, cerând a i se da autorizare pentru deschiderea unui stabiliment de crâșmă in acest oraș, despărțirea I-iu este necesitate mai intăi a se ști dacă numitul nu este căzut in vreo cauză corecțională, tras înaintea trib, pentru delicte de vini sau crimi, sau pus sub privigherea polițienească pentru delicte de vini sau crim, se publică aceasta și sunt rugate toate autorităție respective, că dacă vor cunoaște pe nnumtul căzut la vreuna din aceste categorii, se facă cunoscut acetui oficiu pănă in termen de 40 zile de la data Ionei. No. 5683. Damir Nahmanzan, cerând a i se da autorizaține pentru deschiderea unui stabiliment de crășmă in acest oraș, desp Iiu, este necesitate a se ști mai intăi dacă numitul nu este căzut in vre o cauză corecțională, tras inaintea trib, pentru delicte de vini sau crimi, sau pus sub privegherea polițieneața pentru delicte de vini sau crimi, aceasta se publică și sunt rugata toate autoritățile respective, că dacă vor cunoaște pe numitul căzut nu vre o asemenea categorie, se facă cunoscut acestui oficiu pănă in termen de 40 zile de la d .ta Ioaei. Prefectura distr. Botoșani. No. 6618. De cătră Primăria comunei Coșula, din plasa Coșula, acest județ, s’a declarat de pripas 1eapă mică de trup, ca de 3 ani, la păr murgă deschisă, coama, coada negre, și cu pete albe pe spinare, precum d. Subprefect acelei plăși, prin raportul No. 1432, incredințată, se publică termenul de 6 luni, conform legei poliției rurale, spre ivirea păgubașului, care cu dovezi legale, să se prezinte la Primăria comunei respective spre a-și primi capa. Prefectura județului Roman. No. 6187. Pe teritorul comunei Cotu-Vameșului, din plasa Siretiul de jos, acest județ, s’au pripășit t vacă cu vițel, la păr plăvae, coarnele greblișe, fără alte semne, se publică aceasta spre cunoștința păgubașului ce ar fi, ca in termenul prescris de legea poliției rurale, să se presate cu dovezi in regulă la zisa comună, spre a’și primi vita, la din contra se va vinde licitativ. No. 6321. Pe teritorul comunei Satu-Băcești, plasa Fundu, acest județ, s’au pripășit 1 gonitor, la păr balan lupan, coarnele butace lateșe, fără alte semne, și mănzat la păr balan, coarnele țapoșe in lături lateșe, fără alte semne, se publică aceasta spre cunoștința păgubașului ce ar fi, ca in termenul prescris de legea poliției rurale, să se prezinte cu dovezi in regulă la zisa comună, spre a-și primi vitele, căci la din contra se va vinde licitativ. Primăria comunei Bosia. No. 795. La 16 a trecutei luni Iunie, pe teritorul acestei comuni, s’au pripășit 1 mănzat, la păr porumb, coarnele țapoșe, se publică aceasta spre aflarea păgubașului, in termenul prescris de art. 48 din legea poliției rurale. Primăria comunei Ciurea. No. 1055. La această Primăriei, urmând a se ține licitațiune pentru vânzarea unui cal și a unei vaci cu vițel, ce sunt de pripas, se publică termenul de 15 zile libere de la data Ioaei, spre cunoștința doritorilor. Primăria comunei Hermeziu. No. 518. Prin îndeplinirea formalităților prescrise de art. 45 din legea poliției rurale, declarănduse de pripai la această comună țeapă, la păr murgă indusă, coama, coada negre, țintata in frunte, și piciorul stăng dinapoi stricat din șold, se publică aflarea păgubașului, care in termenul legiuit, să se prezinte la acest oficiu însoțit de probele cuvenite, spre ași primi Vita. Primăria comunei Tomești. No. 2165. Declarănduse de pripas in această comună țeapă, la păr murgă, coamacoada negre, țintată in frunte, puține pete albe pe spinare și sub pănte de rozătură de taftur, precum și 1 mănz in doi peri, țintat in frunte și in comă puține fire de păr alb, se publică aflarea păgubașului, in termenul prescris de legea poliției rurale. Primăria urbei Vaslui. No. 1517. In zilele de 1, 2 și 3 August viitor, urmând a se ține licitație in camera acestui oficiu, pentru antrpriza pităriilor din acest oraș, pe timp de un an, începător de la 1 Octomvrie acul curent, se publică spre cunoștința generală, ca concurenții ce vor fi, să se prezinte cu garanții solvabile spre a lua parte la mezat. No. 1524. In zilele de la 