Cutezatorii, 1972 (Anul 6, nr. 1-52)

1972-01-06 / nr. 1

ALE PIONIERILOR SI 9ŞCOLARILOR 30 Decembrie. In această zi din prag de An Nou,pionieri şi şcolari din Capitală au venit, cu inimile pline de bucurie, să ureze, după datină, conducătorilor partidului şi statului sănătate şi fericire, să-şi exprime — în vers de Pluguşor — recunoştinţa fierbinte faţă de Partidul Comunist Român pentru tot ceea ce a făcut şi face, cu dragoste de părinte, ca toţi copiii ţării — români, maghiari, germani şi de alte naţionalităţi — să crească fericiţi şi să înveţe laolaltă într-o strînsă frăţie pentru a deveni constructorii de mîine ai socialismului şi comunismului. Alaiul micilor urători se opreşte, la ora amiezii, în faţa sediului Comitetului Central al partidului. Sînt peste 200 de băieţi şi fete, în frumoase costume populare ori în veşminte caracteristice obiceiurilor strămoşeşti. Au sosit cu tradiţionalul plug — dar şi cu un tractor, simbol al industrializării patriei — cu sorcove meşteşugit lucrate, cu crenguţe de brad, cu «steluţe» şi alte «flori» de iarnă. Tinerii colindători, cu obrajii îmbujoraţi de emoţie, sînt întîmpinaţi cu dragoste şi căldură de tovarăşii Nicolae Ceauşescu, Ion Gheorghe Maurer, Emil Bodnaraş, Manea Mănescu, Paul Niculescu-Mizil, Gheorghe Pană, Gheorghe Rădulescu, Virgil Trofin, Ilie Verdeţ şi de alţi conducători de partid şi de stat. Mesagerii celor mai tinere vlăstare ale ţării îşi încep urarea, simplă şi emoţionantă: Aho, aho, iubiţi conducători, Au venit pionierii cu cravate roşii şi flori, Au venit plini de cântece, , de bucurie şi vise Prin porţile viitorului larg deschise Şi au venit cu inima plină de dor şi iubire Ca să vă ureze sănătate, mulţi ani, fericire. , Ne-au trimis cu pluguşorul nostru pe roate Un milion şi şase sute de mii de roşii cravate, Un milion şi şase sute de mii de inimi ce bat Pentru partidul nostru minunat, Pentru patria noastră aleasă Pe care-o dorim mai bogată şi mai frumoasă. In mină cu un trandafir înflorit Şi tocmai potrivit la sorcovit. Din toate ungherele patriei noi am venit. Am venit cu baladele, cu doina străbună şi slova. Pe-o locomotivă electrică, Diesel, de la Craiova. Am pornit pe drum lung, dar fără istov, Unii pe camioane Bucegi, АЦП pe tractoarele de la Braşov. Am venit cu desaga plină de cimilituri şi poveşti într-o maşină Dacia, de la Colibaşi, de lingă Piteşti, Şi-am venit pe Dunăre-n sus avintaţi Pe un cargou falnic fabricat la Galaţi Dar noi venim din bănci, de la şcoală Unde, oameni să fim, învăţăm cu migală. Inima noastră cunoaşte, inima noastră ne spune Că partidul avea şi-un copil de virsta noastră, dirz şi avintat Ce carcera Doftanei a-nfruntat, Cu dor de-azur şi vise îndrăzneţe. Fostul copil conduce astăzi România. El care Intr-o primăvară-n cireşar Ne-a dat Palatul pionierilor In dar, El care vine in mijlocul nostru Şi ne cunoaşte şi ne ştie rostul Şi intră cu tovarăşii din şcoală in şcoală La Conferinţa noastră Naţională Ne-a spus vorbe bune, ne-a dat sfaturi de preţ. Să-i urâm sănătate şi bucurie, băieţi! Sorcovim la Comitetul Central In pridvor, De unde drumurile duc spre viitor, Sorcovim la Comitetul Central In prag Unde stă tovarăşul Ceauşescu drept ca un steag Şi de cinstit ce este Toată omenirea i-a aflat de veste, Prin lume, In toate părţile, I se povesteşte viaţa, i se traduc cărţile Că e activ şi inţelept ca străbunii Şi vrea pace şi dreptate la toate hotarele lumii în largul cimpiilor, pe şantiere. Pe unde trecem noi, peste zăpezile firii Infloresc macii, bujorii şi trandafirii Flori de purpură sub calmul zării noastre Şi alte flori roşii şi galbene şi albastre. Pe care le culegem să ie punem in glastră Tovarăşului Nicolae Ceauşescu, la fereastră, Iar alături de fiori vom mai pune Buchete mari de note bune. Deci să-i urăm din nou De Anul Nou Ca unui comunist al Muncii Socialiste Erou Românul are-n pieptu-i şapte vieţi, Iar dacă e comunist şi e vrednic la fapte Mai are Inca şaptezeci şi şapte. Deci să sune urarea prin munţi, prin cimpii şi prin văi! Şi urarea aceasta fierbinte Noi o facem partidului părinte, Eroicei clase muncitoare Din uzine, şantiere şi de pe ogoare Tot poporul Intru тиф ani trăiască! Minerii de pe Jii, Cooperatorii din cimpii Metalurgii de la Flunedoara, Reşiţa şi Galaţi Şi oierii şi tăietorii din Carpaţi, Meşterii care fabrică maşini şi unelte Şi pescarii mirificei delte, învăţătorii, profesorii, toţi oamenii de cultură, Pictorii, cineaştii, creatorii de literatură, Ostaşii care păzesc Republica cu arma pe umăr, Cu inima şi sufletul tinăr, Matrozii care sub pavilion românesc Pe mările şi oceanele lumii călătoresc. Tuturor, fericirea, sănătatea şi bucuria Din partea pionierilor din România. Un grup de colindători se îndreaptă spre tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi ceilalţi conducători şi îi sorcovesc. Solii copiilor de pe întreg pămîntul românesc îşi reafirmă, în aceste clipe sărbătoreşti, ale tradiţionalelor urări de Anul Nou, hotărîrea de a răspunde, prin strădania de zi cu zi, marii griji pe care partidul clasei muncitoare, întregul popor le-o acordă, de a se dedica cu toată fiinţa învăţăturii, de a continua, cu demnitate şi dîrzenie revoluţionară, lupta generoasă şi nobilă a partidului, de a-şi îndeplini cu cinste îndatoririle faţă de societate, faţă de prezentul şi viitorul României socialiste. Adresîndu-se pionierilor şi şcolarilor, tovarăşul Nicolae Ceauşescu le mulţumeşte, în cuvinte calde, pentru urările adresate partidului şi conducătorilor săi, poporului şi patriei socialiste. Doresc să vă mulţumesc, în numele conducerii noastre de partid şi de stat, pentru urarea ce ne-aţi adresate nouă, partidului, poporului. Urarea voastră, a micilor cetăţeni ai României socialiste, viitorii constructori de mîine ai comunismului, izvorăşte din inimile celor care s-au născut şi crescut pe pămintul înfloritor al României socialiste. In continuare tovarăşul Nicolae Ceauşescu a arătat că toate infăptuirile partidului sînt închinate omului, fericirii şi bunăstării întregului popor, toate realizările din anul care vine, precum şi cele din următorii ani ai cincinalului vor face ca viaţa copiilor, a întregului popor să devină tot mai frumoasă, tot mai fericită. Apoi tovarăşul Nicolae Ceauşescu a spus Au fost luate măsuri pentru ca invăţămîntul, şcoala să servească mai bine scopurilor făuririi omului de mîine, constructor al comunismului. Am avut deosebita satisfacţie să constat,in şcolile pe care le-am vizitat, că toţi elevii, pionierii îşi îndeplinesc în mod minunat îndatoririle lor şi, în primul rînd, se străduiesc să înveţe şi iar să înveţe, pregătindu-se pentru muncă, pentru viaţă, spre a fi demni făuritori ai socialismului şi comunismului. Iată de ce, felicitîndu-vă pe voi, pe toţi pionierii, pe toţi copiii patriei noastre pentru felul în care voi învăţaţi şi învaţă toţi copiii ţării, pentru străduinţa voastră de a vă ajuta părinţii, de a contribui prin muncă în diferite sectoare de activitate, pentru a face viaţa mai frumoasă, vă doresc, totodată, succese tot mai mari la învăţătură. Să obţineţi numai şi numai note cît mai bune, să vă însuşiţi şi o meserie din multiplele profesii care sînt baza dezvoltării societăţii omeneşti, deci şi a societăţii noastre socialiste! Să deveniţi cît mai pricepuţi in toate domeniile de activitate! Multă fericire şi multă sănătate! Şi,adresindu-vă aceste urări, doresc, totodată, să urez familiilor voastre, părinţilor voştri, multă fericire, multă sănătate cu prilejul Anului Nou. Şi anul viitor să il încheiem cu rezultate tot mai bune în toate domeniile de activitate. Urarea care o facem acum — atît cea pe care voi ne-aţi adresat-o cit şi cea pe care noi v-o adresăm vouă, întregului popor — este ca noul an să ducă la noi succese în înflorirea patriei şi bunăstarea poporului, să fie un an de consolidare a relaţiilor internaţionale ale României, de prietenie cu toate popoarele lumii, de pace în lume! Cu multă însufleţire, cu vii şi puternice aplauze primesc pionierii şi şcolarii cuvîntul secretarului general al partidului, cuvintul celui mai iubit prieten şi celui mai stimat îndrumător al tinerei generaţii. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, ceilalţi conducători de partid şi de stat îi invită apoi pe micii colindători în sediul Comitetului Central al partidului, unde li se oferă, aşa cum o cere datina străbună, mere şi covrigi, bomboane şi nuci. Cei veniţi cu Pluguşorul sînt îmbrăţişaţi cu dragoste. Tovarăşii Nicolae Ceauşescu şi Ion Gheorghe Maurer se fotografiază împreună cu copiii.