Cutezătorii, 1971 (Anul 5, nr. 1-52)

1971-07-22 / nr. 29

Pe cînd se afla la tipar grupajul dedicat judeţului Galaţi, în cadrul rubricii noastre «Constelaţia pionieriei», la redacţie au sosit de acolo o ştire şi citeva fotografii «de ultimă oră». Ziua de 6 iulie, zi de vacanţă harnică şi voioasă, le-a adus pionierilor din Municipiul Galaţi un dar deosebit. Ei au primit din partea muncitorilor de la Combinatul siderurgic, de la Şantierul Naval, de la celelalte uzine şi fabrici UN SAT DE VACANŢĂ. Echipat cu corturi, cu terenuri şi instalaţii sportive, cu duşuri, cu un veritabil parc distractiv, acest «continent al veseliei», este vizitat cu asiduitate de copiii oraşului. Fiecare pionier din Galaţi va petrece acolo, in seculara pădure Gîrboavele, cel putin o zi din această vacanţă! Nu-i aşa că o asemenea tabără de zi, situată la marginea oraşului, în mijlocul naturii, e binevenită? Pleci dimineaţa de acasă, luîndu-şi cu tine mîncare pe toată ziua. Transportul se face gratuit, cu autobuzul. Acolo, la pădure vă aşteaptă joaca, hoinăreala, strînsul plantelor medicinale, completarea insectarelor. Celor ce doresc să-şi refacă puterile pentru după-amiaza, le stau la îndemână corturile, saltelele pneumatice, umbra şi liniştea pădurii. Au loc întreceri sportive (volei, handbal, fotbal, tenis de masă), se stabilesc campionii zilei. Seara, feericul foc de tabără... Amenajată la iniţiativa comitetului judeţean de partid, în timp record, de harnicii muncitori gălăţeni, tabăra de zi din vecinătatea oraşului de la Dunăre reprezintă — atît prin dotarea de care se bucură cît şi prin intensitatea vieţii educativ-recreative pe care o găzduieşte — încă o mărturie grăitoare a atenţiei şi grijii de care se bucură, pionieria, în mod permanent din partea organelor şi organizaţiilor de partid, din partea clasei noastre muncitoare. Suntem încredinţaţi că voi, pionierii şi şcolarii din oraşul respectiv, din întreaga ţară, vă veţi strădui să preluaţi cu cinste din aceleaşi braţe de muncitor care fac asemenea daruri minunate, ştafeta hărniciei şi a cutezanţei. Mihai NEGULESCU Foto: C. POPESCU 1. Tabăra de zi a copiilor gălăţeni (Pădurea Girboavelor). 2. Pe terenul de minifotbal. 3. La cules de muşeţel. 4. Completăm insectarul. 5. In «parcul de distracţii» al taberei. BUCUREŞTI citim din răspunsul PIONIERILOR BUCUREŞTENI LA «CHEMAREA» CONSILIULUI NAŢIONAL AL ORGANIZAŢIEI PIONIERILOR «Este pentru noi un motiv de mindrie faptul că apelul adresat de C.N.O.P. a găsit copiii Capitalei în plină activitate, îmbinînd zi de zi acţiunile de petrecere plăcută a timpului liber — specifice vacanţei de vară — cu activităţile social-utile cele mai diverse. Pionierii şi şcolarii din oraşul Bucureşti, cu sprijinul şi sub îndrumarea comandanţilor de unităţi şi de detaşamente, al activiştilor organizaţiei noastre, sînt hotărîţi ca şi pe viitor să-şi intensifice preocupările pentru educarea politico-ideologică şi moralcetăţenească, sporindu-şi contribuţia proprie la munca social-utilă. în cinstea conferinţei municipale, cît şi a celei de a ll-a Conferinţe Naţionale a Organizaţiei Pionierilor, vom continua activitatea sub deviza «Şcoala noastră ca o floare», acţiunile de colectare a