Cutezătorii, 1979 (Anul 13, nr. 1-52)

1979-01-04 / nr. 1

Fie ca anul 1979 să aducă tuturor popoarelor noi victorii în dezvoltarea lor liberă şi independentă, în lupta pentru pace, pentru făurirea unei lumi mai bune şi mai drepte pe planeta noastră! Vă urez, tuturor, dragi compatrioţi, succese tot mai mari în întreaga activitate consacrată propăşirii patriei, împlinirea tuturor dorinţelor şi aspiraţiilor de mai bine, multă sănătate şi fericire! Din adîncul inimii vă adresez tradiţionala urare: «LA MULŢI ANI!» Din MESAJUL DE ANUL NOU adresat întregului nostru popor, la posturile de radio şi televiziune, de TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU ÎNDEMNURILE TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU - STRĂLUCIT PROGRAM DE MUNCĂ ŞI VIAŢĂ PENTRU TÎNĂRA GENERAŢIE Urare tinerească, după datina străbună, tovarăşului Nicolae Ceauşescu, conducerii de partid şi de stat C , în fiecare an, şoimi ai patriei, pionieri şi utecişti, reprezentanţi ai tinerei generaţii de pe întreg cuprinsul patriei, sosiţi în ziua de 30 decembrie 1948, în faţa Comitetului Central al P.C.R., au adresat după datina străbună,in graiul tradiţionalului Pluguşor, urarea cea mai scumpă inimilor noastre ( de «mulţi anii), de viaţă lungă, sănătate şi fericire — tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşei Elena Ceauşescu, celorlalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului. Urale şi aplauze îndelungi au subliniat in repetate rînduri CUVÎNTAREA TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU, rostită cu acest prilej, îndemnurile sale adresate tineretului, întregului popor de a munci fără preget pentru edificarea socialismului şi comunismului pe pămintul României, pentru strălucirea tot mai puternică a patriei noastre. «Intrăm în al patrulea an al cincinalului, anul 1979, cu hotărîrea fermă de a face totul pentru înfăptuirea Programului elaborat de Congresul al XI-lea de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintare a României spre măreţul ideal al poporului român şi al întregii omeniri — spre societatea comunistă», a spus tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Apreciind importanta contribuţie a tineretului patriei care, alături de intreg poporul, înscrie minunate succese in lupta pentru dezvoltarea României socialiste, pentru ridicarea continuă a nivelului de trai material şi cultural al poporului, secretarul general al partidului şi-a manifestat deplina convingere că tînâra generaţie va şti să ţină sus şi in viitor steagul revoluţionar al luptei pentru socialism, pentru comunism, pentru libertate şi independenţă. Adresîndu-se direct purtătorilor cravatei roşii cu tricolor, şoimilor patriei, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a spus «Dăm o înaltă apreciere activităţii organizaţiei de pionieri, muncii pionierilor şi copiilor care, preocupaţi să-şi însuşească cele mai noi cunoştinţe în toate domeniile, să înveţe, desfăşoară, alături de tineret, de părinţi, o activitate rodnică în diferite sectoare. Vă adresez cele mai calde felicitări, dragi pionieri şi copii, pentru ceea ce aţi obţinut în anul care se încheie, precum şi urarea de a realiza noi şi noi paşi în însuşirea celor mai avansate cunoştinţe ale ştiinţei, tehnicii şi culturii, pentru a deveni tineri şi cetăţeni demni, cu o înaltă cultură, ai patriei noastre socialiste. Doresc să mă refer, de asemenea, la prietenii mei cei mai mici, la şoimii patriei. Deşi încă pui de şoimi, ei învaţă să zboare pentru a fi adevăraţi şoimi în înălţarea patriei spre comunism, in asigurarea independenţei şi suveranităţii sale. Viaţa voastră, ca a tuturor copiilor patriei, este lipsită de griji. Datorită muncii părinţilor, politicii partidului, aveţi condiţii pentru a duce o existenţă fără grijă, pentru a păşi în viaţă cu o perspectivă luminoasă. Vă doresc, dragii mei şoimi ai patriei, dragi copii, numai şi numai bucurii! Să păşiţi înainte tot mai ferm, liberi, încrezători în munca părinţilor voştri, în patrie, în partid! Să creşteţi şoimi, cetăţeni de nădejde ai patriei noastre. Vă urez multă fericire!» Evidenţiind, ca in atitea alte rîndui, rolul pe care il au cultura, ştiinta, munca in asigurarea înfloririi continue a