Curierul de Iassi, ianuarie-iunie 1878 (Anul 11, Nr. 1-72)

1878-06-11 / nr. 65

Astăzi Românii vor presenta un memorandum membrilor congresului, dar e greu de prevăzut resultatul pasului lor. Din ce in ce se simte că hotărârile congresului vor atârna de la puterile neutre, Franția, Germania și Italia. După cum ele vor înțelege condițiile unei păci serioase și respectarea dreptului european, va rezulta o lucrare trainică sau o pace șchiopătăndă. Nimeni nu se indoește de importanța rolului ce aceste puteri vor avea și modul cum D-nul Waddington este inconjurat de ambiții, prevenințe, a-și pute zice mai omagiuri, este o dovadă cu totul concludentă. Dee Domnul ca Franția să rămână demnă de ea inseși, de tradițiile sale glorioase, de trecutul său liberal și se asigure Europei prin votul seu o pace adevărat roditoare ! Anglia ne-au părăsit după cum resultă din memorandum incheet intre ea cu Rusia la 18/30 Mai, din care am publicat in numărul trecut partea ce ne privește. Anglia ne-au leganat in iluzii atăta timp căt a crezut că va ave trebuință de noi intr’un răsboiu cu Rusia. Pe atunci chestia Basarabiei era un casus belli, acum bu mai este o chestie de un interes capital cu toate că ține la libera navigație a Dunărei și aceasta nu se poate ințelege când Rusia va avea Basarabia. Germania, desigur, nu va sacrifica amiciția Rusiei pentru noi. Austro-Ungaria, singura, și sub presiunea Berlinului va căuta să facă ca și Anglia, „se va crede poate datoare se constate profunda sa părere de rău că Rusia insistă numai decăt asupra reluărei Basarabiei.“ Turcia, nu ne-au aparat la 1812, dar astăzi cănd nu s’a putut apara pe ea însuși! Remăne Franția și Italia, surorele României, acele care ne-au proteguit de la 1856 până la 1866, Răsboi nu vor face pentru noi. Ave vom cel puțin refuzul lor de a-și pune subscrierea pe un tratat care infinge cuțitul in inima surorei lor! Berlin ®/20 iunie. Prințul ereditar al Germaniei au primit ieri pe D-nii Brătianu și Cogălniceanu. Admiterea Greciei la Congres este sigură : preșidentul au decretat la care anume ședinți va asista Grecia. Berlin 8/20 iunie. Congresul au decis ieri că Grecia va fi admisă cu titlu consultativ, când se va trata chestia elenică. Congresul au decis asemine, ca Bulgaria să fie împărțită in două provincii, una la nordul Balcanilor numită Bulgaria și alta la sud care, probabil, se va numi Rumelia. Negocierile speciale intre delegații ruși, engleji și austriaci, privitoare la regimul politic, la administrația și la delimitarea provinciilor bulgare continuă in condiții bune. Dacă acordul intre negociatori nu se stabilește pănă mâni, Congresul nu se va întruni decât tocmai Sâmbătă. „Pressa“ publică următoarea corespondență, schimbată intre D. Tourtoulon, Președintele Societăței limbelor române, și intre D. V. A. Urechiă, privitoare la decernarea premiului pentru Cântecul Latinității poetului nostru V. Alexandri, a fost priimită de latinii întruniți la Montpellier, cu sentimentele cele mai vii simpatii și cu un adevărat entusiasm. „Am fost fericiți că atentul ilustrului nostru Alexandri ne-a dat ocasiunea a încununa pe un poet al acestei „viteze națiuni române, care luptă de „atâtea secole pentru civilizația latină și „pentru libertatea sa. „Urările noastre se îndreaptă cătră „dânsa și sperăm pentru ea un mai bun „viitor. „Primim invitațiunea noastră fraternă. „In Septemvrie 1879, avem credința că „delegații din toate țările latine ale lumei vor proclama, pe țermii Danubiului, că rasa latină e mândră de România. „Subscris, Baron de Tourtoulon.u Domnule Director. Voiu avea onoarea, peste puține zile, a vă vesti ce măsuri se vor lua pentru ca să constituim Comtetul congresului latin din Septemvrie 1879, in urmă, cred, a unei adunări generale, ce, prin foile romăne, vom convoca in sala Atheneului. Pănă atunci, primiți, Die Director, încredințarea prea osebitei mele considerații. V. A. Urechiă. Domnule Director. In urma frumoasei victorii, repurtată de România, prin iubitul său Alexandri la Montpellier, am adresat cu un mare număr de cetățeni din București, o depeșă de felicitare pentru Congresul sărbătorilor latine, și l’am îndemnat să’și țină sesiunea viitoare din 1879 la București, spre a da consacrațiunea sa țărei latine de la Dunăre, după ce ’i încununase bardul favorit. Comitetul congresului a răspuns prin telegramă, că adunarea latină primește această invitare cu toată plăcerea. Astăzi ne-a venit insă de la D. Tourtoulon, președintele serbărilor, o scrisoare, din care cu grăbire și fericire extrag liniile următoare, spre a ajunge la cunoștința țărei întregi, prin organul fonei Dv. *) Iată-le: „Trebue să vă spun că depeșa Dv. a * V. *) Rog pe toate ziarele romane a reproduce aceste linii, lipsite de ori ce tendință ori culoare politică și numai in interesul național. V, Al UI CURIERUL DE IASSI. Regulamentul legei pentru plata requisițiunilor. Art. 1. Din creditul extraordinar de lei 7,000,000, deschis ministerului de resboiu, pentru plata requisițiunilor, făcute in trebuințele armatei romăne, conform art. 1, din lege, se va plăti de preferință chitanțele de requisițiuni liberate pănă la promulgarea legei și a regulamentului de față, semănănd ca pentru requisițiunile făcute in urmă, st se deschidă un nou credit dacă trebuința va cere. Art. 2. Pentru verificarea și îngui I darea chitanțelor de requisițiune, se va înființa la reședința fiecărui județ căte o comisiune, compusă de un membru ales de consiliul județan din finul său, de un membru ales de consiliul comunal cază’și din sinul său și de un membru numit de guvern. Senatorii și deputații județului sunt de drept membri a acestei comisiuni, pentru a revezui, a verifica și a liquida bonurile de rechisițiani. Delegatul guvernului se numește de ministerul de interne, cu decret domnesc care se va publica prin Monitor, tot ministerul de interne convoacă direct consiliele județene și consiliele comunale din orașele de reședință a județelor, ca să aleagă fiecare căte un membru din sinul lor. Persoanele care au făcut parte din comisiunile de rechisiiune anterioare nu vor putea fi și in comisiunile constituite in virtutea acestei legi. Art. 3. In termen de 15 zile de la promulgarea legei și regulamentului de față, ministerul de interne convoacă comisiunile de lichidare la orașul de reședință al fiecăruia județ, in localul comitetului permament, sau in primăria comunei urbane. Președintele comisiunei se va înțelege cu aceste autorități in privința orelor de lucru. Deschiderea ședinței pentru constituirea comisiunei sa va face de către prefectul județului. Membri presenți, in majoritatea cerută de lege, aleg un președinte