Cutezătorii, 1971 (Anul 5, nr. 1-52)

1971-07-22 / nr. 29

civilizată în tabără contribuie la crearea unei ambianţe pentru tine şi tovarăşii tăi. orele de odihnă, cind toată lumea doarme în cameră, nu-ţi găsi de lucru aranjind haine, obiecte sau răsfoind reviste. La masă nu se cîntă şi nu se vorbeşte cu glas tare, nu se dau ghionturi. Un calcul mic Iţi poate arăta că 60 de voci zgomotoase pot face din’prinz sau cină o harababură. Dacă te afli in capul mesei, ajută la schimbarea și strîngerea farfuriilor, la servirea mîncării. ф Fii atent să nu-i jignești cu vorba sau cu vreun gest nepotrivit, pe colegii tăi. Unii copii sint mai sensibili cind sint departe de casă. I Nu arunca hirtii sau coji in cameră sau intr-un loc de joacă sub pretextul că nu te vede nimeni. Ai grijă de cei mai mici decit tine ca să simtă că alături se află un pionier mai mare. Ajută-i să-și gospodărească lucrurile. Dacă vremea e rece să se îmbrace mai gros. Sfătuieşte-i să scrie familiei. CUM NE BRONZAM Vara, vrem să ne bronzăm, fiindcă soarele ne dăruieşte frumuseţe şi sănătate. Dar atenţie, expunerea la soare se face cu chibzuinţă... Ca să ne ferim de arsuri şi insolaţie, vom sta la soare in prima zi cinci minute pe fiecare parte şi treptat, vom creşte timpul de expunere, in a doua şi a treia zi, la şase, şapte şi apoi la opt minute. Picioarele le putem expune mai mult timp la soare chiar de la inceput, in timp ce gitul fiind mai sensibil, ii vom apăra, in general, de la a şasea zi, cind observăm că pielea nu se mai iiroşeşte şi nu mai transpiră, facem plajă după plac. Vă recomandăm totuşi să vă feriţi de razele fierbinţi ale soarelui de amiază. La plajă, beţi pe săturate, fiindcă prin transpiraţie se pierde o mare cantitate de apă. Pentru o mai bună adaptare la căldură, se recomandă jocuri cu mingea, exerciţii de gimnastică şi plimbări. Dacă totuşi v-aţi ars, folosiţi loziunea «Neptun» care este un bun calmant. Se găseşte în comerţ. Salata verde opărită, pusă umedă pe faţă, calmează, de asemenea, arsurile. Vara, cind sezonul abundă in fructe şi plante le putem folosi şi pentru îngrijirea pielii. Foarte multe fete se plîng de puncte negre. Se remediază frecind fata cu felii de roşii proaspete. După citeva minute se clăteşte cu apă rece. Spălatul fetei cu ceai de muşeţel este foarte plăcut, după o zi de plajă. Modelul, pentru care vă oferim tiparul alăturat, se confecţionează foarte uşor, dintr-un metraj de 50 cm. Alegeţi un material de bumbac uni sau cu motive florale. Borul se croieşte de două ori din materialul pus dublu şi se întăreşte cu priză. Calota este alcătuită din şase clini care se dublează de asemenea cu piiză. Tiparul corespunde măsurii 38 şi este desenat la scara 1/10. RODICA POPA, Tufeni-Băicoi — Prahova. «Olguţa», pe lingă citeva modele de plajă te rog să-mi trimiţi şi o pereche de ochelari mari, rotunzi, ca aceia pe care i-ai avut in nr.11 ai revistei.» Modelele pentru plajă fi Ic dau chiar acum, In această pagină, dar ochelarii să știi, Iji spun doar tie, că nu sunt ai mei. l-am împrumutat și eu așa, doar citeva minute, pentru poză... MIHAELA BUSTUCHINA, Crimpoaia — OH. Să-fi spun drept mi-a plăcut «Povestea unui corigent». Dar pentru a avea o părere mai competentă am predat încercarea ta literară rubricii «Atelier literar» care Ifi va comunica in curind impresiile si... sugestiile. MIHAELA B. Bucureşti — Să ştii, MIHAELA, că nu eşti o fetiţă real Sunt convinsă, simt acest lucru din tot ce mi-ai scris. Cred Insă că ar trebui — aşa cum ai recunoscut — să dai dovadă de mai multă voinţă. Restul am să-fi spun Intr-o scrisoare pe care ti-o voi trimite acasă. NATALIA FILIP, Sighişoara,I.N. Galaţi şi NICOLETA BUCUR, Braşov — Găsifi In această pagină ceea ce vă interesa In legătură cu vara, soarele, marea şi îngrijirea tenului. Dacă mai doriţi să aflaţi şi altceva, scriefi-mi. ILEANA MADAU, Secuieni — Bihor. «Am părul lung, mi-e cald. Cum să mă pieptăn?» Eu cred că foarte simplu, Ileana. Ori strlngi părul Intr-o coadă la spate sau In două codiţe, In părfi. Sunt coafuri tinereşti, comode şi simplu de aranjat. Dacă-ţi stă bine, leagă-ţi cozile In funde, de preferat In aceiaşi culoare cu rochia. Cel mai bine vara este să te tunzi scurt. La ştrand, In excursii, sau in tabără scapi astfel de toate grijile. Şi nici nu-i urtt! OLGUŢA UN CEARŞAF DE PLAJĂ " Vă oferim un model de cearşaf de plajă care se poate transforma în geantă. Alegeţi o ţesătură de bumbac mai plină, cu lăţimea obişnuită (80-90 cm) şi lungimea cft doriţi. Faceţi un tiv lat, bine tighelit. Cearşaful se desfăşoară ca In modelul alăturat. Atenţie la două detalii: minerul şi inchizătoarea. Primul se croieşte dublu, se întăreşte cu priză şi se coase de capacul cearşafului. închizătoarele se prind pe dinăuntru capacului, de ambele părţi in dreptul minerului şi sunt alcătuite fie din două bentije care se leagă, fie din nasturi cu butoniere. Din orice stambă, puteţi să faceţi un costum de baie frumos. Alegeţi stamba mai groasă şi viu colorată cu galben, albastru sau verde tare. Ca să ne apărăm de soare sau pentru zilele răcoroase, putem folosi pe plajă o bluză lungă, ca In modelul de faţă. Se poate confecţiona din două bluze râmase mici, sau din citeva cupoane. Asemenea bluze, cu cit sint mai colorate, cu atit sint mai frumoase. Cu putină fantezie puteti combina materialul de confecționat in felurite chipuri.