patriei, in infaptuirea Programului partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a arătat: «Aşa cum am mai spus nu o dată, dragi tineri, faceţi totul pentru a deveni stăpîni pe ceea ce a creat mai de preţ poporul nostru, însuşiţi-vă comorile ştiinţei şi culturii universale! Nu precupeţiţi nimic pentru a stăpîni temeinic cunoştinţele de bază din toate domeniile, pentru a uni intr-un tot inseparabil munca, învăţătura şi ştiinţa!» Referindu-se la situaţia internaţională, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a arătat că anul care s-a încheiat a marcat mari succese în lupta popoarelor de pretutindeni împotriva politicii imperialiste şi colonialiste, pentru dreptul de a-şi hotărî viaţa, destinele, fără nici un amestec din afară. «Patria noastră şi-a adus contribuţia activă la viaţa internaţională, la lupta pentru o politică de destindere şi de pace, pentru noua ordine economică, pentru dezarmare, pentru oprirea cursei înarmărilor, pentru înfăptuirea dezideratului vital al omenirii de a instaura pacea în întreaga lume — scopul nobil de 30 decembrie 1978. Ne aflăm în faţa Comitetului Central al partidului. E o dimineaţă limpede de iarnă, în aerul proaspăt răsună zvon de clopoţei, pocnete de bici, glasuri de colindători, îmbrăcaţi în pitoreşti costume poputotdeauna al socialismului şi comunismului», a arătat tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Subliniind că partidul nostru va continua să militeze neobosit pentru o politică de pace şi destindere, pentru oprirea cursei înarmărilor, preocupîndu-se in acelaşi timp de întărirea capacităţii de apărare a patriei noastre, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a spus: «Vrem ca toţi copiii României, începînd cu cei din leagăn, ca şoimii şi pionierii, întregul nostru tineret, să crească la adăpost de grija că miine ar putea cădea asupra lor bomba atomică, că mîine ar putea fi victima ucigătoarelor arme chimice, a bombelor cu neutroni, a celorlalte îngrozitoare mijloace de distrugere în masă. Sîntem la fel de preocupaţi ca şi copiii şi tinerii celorlalte popoare să crească în linişte şi pace, ca mamele de pretutindeni să nu-şi trimită copiii pe fronturile de luptă, să nu-şi mai plîngă copiii morţi în război. Vrem ca întregul tineret al lumii să-şi pună întreaga forţă creatoare, tot elanul în slujba civilizaţiei, a ştiinţei, a cunoaşterii, a ridicării economice şi bunăstării popoarelor, împlinirea acestui ideal este menirea socialismului şi comunismului — şi pentru această măreaţă cauză vom face totul, nu vom precupeţi nimic!Dinîncheierea cuvintării, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a arătat că partidul, poporul nostru vor face totul pentru a asigura dezvoltarea continuă a patriei noastre pe calea prosperităţii, bunăstării, independenţei şi suveranităţii: «Cu aceste gînduri doresc să vă adresez vouă, celor prezenţi aici, tuturor copiilor şi tinerilor patriei noastre, urarea strămoşească de bunăstare şi fericire. Să creşteţi viguroşi, mîndri şi liberi! Vom face totul ca în anul viitor viaţa voastră să fie şi mai lipsită de griji, şi mai fericită, şi mai plină de bucurii! Urez întregului nostru popor succese tot mai mari în muncă şi viaţă! Vă adresez tuturor tradiţionala urare «La Mulţi Ani!» îndemnurile rostite de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, cel mai apropiat prieten şi îndrumător al tinerei generaţii, constituie un ferm şi rodnic program de muncă şi viaţă pentru noi tot . Urărilor de succese la învăţătură, de rezultate tot mai bune în împletirea studiului cu ştiinţa şi producţia, purtătorii cravatei roşii cu tricolor de pe întreg cuprinsul ţării, români, maghiari, germani şi de alte naţionalităţi, le vor răspunde cu tot elanul, cu toată energia lor tinerească tlare, reprezentînd toate zonele folclorice ale ţării, copiii şi urătorii dau glas acum, la încheierea unui an bogat în împliniri, dragostei neţărmurite pentru partid şi secretarul său general, pentru patria noastră socialistă. Fie ca noul an să aducă noi şi mari succese în înflorirea României socialiste, în realizarea Programului partidului ce corespunde celor mai înalte năzuințe de prosperitate ale întregului nostru popor! • CONTINUARE A PAG-