Curierul de Iassi, ianuarie-iunie 1878 (Anul 11, Nr. 1-72)

1878-06-25 / nr. 71

t ’ ANUL XI CURIERUL DE IASSI FOREA PUBLICAȚIUNILOR OFICIALE DIN RESORTUL CURȚII APELATIVE DIN IASSL PREȚUL ABONAMENTULUI:n Iași și districte: Pe un an 12 lei noi, plus portul 2 fr. 40 bani; — pe șase luni 6 lei noi, plus portul 1 fr. 20 bani. Austria: Pe 6 Inni 14 franci — Germania pe 6 luni 18 franci; — Italia, Belffla, Elveția: — Pe șase Inni 22 franci. tnserțiuni și reclame: Rândul 40 bani. — Epistole nefrancate nu se primesc. — Manuscriptele nepublicate se vor arde. Apare se trei ori pe săptămănă DUMINICA, MERCURI și VINERI. Redacțiunea și Administrațiunea in localul Tipograf!`! Nationale. ANUNCIURI. Rândul sau locul seu 15 bani. Francia : Pe șase luni 26 franci. Constantinopole: 26 franci. Abonamentele și anundurile pentru „Curierul de Iași“ foaca oficială, se fac la D-na Eugine Micoud. Constantinopol ă mode la Banque Ottoman 2. Exemplara 30 bani. ___________________________________________CALENDARUL_ SEPTAMANE h de 10 zile care se împlinesc la 3 Iulie viitori, unul curent și se invită pe doritori de lua această adreprisă spre a se presenta in camera acestui oficiu la termenul mai sus aratat, carele 12 meridiane, cu garactate de 2000 lei in numerar, ear in bonuri după cursul pieței pe lângă reținerea de 10 la sută, ce are a se face la recepțiunea lucrului, pentru a se face adjudecarea după caetul de însărcinări, preseatat de u Inginer comunal cu referatul No. 294. Biuroul II. Primăria comunei Băicenii. No. 1406. Pe teritorul comunei Băiceni, din plasa Bahluiu, județul Iași, B’au pripășit ceapă, un păr roaibă, coama, coada idem, pete albe pe spinare, la coaste sub pântece de trestur, sub coadă de pogi și 2 dungi albe la piciorul stâng dinapoi sub genunchi, asemănat art. 48 din legea poliției rurale, se publică spre deșteptarea proprietarului zi. Stil recita. Stil nou. ZIOA. PATRONUL ZILEI. Re». Soar. Ap. Boar. Stil rochia. Stil nou. ZIOA. PATRONUL ZILEI. j R*jg. Soar. Ap. Soar. lanio. Iulie. ore. m. ore. m lunie. Iulie. j ore. m! ore! r!~ 25 7 Bsminică. Cuv. m. Fevronia, s. 8. Orentiu, Firm. 4 7 8 1 29 11 Joi. (J) S. S. Ap. Petru și Pavel. 4 10 8 — 211 8 Luni. Cuv. p. David, Antioh, Ioan. 4 88 1 30 12 Vineri. Adunarea celor 12 Apostoli, m. MilitoD. 4 11 7 59 27 9 Marți. ^ Cuv. p. Subsop. 8. s. Ioana, Anect. Mer. 4 88 11 Iulie 13 Sâmbătă. M. Cosma și Damian de Roma. Maur. I 4 12 7 59 28 _________10_________Mercuri.________Ad. rel g. s. g. Chir și lom. 8, Papa M. 4 9 8 1_________________ 14________Duminică. 1 Pan. veșmânt. Maicii D-lui p. Iuvenelie. 4 12 7 59 PARTEA OFICIALĂ. PUBLICAȚII ADMINISTRATIVE. Prefectura districtului Iași, No. 6109. Se publică spre cunoștința generală că din cauza epizootiei thyphus-bovin, ce este in cătunele Uricani, Miroslava, Scoposeni și Cucuteni din plasa Stavnic, Comitetul Permanent, conform art. 32 din regulamentul Poliției veterinare, a dispus a nu se face iarmaroc de vite in Tărgu-Frumos, precum se făcea in fiecare an pe la 9 Iulie, căci Târg’’-Frumos se afla la o distanță mai mică de 40 kilometri de cotunele menționate. Casieria generală a județului Iași. No. 3600. La 28 a viitoarei luni Septem, urmând a se vinde licitativ 39 stoguri fân, sechestrate pe moșia Golâeștii, averea d-lui Iorgu Siod, sechestrate spre îndestularea Statutului cu