Curierul de Iassi, ianuarie-iunie 1879 (Anul 12, Nr. 2-65)

1879-01-14 / nr. 5

ANUL XII Iassi, Duminica 14 Ianuarie 1879. CURIERUL DE IASSI FOREA PUBLICAȚIUNILOR OFICIALE DIN RESORTUL CURȚII APELATIVE DIN IASSI. PARTEA OFICIALA. PUBLICAȚII ADMINISTRATIVE. Primarul Municipiului Iași. PROCES-VERBAL. Anul 1879, luna Ianuarie in cinci zile, subsemnații N. Gane, T. Ciupercescu și Sculi Logothetidis, consilieri Comunali, avănd in vedere insercinarea ce ni s’au pus prin votul Consiliului Comunal, dat in ședința din 3 Ianuarie, de a verifica starea Casei Comunale, aflată la instalarea noului Consiliu Comunal, procedând la asemenea verificare față cu scriptele de comptabilitate, am constatat că, suma încasată de la 1—3 ianuarie exclusiv este de 110,183 lei, 86 bani, in care intră și solda, aflat in casă la finea anului 1878 de 90,249 lei, 34 bani, după cum s’a constatat din procesul-verbal a comisiunei rânduită cu închiderea scriptelor de casă pe acel 80, iar suma cheltuită de la 1—3 Ianuarie exclusiv este de 136 lei 44 bani, «flănduse in casă in ziua de 3 Ianuarie solda de 110,047 lei, 42 bani, care se compune din 27,342 lei, 38 bani dați acompto mandatelor de cheltueli, acompto de portofoliu, 10,820 lei, 92 bani in obligațiuni de valoră și 71,884 lei, 12 bani in numerariu, cercetănduse efectele de portofoliu, obligațiunile de valoră și numerariu, s’au găsit exect, pentru care s’au dresat acest proces-verbal. Consilieri Comunali, N. Oane, T. Ciupercescu, Sculi Logothetidis. Biuroul IV, No. 725. Administrația Sanitară. No. 54. Postul de moașă la dispărurea l-ui, din acest oraș, devenind vacant prin decedarea d-nei Maria Ludovic Gaidac, se publică aceasta pentru ocuparea acestui post, concursul ce va ave loc in ziua de 11 Fevruarie anul curent, carele 12 din zi, persoanele ce ar voi a concura la acest post, sunt invitate a se presenti la termenul citat, in camera Administrației Sanitare, spre a depune juriului examinător titlurile ce vor fi posedând, după care apoi se va proceda la ținerea concursului. Primăria Com. Armașoaea, jud. Vaslui. No. 892. In ziua de 26 Dechemvrie 1878, declărănduse de pripas in această comună 2 boi, la pftrunul porumb închis și unul porumb galbein, cel porumb coarnele butace, celalalt țupoș și cu o bubă la bărghie, conform art. 29 din legea poliției rurale, se publică aflarea păgubașului, care in termenul și cu probele prescrise de art. 49 aceiași lege, să se presinte la această comună, spre a i se elibera acești boi. Primăria Urbei Botoșani. No. 92. Din cauză că la supralicitația deschisă in ziua de 22 Dechemvrie espirat 1878, nu s’a presentat concurenți pentru a lua in antrepriză îngrădirea a 2 cimitire, 1 la bariera Dorohoiului și 1 la bariera Suliței, după plenul, devizul, esetul de însărcinări și celelalte pese relative la această antrepriză, cu modificările introduse de consiliul comunal, prin jurnalul No. 163, din ședința de la 6 Octomvrie 1878 și aprobate de d. Ministru de Interne, prin ordinul No. 18.029, avănd in vedere votul consiliului comunal din ședința de la 22 Dechemvrie citat mai sus, se publică un alt termen de licitație la 7 Fevruarie anul curent, cu respectul zilei a opta pentru supralicitare, și se invită pe d-nii concurenți, ca in acea zi, oarele 12 meridiane, să se presinte in camera acestei Primării, spre a lua parte la licitație, condițiunele de dare in antrepriză a acestei lucrări, se pot vede de amatori in cancelaria acestei Primării, carele de lucru, suma după deviz este de lei 14.538, bani 44, iar garanția provizotă s’a fixat de 5 la sută. Primăria comunei Belcești. No. 11. La 19 a curentei, s’au regulat din nou termen pentru vânzarea prin licitațiune la tactul acestui oficiu a următoarelor vite: 2 juncani, 