Curierul Foaea Intereselor Generale, 1884 (Anul 11, nr. 3-146)

1884-05-06 / nr. 50

țelegere cu primăriile și cu șefii gaoniserifelor respective, vor regula modul sertrei aceleia Lile. XII. La 9 mai, la opt ore sara, se vor da la Teatru Național și la Teatru Dacia representațiuni populare. Inserțiuni și reclame. Domnule Redactor, Bine-voiți a publicata ziarul Dv, alăturatul respuns la adresa d-lui P. Balș. Primii d-le Redactor asigurarea deosebitei mele considerațiuni. Dr. A. Fotu. Domnule Membru. La adresa dv. din 21 april curent, publicată în ziarul din 13 aprili, am onorea respunde: I. Vă mulțumesc în numele societății de medici și naturaliști din Iași, pentru moneda romănescă din timpul lui Alexandru Cel Bun ce au bine-voit a dona pentru colecțiunea numismatecă a zisei societăți. II. Relativ la aserțiunea dv. cum că pe timpul Domnilor Mihail Sturza și Grigori Chira, președintele societăței se numia de guvern, tamânarea va pune înainte că, președintele unci, ca și acuma, se alegea de către memii. societăței și apoi el se confirma de guvern conform art... din statute. III. Incăt privește zicerea că pe timpul Domnilor menționați, museul se găsea într’o stare mai satisfăcătore . Acesta aserțiune are necesitatea de a fi probată. Cu tote acestea, atât președintele căt și ceilalți membri ai societăței, totdeauna s’au silit, în măsura mijlocelor de care ei dispun, de a conserva colecțiunile existenței și a le spori prin achizițiunea de nou obiecte, precum despre acesta vă veți putea convinge examinând adaosurile ce s’au făcut în fiecare an cu modestele mijloce de care dispune societatea acesta. In adevăr, principalele ei mijloce sunt: Subvențiunea anuală de 1500 lei de guvern, și chiria localului de jos a casei societăței ce este 3860 lei pe an. Cu acest venit societatea acopere loja preparatorului și a servitorului muzeului, asigurarea binalei și a colecțiunilor societăței, cheltuiala intreținerei binalei și a grădinei, diverse cheltueli pentru cumpărarea materialului trebuitor la prepararea animalelor, la încălzitul și iluminatul camerelor și altele. Defalcând sumele necesare pentru acoperirea cheltuelelor de mai sus, rămâne o modestă sumă pentru sporirea colecțiunelor de Istorie Naturală, a bibliotecei, a colecțiunei botanice, numismatece etc. Așadar, precum vedeți, spre a putea face îmbunătățiri mai însemnate pentru diversele secțiuni, prevăzute în statutele societăței, avem xre de mijloce mai multe pe care le așî de la guvernul țărei și de la buna vo 4 compatrioților noștri. Pate că glasulăsunănd în sînul adunărei d-lor deputați, Y i determina de a acorda în bugetul stal d o subvențiune mai mare decăt este a'a prevăzută astăzi pentru muzeul acestei cietăți. IY. In cât privește destinațiunea sa, muzeul acesta de și este proprietatea privată a societăței de medici și naturaliști, totuși el a servit, de la fundarea lui și pănă astăzi, ca mijloc de instrucțiune pentru public, și pentru junimea studiósa de prin scalele publice și private. V. In fine relativ la celelalte afirmațiuni conținute în adresa d-vostră: acum că sau luat oderele sfinte de prin monastiri pentru muzeul din București; b) că sau luat documentele istorice din arhiva din Iași și sau dus în arhiva din București, cum și observațiunile dv. atingătóre de unirea principatelor Române; tote acestea priviri sunt de un alt ordin decăt acelea cu care se pot ocupa membrii societăței de medici și naturaliști din Moldova, după litera și spiritul statutelor ce le servesc de normă, pe care d-vostră, ca membru al societăței nóstre, sunteți datori a cunoște și a observa. Primiți vă rog dle membru împreună cu mulțămirile mele pentru moneda bânuită, asigurarea destinsei mele considerațiuni. Președinte: Dr. A. Fetu. Ni CURTEA DE APEL SECȚIA I. Luni 7 mai a sile Buhăescu p. falsub Apel p. spargere de sigile Costachi Tanase Diaconu p. t. Th. Cristescu cu Alfrid Dausch p. b. Alfred Dausch cu Th. Cristescu p. b. și resiliarea unui contract de ijidire Beri Lupatiu și Beraș Sigal p. bancrută fraudulosc arestați Marți 8 mai Carolina Montafiac Marchizo de Bedmar cu Statul, p. restituirea unor taxe Emanoil Konaki Vogoride cu Al. Vogoride p. b. lancu Leib Ițicovici cu H. Rubinstain p. b. Trasibulo Levenți cu Dimitrie Lalu p. anularea unui act de compromis. loan Stavru cu N. Cheleme p. dauie din un delict Mercuri 9 mai Haim Bicu p. bancrută Buscă sin Moscu p. înșelăciune V. Anghiță p. înșelăciune Noeh sin Marcu p. lovire Andrei Acsenti p. bigamii Ichil Daniil cu Șmil Rozenthal p. o portițe Vineri 11 mai Pavel Ionică p. înșelăciune C. Iftime p. lovire Andrei Brutariu p. delict silvic N. Tutunariu p. f. R. Peteleni p. contr. la legea sanitară L. luster cu Burcch Burlich și Șaia Făinariu p. b. Susana Misir cu M. Misir p. b. Sâmbătă 12 mai D. Anghel cu Sf. Spiridon p. pământ Frații Tenenbaum cu comp. căei ferate Lemb. Cer Iași p. b. M. Cihodariu cu C. Loghin și M. Deliu p. b. A. K. Avram cu M. Romănescu p. niște creanțe Profira Canta cu N. R. Bălănescu și D. Anghel p. b. I. Sifris cu M. Tesler și alții p. b. CURTEA DE APEL SECȚIA II. Luni 7 mai atalia Suțu cu Iacob Șor p. b. Perla Pincu Mendel cu Zamfira Daniil p. revandicare Marghióla Grajdeanu cu V. Palela p. rezidiarea unei vânzări Maria Cuza cu Gh. Cristodulo p. pământ Gh. P. Neculau cu Smaranda Marino revizuire Artur Cantacuzin cu Constanța Rinaldo contestație la tablou Marți 8 mai V. Nemțanu p. 1. loan C. Dănilă p. lovire Anania Cornescu p. sustragere Dim. Vasiliu p. lovire Gh. Popovici p. lovire Th. Lapureanu p. deturnare de bani publici Mercuri 9 mai Iorgu Popazu cu soția sa Beat. p. divers Agripina Teodor și Elena Teodor cu Primăria Albei Peatra și alții p. poprire Strul Feldman cu antreprenorii Palatului p. b. Artur Cantacuzin cu Zisu Feli p. b. Ecaterina Stamati cu Al. Gr. Bonachi p. îngrijire de copii Vineri 11 mai Dimitrie Obreja și alții p. desființare de hotare Gh. a Rustei p. f. Ioana Dima Lamban p. infanticul Mih. Adam Enariu p. f. Gh. C. a Sandei p. f. Iftim Vascu p. delict silvic M. Căzlaru cu erezii def. M. Vecsler și alții p. b. Sâmbătă 12 mai Dim. Tabara p. lovire Toma Vezeteu și altu p. f. Vasile Vânătorul p. f. Grigore Cap Mare p. ultragiu Dimitrie Țirlea p. lovire Ilie Tilica p. lovire Dim. Sarbu și altu p. f. Gh. Suciu p atentat la pudere TRIBUNALUL IAȘI SECȚIA I. Luni 7 mai State Gh. și C. Ichim p. neregularități în actele stărei civile Marcu Vainfeld p. distrugere Ocsemberg Samuel p. calomnie Petrovici Zenovia p. sperjur Cortembach R. cu I. Manoliu p. D. poprire Manu A. cu Gh. Mîrzescu p. d. Conv. consil. familiei casei A. Costinescu Idem Beila Periț Marți 8 mai Foniac I. cu Elena Bașotă și alții p. b. Bohopolschi Debora cu Sigmund Bohopolschi p. b. Târnauceanu C. cu com. Mogoșăști p. pământ Comărneanu Ștefana cu A. Comăneanu p. avere Bahrim D. cu Catinca Bahrim p. divers Ianole Andrei cu soția sa p. divers Primăria com. Iași cu Gh. D. Șarban p. anularea unui act de danie Ionescu I. Casian cu soția sa Natalia p. divers Zisu Chefala cu Maica Vădana și alții p b. rec. Gheorghiu Efrosina cu Anastase Drăghici p. b. Mercuri 9 mai Găureanu Gh. p. maltr. și ultragiu Chiriac V. p. calomnie Perju Gh. p. mărturie falsă Pavlov Gh. și P. Veruzi p contrav. la legea p. ținerea actelor stărei civile Strul Leopast p. sperjur Isac Rosental p. amenințări, injurii, loviri de distrugere Meer Rubin p. f. apel Munteanu Gh. p. maltratare apel C. Movileanu p. ultragiu Vineri 11 mai Mantale C. cu Catinca Mantale p. divers ^ Simion Anghel cu Anton Neamțu p. pământ Golda Horn cu David Horn p. divers_ _ . Ghidale Solomon cu Basa Landau și alții p. diviz. de avere Voișel Zoia cu Lazăr Trantomir p. dotă Bogdan Maria cu D. Bogdan soțul ei p. alimente Crupenschi Gh. cu Filip Xenopol p. b. apel Opos. la urmărirea lui Artur Cantacuzin ce i se face de d-ra C. Rinaldo Sâmbătă 12 mai Iacobachi Cernea cu Maria Cristina Sadovsca p. b. ap. Moscovici Ilie cu Preotul I. Patron p. b. recurs Vestali D. cu D. Gheorghiu p. b. apel Opos. lui Haim Ender la aplicarea sigilelor pe averea def. David Elineanu Rabinovici Uhrinovschi Eugen cu Veniamin Herș Șfarț p. l. ap. Bedrule I. cu Catinca Bedrule p. divers lacob Tisler cu Smaranda Mavrocordat și Leiba Segal p. bani poprirâ TRIBUNALUL IAȘI SECȚIA II. Luni 7 mai loan Alexandrescu p. insultă apel loan Ungureanu p. f. Andrei Fabian p. f. Fis sin Moise Fis p. lovire apel Mihil Baraș p. maltr. apel Ștefan Gheorghiu p. contravențiune apel Dumitru a Petrei și Catinca Gheorghiu p. f. Isdrail sin Nusim p. ultragiu Simon Grosu cu V. Chernischi p. bani oposiție^ Sifra Holțman cu soțul ei Iosef Holțman p. div. Antonescu Petrachi cu Dochița Combe p. un contract apel Mercuri 9 mai Mărgărind Chesem cu Ana Chesem p. divis. averei Brato Vasescu cu N. Vișinescu p. chirie Agrina Cristea cu Maria Dimitrescu și Al. Dabija cu lacole Schor p. b. Matrona Munteanu cu soțul ei Diaconu Neculai Munteanu p. divers Th. Slonescu cu Iohan Threr p. b. apel Ana G. D. Petrine cu Petru Cron Dolzenthal p.b. Poitvin Al. și Frideric Walter cu Administrația vămilor p. contrav. apel Vineri 11 mai Vasile Ionescu p. ultragiu Anica Olteanu p. maltratare apel Ițic Leib Mișiner p. maltratare apel Ilie Păun p. maltr. apel Costachi Popa Precupățu p. ultragiu Marcu Gutman p. adus de putere Samuel Rotariu și alții p. maltratare Ițic sin Burău pentru ultragiu Moses Stern cu Enachi și Luța Sevescu p. bani Gh. Jup cu soția sa Anica Turlică p. diverț TRIBUNALUL IAȘI SECȚIA III. Luni 7 mai Vânzarea imob. Emil Castan p. Romulus și Maria Boteanu Idem a imob. def. Altar Valdman Țapu Idem a imob. def. I. Roman p. divisiuni Vineri 11 mai Vânzarea imobil. C. Botez p.Sur. Maer Idem imobil, rămas după def. Ștefan Ionescu p. S. și Adela Lebensart Convocarea consiliului de familie a casei def. Avram Casapu TRIBUNALUL IAȘI SECȚIA IV. Alecu Botez cu Zissu Felțp. bani apel Leon Vaisinberg cu Iosif Goldman și alții p. l. Gh. P. Neculau tutorile casei defunctului Dinca Scorlianu cu Gheorghi și Smaranda Marinov p. diviziunea unui imobil Lupu Corn cu Șulem Ida pentru bani recurs H. Heldembuș cu sindicatul falimentului M. Brener p. lichidarea unor creanțe Haia Solomon cu sind, faliment. Meer Leib Solomon p. sigilarea averei sale Mercuri 9 mai Anastasia Belcic cu loan Ventura p. bani Epitropia casei Ospit. Sf. Spiridon cu Dr. Anastasie Fotu p. b. Primăria comunei Iași cu David Cleper p. un loc M. S. Papadopulo și Samoil Marcus cu Luhăr Goldștein pentru bani oposiție la urmăriri Aron Leib Oberlender cu B. Zlasp. bani și evacuarea imobilului Vineri 11 mai Grigori Ionescu inculpat patentat la pudure Vasile Bodrun p. ultragiu Lupu sin Haim p. contravențiune apel Toder Butnariu idem apei Moise Jurist, Solomon Nahmanzon și alții p. ultr. Ilie Balzariu și Costachi Vasile, Anton Rusu p. surt arestați. CURIUL TH. BALASSAN. DIVERSE In Londra sunt 26,226 de tipografi (25,595 bărbați și 631 femei), 2379 de litografi (între aceștia numai 26 femei), 296 tăietori in aramă și oțel, (între aceștia 8 femei), 187 de turnători de litere (între aceștia 6 femei), 1722 de scriitori, redactori și ziariști (intre aceștia 237 de femei) și 1015 reporteri de ziare și stenografi (dintre cari numai 10 femei), vasietați La ambasada Cerescului Imperiu în Washington (Engliteza). Ministrul Chinei, Tmo- Ju, înțelege abia fiece cuvinte engleze, și depinde cu totul de un tener secretar care este interpretul lui. Intr’una din Ide, secretarul seu s’a dus la teatru și Escelența sa Tsao Ju, védu pe o masă o bucată de hărtie galbenă. In China, o hârtie de colorea galbenă, însamnă mortea unei înalte persone, și fiind că secretarul seu era absent și nimene din palatul seu nu înțelege limba Engleză, legățiunea țnu consiliu și conchisă că președintele Statelor Unite, Artur a murit. Atunci închise porțile și făcură o jălire după moda chinezilor în salonul legațiunei. Aci urlară alternativ membrii ambasadei și în zbor. Ministru începu ânteia în haina sa albastră ordinară, în cele din urmă se schimbă într-o haină galbenă și începu a se lamenta, lovindu-și pieptul și rupendu-și hainele. Poliția veni a se informa despre cele ce se petrecea, însă o bucătăresă arabă dădu explicațiune, care nu fură înțelesă, și agenții nu se amestecară la nimic. După cinci ore de strigăte amestecate veni și secretarul de la teatru care după ce înțelese despre ce era vorba le explică că acea hârtie galbenă nu era decât un avis de gaz. American Register. (Galații). * Cântecul fermecat. (Din legendele irlandese) Mauriciu Connor era regele lăutarilor din provincia Minister, ceea ce este ceva. Intre cântece știa unul care era în stare să facă și pe morți și pe vii să jóce. Cum scotea cea d’ântăiu notă din cimpoiu, pantofii începeau să tremure ca și cum îi scutura frigurile sub piciorele oricui, bătrân s’au tenor, fără deosebire , pe urmă piciorele săltau, săltau, pănă ce corpul trebuia și el să sară și toți câți erau de față jucau ca niște smintiți, întorcându-se și într’o parte și într’alta, știi ca frunza suflată de vânt, și nestând locului, decât când înceta cântecul! Nu era bâlciu, ori nuntă, șapte pești împrejur, unde să nu fie invitat orbul Mauriciu, să vie să cânte din cimpoiu. Mama lui, sărmana femeie, îl ducea din loc în loc într’o ții. Mauriciu era în Iveragh. Flăcăi și fete gingașe veniseră de prin tóte satele din prejur ca să’l asculte. Jocul începu, și după ce roste fură cum se cade, fură nevoiți să bea ceva, să’și recorosca gâtlejul. — Bei și tu, lăutare ? fiice un flăcău. — Cum nu, bucuros! răspunse cimpoierul. — Ai pahar ? — Nu, dar dă’mi sticla, gura mea e tocmai cât un pahar Când Mauriciu dete sticla înapoi, ce să venii, băuse rachiul hot. Deodată, fără a vesti pe cineva, cimpoerul începe să cânte ne-auziit de frumos. Ne este cu neputință să spunem ce fel de joc nebun era. Mauriciu, chiar el nu putea sta locului; se legăna când pe un picior, când pe altul, cu corabia fpe marea umflată; muma lui, și densa, își mișca îmbătrânitele’iese tot așa de ușor ca și cum ar fi fost o fată mare. Dar tremuriciul omenilor nu era nimic pe lângă ce se petrecea pe țărm. Prundul era acoperit de tot felul de pești cari săltau în apă auzind musica, și cu cât cântecul creștea mai repede, cu atât jucau și ei mai tare, fermecați de cântec. Raci de o mărime nevăzută încă, se învârteau într’un singur picior ușurel ca și un profesor de dans. Focele cele mari, întocmai ca talazurile mării, rîdicându-se pe labele lor, mergeau în fruntea veselelor trupe de pe soi, dihănii de tote mărimele, hotărâți cu toții să i-a parte la danț. Adevărul este, că te-ai fi minunat dacă le ai fi veftit cum țineau tactul. Morunii scoseră limba, pescii cei turtiți și cei rotunji jucau. Pescii de aur și cei cari se chiamă Maguereau săltau așa că-ți făceau plăcere; sardelele și harengii veniau în grămezii nespus de mari; stridiile și midiile își jucau ghiocile ca niște castagnete. Nici o dată nu s’a vefiit sub sare, o așa arababură, și orbul Mauriciu cânta—cânta mereu cântecul lui fermecat. De o dată însă, ce să venii, în mijlocul peștilor, se arată o femee tânără și frumosă ca și aurora. Avea un păr lung verde ca și marea; dinții erau ca două șiruri de mărgăritare; buzele păreau a fi mărgean roș și rochia’i era tot așa de albă ca și spuma valurilor. Se apropie jucând de Mauriciu, care’și legăna piciorele cât putea de tare, și’i cântă cu un glas dulce ca și marea, astfel: „Sunt o damă mare, și locuesc în mare. Vino cu mine, Mauriciu, și fii soțul meu , vei avea avuții nespus de mari, și după ce ne vom cununa, vei fi regele pescilor.” Mauriciu îi răspunse așa: „Iți forte mulțumesc, cu conă, dar nu’mi place să beau apă sărată,® Frumósa păru că se miră, și tot jucând, vorbea cu Mauriciu, și piciorele lor săltau tot așa de iute cum le mergea și limbile , ba nici peștii nu stau locului. In cele din urmă dama cu părul verde înduplecă pe Mauriciu să o iea de nevastă și să se facă regele percilor, mari și mici. Când muma lăutarului veniu pe fiul său jucând așa de aprope de apă cu dama cu părul verde, prin mulțimea de pești, îi strigă să se întorcă. Mauriciu însă nu o ascultă. Ajunse pănă la malul mării tot cântând și jucând. Un talaz mare veni gata sa-l înghită, el însă nu va fiu. Mama, care vedea primejdia. Începu a plânge, însă juca și dânsa, și, cu tote țipetele și planșetele ei, Mauriciu nu înceta de a cânta. In sfârșit îi fuse : — Mamă am să ajung regele peștilor din mare, și ca să’ți probez că sunt fericit, în tot anul am să’ți trimit câte unul... Mauriciu nu avu vreme să isprăvescă vorba, pentru că dama cu părul verde se înfășură cu dânsul într’o manta cu capușon lung, și talazul râdicându-se de două ori mai sus decât ei, că fiu și’i acoperi. Marinarii aud adeseori pe coste, când e noptea liniștită, zgomotul musicei ce vine din fundul apei, și cei cari au urechi bune firi, că cunosc glasul lui Mauriciu și sunetul cimpoiului lui. (R. L.) Traducere de J. S. Spartali. * O esplosiune de dinamită. O esplosiune îngrozitore de dinamită s’a întâmplat acum câteva zile la usina Nobel. Ccire se află lângă Ayr (Scoția). Usina se compune de vr’o trei fzeci de mici barace. Esplosiunea s’a produs în una din aceste construcțiuni in care se făcea cartușe și unde in momentul catastrofei se afla peste o sută două fieci de cilograme de dinamită. Esplosiunea a pus foc la trei barace. Din cincispre fiece june fete cari lucrau in construcțiune, fiece au perit în flăcări sau a fost făcute bucăți de esplosiune ; două au fost greu rănite. Scena a fost îngrozitóre : mai multe junerete au fost arse de viu supt ochii funcționarilor, cari nu puteau iu nici un mod să le vină in ajutor. Causa esplosiunei nu este cu totul necunoscută ; stabilimentul fusese inspectat cu o jumătate de oră mai nainte. Pagubile materiale sunt neînsemnate. * Un incidinte tragic.—«Journal de St. Petersbourg“ (zice următorele despre incidentele care s’a întâmplat acum câteva zile cu ocasiunea procesului «Bandei Negre,” dinaintea curții cu jurați din St.Petersburg. Cătră orele 10 sara, în momentul când acusatul Dabetsky își sfirșia apărarea și căuta a protesta contra unei msisiuni a rechizitorului procurorului, s’a auzit în tribuna publică detunătura unei arme. O fiică a acusatului, d-na Konitsin,și-a tras o lovitură de revolver, rănindu-se ușor la brațul drept deasupra cotului. Pe cănd se da ajutor acestei june femei, Dubetsky se arată forte agitat și voia să se ducă înaintea iei. Fiind oprit de jandarmii cari îl păstrau, a pus mâna pe o garafă plină cu apă și s’a lovit cu ea în cap, Carafa s’a spart și Dubetsky, cu capul plin de sânge, a căfiat la picioarele jandarmilor. După ce ’și a venit in simțiri, a fost dus în închisoarea sa, având în vedere starea de escitare în care se afla. La reînceperea audienței, președintele curții au întrebat pe jurați dacă, in urma celor întâmplate, nu trebuia să amâne procesul. Răspunsul juraților a fost negativ și audiența a urmat. * Porumbeii recruților belgiani.—In Belgia, porumbeii călători sunt întrebuințați de câțiva ani de către tinerii cari trag la sorți. Fiecare din ei aduce un porumbel, și îndată ce ’și-a tras numărul, îl scrie pe o hârtie, îl lagă de o pană a pasărei, care se duce cu el în sat Cu modul acesta, părinții sunt informați îndată dacă fiul lor este liberat sau dacă trebuie să’și facă timpul de serviciu. i Cu regret anunțăm încetarea din viață a D-lui EMAXITELLEGRETZ Redactorul și Proprietarul fiiarului onooristic. înmormântarea a avut loc sâmbătă 5 mai, la Cimitirul Eternitatea Fiei țărâna ușorâ ! Sănătatea depinde de funcțiunea regulată a stomadului și a intestinelor. Fiecare știe prin experiență că când aceste organe încetelc de a funcționa regulat, atunci resultă un ren general, care se schimbă in indisposiție seriosă, dacă nu ar lua ca remediu o curățenie ușoră. Cel mai bun purgativ ce se pute lua este negreșit Ceaiul Chambardi care prin gustul seu agreabil convine la persone de ori-ce vîrstă. Se prepară ca ceaiul ordinar. Se pote lua tot asemenea cald, dulce, aromatisat după dorință. Nu ocarioneză nici derangeament nici oboselă. La tote farmaciele in cutie de câte 1.25. Deposit in Iași la farmaciele Konya, Racovitz, Linde, in Botoșani Vasilie Vasiliu. 3 ANINCIURI S ritiera CONDIȚIE POARTE FAVORABILA De vânzare (Bex-canton de Vaud) o forte frumosă așezare, mobilată cu mult gust și indemănare, 22 odăi, incunjurată cu o grădină mare frumósa, o privală incântătorre, având apă de isvor, (jet d’eau) cu joc de ape, un grajdiu, florerie, o mare grădină pentru legumuri, 1100 copaci roditori, din care cei mai mulți pași in spații (en espalier), o vie etc., a se adresa Sa d-na Czykana in Iași, casa Vivoski str. Sf. Haralamb. Iotufi turcescu I .A. SS -5. Intrând sub o nouă administrație, s’au făcut tot posibilul pentru a răspunde la dorințele publicului, pe diua de 28 a curentei este deschis de la 5 ore diminața, pănă la 12 noptea. Doritorii pot a se prezenta. JLam,ilistratin. JRam avocat Este in tote lilele acasă între 8 lil óre ante meridiane. Strada Podul Vechi, casele PapadoloQÎ PENISIOHATKJE. M^nie Jflajer&hi fost situat pe Bulevardul Carol, s’au mutat in casele Cathargiu in dosul scólei Centrale. Pe lângă elevele interne,fie primesc și externe. Tot in aceeași locuință se va deschide grădina de copii primul Institut Român (după methoda Frödeliana), Scola Profesională de fete din Iași. Direcțiunea acestei scoli, anunță Onor, public că in atelierile scolei se pot găsi: costume, lenjerii, pălării, gătele pentru cap și pept și flori cu prețurile cele mai moderate. Totodată anunță că se pote confecționa după comandă și cu prețurile cele mai moderate orice obiect atingător de meseriele croitorie, lengerie, mode și flori. Direcțiunea LA FARMACIA FRAȚII KONYA au sosit tote Apele Minerale prospete din M-84 direct de la surse și s-au regulat trasporturi nouă in fiecare săptămână. Frații Konya. Subsemnata și onor. public că s’au mutat din casele D-lui Müller strada Carol I, in casele D-lui Alexandru Suțu strada Carp. Carolina Parșe. Dentellier Do innhiriat casele Liltling din „ strada Albă, compuse din 4 odăi, o bucătărie și o spălătorie se cedează in condițiuni avantajoase. De inchiriet sau de vândare casele Balais. A se adresa la subscrisul in casele Libling. GEORGE C. BALAIS. MAGASINUL IERMACOW recomandă Onor. Public , lint-de-lemn de pizza primit acuma, prospăt, din recoltă nouă, de cea mai bună calitate. Au apărut de sub presă in broșuri: REGULAMENTUL Pentru Aplicațiiuea Legei Impositului asupra BĂUTURELOR SPIRTUSE. (După ediția oficială). Se află de vânzare la Redecțiunea nóstra cu prețul de 1 fr. De inchiriat de la Sf' Gheorghe viitor, I/O IIUJIN tot un apartament compus din două odăi mobilate A se adresa la D-nul Grigoraș strada Carol No. 32. nu apartamente de locuință in Ue inchinet cheie negruzzi str. Carei. Tot in acele case de închiriet o crâșmă, având pivniță încăpătore pentru mai multe vase cu vin. Doritorii ale închirie se pot adresa in acele case apartamentul No. 15, ar. Botez.