suma ce datorește d n căștiurile acei moșii, se publică aceasta spre cunoștința generală, cu deșteptare că licitația urmează a se ține in camera Casieriei, iar adjudecarea se va face asupra persoanei ce va oferi prețul cel mai avantajos, numerănd de indată și prețul ce va resulta. Primarul Municipiului Iașii. No. 9557. Conform telegramei d-lui Prefect județului Suceava No. 3989, despre care ni se face mențiune de d. Prefect județului Iași, prin adresa D-sile No. 5955, se aduce la cunoștința publică, că in iarmarocul din Folticeni spre a se putea introduce vite, conducătorii lor vor trebui a presenta certificate autentice că ele provin din loalități neinfectate de «pizootie, iar in caz contrariu, vitele vor fi ținute 20 zile in carantină. Biuroul IiI. No. 9588. La IO a viitoarei luni Iulie e. c., urmând a se ține concurență pentru darea in antrepriză a reprsțiunei podurilor de peatră de strada Bucșinescu și strada Misai, precum și reconstruirea podului de lemn din strada Apăducului, după caetul de însărcinări și devizul prezentat de d. Inginer comunal pe lângă referatul No. 399, se publică spin cunoștința amatorilor de a se angaja cu aceste lucrări, și se invită a se prezenta in camera acestui oficiu la termenul indicat,oarele 12 meridiane, cu garanția de 246 lei noi in numerar, iar in bonuri după cursul lor in piață, spre a se procede la concurență. Biuroul II No. 9517. Urmând a se face incă o încercare de licitație pentru darea in întreprindere a reparațiunilor parțiale și radicale al pavajului din stradele orașului cu peatră bolovani și a goșelilor cu peatră bolovani vechi și peatră carierile de la PAud, strade care nu cad in sarcina concesionarului pavajului V. O. Calender, se publică termenul PUBLICAȚII JUDECĂTOREȘTI. Curtea de Apel din Iași Secția I, No. 509. Moștenitorii def. Theodor Cernescu, arama decedat, cu domiciliul necunoscut in România, in virtutea art. 316 din procedură, combinat cu art. 75 § 7, al. 2 pr. civ. este citit a se presenta in persoană, sau prin procuratore admis de lege înaintea Cartei de Apel din Iași secția I-a, la 18 a lunei August, 1878, carele 11 din zi, cănd urmează a se judeca atăt apelul Statului contra sentinței tribunalului Neamț No. 128 din 5 Septemvrie 1872, și 155 din 28 Septemvrie 1872, căt și a d-nei Profira Theodor soția def. Theodora Theodor, pronunțată in procesul dintre d-na Profira Teodor pentru inserarea in tabloul de ordine a editorelor def. Theodor Theodora, aducănduși atuncea și probele ce va fi având, la neurmare procesul va fi căutat in lipsa sa, conform art. 148 pr. civ. Trib. jud. Iași secția III-a No. 400. D. D. Evghenide, de profesiune avocat, domiciliat in Iași, procuratorul D-nei Cleopatra Boiaeș, de profesiune rentieră, domiciliată tot in Iași, prin comandamentul înregistrat la No. 227, a somat pe D-na Ruhla soția def. Haim Bvn Avram, de profesiuni liberă, domiciliată in Târgul Frumos, județul Iași, ca debitoare și ca tutrice minorilor ramași pe urma defei Bor, ca un termin de 30 zile se respundă suma de 200 galbeni, cu a lor procent pe timpul neplătit, fără prejudiciul cheltuelelor de urmărire, ce se reclamă in virtutea obligațiunei ipotecare, înscrisă de trib. Iași secția a III a, la No. 3, din 10 Ianuarie 1873 și investită cu formula executorie. Fiindcă d-na debitoare și tutrice in tratatul