2 boi, 1 cal, 1 vacă și 1 gonitoare, remase pe urma prevențiilor I. Fagoteanu, D. Chile, lord. Larie și Gh Cozma, dați judecății, despre care se publică spre cunoștința d-lor concurenți amatori. Primăria comunei Podul-Iloaei. No. 65. Pentru reparațiile ce vor fi necesare la localurile de scoli in anul curent, 86 regulează termen de licitație după 30 zile libere de la data fonei, amatorii sunt rugați a se prezenta la termen, insoliți de garanția de 5 lei. No. 62. Pentru repararea mobilierului vechi și procurarea altuia nou, necesar școalelor din aceată comună, se regulează termen de licitație la cea întâi zi după 30 zile libere de la data fonei, amatorii sunt rugați a se prezenta la licitație, însoțiți de garanție pe suma de 20 lei. No. 59. Pentru construirea unui canal ce nu s’au putut construi in anul espirat 1878, se publică din nou darea in antrepriză pentru ziua de 7 Fevruarie viitor, amatorii sunt rug ți a veni la licitație însoțiți de garanție in sumă de lei 10. No. 68. In ziua de 7 Fevruarie se va ține licitație pentru repararea șanțului de la Cimitir, amatorii sunt rugați a se presenta la concurență, însoțiți de garanția de 20 lei. No. 71. Pentru reparațiunele necesare localului Primăriei, in cursul anului prezent, se publcă termen de 30 zile de la data fonei, pentru darea in antrepriză, amatorii sunt rugați a se presenta la termen, însoțiți de garanția de 10 lei. No. 74. Pentru reperarea mobilierului Primăriei, sa publică termen de licitație la ora intăiu zi, după 30 zile libere de la data Ionei, amatorii sunt rugați a se presenta însoțiți de garanția de 5 lei. Primăria comunei Trușeștii, județul Botoșani. No. 17. In ziua de 3 ale curentei luni Ianuarie, din lipsă de concurenți neputănduse da in antrepriză craturile de băuturi, vânzările de vite mari și mici, și arendarea DUMINICA, MERCURI și VINERI, a 17 fălci pămănt remas pe sama comunei, a bisericilor din comunele Trușești și Mășcateni, toate pe timp de 3 ani de zile, cu începere de la 1 Ianuarie 1879, se publică prin aceasta ca in zilele de 20, 21 și 22, concurenții ce vor fi, să se prezinte in pretoriul acestui oficiu cu garanții suficiente, spre concurare, iar condițiunele se pot vede in toate zilele in oarele de cancelarie. No. 996. Declărănduse de pripas in astă comună una tretină, in par murgă deschisă, coama, coada negre și păntănoagă de piciorul stăng dinapoi, remasă in urma individului Vasile Incău, ce n’a justificat proprietatea ei, și un mănzat, in păr hulub, la coarne țapoșî, ce au picat de pripas, se publică prin aceasta termenul de 6 luni, conform legei poliției rurale, spre ivirea păgubașului, cară cu dovezi legale, spre a proba proprietatea lor, să le presinte la acest oficiu, spre a le primi. Apare de trei ori pe septămănă PREȚUL ABONAMENTULUI: ■ lați și districte. Pe an an 12 lei noi, plai portal 2 fr. 40 bani. —pe șase luni 6 lei noi, plai portal 1 fr. 20 bani. Pentru țerile din uniunea poștală, pe 6 luni 26 franci. Inserțiuni și reclame. Rfindul 40 bani. — Epistole nefrancate nu se primesc. — Manuscriptele nepublicate se vor arde. Redacțiunea și Administrațiunea in localul Tipografiei Nationale. ANUNCIURI. Răndul de 35 litere ian locul inu 16 kyn», Constantinopole: Abonamentele si anunciurile pentru .Curierul de Iani joacă oficiali, se fac la unu Eugene Micoad, Constantinopol rue de la Bangué Ottoman 2. In Germania la D. Adolf Steinner, Hamburg. Exemplarul 30 bani. înregistrată la No. 866 din 1877, de d. Alexandru Gr. Vârnav, in calitate de fiu maior și succesor de d. Maria Vârnav, născută Roseti, pentru a să vinde voluntar prin licitație și devide conform art. 728 arm. codul civil, moșia Nieforeștii sau Zepodia, proprietate a succesorilor numitei def. care sunt: d-lor Alexandru Gr. Vârnav, major, aratat mai sus, Ernest Vârnav și Ema Emilia Vârnav, asupra cărora ca minori s’au ales de Tutore ad hoc pe d-nii loan Agarici și Iancu Roseti,, conform aceasta și cerirea d-lui Gr. Vărnav, părintele și tutorele de drept a numiților succesori, tribunalul prin sentința No. 259, din 28 Dechemvrie 1878, au incuviințat atare vănzare și fiindcă toate părțile cu potițiunea din 30 a acei luni, înregistrată la No. 4377, au făcut cerire de a executa acea sentință, așa, că nu a mai fost util a se aștepta expirarea termenului de apel, prin jurnalul No. 4377, au ordonat a se înainta lucrări pentru vânzarea citatului imobil, conform art. 686 și 687 din procedura civilă, cu termen de 30 zile de la publicarea infone, care imobil după constatarea făcută de agentul judecătoresc, după art. 505 procedura civilă, se numește Nistoreștii (Zepodia) și este situat in comuna Boteștii, plasa Moldova acest județ Roman, se compune din 300 fălci pământ, din care 200 fălci loc de hrană și 100 fălci fănaț, pe ea se află casă de locuință, acoperită cu stuh, hambar, șură, grajdiu și coșer vechi, 2 crâșme, una in sat și una la șosaua Folticenilor, acoperite amândouă cu șindilă și îngrădite cu gard de spini, având fiecare pivnițe, moșia să megieșește la răsărit cu pământul locuitorilor clăcași de pe ea, la apus cu moșia Vălenii, Morenii și Sr proprietate a d-nei Gatinta Stârcea, la a zi cu pământul locuitorilor clăcași, tot de pe moșia Nistorești și la miazănoapte cu moșia Tomeștii și Muncelu, proprietate d-lor Calimah și Alecu Catargiu, condițiunele vănzărei sunt: 1) venzarea se face pe puterea stăpănirei de ață, cu toate drepturile și indatorirele atârnate de fond, 2) fa csele de orice natură după vănzare privesc pe cumpărător, fără a se scăde din preț, 3) prețul de la care are a se începe licitațiunea este acel fixat de d-nn experți, adecă câte 25 galbeni falcea, in care intră și valoarea acaretelor și 4) la licitațiune vor fi admiși și străinii sau cu alte cuvinte persoane ce nu sunt împreună proprietari sau devalmași in fondul ce se vinde, in cosecință se publică vânzarea menționatului imobil, cu termen de 30 zile, socotite de la data acestei foi, spre cunoștința concurenților amatori a’l cumpără, ca la 14 a viitoarei luni Fevruarie a coarele 12 din zi, să se presinte insoțiți de garanțiile cerute de lege, in camera acestui tribunal, unde avea să ține licitația spre a concura, totodată îi somează pe toți acei ce ar pretinde vreun drept de proprietate, usufruct, servitute, chirie, privilegiu, ipotecă, s’an ori ce alt drept asupra fondului in chestiune ca înaintea zilei de adjudecare, să’și arăte pretențiunele lor la trib., căci in urmă nu li se vor mai ține in semă. Corpul Portăreilor trib. Iași. No. 1651. Fiindcă domiciliul d-nei Smaranda Catargi, nu este cunoscut, spre a i se pute preda copie de pe sentința trib. Iași secția 11-a No. 2298, a jurnalului din 30 Noemvrie 1878, a cărie dispositiv este, admite ______________________CALENDARUL_ SEPTAMANEI. StHvechiu. I Stanon. | ZIOA. PAIROSÜÜ siLBL Bei. Soar. Ap. Soar. Stil vechin. LMI non. BIOR. PATROMUL BILB I. || Bei. Soar. Ap. Soar. Ianuarie. lantiade. ore. m. ore. m. Ianuarie. Ianuarie. ~ if ore. n ore. m. 14 ,26 Duminică. Cuv. P. P. cei uciși in Sinai și Rast. 7 25 5 1 18 30 Joi. S. S. P.Sr. Atanaisie și Kyril. 7 21 5 6 15 27 Duni. Cuv. P. P. Pavel Tibeul și loan Colibașul 7 24 5 2 19 31 Vineri. Cuv. Păr. Macăriu Egipteanul. 7 20 5 8 16 28 Marți Inchnarea einst,lanț al Sf. Apostol Petru. 7 22 5 4 20 1 Fev. Sâmbătă. Cuv. Păr. Euftimie cel mare. 7 19 5 H 17 1 29_________Mercuri.________Cuv. Pfir. Antonie cel mare.____________ 7 22 5 6 21 2 Duminică.______Cuv. P&r. Maxim mărturisitorul._________1[ 7 18 5 12 PUBLICAȚII JUDECĂTOREȘTI. Tribunalul județului Iași Secția I. No. 72. Conform art. 248 codul comercial, se citează pe creditorii falitului Leon A. Tenenbaum, domiciliat in Iași, la 15 Fevruarie 1879, pentru a delibera asupra formării concordatului și lăcut- când se va face unirea creditorilor pentru a fi consultați atât asupra gestiunei cât și asupra menținerei sau a înlocuirei sindicilor și ași da părerea dacă poate să e> dea vreun ajutor falitului din activul falimentului, in conformitate cu art. 273 din codul comercial. Secția a II-a. ACT DE DESFACERE. Subsemnații M. M. Segal și A. Berman Reischer, domiciliați in Iași, in 26 Martie 1878, am fost deschis in asociație un comerț cu marfa manufactură aici in Iași, pe termin de 3 ani, cu magazia in deep, a 4-a, strada St. Vineri, fără firme, neavănd nici unul din asociați dreptul de a iscăli pe cel alt și nici o afacere socială nu bb putea face decăt numai cu cooperarea ambilor asociați și nici un inscris, fie bilet la ordin ori poliță sau ori ce alt inscris, nu se putea elibera decăt numai cu iscăliturile nmii proprie a ambilor asociați. In această asociațiune au pus drept fond : D Egal, 4687 lei vechi și 20 parale in numerar și D Reischer, 9375 lei vechi și anume: 7236 lei vechi, 33 parale in numerar și 2138 lei vechi, 7 parale in marfă, din care aceste fonduri D. Segal, a scos 3,000 lei vechi și D. Reischer 5,000 lei vechi, avănd fiecare asociat a participa in părți egale atăt la câștig cât și la pierdere. După cum se constată din inventarul făcut și subsemnat astăzi de ambii asociați și care urmează a se încheia de tribunalul comercial competent, activul acestui comerț constă in lei vechi 64,812 și 13 parale, dintre care in marfă in sumă de 60,907 lei vechi, 8 parale, după prețul de cumpărătură, in datorii după catastișe in sumă de lei vechi 2744, parale 5 și in mobilierul magaziei in sumă de lei vechi 300, după prețul de cumpărătură și in numerar suma de lei vechi 861, iar pasivul să sune la suma de lei vechi 64.552. Este clar de o incelitate inevitabilă ca pentru continuarea acestui comerț să mai pună fiecare asociat in casa acestui comerț căte o sumă de bani din averea lor estra-soniala. In privire insă că D. Reischer, preferă de si se desface din acest comerț decăt de a mai pune ceva in comun. Astăzi după buna și libera înțelegere urmată intre d-lor, această asociație s’au desfăcut in următorul mod: 1) D. Reischer declară că s’a retras din acest comerț social și au mai primit de la D. Segal, suma de franci 100, drept bonificație a retregerei sale și că de astăzi inainte nu mai are nici un drept asupra activului acestui comerț, nici asupra mărfei, nici asupra creditelor consistând ele in înscrisuri ori fără înscrisuri, nici asupra moblierarii magaziei, nici asupra dreptului de locațiune a magaziei, ne mai având D. Reischer nici o pretențiune contra D-lui Segal, nici in privința acestui comerț de asociațiune desfăcută și nici in privința oricărei alte dara veri de ori ce natură și sub orice denumire ar fi es!stat intre ei pără astăzi, fiind D. Reischer totodată descărcat de orice îndatorire de curgătoare din această asociațiune desfăcută. 2) D. Segal, remăne de astăzi înainte singurul și esclusivul proprietar al acelui comerț, d-sa va dispusa și beneficia singur de acest comerț remas proprietatea exclusivă a d-sale, d-sa va dispuza de tot activul acestui comerț, fără nici o restricțiune, atât de marfă, de credite de tot felul, de mobilierul magaziei și de dreptul de locațiune a magaziei și totodată se obligă a îndeplini d-sa însuși toate angajamentele acelui comerț, achitând d-sa însuși tot pasivul lui și care se tiv și pasv indicate mai sus, sunt prevăzute prin inventarul făcut și iscălit astăzi de ambele părți, având d-sa a achita și chiriile magaziei cătră D. Reischer. Făcută și subsemnată astăzi in 3 Ianuarie 1879. Semnați. M. M. Segal, A. Berman Reischer. România. Tribunalul județului Iași secția a III-a. D-lor M. M. Segal și A. Berman Ruischer (despre a căror identitate de persoană s’a constatat prin atestarea martorilor cunoscuți de tribunal), presentăndu-se in persoană in camera trib., au declarat că subsemnaturile din presentul act, sunt proprii ale lor și că cele conținute in el, sunt din libera lor voință. Tribunalul in baza acestora, declară autentic presentul act de desfacere, pentru care s’a trecut in registrul actelor autentice. Semnați. Dr. N. Macri, Eg. Mavrocordat. Grefier, Dudescu. (L. S ) No. 19 oct. aut. 1879 Ianuarie 5. România. Tribunalul Iași secția a II- a. Adiverește presentul act, pentru conformitate cu originalul, conform art. 45 codul comercial, spre a se publica prin foaia oficială. Prim-Președinte: Mandrea. Grefier, Spiidon. (L. S.) No. 1. 1879 Ianuarie 12 zile. Tribunalul jud. Roman. No. 54. După cerirea făcută cu petițiunea FOILETON. FATA ȘI MAMA LA HOC. Scenă de țară. Vezi pe cel cu cojocel Cu căciuliță de mei? Hojma-mi zice de astă vară C’o să vie sa me ceară. Dar fiindcă zăbăvește, Se vede că nu ’ndrăznește. El nu-i de la noi din sat, Dar nici din loc depărtat, N cunosc de vr’o doi ani, De la gioc din Uricani, Nu-i frumos da-i dragalaș, A slujit in Calarași. — De sabie, — ca de sapă— Azi nici dracu nu te scapă!— El sabia învârtea, Dar nici sapa n’o slăbea! N’are migdală, nici Cruce, Dar are o vorbă dulce, Cănd iți zice și-ți șoptește, Drept in inimă-ți chitește! N’are bogăție mare, Dar tot ce ne trebue are, Văcușoară și doi boi, Coșeraș cu păpușoi; In livadă și sub șură, Are o teacă de strănsură, Șese găini ș’un cucoș, Putinică de umplut borș, Două gâște ș’un găusac, Niște fasole intr'un sac, Patru rățe ș’un rățoi, Are și câteva oi, Cofe doniță de muls, Linguri și blide de-ajuns, Două sape ș’un topor, Și o mamă pe cuptor.— — Dacă va fi soacra bună Vom ținea casă ’mpreună !— Are ’n tindă o răsnicioară, N’avem nevoe de moară; Noi vom rășnî amândoi, Câte-un pumn de păpușoi El la secere la coasă, Eu cu trebile de-acasă, Și vom trăi intre noi La bine și la nevoi, Cu ce are el și eu Și nădejde ’n Dumnezeu! Giură că m’a ținea bine, Numai să nu-i fac rușine!.... Dar de asta las pe mine! Incerce-se ori și cine !... E harnic și voinicel, Dă-mă mamă după el! Zice să merg dup’ un moșneag, Mai bine-mi taiu capu ’n prag! Nu vezi Safta ce pățește, C’un ghiul care-o chinuește? Lască-i bătrân și urât, Dar ’i și posomorât, Ori-ce zice ori ce face, Lui nimica nu-i mai place! Cum răsare Săntu soare, El altă grijă nu are; Tot ochește și pândește, Și tot hajma o cârtește; Ba șede mult la fântână; Ba Gheorghe o strânge de mană, Te mieri ce i se nazare, Și zi bună numai are ! ... De cât ar căta ’ușurat, Mai bine la popa ’n sat, Ca să-i spele de pacate, Să nu-i iee dracu ’n spate, Și să-i tărăe la moară,... Unde strigoaicele zboară, Să-i inhațe, să-i desbrace Și să-i dee pe lăptoace!... Mamă dragă, cată bine, Nu’ți face blestăm cu mine! Babă de seamă ’și lua, Și pe fată o mărită După Zamfir Fluturași Ce servise ’n Calarași. Despre traiul lor cel bun, Toți megieșii ne spun, — Ca minune din poveste Că altul așa nici mai este. No. 5. La Mormântul junelui Petru Alexandrovici Cuzminski. Te văzui frumos și falnic, te văzui înconjurat De confrații tăi de arme, tămăiat și adulat! Ear apoi pe patul morții, văzui corpuli spintecat! Cine să fie acesta ? . . . După moarteți am aflat. Că tu ești fructul greșalei unui Mare Implirat Acuma zaci in uitare, și faci in pământ străin ! Primește dar de la mine o lacrimă și un suspin ! . . Colonel, A. Mironescu.