8, 9 și 10 August viitor, urmând a se ține licitație in camera acestui oficiu, pentru antreprizairea eclarărei orașului, pe timp de 1 an, începător da la 1 Ianuarie 1878, se publică spre cunoștința generală, ca concurenții ce ar fi să se prezinte in ziua termenului, însoțiți de garanții solvable spre a lua parte la mezat, unde vor vide și condițiile după care are a se face antrepriza. No. 1528. In zilele de 17, 18 și 19 August viitor, urmând a se ține detare pentru antrepriza taxelor de băcănii precum zahar, cafa, orel, etc., pe timp de un an, începător de la 1 Ianuarie 1878, se publică spre cunoștința generală, ca concurații ce vor fi, să se prezinte la ziua termenului. Însoțiți de garanții solvabile, spre a concura la mezat. Comsia desp. a III-a din Iași. No. 3708. In ziua de 26 a curentei, de agentul acestui oficiu, urmând a se vinde licitativ in piața Primăriei, obiectele sechestrate de la d. Th. Costică, in pretențiunea d-lui A. Graboveschi pentru bani, se publică spre deșteptarea concurenților. No. 70 PUBLICAȚII JUDECĂTORESCĂ. Curtea de Apel din Iași Secția I-a. No. 2752. Inculpatul Leizer Marchileiner, cu domiciliul necunoscut, in virtutea art. 204 din procedura penală, este citat a se presenta in persoană inaintea secțiunei I-a a Curții de Apel, la 30 August 1877, carele 11 din zi, cănd are a se judeca procesul corecțional, in care se inculpă pentru faptul de escrocherie. No. 2752. Inculpata Alta Grimberg, cu domiciliul necunoscut, in virtutea art. 204 din procedura penală, este citată a se presanta inaintea secțiunei I-a a Curții de Apel, la 30 August 1877, carele 11 din zi, cănd are a se judeca procesul corecțional, in care se inculpă pentru faptul de escrocherie. Tribunalul jud. Iași Secția III-a, No. 607. D. Cristea Neculau, de profesiune funcționar, domiciliat in Iași, prin comandamentul înregistrat la No. 990, a somat pe D-lor Alexandru Botez și soția sa Elena Botez, de profesiune proprietari, domiciliați in Iași, ca un termin de 30 zile, se respundă suma de 100 galbeni, cu a lor procent de 20 ° C pe an, de la expirarea terminului de plată pănă la numerătoare, osebit clausă penală de 10% pe lună, asupra capitalului și procentelor până la numerătoare, ce se reclamă in virtutea obligațiunei ipotecară, înscrisă de trib. Iași secția a 3-a, la No. 96, din 19 Mart 1874, și investită cu formula executorie, fără prejudiciul cheltuelelor de urmărire și plată de avocat. Fiindcă d-nn debitori in arătatul termin ce a expirat n’a plătit banii, ear d. creditor prin petițiunea înregistrată la No. 2859, cerând a se pune in urmărire vânzarea imobilului ipotecat, care este o casă situată in orașul Iași, desp. a 2-a, strada Esposiție, înscrisă la No. 28, construită de cărămidă, și o parte de vălătuci, acoperită cu scânduri și compusă din 2 odăi, având in ogradă o altă casă consruită parte de cărămidă și parte de vălătuci, acoperită cu șindilă și compusă din 3 odăi și un antret, osebit o odae de cărămidă, acoperită cu șindilă, o șură și 2 grajdiuri, de scânduri, acoperite cu șindilă, fântână și zemnic cu locul lor. Pe acest tombu și in casa art. 503 din procedura civilă, tribunalul publică vânzarea conform art. 510 din acea procedură, ca concurenții ce ar fi de a cumpăra indicatul imobil cu atenansele sale, să se înfățoșeze in camera acestei secțiuni a III-a, cu garanția cerută de lege la 24 a lunei Octomvrie ziua Luni 1877, vara 11 de zi, cănd are a se face adjudecația, potrivit art. 539—550 și cu restricțiunea art. 559, 561, 564 și 565 procedura civilă. Totodată să somează pe toți acei care ar pretinde vreun drept de proprietate, usufruct, servitute, chirie, privilegiu, hipotecă, sau ori ce alt drept asupra bunului urmărit, ca insintea adjudecatiunei să se arăte la tribunal, spre ași arăta pretențiunile lor, sub pedeapsă de a nu li se mai ține in samă. No. 462. Domiciliul D-lui Iacob Goldner, fiind necunoscut, se publică acesta conform art. 509 combinat cu art. 75 al. 6 pr. civilă, lipndu-se un exemplar pe ușă trib Ta și secția a 3-a. D. C. Catănescu, procuratorul d-nei Anica Manu, de profesiune