termin ce au espirat n’au plătit banii, iar d-na procurator prin petițiunea înregistrată la No. 3698, cerând a se pune in falst, Duminica 25 Iunie 1878 No. 71. urmărire véozarea imobilului ipotecar, care este o casă situată in jud. Iași, plasa Cărligătura, comuna Târgul Frumos, strada Solescu, construită de cărămidă și vălătuci, acoperită cu șindilă și compusă din 5 odăi și o sală, lângă care există o șură de scânduri, acoperită cu șindilă, înscrisă la No. 340, o ferame de scânduri, acoperită cu șindilă, avănd lăngă dânsa o căsuță de vălătuci, acoperită cu șindilă și compusă din 3 odăi și o pivniță, osebit cu fața la stradă și locul lor gospod, megieșindu-se pe de o parte cu locul sterp a D-lui Hascal Focșeneanu, iar pe de altă parte cu imobilul D-lui H. David, in fund cu apa Bahlueț și intță cu strada Solescu. Pa acest temeiu și in baza art. 503 din proc. civilă, trib. publică vnzarea, conform art. 510 din acea procedură, ca concurenții ce ar fi de a cumpăra indicatul imobil cu atenansele sale, să se înfățoșeze in camera acestei secțiuni a III-a, cu garanția cerută de lege, la 4 a lunei Octom. ziua Mercuri 1878, vara 11 din zi, cănd ave a se face adjudecația, potrivit art. 539,550 și cu restricțiunea art. 559, 561, 564 și 565 procedura civilă. Totodată să somează pe toți acei care ar pretinde vreun drept de proprietate, uzufruct, servitute, chirie, privilegiu, hipotecă, sau ori ce alt drept asupra bunului urmărit, ca înaintea adjudecațiunei să se arăte la tribunal, spre a-și arăta pretențiunile lor, sub pedeapsă de a nu li se mai ține in samă. No. 389. Imobilele remase de la chef. Aizic Bielștain, care nu a’au putut devide ia natură intre erezi și anima: 1) Țifra Șloim și Strul Țitrer minori, representați prin tutorele lor I. L. Rosen, dom. în Iași și Maica Calomier majoară, cu drepturile de representative a minorilor Blima și Țirer, dom. in orașul Peatra, jud. Neamț, 2) Ionele E. Barăș, tutorele minoarelor sale fiice, mnase de la soția sa Seva R la Bară? și anume: Sura, Maria, Freida, 3) Heina Sigal majoară, soția lui Zainfeld Sigil, 4) legatarii Fega Rabinovici și anume: a) Ospitala lui Israel din Iași, b) Sura, Boția lui Ida Leib Rosen, c) Moise Hainer, cu dreptățile da legatari partei lui Șmil Avrim Rabinovij, d) minerii def. Blima Țitrei și anume: Țara, Șloim și Strai representați prin tutorele lor numit mai bus, I. L. Rosen și Milca Clomicr majoară, in calitate de legatare, domicil, tot ius și, afară de Maica Calomier tare dornic, in Piatra și care sunt: un rând daghiar, pronomite hanul Sculenilor, in 2 etaje, cuprinzătoare de 8 dugheci, cu câte o odae la dos in etajul de jos și din 16 cameri in etajul de bus, situate in orașul Ieși disp. III, strada Tărgu Cucului, înscrise la No. 2286, 2293 inclusiv, având in dos o ogradă pavată in care se află alt rănd de casă da cărămidă in 2 etaje de la deal, și in 3 etaja in partea de la vele, acoperita parte cu table de fer și parte cu șidilă veche, aseminau un grajdiu, curmi multe casa lăngă el și o școală evreească tot in ogradă, cu pivnța de peatră da desubt și o fântână petruită in strada Sf. Pantilimon, mai au alt rând da dugheni, cu mai multe camere, înscrise la No. 2330 și care cu partea de la vale nu sunt încă îngrădite, fiind scoase in vânzare, conform adresei trib. Iași secția I, sub No. 1245 și la 5 