din sinul lor. In lipsa președintului titular, va presida totdeauna cel mai invrăstă din membri presenți la ședință. Art. 4. Secretarul comisiunei se numește de ministerul de interne cu decret domnesc. Fiecare secretar are diurnă de lei 350 pe lună, in județele in care operațiunile de rechizițiuni au trecut in anul 1877 peste suma de lei 300,000. In celelalte județe diurna secretarului este de 250 pe lună. Comisiunile pot cere după trebuință de la autoritățile județene sau comunale unul sau mai mulți copiști, cari se vor bucura pe zi de lucru de lei 2 fiecare. Cheltuiala cancelariei de biurou se fixază pentru fiecare comisiune la 30 lei pe lună. Registratura prefecturei sau primăriei va primi și expedia toate lucrările comisiunei. Pentru plata diurnei secretarului, diurna copiștilor, cheltuiala cancelariei și alte cheltueli indispensabile, ministerul de resboiu va cere deschiderea unui credit extraordinar. Despre atribuțiunile comisiunilor. Art. 5. Comisiunile constituite conform art. 2 din acest regulament, țin regulat ședință in fiecare zi. Ele nu pot lucra decăt cu minimum numărul de trei membri presenți, Cănd consiliele județene și comunale nu ar fi ales pe membrul lor din causă că, sau nu sau întrunit consiliul, s’au nu s’a convocat la timp, comisiunile pot continua lucrările lor dacă sunt prezenți numărul de trei membri, compus de senatori, deputați și delegatul guvernului. Membrul care va avea de regulat și afaceri ale sale sau ale rudelor sale pănă la al patrulea grad, nu va putea lua parte la lucrarea relativă la afacerea sa sau a rudelor sale. Art. 6. Nici o lucrare a comisiunei nu va fi valabilă, dacă nu va fi luată cu majoritatea voturilor a membrilor presenți și nici intr’un cas mai puțin de două voturi dacă la ședință n’a participat de căt trei membri. Un proces-verbal se va redacta de către secretarul comisiunei pentru fiecare ședință, in care se va menționa pe scurt membrii cari au luat parte și lucrările cu cari sa ocupat comisiunea și se va subsemna de președinte și secretar. Art. 7. Decisiunile comisiunilor sunt definitive. Nu se va putea reveni de nici unul din membri, fie senator, fie deputat, asupra decisiunilor luate in majoritate in ședința la care ei au lipsit. Senatorii și deputații, cănd vor participa la ședință, și vor alcătui majoritatea, vor subscrie neaparat procesele-verbale pentru lichidarea bonurilor de lnchisițiuni. Toate procesele-verbale pentru lichidarea rechisitiunilor se vor trece in extenso de către secretar intr-un anume registru numerotat și parafat de comisiune. Art. 8. Comisiunea in fie care proces verbal pentru lichidarea chitanțelor de rechisițiuni, va face neaparat mențiune anume că s’au avut in videre registrele cu marcă, procesele verbale ale comisiunilor comunale de rechisițiune și comisiunilor mixte de județe, precum și tarifa publicată in Monitor a prețurilor din anul in care s’a efectuat rechisițiunea, sau prețurile fixate de comitetul permament, conform art. 35 din legea de rechisițiuni . cară intru căt privește despăgubirea pentru caii rechisiționați, se va face mențiune, că s’a avut in vedere prețurile după categoriile prevăzute in budgetul ministerului de resboiu din anul respectiv conform art. 37 din regulamentul legei de rechisițiuni. In cas cănd formalitățile cerute de lege și regulamentul rechisițiunilor n’au fost îndeplinite, comisiunea va face mențiune in procesul-verbal despre căușele lipsei lor. Asemene cănd actele de primire rechisițiunilor la destinarea prevăzută prin regulamentul legei de rechisițiune, n’ar fi înaintate comisiunei mixte, se va menționa această împrejurare in proceseleverbale spre a se urmări de ministerul de resboiu a lor primire. Art. 9. Toate autoritățile sunt datoare a procura comisiunilor de verifiicare și lichidare, actele de cari vor avea necesitate și a le da concursul cerut. Art. 10: Indemnitățile prevăzute prin bonurile de rechisițiune, care ar trece peste prețurile tarifelor mai sus citate, se vor reduce de comisiuni la prețurile tarifelor publicate in Monitor, ținendu- se samă de diferitele calități a obiectelor predate. In cas insă cănd obiectele au fost requisiționate cu prețuri mai scăzute decăt cele prevăzute prin tarife, dară proprietarul atunci a consimțit de bună voe, adică fără ca in momentul operațiunei să fie contestat in scris prețuirea, comisiunele vor menține prețurile din bonuri, fără a le mai spori. Cănd in bonurile de iequisițiune nu se menționează prețul sau calitatea, comisiunele vor lua de bază prețul de mijloc ale prețurilor din tarifă. In procesul-verbal va menționa cașul și va arăta calculul după care s’au condus la fixarea prețurilor. Art 11. Comisiunele sunt competente a rectifica lucrările care s’ar descoperi făcute cu călcarea legei de rechisițiune și a regulamentului ei in vigoare. Când, mai cu sumă, cantitățile prevăzute in biletele de rechizițiune n’ar fi fost predate, sau a fost de alte calități, care după tarife ar fi trebuit taxate la o sumă mai mică, ele sunt in drept a face cercetare locală, pe de o parte a rectifica prețurile din bonuri, iar pe de alta dacă se va dovedi ca faptul a fost făcut de rea credință, comisiunele vor denunța cazul ministerului de finance, pentru a si da in judecată făptuitorul. In caz cănd pentru rechisițiunile efectuate nu s’ar fi liberat cuvenitele chitanțe de despăgubire, comisiunele de lichidare vor constata această lipsă de formalitate și vor decide cuvenita despăgubire, conform legei și regulamentului de rechisițiuni. Art. 12. Comisiunele vor visa neapărat biletele de rechisițiune, însemnând suma pentru care a probat despăgubirea. (Va urma.) Procesele și Licitațiunele ce se vor ține in cursul săptămănei, la Curtea de Apel secția I-a. Luni 12 iunie. 1) V. Petrescu pentru bigamie. 2) C. Botezata pentru înșelăciune. 3) Statul cu I. Nicorescu delict silvic. 4) Statul cu I. Rubu idem. 5) H. Leibovici cu H Halpera pentru bani. 6) Elena Sturza cu M. Daniel pentru urmărire. Marți 13 Iunie. 1) Sfatul cu clironomii def. Ana Bogdan p o prisaca. 2) N. St. Leizer abus de încredere. 3) T. Gh. Rotariu pentru lovire. 4) Gh. Chiriac pentru violare de domiciliu. 5) Prenta Dim. Ionescu cu Sleizingher pentru bani. 6) Gh. Neculai cu Gh. Apostol pentru bani. Mercuri 14 lunie. I 1) Gr. Ciuntă cu Maria Ciuntu pentru bani. I 2) Gh. Secușum cu Primăria .Roman p. bani. I 3) C. Botez pentru ultragiu. 4) Sura L. Croitoriu și L Croitoriu p. maltratare. I 6) D Simionescu cu Alex Kxarira pentru bani. Joi 15 Iunie. I 1) Sfatul cu N. Vlaicu pentru revendicare. 2) Av. V. Leiterovici și I. Leiterovici cu I. Ganea pentru bani. 8) Gh. Berinbanmu pentru ultragiu. 4) Ant. Botez abuz de încredere. 5) I. Alex. Pilat pentru lovire. j 6) Col. Eug Alcaz cu I. Exarhu pentru urmărire. 7) Al. Exarhu cu Col. Eug Alcaz pentru bani . 8) R. Paucher cu Maria Davidovici pentru bani. Vineri 16 Iunie I 1) Sfatul cu Ilii Ciolac pentru hoărnicie. I 2) S. Grosa cu M. Fișier cu Ef. Starți. I 8) H. Bulgaria pentru Injurie. I 4) I. Teodorescu pentru lovire. I 5) C. Manoli p. neregularitate in actele stărei civile. I 6) Ch. H. Eni cu I. Cristea pentru bani. I 7) Contesa Efrosina Balș cu P. Casimir p. b. urmărire. I 8) P. Casimir cu Efrosina Balș pentru bani. Sâmbătă 17 Iunie. I 1) lucia Mavroeni cu H. Margules pentru bani. 2) M. Chitariu pentru furt. 3) S. Marca și 1. Vrânceană pentru lovire. 4) Ou. Doroftei pentru furt. 5) Statul cu N. Teodosiev, revandicare. 6) Efrosina Gh. cu N. Măcărescu și alții pe bani, la Curtea de Apel Secția îI a. Luni 12 iunie. 1) Moise Caragiu pentru înșelăciune. 2) Sarchis Donig pentru lovire. 3) Costache Codrescu pentru banie și arest ilegal. Marți 18 Iunie. 1) Vasile Ghindă pentru furt 2) Avram Grimberg pentru lovire. 3) Naidin Dimitriu și T. Ciliac cu Marinciu Dobrea pentru urmărire. 4) Sandu Alcaz cu creditorii def. Ilie Iconomu. Mercuri 14 Iunie. 1) Vas. Botez cu Capii. Gr. Petrescu pentru daune civile decurse din un delict 2) Scarlat Șișcală cu Iacob Naișoț pentru bani. 3) Zoița Vizanti și M. Idieriu cu Zamfira Idieriu p sformarea unui testament. 4) Gh. Apostol cu loan Arapu pentru căștiuri. Joi 15 Iunie. 1) Vasile Pascariu pentru lovire. 2) Nahman Faierstain pentru abuz de încredere. 3) Primăria comunei Podul-Iloae cu loan Sandulescu și alții pentru bani. 4) Primăria cor. Podul-Iloaei cu loan Sandulescu , Gh. Vasiliu și Damian, pentru accesul băuturilor spirtoase. Vineri 16 Iunie. 1) Leiba Coilovschi pentru abuz de încredere 2) Cost. Mitoșeriu pentru lovire. 3) loan a Chiței pentru furt. 4) Ițic Moscovici și alții pentru bancrută frauduloasă. Sâmbătă 17 iunie. 1) loan Trifan pentru delict silvic. 2) Simon Trifan idem. 8) Gh. Pavli cu Iorgu Miclescu pentru bani 4) Iorgu Miclescu cu Toma Raran pentru bani. 5) Calmăn Fișei cu institutul Anastasie Bașotă pentru revandicare. 6) Banca Romăniei cu Dim. Roseti și I. Paladi p. primirea unui proces. La Tribunal Secția 1. Luni 12 Iunie. 1) Turculeț Costachi cu Zisu Felți p. bani, apel. 2) Andrei Dimitrie cu Zisu Felți p. bani, apel. 3) Berner Pincu cu Herșcu Musicantu pentru bani, verificare de scripte. 4) Berner Pincu cu Herșcu losef Wolf pentru bani, verificare de scripte. 5) Lointe Perța losef cu Dimitrie C. Sturza și Al. Levadide pentru bani, poprire. 6) Oposiția d-lui Al. Vărnav Liteanu la urmărirea ce i se face în pretenție. Marți 18 Iunie. 1) Langbank A. Benedict cu frații Samiatca p. b. 2) Apelul lui Solomon Leizer la hotărârea consiliului de revisie. 3) Apelul lui Gutman Herșcu la hotărârea consiliului de revisie 4) Apelul lui Grimberg la hotărârea consiliului de revisie. 5) Apelul lui Iosepovici Ancei la hotărârea consiliului de revizie. 6) Sava Costachi cu Victorica Pincoschi pe bani. Mercuri 14 Iunie. 1) Locot. Col. Ștefan Agarici cu soția sa Alecsandrina pentru diverț. S) Fotino a. Major cu consiliul comunal pentru ștergerea din listele electorale, apel 3) Șillerire cu casa def. Avram Finchelstain, Costachi Gheorghiu și iupu Goldenberg p. b. poprire. 