proprietară, domiciliată in Iași, tubrirea rainorlor defunctului seu soț Al. Manu, prin comandamentul No. 260, anul curent, au somat, pe d-na Ruhla Goldner, proprietară, domiiliată in Iași, epitropa minorilor defunctul Gavril Goldner, Iacob Goldner cu domiciliul și profesiunea necunoscute, pe Hara si Sura Goldner, pe Fejga văduva lui Hara Goldner, domiciliate in Iași, ca in termin de 30 zile, se respundă suma de 850 galbeni, cu a lor procent de 10% pe an, fără prejudiciul cheltuelelor de urmărire, și aceasta in calitate de moștenitoare a defunctului Gavril Goldner, sumă ce se reclamă in virtutea obligațiunei ipotecară, înscrisă de tribunalul Iași, secție a III-a, la No. 39 din 1863 si investită cu formula executorie. Findcă d-lor in arătatul termin ce a espirat, n’au plătit banii, ear D. C. Catănescu, prin petițiunea înregistrată la No. 3797 din 1877, cerând a se pune in urmărire vânzarea imobilului ipotecat, care este o casă in doua etaje, situată in orașul Iași desp. a 4-a, strada Podul Vechiu, înscrisă la No. 37, construită de cărămidă, acoperită cu tinechea și compusă din 2 odăi sus, jos o prăvălie și o odae, având in ogradă altă casă tot de cărămidă, acoperită cu tincchea și compusă din 2 odăi și o bucătărie sus, plus o bucătărie jos, o camară, sub scări in beciu, cu atenansele și locul lor. Pe acest temeiu și in baza art. 503 din procedura civilă, tribunalul publică vozarea conform art. 510 din acea procedură, ca concurenții ce ar fi de a cumpără, indicatele imobile cu atenansele sale descrise mai sus, să se infățoșeză in camera acestei secțiuni a III-a, cu garanția cerută de lege la 12 a lunei Septemvrie, ziua Luni 1877, ora 11 din zi, cănd ave a se face adjudecația, potrivit art. 539,550 și cu restriciunea art. 559, 561, 564 și 565 din procedura civilă. Totodată se somează pe toți acei care ar pretinde vreun drept de proprietate, usufruct, servitute, chirie, privilegiu, ipotecă sau ori ce alt drept, asupra bunului urmărit, ca inaintea adjudecațiunei să arăte la tribunal, spre a-și arăta pretențiunile lor, sub pedeapsă de a nu li se mai ține in samă. Secția a IV-a, No. 893. Tribunalul Iași secția IV, prin sentința pronunțată la ședința publică din 28 iunie 1877, a condamnat pe Moise Aron Zamfi, cu domiciliul necunoscut, pentru faptul de ustigiu, pe baza art. 183 codul penal, la 2 luni închisoare corecțională sentința cu drept de oposiție și apel. No. 894. Tribunalul Iași secția IV, prin sentința pronunțată in ședința publică din 28 Iunie 1877, a condamnat pe Catinca lui Gh. Gavrilescu, cu domiciliul necunoscut, pentru faptul de furt, pe basa art. 309, al. 3 codul penal, la 3 luni închisoare corecțională, și 26 Iei amendă, conform art. 28 codul penal, sentința cu dreptul de oposiție și apel. Tribunalul județului Neamț. No. 3772. D. Haim Leibovici in calitate de tutore, casei def. Sender Halper domiciliat in Piatră, in virtutea decisiunei curții apelative din Iași, secț. I, sub No. 423, investită cu formula esecutorie, prin a căreia dispositiv menține decisiunea No. 287, urmărind îndestularea minorilor def. Sander Halper cu suma de 500 galb. cu a lor procent legal, de la data despropierii minorilor def. Sander Halper, de imobilul rarani lor de la def. lor părinți, pănă la numerătoare, precum și 1000 lei noi cheltueli da instanți, condamnat prin zisa decisiune fără prejudiciul cheltuelilor, de panere ia esecutare, ce are a lua de la d. Marcu Hilper, prin vânzarea imobilului ce numitul posedă in utbe B huși, și având in vedere că terminul de 30 zile a comandamentului făcut de creditare debitoriului au expirat, și numitul n’au achitat datoria nici a a probat că venitul pe an an al imobilului urmărit acopere datoria, trib. prin procesul Verbal de la 26 Fevruarie expirat 1877, sub No. 690, a jurnalului au regulat punerea in vânzarea vorbitului imobil, care după lămurirea luată din procesul verbal incheiet la fața locului, de d. Portărel, se cunoaște situat in tărgușorul Buhuș plasa Bstrița, înscris la No. 63, clădit din material nearzător, acoperit cu șindilă, și se compune la rândul de sus din 3 odăi și