Mai 1878 prin indeplinirea formalităților, s’au adjudecat definitiv indicatele imobile aupra d-lui Epiroș, tutorele minoritar, cu preț de 30.001 lei noi, că acest preț nedepuinduse dod adjudecător, in termenii prevăzuți da art. 551 următori din pr. civilă, iar d. Ale .u C. Mavrodii, procurator als d-nei Ecaterina Alecu C. MavrotiH, de profesiune proprietară, domiciliată in Iași drsp. 4, prin pstțiunea inregstrată la No. 3497, cerând a se pune din nou la vânzare tratatele imobile. Pe acest temeiu și in baza art. 553 și următori din procedura civilă, tribunalul publică revinderea indicatelor imobile, pe câmplal d-lui adjudecâtor E. Birăș, conform art. 556 din zisa procedură, iar concurenții ce sr fi de a cumpăra după lămuririle de mai sus, după cum de aceste imobile s’au prevăzut și în publicațiunea inserată in foaea oficială No. 28, din 10 Iarie 1878, să sa înfățoșeze la camera acestei secțiuni a 3-a, la 18 a lunei August, ziua Vineri 1878, vara 11 din zi, cănd ave a se face adjudecația conform legei, rămaninduse că asupra imobilelor indicate mai sus, mai sunt următoarele sarcini: 1) 350 galb. după oblgada ipotecară din 11 Septemvrie 1871, înscrisă sub No. 304, împrumutați de I. H. Ț trsr tutorele copiilor sei, domiciliat in Iași di8p. IVI, de profesiune liberă remași de la def. Blima Țitrer, de la d. Gh. C. Mavrodi cu termen de 2 ani, cu procent de 15 la sută pe an, plătit după 6 luni espirat, ți la numire cu plata procentelor va curge de 20% pe an și 50 galb. clausă penală, in urmă cesionată această obligație de d. Gh. C. Mavrodi, d-nei Ecaterina A. G. Mavrodi, după cesiunea din 18 Martie 1872,,sig.lisată sub No. 3651, 2208 galb. pentru această sumă s’au luat inscriisiunea la 18 August 1873, sub No. 328, ca, procent de la 1 Noemvrie 1868 și după cerirea d-lui Ad. Liaderberg, a’un asgurat in averea dd. A>'zic Adrișt'in. 350 galb. după obigația ipotecară din 6 Fevruarie 1875, inscrisă sub No. 43, împrumutați de Sura Rosen, de la Maria Babtist, pe timp de un an de zile, cu procent de 20% pe an, plătit la 6 luni inainte și la neurmare cu plata procentului, va curge de 3% pe tană și 15 galb. după, 4)120 galb. după garanția ipotecară din 27 Fevruarie 1875, inscrisa sub No. 81, dată de Sara Rosen, pntru soțul seu, numit tutore la casa def. Baia Figi R tainovci, născută Edriștain, 5)100 galb. către Șrmșa Findhdgold, pentru această sumă a’au înființat sechestru, asupra chiriei, trecut la No. 5 pa 1874, și 6) asupra venitului imobilului, sau înființat sechestru pentru suma de 350 galb., ca a lor procente, obligația ipotecară a d-lui Mavrodi după cererea d-lui M. D. Sipsomo, procratorele d-nei Ecaterina Mavrodi, trecut la No. 6 și 18 pe 1873 și 1874, totodată să notează că vânzarea acestor imobile se face cu respectarea dreptului de servitute, a lui Ioseb Șimberg,conform sentinței trib. Lui Bircția III, No. 8 din 14 Fevruarie 1877. No. 398. Domnul Costachi Dimitriu, de profesiune liberă, domiciliat in Iași, prin comandamentul înregistrat la No. 197, au somat pe d. Neculai Petrovici Ciure, de profesiune agricultor, domicliat in Iași, ca in termin de 30 zile să respundă suma de 68 zile, cu a lor procent de 2 la sută pe lună, de la espirarea termenului de plată și până la numerotoare, plus clausa penală de 300 franci, ce se reclamă in virtutea obligațiunei ipotecare, înscrisă