4) Placa Ana cu Alecsandru Manole Sturzescu p. b. 5) Locuitorii moșii Cotnarii cu Statul și Epitropia Sf. Spiridon pentru pământ. 6) Ciupercescu Telemac cu Iancu Vidrașcu p. bani. Joi 15 Iunie. 1) Regularea diferitelor afaceri in camera de consiliu. Vineri 16 Iunie. 1) Messers losef cu Mihail Sutzo pentru bani. 2) Braniștein Șmil cu Vasile Ioniță pentru bani. 3) Scorțeanu Elena și Paraschiva Botez cu Șaim Leib lin Aron p. bani. 4) Lemberg Marcu cu Leiba Moscovici pentru bani, verificare de scripte. 5) Pavel Maria cu Gavril Emanoil pentru bani. 6) Pavlov George cu Fișei Șloimovici pentru bani. 7) Poliz Arghira cu Dimitrie Zota p. bani, apel. Sâmbătă 17 iunie. 1) Feldman Wolf cu David Davidovici p. b., comercial 2) Epstein Hana cu Peisil Haimovici pentru obiecte, comercial. 3) Meir M. Finchel cu Tosep Maisels și Avram Brociner pentru bani, comercial 4) Marcovici H. cu Meir sin Aron p. b, comercial. 5) Bercovici Leib cu Toil Grosman p. b., comercial. 6) Meir Sur cu Avram Comingher p. b., comercial. La Tribunal Secția II. Luni 12 Iunie. 1) Neculai Ioan cu Mihail Papadopolo și alții ca antreprenori drumului de fer Iași-Ungheni p. bani. 2) Sfarți Aizic apel contra inchierii consiliului de revizie. 3) loan Călin cu Neculai Vintea și Al. Dimitriu p. b. 4 Idei Ghina cu I. Grosman și Ițic Salu p. bani B) Theodor V. Cristescu cu Cost. Sterea p. 100 galb. b) Ininus Golstern cu Șloim Margaris pentru bani. Marți 13 Iunie. 1) Costachi Roseti cu soția sa Elena născută Donici diverț. 2) Cost. Cănănău cu Mihail și Elena Suțu și Moisi Vais pentru bani,j poprire. 3) Costachi Sterea cu Th. Vasiliu Cristescu pe bani. 4) Maria Aroneanu cu moștenitorii def. Teodosie Aroneanu pentru zestre. 5) Ițic Moscovici și Hendia Moscovici cu Leiba Beniamin pentru bani. 6) Gh. Munteanu cu soția sa Maria pentru divorț. 7) Cost. Erliceanu cu Vasile Pandeli și Ițic Hersenies pentru bani, poprire. Mercuri 14 Iunie. 1) Natalia Antonin cu soțul ei Theodor Antonin pentru divorț. 2) Dimitrie Goean cu Strul Faiselberg , bani. 3) lancu Verdeanu cu M. Țonea, casa def. E. Zelten .,oa n Zgavardici pentru bani, poprire. 4) Elisabeta loan Gheorghiu Nechitovici cu soțul seu loan Gheorghiu Nechitovici pentru divors. c) Antița Coroi cu Gh. Giurcăneanu pentru bani. b) Șmil Bronștanu cu clironomii lui Iordachi Litu p. o garanție. 7) Oposiția lui Manea Morenovici in procesai cu Epitropia Sf. Spiridon. Joi 15 Iunie. II Costachi Forescu cu soția sa Rucsanda p. divers. 2) B. Grimberg cu Teodosie Aroneanu pentru bani. 3) Moștenitorii def. Elena Foti cu Maria Petrino p. b. Dimitrie Zota cu Costachi Maghistan pentru bani. 6) Terla Cbaner cu Saia Rosman pentru niște argintarii . 6) Epitropia Sf. Spiridon cu Gh. Giosan prăștiu. 7) L. Neculcea Muta cu Aristița Popescu p. b.. apel. Vineri 16 Iunie. 1) Ursachi Plop și Zamfira a lui Agachi Rucsandin cu Costachi Eni pentru bani, apel. 2) David Vortman cu Volf Feldman pentru o cătime chile orz, comercial. 3) Ana Ganea cu casa def. Grigori Pavlov p. bani. 4) H. Marcovici cu Volf Horovit p. b., comercial. 5) Mendel Grad cu sindicatul falit. 1) Cinstea pentru bani, comercial. 6) Epit. Sf. Spiridon cu economul Dimitrie Grigoriu. 7) Ecaterina Sion cu Gh. Sion oposiție la urmărire La Tribunal Secția III. Luni 12 Iunie. 1) Vânzarea imob. d-lor Vasile Atanase, Maria Munteanu și Maria Bughi pentru fisc. 2) Idom def. Herșcu Bercovici p. d-nul S. Dudescu. 