Cutezătorii, 1971 (Anul 5, nr. 1-52)

1971-11-25 / nr. 47

Dacă doriţi, VIZITAŢI-NE ! 9 • Muzeul şcolii noastre numără peste 1100 de obiecte adunate şi identificate de noi, pionierii. Obiectele reflectă aspecte din cele mai vechi timpuri ale vieţii locuitorilor de pe aceste meleaguri. Amintim citeva: o colecţie de peste 25 de ceasuri; alta de arme vechi; un lanţ cu care erau legaţi ţăranii de către boieri; o stemă de dimensiuni apreciabile (1 m), din fier , de pe timpul lui Gh. Doja; o străbunică a bicicletei din anul 1870; obiecte de ceramică mai noi, unelte agricole, o colecţie de felinare etc. Intrucit fabrica manufacturieră de coşuri din satul nostru este vestită in toată lumea, muzeul nostru deţine, bineinteles, şi o colecţie de împletituri din cele mai vechi timpuri. Vă aşteptăm. ROLAND SCHMIDT şi WERNER HERZ cl. a Vll-a, comuna Frumuşeni, jud. Arad LA REVEDERE, PIONIERIE! PIONIERIE, BINE !E-AM GĂSIT! Mă gândeam cu emoţie la ziua în care urma să fiu primită în Organizaţia pionierilor. Mi-am pregătit cu grijă noua mea uniformă şi, în aşteptarea clipei mult visate, mi se părea că timpul trece prea încet. Dar iată că a sosit şi ziua de care-mi voi aminti cu drag întotdeauna, împreună cu colegii mei, îmbrăcaţi şi ei de sărbătoare, am luat loc în bănci. Alături de noi erau elevii clasei a Vlll-a, ei urmau să devină utecişti. Cînd s-a o dimineaţă însorită de octombrie. Pe străzile cartierului muncitoresc Balta Sărată, apar încă de dimineaţă primele grupuri de pionieri. Toţi se îndreaptă spre Şcoala generală nr. 1, unde vor sărbători un dublu eveniment: primirea în organizaţie a colegilor lor din clasa a ll-a şi intrarea în U.T.C. a elevilor din clasele a Vlll-a. Adunaţi în curtea şcolii, pionierii aşteaptă cu emoţie începerea festivităţii. Comandanta unităţii, pioniera Irina Voicescu, dă raportul comandantului-instructor de unitate. Urmează solemnitatea predării drapelelor şi însemnelor pioniereşti de către elevii claselor a Vlll-a. ..Toate activităţile pioniereşti la care am luat parte in cei cinci ani de pionierat vor rămine pentru noi amintiri de neuitat», sînt cuvintele cu care fostul comandant al detaşamentului clasei a Vlll-a, vorbind în numele colegilor, s-a despărţit de organizaţia de care vor rămîne legaţi sufleteşte întotdeauna. «Păşim cu emoţie şi bucurie in unitatea de pionieri a şcolii noastre şi vă promitem ca vom respecta recomandările şi îndemnurile voastre» — au răspuns cei mai tineri pionieri ai şcolii. Şi nimeni dintre cei de faţă nu ne-am îndoit că, într-adevăr, ei vor face totul pentru a cinsti cum se cuvine numele de pionier. ELISABETA ZELEMAR, cl. a Vll-a, Caransebeş dat comanda pentru aducerea drapelelor, eram atît de emoţionată că îmi era frică să nu încep să plîng. Am depus legămîntul şi am primit cravatele de pionieri. Ne simţeam atît de mîndri. Pentru părinţii noştri, care erau şi ei la fel de emoţionaţi, pregătisem un scurt program artistic. A fost o zi foarte frumoasă. CONSTANŢA ISPAS, cl. a lll-a, Vulcan, jud. Hunedoara ш -1-н‹› › N D ш ht 0 3 4 U Trebuie să mărturisesc că, indiferent dacă aceste rînduri vor vedea sau nu lumina tiparului, dacă vor ajunge sau nu vreodată sub ochii cititorilor, mă gindesc in aceste clipe la voi, la toţi copiii răspindiţi pe intreg cuprinsul ţării. Şi, chiar fără a avea o hartă in faţa ochilor, am senzaţia că privirile îmi alunecă de-a lungll acelui contur atît de binecunoscit nouă tuturor. îmbrăţişează piscurile Carpaţilor şi după ce se pierd pe întinderea cîmpiilor ţării, se scaldă in valurile înspumate ale mării, adică oriunde,acolo unde vă puteţi găsi, atunci cînd ei scriu aceste rînduri, îmi mai imaginez apoi o redacţie pe care mii de fire o leagă de toate colţurile ţării, în care domneşte o atmosferă de muncă febrilă. Este, desigur, redacţia revistei «Cutezătorii», care a ţinut să ne facă una dintre cele mai frumoase surprize iniţiind acţiunea « O revistă scrisă şi ilustrată de cititori». Salut cu bucurie această iniţiativă deosebit de valoroasă, felicit din toată inima colectivul redacţional şi îmi exprim convingerea că numără scris şi ilustrat în întregime de cititori va fi poateunul dintre cele mai frumoase şi mai interesante numere. Sunt sigur că la ora cînd scriu aceste rînduri, pe masa redacţiei au şi sosit sute de scrisori prin care vă exprimaţi bucuria şi entuziasmul de a contribui efectiv la elaborarea publicaţiei pe care Consiliul Naţional al Organizaţiei Pionierilor o editează pentm pionieri şi şcolari. îmi exprim convingerea că fiecare dintre noi va contribui ei ce are mai bun şi mai frumos, mai demn de a fi cunoscut de către toţi ceilalţi cititori ai revistei. Şi îmi mai permit să sper că, în cazul unei reuşite depline, membrii colectivului redacţional al revistei vor fructifica şi pe viitor, in acest mod, creaţiile valoroase primite de la cititori. ŞTEFAN TIŢĂ. Corespondent special al revistei noastre Liceul «Dragoş Vodă», Cîmpulung Moldovenesc, judeţul Suceava DEPANUŞAT DE PORUMB LA C.A.P Foto: Viorel Polexici, cl. a Vlll-a,comuna Grabăţ, judeţul Timiş.