de trib. Iași, secțiunea a III, la No. 12, din 14 Ianuarie 1877, și investită cu formula executorie, fără prejudiciul cheltuelilor de urmărire, fiindcă d. debitare in staîatul termin ce au espirat n’au plătit banii, iar d. creditare prin țetțiunea înregistrată la No. . . cerând a se pune in arnftrire vânzarea imobilelor ipotecate, care sunt: 1) una casă situată in orașul Iași drep. V. strada Moală, înscrisă la No. 27, construită de vălătuci, acoperită cu șindră verhe și compusă din 4 odăi, avănd in ogradă 2 case, din care una compusă din una odae cu etaj și alta din una odae cu paravan, osebit pivniță de peatră cu hrub’, cu dependințela și locul ta, migie și colase cu imobilul d-lui Anton Ciuhodsku, cu ulița principală Movila și sită hudiță prin Tatariș și 2) una via situată in jud. lași, plasa Codru, comuna Buciumii, comuna Vlădiceni, in mărime ca de 2 pogoane lucrătoare, cu jumătate filie fănaț, la 10 prăjini pădure mică, cu li vada, având o căsuță de vălătuci, acoperită cu pământ, megi și aduse cu via d-lui August, ca via nuanță a mănăstirei, cu via d-lui Dumitrachi Petrovici Ciurea și cu hramul pintre vii, și 3) o altă vie, situată tot in jud. Iași, plasa Codru, com. Tomești, ca de 2 pogoane, cu 60 prăjini fănaț, livadă cu pomi roditori, cu cramă, sub un acoperemănt de stuh, megieșinduse cu via numită din vechimea Ursului, astăzi a unui evreu Nițe, cu via d-lui Pricopie, cu via Pisarionet numită tot din vechime, șî cu drumul prin sat. Pe acest temei și in baza art. 503 din procedura civilă, tribunalul publică vânzarea, conform art. 510 din acea procedură, ca concurenții ce ar fi de a cumpără indicatul imobil cu atenansele sale, să se înfățoșeze in camera acestei Secțiuni a III-a, cu garanția cerută de legela 4 al unei Ottomane, ziua Mercuri 1878, para il din zi, cănd ave a se face adjudecația, potrivit art. 539—550 și cu restrițiunea art. 559, 561, 564 și 565 din proc. civ. Tot odată se somează pe toți acei care ar pretinde vreun drept de proprietate, usufruct, servitute, chirie, privilegiu, ipotecă sau ori ce alt drept asupra bunurilor urmărite, ca inaintea adjudecațiunei să se arăte la tribunal spre a-și arata pretențiuneie lor, sub pedeapsă de a nu li se mai ține in samă. No. 403. Imobilul D-lui Stamatachi Hăncu proprietar, domiciliat in Iași, ce se compune din o casă, situată in orașul Iași, disp. a 2-a, strada Socola, înscrisă la No. 121, 119 și 117, construită de cărămidă, acoperită cu șindilă și compusă din 4 dugheni și 4 odăi, având in ogradă 3 grajdiuri, 2 șuri de scânduri, acoperite cu șindilă și o altă casă alipită de ceaintăi, sub un acoperemănt, înscrisă la No. 123, construită tot de cărămidă și compusă din 2 odăi și un paravan de scânduri și o șură de scânduri, plus o bucătărie tot de scânduri, acoperită cu șindilă, cu locul lor, megieșindu-se pe de o parte cu FOILETON. I CAPRA CU TREI EZI I POVESTE.I (Fine), I Apoi se indone de șele cam cu greu, și se pune pe chersin. Și cănd s’a s pus pe chersin, nu știu cum s’au făcut, că, ori chersinul a crăpat, ori cu-I metrul a strănutat... Atunci edul de I sub chersin, să nu tacă! — il pțiștea păcatul și-l mănca spinarea, fără-I cuțul! ! „Să-ți fie de bine, nănașule! I —> Ai. .. ghidi! ghidi! ghiduși, ce I ești! Aici mi-ai fost? Ia vină ’ncoace ! la nănășelul, să te pupe el! Apoi ridică derfinul binișor, înșfacă iedul de urechi și-l flocăește și-l jumulește și pe acela, de-i merg petecele!. . Vorbaceea: „Că toată paserea pe limba L piere.