3) Oposiția lui Avram Vassengrin la vânzarea imob. def. Solomon Leiba și soția sa Ester fiica lui >s Haim Herșcu. 4) Validarea urmărire de venituri cerută de d-nul Tausig in contra d-lui și d-nei Dornhofer. Marți 13 Iunie. 1) Consiliul def. Maria Grigoriu. 2) Idem Paraschiva Jelesen. Mercuri 14 Iunie 1) Vânzarea casei d-lui C. Popovici pentru Gustav Haberman. 2) Idem lui Iancu sin Ițic Ciasornicarul pentru Cleopatra Balaiș. 8) Revinderea viei d-lui Gh. Cinecustul Leondari pentru d-nul Gh. Th. Giurcăneanu. 4) Oferirea d-lui C. Eni pentru ridicarea de hipotecă contra erezilor def. M. Heoter. Vineri 16 Iunie. 1) Vânzarea caselor def. Șmil Assig Hendler pentru Iohan Capucinschi. 2) Vânzarea caselor d-lor Ferdinant și Natalia Crati pentru d-na L. Podhaisca. 8) Idem d-lui Pavel P. Mihai pentru fisc. 4) Idem d-lui Vasile Dimitriu pentru fisc. 5) Idem d-lui Ilie Cosma pentru fisc. 6) idem d-lui C. Radu pentru fisc. 7) Idem d-lui I. Loghin pentru fisc. La Tribunal Secția IV. Luni 12 iunie. î) Neculai Radovici pentru furt. 2) Josep Permuter, pentru contravențiune. 3) Dimitriu Alesescu, pentru furt. 4) Iancu Spiru pentru furt 6Í loan Enachi și alții pentru furt. 6) Mendelsin Wolf Ber, pentru furt. 7. loan Mihailescu pentru insultă. 8' Haim Holper pentru sperjur. 9) Adolf Wolf p, contrabandă de tutun, apel. Marți 13 Iunie. 1) Iordachi Ilie și Anica Ilie pentru furt. 2) Gh. Andrisi pentru furt, oposiție. 3) Leib Goldman și altul pinjurie și lovire 4) Dimitrie Arghiropol pentru înșelăciune. 5) Iancu sin losep pentru lovire, oposiție. 6) Dimitrie loan pentru furt. 7) Sudicu Leiterovici pentru ultragiu. 8) Ionescu sub-comisar la despărțirea a 4-a pentu arestare ilegală. 1) Iancu sindmil pentru abuz de încredere. 2) Haim Fișei pentru lovire. 3) Dimitrie și Mana Roșie, pentru lovire. 4) Avram Harabagiu pentru contravențiune, apel. 5) Meier Goldștain, p. contravențiune, oposiție, apel. 6) Meir Goldștain, asemene. 7) Volf Botoșineanu și soția sa, pentru lovire. 8) Herșcu Moscovici pentru calomnie. Joi 15 Iunie. 1) Vasile Furnică, pentru ultragiu, oposiție. 2) Morii Rotar pentru contravențiune, apel, oposiție. 8) Avenare Parfanov, pentru rănire, oposiție. 4) Solomon Rubinsaft, p. contravențiune, oposiție apel. 5) Perla și Baba Unterman pentru insultă, oposiție. 6) Solomon Peritz pentru contravenție, oposiție, apel. 7) Luzer sin Bereu, pentru lovire. 8) Ioan Steclariu, pentru ultragiu. 9) Toader Sonea și alții pentru furt, arestat. Vineri 16 Iunie . 1) loan Iacob, pentru delict silvic, apel, oposiție. 2) Alecu Filipescu pentru lovire. 3) Cozma Mihailov pentru lovire. d) loan Cioban pentru furt. 5) Bereu Graif pentru lovire, oposiție. 6) Ilie singură, pentru maltratare, oposiție. 7) Neculai Pastia pentru furt 6) Ștefan Nemțan și alții pentru furt. 9) Alecsandru Mavromatis pentru mai multe delicte de înșelăciune, arestat. Sâmbătă 17 iunie. 1) Toader Dresca pentru lovire. 2) Cost. și Maria Boaie pentru contravențiune, apel. 3) Mihalachi Neculi pentru furt, oposiție. 4) Grigori Damaschin pentru furt. 5) Calonna Haide și alții pentru batae. 6) Matilda Buzdugan pentru lovire, oposiție. 7) Peisih Idei Chenes și alții pentru înșelăciune. 8) Haim Wecsler pentru batae. 9) Solomon Baltan și alții pe insolâciune, arestat* Mercuri 14 Iunie.