maculaturii, a sticlelor şi borcanelor, de amenajare a bazelor sportive simple. De asemenea, vom organiza cît mai multe activităţi, dedicate cunoaşterii politicii partidului şi statului nostru, a realizărilor înfăptuite în patria noastră.» DANEŞ - MUREŞ «După ce am reamenajat terenul de sport, ne scriu pionierii clasei a VI-a din com. Daneş, jud. Mureş, ne-am mutat cu toţii, în vecinătate, pe lotul şcolar. Am cules o mulţime de salată şi am făcut «lumină» printre straturi. Acum, cucuruzul, ceapa şi usturoiul de săminţă se răsfaţă în soare. Harnic a fost şi colegul care ne-a făcut fotografia, păcat că nu îl vedeţi printre noi. Pe lingă munca alături de noi el «strînge» cu aparatul de fotografiat cele mai frumoase momente din activitatea noastră pentru alcătuirea unui album, pe care îl vom trimite Conferinţei judeţene a organizaţiei noastre». COPĂCIOASA - GORJ Corespondentul nostru Grigore Drăgan face bilanţul cîtorva zile de hărnicie a colegilor săi: «Am strins peste 2 kg de muşeţel, pătlagină şi codiţa şoricelului. Toate au fost uscate şi apoi cintărite! Am participat şi la cea de a doua praşilă a porumbului şi părinţii au fost foarte mulţumiţi. Mîine mergem la strînsul spicelor, iar după-amiază avem un meci de fotbal. Aşa sînt zilele pe la noi, zile de vară pionierească». CÎMPULUNG-MUSCEL Răspunzind la Chemarea C.N.O.P., peste 250 de pionieri musceleni au participat la stringerea coacăzelor negre. După primele 6 zile de lucru, pionierii de la Şcolile generale nr. 1, 2 şi 3 din oraş recoltaseră circa 8 tone de fructe. Cei mai harnici au fost pionierii de la Şcoala generală nr. 2. Din cei peste 160 de pionieri şi şcolari care participau zilnic la recoltare, cei mai harnici sunt: Nicolae Sima, Elena Stoica, Georgică Costescu. DELTA DUNĂRII De cîtva timp, în Deltă, la Sulina, s-a instalat «Pelicanul fermecat». Şi pentru că este fermecat adună sub aripile lui, serie după serie, cîte 40 de copii din comunele judeţului Iaşi. Pionieri şi şcolari, iubitori şi ocrotitori ai naturii vin aici şi văd cu ochii lor zborul graţios al egretelor şi stîrcilor, viaţa coloniilor de pelicani ascultă semnalele fluierarilor şi muncesc adesea alături de pescari. Numai aşa se explică faptul că, de la un timp, cîştigă cu toţii, pe rînd concursurile de pescuit. Aici, în tabăra din Deltă, pionierii cunosc cu adevărat taine din «paradisul» păsărilor şi al apelor. BĂILEŞTI - DOLJ Copiii de la Şcoale generală nr. 3 din Băileşti, jud. Dolj, au participat la acţiunea de înfrumuseţare a oraşului lor ajutind la descărcarea nisipului pentru pavarea unor străzi, participînd la fabricarea unui număr de 50 000 cărămizi, care vor fi folosite in construcţia noului spital. Hărnicia lor s-a făcut remarcată şi la C.A.P. unde au ajutat la plivitul buruienilor şi la alte lucrări de grădinări. VOILA - BRAŞOV «Şoseaua teilor», aşa au denumit pionierii din Voila, jud. Braşov, drumul pe care l-au plantat cu tei. Puieţii au fost sădiţi cu atîta pricepere, încît toţi s-au prins. Acum, harnicii pionieri se află la C.A.P. şi ajută la recoltarea legumelor şi a cartofilor. In programul lor de vacanţă,în afară de sport, jocuri şi excursii sînt cuprinse încă 1.multe ore de muncă la cooperativa agricolă.