“ I•* urnă se mai inverte căt se mai învârte prin casă, doar a mai găsi ceva, dar nu găsește nimic, căci edul cel cuminte tăcea mulcum in horn, cum face peștele in borș la foc. Dacă vede lupul și vede, că numai găsește nimic, iși pune in gănd va, așază cele două capete cu dinții rânjiți in ferești, de ți se părea că rideau; pe urmă unge toți păreții cu singe, ca se facă și mai mult in ciuda caprei și apoi ese și-șî caută de drum. Cum a eștt dușmanul din casă, edul cel mic se dă iute jos din horn și incue ușa bine. Apoi începe a se scărmăna de cap și a plănge cu amar după frățiorii săi: „Drăguții mei frățiori! De nu s’ar fi înduplecat, lupul nu i-ar fi măncat! Și biata mamă nu știe de astă mare urgie, ce a venit pe capul ei!“ Și bocește el și bocește până il apucă leșin! Dar ce era să le facă ? Vina nu era a lui și ce au căutat, pe nas le-a dat. Cănd jălea el așa, ea ca și capra venea căt putea, încărcată cu de-a măncării și găfuind. Și cum venea, căt de colo vede cele două capete, cu dinții răjiți vi ferești. — Dragii mămacuței, dragi! Cum așteaptă ei ca bucurie și-mi zid înainte cănd mă ved! Bălții mamei băeți Frumușei și cucueți! Bucuria caprei nu era proastă. Dar cănd s’apropie bine, ce se vadă? Un fior rece ca ghiața ei trece prin vine, picioarele i se tac, un tremur o cuprind, in tot trupul și ochii i se parijinesc Și ce era, nu erau bine!... Ea insă tot merge pănă la ușă, cum poate, crezând că părerea e inșală... și curn ajunge și începe. Frunze’n buza Lapte’n țțe Diob de sare In spinare Mălăiș in cu băeș Smoc de flori Pe subsuori. Atunci edul mezin — care acum era și cel de vitein și cel de pe urmă—sare iute și deschide ușa. Apoi s’aruncă in brațele mănesa, și cu lacrimi de singe începe a-i spune : „Mămucă, mămucă uite, ce am pățit noi! Mare foc și potop au căzut pe capul nostru! Capra atunci holbănd ochii lungi prin casă, o cuprinde spaimă și remăne încremenită !... Dar mai pe urmă imbărbătăndu-se și a mai venit puțin in fire ș’a intrebat: — Da ce-a fost aici, copile? „Ce să fie, mămucă? Ia cum te-ai dus d-ta de-acasă, n’a trecut tocmai mult și ea ca cineva s’aude bătând la ușă, spunând: Treiezi cucueți Mamei ușa descreți.... — Și?... „Și frate-meu cel mare, nătâng și neastâmpărat cum il știi, fuga la ușă să deschidă. — Ș’atunci ? . .. „Atunci eu m’am vizít iute in horn și frate-meu cel mijlociu sub chersin, eară cel mare, după cum iți spun, se dă cu nepăsare după ușă și trage zăvorul. — Ș’atunci ? ... „Atunci grozăvie mare! Nănașul nostru și prietenul d-tale, cumetrul lup, se și arată in prag! — Cine? Cumetrul meu? El? Care s’a jurat pe pőrul seu că nu mi-a spărie copilașii niciodată? „Apoi dă, mamă! Cum vezi i-a umplut de spărieți! — Ei las!că l’ou invoița eu! Dacă mă vede că-s o văduvă germană și c’o casă de copii, apoi trebue se-și bată joc de casa mea? și pe voi se ve pue la pastramă ? Nici o faptă fără plată . . . Ticălosul și mangolitul încă se rânjea la mine căteodată și-mi făcea cu măseaua . .. Apoi doar eu nu- s de-acelea de care crede el; n’am sărit peste garduri niciodată de cănd sunt. Ei, taci cumătre, că te-du dobrăla ea! Cu mise Treiezi cucueți Mamei așa desculți Că inima v’aduce vouă: