Cutezătorii, 1971 (Anul 5, nr. 1-52)

1971-10-14 / nr. 41

Simbolizînd tinereţe, dragoste şi devotament faţă de patrie şi partid, seriozitate şi putere de muncă, cravata roşie flutură pe pieptul a peste un milion şase sute de mii de copii. Acum, în preajma celei de a ll-a Conferinţe Naţionale a Organizaţiei Ştiu că efortul şi pasiunea voastră au făcut ca mişcarea pionierească să se bucure de o înaltă apreciere. Pentru aceasta, vă felicit călduros. Ştiţi cu toţii ce eforturi se depun pentru ca cetăţenii patriei să se bucure de condiţii de viaţă din ce în ce mai bune. Construim şosele, blocuri, uzine, aşezăminte de cultură. Multe din realizările constructorilor vă sînt dedicate vouă: şcoli, săli de sport, case ale pionierilor. Activitatea voastră viitoare se va bucura, desigur, şi în continuare de preţuire, de atenţia permanentă şi crescîndă a organiboiu al P.C.R. Cine dintre oamenii care au trecut prin război sau prin amîndouă, primul şi al doilea mondial, şi prin epoca dintre ele, nu poate să nu se bucure văzînd pionierii cu bluzele lor albe şi cravate roşii, cu feţele lor înfloritoare şi plini de viaţă? Dacă n-ar fi ai noştri, i-am invidia, — aşa, numai ne mîndrim şi ne trecem mîna prin părul cărunt, gîndindu-ne că n-a albit în zadar. Pionierii sînt florile cele mai fragede, crescute însă din rădăcini şi tulpini viguroase pe cîmpiile socialismului, ale socialismului din România. De cîte ori îi aud rostindu-şi salutul, am impresia că salută voioşi viitorul care stă în faţa lor. Acad. MIHAI BENIUC Pionierilor, reporterii noştri s-au adresat unor prieteni mai vîrstnici ai pionieriei, rugîndu-i să împărtăşească revistei gîndurile lor despre voi. Publicăm cîteva din răspunsurile primite. O familie atît de numeroasă ca a noastră, a celor din Comana, are şi mulţi copii. Şi o familie atît de harnică ca a noastră trebuie să aibă şi copii harnici. Şi-i are! Dar nu numai atît. M-a surprins, adesea, entuziasmul, dragostea şi pasiunea, seriozitatea cu care aceste fete şi aceşti băieţi, purtători ai cravatelor roşii ni se alătură nouă, celor mari, vor să se facă folositori, iau parte la cele mai diferite acţiuni din care învaţă să iubească munca, deprind un mod de viaţă demn, comunist. Sînt calităţi pe care— mi-am dat seama cu diferite prilejuri — organizaţia de pionieri le-a insuflat acestor mici cetăţeni. Eu, ca de altfel toţi tovarăşii de muncă din cooperativă îi privim cu multă încredere, îi vedem, mîine, destoinici lucrători ai pămîntului în satul nostru, profesori, ingineri, tehnicieni. Au trecut de atunci cîţiva ani. Astăzi sînt utecist şi membru de partid, şi totuşi,ziua în care am primit cravata roşie mi-a rămas întipărită ca un eveniment cu totul deosebit. Am simţit, deodată, mai mult ca oricînd, încrederea ce mi se acordă şi, deci, marea responsabilitate ce-mi revine. Cu siguranţă, nu greşesc cînd spun că personalitatea, respectul, dragostea pentru muncă — toate au fost conturate şi cultivate în anii în care purtam cravata roşie şi mai tîrziu cînd am devenit comandant de pionieri! De multe ori,venind la lucru, văd pe stradă, în faţa şcolilor sau în spaţiile verzi din cartier, mulţi pionieri lucrînd la îngrijirea şi înfrumuseţarea oraşului Recunosc în ei entuziasmul, seriozitatea, devotamentul unei generaţii pe care o întîmpinăm cu atîta încredere. GHEORGHE PAŞOLESCU -lăcătuş, Uzinele «23 August», Bucureşti GiNDUR DESPRE PIONIERI celor de partid. Sîntem încrezători în forţele voastre şi avem convingerea că veţi face totul pentru a vă pregăti temeinic spre a deveni oameni de nădejde ai societăţii noastre socialiste. RICHARD WINTER, prim-secretar al Comitetului judeţean NICOLAE HUDIŢEANU, Erou al Muncii Socialiste, preşedintele Cooperativei agricole de producţie Comana, judeţul Constanţa . A ORGANIZAŢIEI LOR тг SĂRBĂTOARE ÎN DETAŞAMENT « Priviri grijulii cuprind de jur-împrejur sala. Florile sînt proaspete, frumoasa expoziţie de ţesături, desene şi albume este pusă la punct, băncile sînt aliniate perfect, fundele de la codiţele fetelor sînt bine aranjate. Adunarea, a cărei pregătire a început cu mai multe zile în urmă, poate să înceapă. Şi, cum nu este vorba despre o adunare oarecare de detaşament, ci aceea de alegere a colectivului de conducere, pionierii au multe de discutat. Nici vorbă, activităţile desfăşurate anul trecut au fost interesante (vizitarea noilor cartiere construite, excursii, şezători, muncă patriotică etc.), dar acum fiecare îşi dă seama că pot şi trebuie să facă mai mult, că ei înşişi trebuie să hotărască anume care acţiuni sînt mai îndrăgite, cum să fie mai bine împărţite sarcinile. De aceea, mai toţi pionierii detaşamentului clasei a IV-a A de la Şcoala generală nr. 173 din Bucureşti se înscriu la discuţii: Nicoleta Spirea, Cătălina Negrilă, Sergiu Feldeş, Ligia Doliş, Carmen Szocs... Momente emoţionante. Pionierii îşi spun cuvîntul despre cei pe care vor să-i aleagă în colectivul de conducere al detaşamentului. «Dulcineea Dumitrescu este tare inimoasă, bună colegă, învaţă bine. N-o întrece nimeni în idei şi iniţiative interesante», au spus pionierii despre o fetiţă micuţă, cu ochi vioi. Şi-au hotărît ca ea să le fie preşedintă. Ovidiu Negrea şi Nicoleta Spirea, propuşi să facă parte din colectivul de conducere au întrunit, de asemenea, unanimitate , de voturi. Acum, a sosit şi momentul potrivit pentru ca dorinţele, gîndurile de viitor, iniţiativele să se facă auzite. — Am aflat cu toţii despre baza sportivă proiectată în Parcul copilului, a început Ovidiu Negrea. Eu m-am gîndit c-am putea face o brigadă a detaşamentului nostru care să dea ajutor acolo. Propunerea i-a entuziasmat, unii chiar ţinînd să facă precizări în privinţa organizării acestei brigăzi. Apoi, cum în detaşament se află şi filatelişti, şi şahişti, şi amatori de teatru, şi iubitori ai muzicii populare, fiecare dintre ei s-a gîndit la înfiinţarea unui nou cerc, fie la un concurs interesant, fie la o anume excursie, la activităţile cu caracter practic. Cele mai frumoase dintre aceste propuneri sînt adoptate, urmînd ca ele să facă parte din programul de activităţi al detaşamentului. Felicitările, cuvintele pline de căldură şi îndemnuri ale tovarăşei comandante de detaşament au încheiat frumoasa adunare a pionierilor. Elena MANESCU