Cutezătorii, 1978 (Anul 12, nr. 1-52)

1978-01-05 / nr. 1

GUVÎNTUL TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU , adresat colindătorilor veniţi la sediul Comitetului Central al P. C. R. Dragi prieteni tineri, pionieri, şoimi ai patriei, Dragi copii, Vă mulţumim din inimă pentru urarea adresată partidului nostru comunist, care asigură înaintarea fermă a patriei noastre spre noi culmi de civilizaţie şi progres şi care face totul ca viaţa voastră să fie tot mai frumoasă, tot mai îmbelşugată, pentru a vă asigura un viitor strălucit, de aur, în România socialistă. (Aplauze puternice, urale. Se scandează «Ceauşescu— P.C.R.!»). Doresc să vă adresez vouă, uteciştilor, întregului tineret, tuturor pionierilor şi şoimilor patriei, tuturor copiilor şi, totodată, părinţilor voştri, tuturor oamenilor muncii, întregului nostru popor urarea strămoşească de succese tot mai mari în noul an în care vom intra în curînd, în înfăptuirea Programului minunat al Congresului al XI-lea de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate. Vă urez din toată inima vouă, dragi tineri, dragi copii, să obţineţi succese tot mai mari în învăţătură! Să faceţi totul pentru a vă însuşi cele mai înaintate şi minunate cuceriri ale ştiinţei şi gîndirii umane, cea mai înaltă şi umană învăţătură despre lume — concepţia materialistdialectică, singura care dă o perspectivă clară luptei pentru triumful unei societăţi mai bune şi mai drepte, pentru lichidarea deplină a inegalităţii sociale şi naţionale şi făurirea unei lumi în care fiecare naţiune să fie pe deplin liberă şi stăpînă pe destinele sale. (Aplauze puternice, urale. Se scandează «Ceauşescu— P.C.R.!»). Încheiem anul cu rezultate minunate. Realizările obţinute au dus la creşterea mai substanţială a veniturilor tuturor cetăţenilor. In măsurile luate, un loc important a ocupat grija pentru copiii patriei, viitorul ţării. Pe această linie se înscrie şi măsura luată de partidul nostru de a spori indemnizaţia pe care statul, poporul nostru o acordă copiilor pentru a putea creşte şi învăţa mai bine, pentru a putea duce o viaţă tot mai fericită. Am realizat multe, dar mai avem multe de făcut In anul în care intrăm trebuie să înaintăm şi mai ferm pe calea ridicării nivelului general de civilizaţie. Este necesar ca la aceasta să contribuie cu toate forţele sale şi tineretul patriei noastre, care, atît in învăţătură, cît şi în muncă, îşi îndeplineşte în mod minunat îndatorirea sa, ducînd mai departe glorioasele tradiţii revoluţionare ale tinerilor comunişti, ale tuturor acelora care nu au şovăit nici un moment în lupta perntru libertate, pentru demnitate, pentru ca România să fie liberă şi stăpînă pe destinele sale. (Aplauze puternice, urale prelungite). Preţuim în mod deosebit activitatea pe care tînăra noastră generaţie o desfăşoară în toate domeniile. Apreciem elanul cu care acţionează pe şantiere, în întreprinderi, în facultăţi, peste tot, în această activitate creatoare. Ştim că în tot ceea ce s-a realizat şi se înfăptuieşte în patria noastră este încorporată şi munca entuziastă a tinerei generaţii. Cunoaştem şi preţuim, de asemenea, elanul pionierilor, al şoimilor patriei, care învaţă şi, totodată, îşi ajută părinţii, contribuie, prin munca lor, la înfrumuseţarea oraşelor şi satelor, a patriei noastre şi, mai cu seamă, se pregătesc pentru a fi demni urmaşi ai înaintaşilor, care să asigure făurirea comunismului în patria noastră. Vă urez, dragi utecişti şi tineri, dragi pionieri şi şoimi ai patriei, dragi copii, să aveţi numai şi numai bucurii în activitatea voastră! Să faceţi totul pentru a vă însuşi cele mai înaintate cunoştinţe, să fiţi demni urmaşi ai părinţilor voştri! Să vă pregătiţi pentru a ţine sus steagul tricolor şi steagul roşu — şi, sub aceste două stindarde, să continuaţi ceea ce au început strămoşii şi părinţii voştri, să făuriţi societatea socialistă multilateral dezvoltată, comunismul în România! (Aplauze puternice, urale; se scandează «Ceauşescu— P.C.R.!»). Vom face totul ca să înfăptuim neabătut Programul elaborat de Congresul al XI-lea, de Conferinţa Naţională! Vom milita neabătut pentru o politică internaţională de colaborare cu toate ţările socialiste, cu ţările în curs de dezvoltare, cu toate statele lumii, fără deosebire de orînduire socială! Vom milita pentru o lume mai dreaptă şi mai bună, pentru pace pe planeta noastră! (Aplauze puternice). Vrem să facem totul ca tineretul, copiii ţării, cetăţenii patriei noastre să nu mai fie trimişi în războaie; facem totul ca nici un copil din această lume să nu mai moară în războaie, lată de ce lupta pentru pace, pentru dezarmare este una din problemele fundamentale ale politicii partidului, a României socialiste; iată de ce chemăm toate popoarele, întregul tineret să-şi ridice glasul şi să acţioneze în strînsă unitate pentru instaurarea păcii pe planeta noastră. (Aplauze puternice). Urarea voastră are loc în ziua cînd în această piață au răsunat pentru prima dată, acum 30 de ani, urările pentru Republica românească—astăzi Republica Socialistă România! (Aplauze puternice, prelungite). Fie ca ceea ce s-a înfăptuit în anii Republicii, prin munca unită a tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naţionalitate, a întregului nostru popor, să constituie chezăşia şi garanţia sigură a faptului că şi în viitor vom asigura întărirea continuă a Republicii Socialiste România, măreţia patriei noastre socialiste, fericirea naţiunii noastre. (Aplauze puternice, îndelungate, urale). Vă urez vouă, uteciştilor, întregului tineret, tuturor pionierilor şi şoimilor patriei, tuturor copiilor patriei noastre şi, totodată, tuturor părinţilor voştri, întregului nostru popor, urarea strămoşească «La mulţi ani!». Multă fericire şi multă sănătate! (Aplauze prelungite; urale puternice. Se scandează îndelung «Ceauşescu — La mulţi ani!»).