Cutezătorii, 1973 (Anul 7, nr. 1-52)

1973-01-04 / nr. 1

In pragul Anului Nou, păstrînd datina străbună, au pornit colindătorii. După obicei, copiii Capitalei au venit a ura , cu sufletul plin de emoţie, tovarăşului Nicolae Ceauşescu, celorlalţi conducători ai partidului şi statului, mulţi ani, cu bucurie şi sănătate, pentru fericirea întregului popor şi prosperitatea României socialiste. Pe treptele intrării în sediul Comitetului Central al partidului, micii colindători sînt întîmpinaţi cu dragoste de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, de ceilalţi conducători de partid şi de stat. Iată alaiul colindătorilor. Sînt 240 de copii, reprezentanţi ai pionierilor şi şcolarilor bucureşteni, îmbrăcaţi în costume populare româneşti, maghiare, germane şi ale celorlalte naţionalităţi ale patriei noastre, mergind mină în mînă, într-o strînsă frăţie. Ei alcătuiesc un tablou viu al unei copilării fericite, oferite lor, constructorilor de mîine ai socialismului şi comunismului, de partid, de întregul popor, care-i ocrotesc cu grijă şi dragoste părintească. Alaiul se opreşte în faţa sediului Comitetului Central al Partidului Comunist Român, în mijlocul lor, plugul bătrinesc, dar tras de un tractor, gătit cu flori şi beteală, după datină. Şi, in jurul plugului, colindătorii cu tradiţionalii brazi împodobiţi, cu măşti şi costume alegorice, vestiţii căiuţi, urătorii cu fice, omnaie şi clopoţei, în pocnete de bici, zumzet de buhaie şi clinchet vesel de clopoţei, colindătorii recită «Pluguşorul». Sutele de colindători dau glas versurilor care exprimă dragostea fierbinte a copiilor ţării faţă de iubitul conducător, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. într-un dialog vioi, fetiţe şi băieţi recită versuri din «Pluguşor» închinate aniversării Republicii, cu mîndria trăirii acestui eveniment întipărită pe feţe. Alţi colindători spun, pe rînd, versuri exprimînd năzuinţele celor care mîine vor duce patria pe noi culmi. Colindătorii îşi încheie astfel urarea: Drag partid, Şi scumpi conducători, Noi, pionierii, vajnici urători, Toţi, cu drag ne bucurăm, C-am ajuns să vă urăm, Că v-am găsit sănătoşi, Veseli, mineri şi frumoşi. Acum credem că-i timpul cuvenit Să vă dorim an nou înflorit, Să fiţi sănătoşi, fericiţi, fiecare, La inimă şi la suflet numai floare, Să conduceţiera Cum soarele luminează primăvara, Iar noi vă asigurăm Că vom creşte repede şi vă urmăm, Că din grîu alt griu răsare, Iar din comunist, alt comunist dă floare, Ţara creşte, Griul creşte, Oţelul se infrăţeşte, Cimentul in cetate se clădeşte, Socialism se construieşte, Viitorulînfloreşte. Vrem ca anul care vine Să ne-aducă numai bine, Să urce uzinele, Rod să dea grădinile, Griul să fie greu şi mare, Să nu se vadă omul călare; Noi oraşe să răsară Ca grădina-n primăvară, Satele să înflorească, Partidul să ne trăiască Şi conducătorii lui, Sufletul poporului, La тиф ani, cu fericire, Ţara-n soare să respire! La тиф ani, cu bucurie, Fericirea să ne fie, Să trăim, să biruim Şi un comunism să fim! Mai mulţi copii se apropie apoi de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, de ceilalţi conducători de partid şi de stat şi îi sorcovesc, în timpul colindului, numeroşi cetăţeni ai Capitalei se opresc şi iau parte la aceste clipe emoţionante ale urărilor exprimate conducătorilor partidului şi statului nostru cu dragoste, din toată inima, de copii. Adresindu-se pionierilor şi şcolarilor prezenţi, tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU a spus: Dragi copii, Pionieri, Doresc să vă mulţumesc, în numele tuturor tovarăşilor din conducerea de partid şi de stat, pentru urările pe care le-aţi adresat astăzi partidului, patriei noastre socialiste într-adevăr, voi creşteţi în condiţii noi. Aveţi în faţa voastră o minunată perspectivă şi, fără îndoială, îndeplinirea programului elaborat de Conferinţa Naţională, construirea societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi trecerea la comunism, vor face ca la a 50-a aniversare a Republicii, voi toţi cei care vă găsiţi aici, toţi copiii patriei noastre, să trăiţi într-o nouă eră — era construcţiei comuniste în România. Viaţa voastră, a copiilor, a tineretului patriei este din ce în ce mai bună. Partidul şi guvernul fac totul pentru ca viaţa părinţilor voştri să fie tot mai îmbelşugată, copilăria voastră tot mai fericită. Doresc să vă urez succese mari la învăţătură. Trebuie să depuneţi eforturi pentru a vă însuşi cele mai moderne şi mai noi cunoştinţe în toate domeniile de activitate spre a deveni buni constructori ai socialismului şi comunismului, buni fii ai patriei noastre socialiste. Trebuie să fiţi oameni luminaţi, să stăpîniţi ştiinţa şi cultura înaintată! Iată de ce, la eforturile pe care le face întregul popor pentru a vă asigura vouă, întregului tineret, condiţii bune pentru învăţătură, toţi copiii trebuie să răspundă cu preocuparea de a învăţa, învăţa, învăţa Ştiu că toţi depun aceste eforturi, că cei mai mulţi obţin note tot mai bune. Vouă, celor de faţă, vă urez să aveţi numai 10 anul acesta. Multă sănătate şi fericire vouă şi părinţilor voştri, tuturor — «La mulţi ani!» Cu vii şi puternice aplauze, cu însufleţire, micii urători, toţi cei prezenţi primesc cuvîntul secretarului general al partidului. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, ceilalţi conducători de partid şi de stat îi invită pe colindători în sediul Comitetului Central al partidului, unde li se oferă, potrivit datinei, mere, covrigi, bomboane şi nuci. Tovarăşii Nicolae Ceauşescu şi Ion Gheorghe Maurer se fotografiază împreună cu copiii. Aceste imagini, aceste momente deosebite vor rămîne amintiri scumpe pentru pionierii şi şcolarii veniţi cu colindul. «Fie ca anul 1973 să aducă poporului român noi şi însemnate victorii pe calea progresului socialist, a bunăstării şi fericirii tuturor celor ce muncesc. Fie ca în noul an omenirea să repurteze noi succese ш lupta pentru împlinirea nobilelor idealuri de pace şi colaborare înaintea ultimelor bătăi de orologiu din acest an, doresc să vă adresez din tot sufletul, dragi cetăţeni ai României socialiste— muncitori, ţărani, intelectuali, bărbaţi şi femei, tineri şi vîrstnici, români, maghiari, germani şi de alte naţionalităţi— cele mai calde urări de sănătate şi viaţă lungă, un an nou fericit, satisfacţii şi bucurii depline, realizarea tuturor dorinţelor şi aspiraţiilor de mai bine! La mulţi ani, dragi tovarăşi şi prieteni!» Din cuvîntarea tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU rostită la posturile de radio şi televiziune cu prilejul Anului Nou