Cutezătorii, 1975 (Anul 9, nr. 1-52)

1975-01-02 / nr. 1

..DUPĂ DATINA DE SĂRBĂTORI. LA MULŢI ANI, IUBIŢI CONDUCĂTORI!“ Luni, 30 decembrie 1974, cîteva sute de băieţi şi fete, reprezentanţi ai pionierilor şi şcolarilor, ai întregului tineret al ţării, au venit cu Pluguşorul, potrivit datinei, în ajun de An Nou, la sediul Comitetului Central al partidului, pentru a adresa tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU, celorlalţi conducători ai partidului şi statului urări de sănătate şi fericire, de viaţă lungă şi nesecată putere de muncă, în costume din diferite zone folclorice ale ţării, pe fondul tălăngilor, al clopoţeilor tradiţionali şi in pocnetul bicelor, urătorii au evocat în versurile Pluguşorului şi Sorcovei obiceiurile strămoşeşti ale poporului român, ca şi memorabilele evenimente ale anului care s-a scurs — glorioasa aniversare a Eliberării patriei şi Congresul al XI-lea al Partidului Comunist Român. Prin ei, tînăra generaţie a dat glas dragostei faţă de patrie şi de partid, faţă de secretarul general al P.C.R., tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU, primul preşedinte al Republicii Socialiste România, recunoştinţei pentru copilăria fericită, pentru tinereţea fertilă şi creatoare, hotărîrii de a deveni demni constructori ai comunismului în România. După ce a ascultat Pluguşorul, tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU s-a adresat pionierilor şi tinerilor prezenţi la sărbătoreasca întîlnire: Dragi prieteni tineri şi pionieri, Dorim să vă mulţumim pentru urările ce ni le-aţi adresat mie şi întregului partid şi popor cu prilejul Noului An. Urarea voastră , în care daţi expresie sentimentelor de dragoste pentru părinţii voştri, pentru acei care, prin munca lor, fac totul pentru înflorirea României socialiste, pentru ca viaţa voastră, a copiilor, a tinerilor, a întregului popor să devină tot mai îmbelşugată, tot mai fericită — este o urare ce ne umple inimile de bucurie; totodată, ea ne obligă pe noi, cei cărora partidul şi poporul ne-au încredinţat răspunderea de a asigura ridicarea pe noi culmi de progres şi civilizaţie a patriei noastre, să facem totul pentru a înfăptui Programul adoptat de Congresul al XI-lea al partidului. încheiem un an în care am obţinut rezultate remarcabile în dezvoltarea economică şi socială, un an în care au avut loc evenimente importante pe plan intern; am sărbătorit împlinirea a 30 de ani de la răsturnarea dictaturii fasciste, act istoric care a deschis calea libertăţii şi bunăstării poporului nostru, a independenţei şi suveranităţii patriei; a avut loc Congresul al XI-lea, care a adoptat Programul făuririi societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintării României spre comunism, al făuririi unei vieţi noi, al viitorului de aur al poporului nostru — comunismul, spre care aspiră întreaga omenire. Toate rezultatele obţinute sunt rodul muncii părinţilor voştri — a muncitorilor, ţăranilor, intelectualilor, a tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naţionalitate. Deci, acum, la sfîrşitul anului, primul gînd trebuie îndreptat spre toţi cei ce muncesc, spre întregul popor, să le mulţumim pentru felul cum au muncit şi să le urăm noi succese în anul viitor! Fără îndoială că aceste rezultate au fost posibile datorită programului clar, marxist-leninist, şi conducerii de către partid a întregii noastre activităţi. Deci, trebuie să adresăm în acelaşi timp urările noastre comuniştilor, partidului, care uneşte eforturile întregului popor, ale naţiunii noastre, în munca şi lupta pentru o viaţă liberă, îmbelşugată şi fericită. Şi tineretul patriei noastre, pionierii, copiii ţării au fost părtaşi la aceste realizări nu numai cu gîndul sau numai cu urarea, dar şi cu munca lor; fiecare dintre voi, cei care sînteţi aici, a făcut cîte ceva — cît de puţin — pentru a contribui la toate aceste realizări. Aţi învăţat, dar aţi şi muncit — şi, prin aceasta, voi, toţi pionierii, toţi copiii patriei noastre, aţi fost şi sînteţi părtaşi — alături de părinţii voştri — la tot ceea ce se înfăptuieşte în ţara noastră. De aceea, urarea noastră de acum, a conducerii de partid şi de stat, se adresează şi vouă, tinerilor, copiilor, pionierilor, întregului tineret şi tuturor copiilor din ţara noastră; vă urăm multă sănătate, să creşteţi mari, să învăţaţi, să vă însuşiţi cele mai bune, mai noi şi mai îndrăzneţe cuceriri ale ştiinţei şi cunoaşterii umane! Numai aşa veţi deveni buni cetăţeni ai patriei noastre socialiste, iar mulţi dintre voi, buni comunişti, făuritori şi conducători de mîine ai societăţii socialiste multilateral dezvoltate, ai societăţii comuniste în România. Vă urez multă fericire, să învăţaţi, să fiţi întotdeauna mîndri, demni, să iubiţi patria, partidul, să vă iubiţi părinţii, să înţelegeţi că, numai şi numai prin muncă, prin învăţătură, printr-o deplină unitate, asigurăm viitorul fericit al patriei noastre socialiste! La satisfacţiile pe care le avem ca urmare a muncii noastre pe plan naţional se adaugă şi cele rezultate din activitatea internaţională a partidului şi statului nostru. în anul care a trecut am obţinut succese mari în dezvoltarea colaborării cu ţările socialiste, cu ţările în curs de dezvoltare, cu toate statele lumii. Acum, la sfîrşitul anului 1974, România are mai mulţi prieteni pe planetă decit a avut la începutul anului — şi aceasta este rezultatul politicii noastre de colaborare, de pace, al luptei pentru o lume mai dreaptă şi mai bună, în care fiecare naţiune să fie stăpînă pe destinele Sale, să se dezvolte liberă şi independentă. Şi pe plan internaţional sunt multe de făcut; soluţionarea problemelor complexe cere solidaritate, colaborare, unitate între toate forţele progresiste, antiimperialiste, între toţi oamenii, între toate popoarele care doresc să trăiască libere, să-şi făurească viaţa aşa cum o doresc. Iată de ce aş dori ca, de la această mică sărbătoare a noastră, să adresăm tuturor popoarelor urările noastre de fericire, de pace şi prosperitate, urarea de a obţine succese tot mai mari pe calea făuririi unei noi ordini economice şi politice internaţionale, în lupta pentru o pace justă, dreaptă, în întreaga lume. Cu aceste gînduri, vă mulţumesc, dragi prieteni tineri, pionieri şi copii! Vă urez încă o dată, din toată inima, fericire, sănătate, o viaţă tot mai bună şi tot mai îmbelşugată! Să creşteţi ca adevăraţi cetăţeni liberi ai patriei noastre socialiste, să învăţaţi, să serviţi întotdeauna partidul şi patria! Să nu uitaţi că nimic nu e mai scump şi mai demn decît poporul, patria şi partidul!