un antret, pe jos cu dușumeli, pe sus cu bagdadia, iar la răndul de jos din 3 odăi și una dughiană, in ogradă se află un hambariu de scânduri, iar sub casă un beciu boltit, 2 păreți la răndul de sus sunt in stare de ruină, find de binați la inghietură și gata ap ca, și clar conf. art. 510 din pr. civ., se publică terminul de 3 luni, invităndu-se pe mușterii a se presenta in camera acestui trib. In cea intăi zi ora 12, după txptarea terminului socotit de la data foart, conform art. 536 din indicata procedură, d-nii concurenți și creditorele se vor conforma art. 539 și 542 din procedură, deșteptându-se pe toți acei ce ar pretinde vreun drept de proprietate, usufenct, servitute, chirie, privilegiu, ipotecă sau ori ce alt drept asupra bunului urmărit, ca înaintea adjudecațiunei să le arăte la tribunal, căci in urmă nu li se vor mai ține in sumă, iar sarcini după lista dată de grefa tribunalului nu sunt. Tribunalul județ. Vaslui. No. 13.246. Pentru indestularea d-lui Costaice D.-sila Ciură, domiciliat in com. Pangești, de la Tănase Gheorghiu din orașul Vaslui, cu suma de 150 grib., capital plus procente de 2 % Pe lună. Și plus tobele de timbru și portărel, conform oblgațiunei ipotecară din 1876 Oetomvria 19, înscrisă de trib. Vaslui, și investită cu formula esecutorie No. 54 din 1877, trib. conform cererei d-lui creditor, văzând că sa îndeplinit disposițiunele art. 496 și 497 pr. civ., au regulat formarea situațiunei a imobilului ce este ipotecat prin mincionata obligațiune, a câruia descriere, sgmtul urmăritor prin procesulverbal No. 215, arată că imobilul ce este ipotecat a d-lui Tanasache Gheorghiu este o casă, situată in orașul Vaslui pe strada bisericei Precista, învecinată la răsărit amiazăzi și apus cu stradele respective, fiind acea casă in colț, iar la miază noapte se inveciniază cu locul binalelor d-nei Marghioala Popovici. No. pe poartă este de 976, casă cuprinde 6 odăi construcția de cărămidă acoperită cu șindilă, in stare bună, in ogradă sunt odăi pentru servitori, hambar bun, grajd pentru cai, șuri, și pivniță toate acoperite cu scănduri, tot cuprinsul locului pe cari sunt clădite aceste binale, este îngrădit cu zăplaz de dulapi de brad, se publică clar vânzarea acestor acarete, in termin de 3 luni, conform art. 510 p. c. cu deșteptare ca doritorii de a le cumpera, să se presinte in sala de lictație a trib. jud. Vaslui, la 24 ale lunei Octomvri ziua Luni, ora 12, preparați cu garanțiele cuvenite cănd urmează a se efectua vânzarea provisorie, somăndu-se tot acum pe toți acei cari vor avea vre-un drept din acele prevăzute la punctul al. III de sub art. 506 pr. civ., să-și arate pretenția la trib. in lăuntru terminului, căci in urmă nu li se vor mai considera, toata dările fiscale și comunale, privitoare pe acel fond și neplătite până in present, vor fi pe câmpta noului cumpărător. Procurorul tribunalului Bacău. MANDAT DE ARESTARE. No. 2382. In esecutarea sentinței tribunalului din județul Bacău, No. 400 din 28 Iunie anul 1876, prin care numitul Șaim Pârui, cu domiciliul necunoscut, s’a condemnat la 1 luni închisoare corectă, găsit culpabil pentru bataia soției sale Haia, fapt prevăzut și penal de art. 238 c. p., vezând art. 193, pr. penală, măndăm și ordonăm prin aceasta tuturor portăreilor și alți agenți ai forței publice, de a pune mâna pe numitul și a’l conduce la penitenciarul orașul Bacău din județul Bacău, spre a suferi osânda, măndăm directorului zisului penitenciar a’l primi și deținea timpul condemnațiunei, cerem tuturor depositarilor forțai publice să dea ajutor pentru esecutarea acestui mandat, spre care finii s’au subscris și revestit cu sigilul nostru. ESTRACT DE SENTINȚĂ. No. 8776. Prin sentința trib. Bacău No. 400 din 28 Iunie 1876, remasă definitivă, numitul Șoim Pâruț, cu domiciliul necunoscut, s’a condemnat la 1 lună închisoare corețională, găsit culpabil pentru bataia soției sale Haia, fapt prevăzut și penal de art. 238 cod. penal, osânda să va calcula din ziua incarcerărei. MANDAT DE ARESTARE. No. 2320. In esecutarea sentinței tribunalului din județul Bacău, No. 612 din 15