Cutezătorii, 1979 (Anul 13, nr. 1-52)

1979-01-04 / nr. 1

Imn curat, copilăria noastră Vi se înalţă fruntea în lumină Ca floarea unui cîntec primăvara Cînd urcă-n timp frumoasă şi deplină Din rodul muncii toată ţara. Un imn curat, copilăria noastră V-aducem în mănunchi de flori şi stele Din munţi pînă la marea cea albastră Ca-n zborul unei rîndunele. Prin muncă vîrsta noastră se-mplineşte, Ştiinţa cu ardoare vom sluji. Spre anii comunişti ai ţării, creştem Să vă aducem numai bucurii. ION CRINGULEANU «Cînd spunem Ceauşescu — România, Cînd spunem Ceauşescu şi partid, Noi ştim cu toţi, conducător iubit, De unde-şi are ţara măreţia.» Sînt versuri pe care vocile copiilor le-au rostit din adîncul inimii la înalta sărbătoare a poporului nostru, cînd alături de toţi fiii pămintului românesc au omagiat luminoasa aniversare a şase decenii de viaţă şi 45 de ani de activitate revoluţionară a marelui prieten şi îndrumător al tinerei generaţii, conducătorul patriei şi al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Recenta apariţie a volumului «OMAGIU PREŞEDINTELUI NICOLAE CEAUŞESCU» constituie un mod O ALEASĂ PREŢUIRE . Nu o dată, în momentele noastre de bucurie pentru timpul pe care-l trăim, pentru izbînzile noastre, am văzut-o pe tovarăşa Elena Ceauşescu inconjurată la dragoste de copiii ţării , florile de azi şi dintotdeauna ale patriei. O superbă lumină îi aureolează chipul în aceste clipe de emoţie. Este semnul dragostei nemărginite pentru toţi copiii României pe care-i iubeşte la fel de mult ca pe proprii săi copii. Este vibraţia comunistului de omenie care şi-a închinat mereu, alături de secretarul general al partidului, de preşedintele ţării, tovarăşul Nicolae Ceauşescu,întreaga energie, viaţa toată fericirii omului, idealului comunist al patriei, ideal din care şi-a făcut o adevărată stea polară a intregii activităţi de om politic şi om de ştiinţă, de om al acestui timp de înalte ritmuri socialiste. Intră in obiceiul nostru să-i preţuim pe oameni după ceea ce fac, după ceea ce dăruiesc poporului din care s-au născut. Faptele — iată argumentele supreme, pilonii de rezistenţă in orice prilej de apreciere. Faptele ivite in ani şi ani de strădanii tenace, cu încredere în reuşită, focalizate de împlinirea unei idei inalte pentru care s-a militat cu fervoare, cu dăruire revoluţionară spre mai binele patriei şi al poporului. Este un obiceiul nostru să preţuim din plin modestia, meritele cîştigate in timp, prin devofiunea cu care se slujeşte o mare idee, rosturile inalte ale omului pe acest pămînt. Şi tot în obiceiul oamenilor meleagurilor româneşti a stat, dintotdeauna, preţuirea personalităţilor timpului după deschiderea amplă a gindirii lor asupra fenomenelor lumii materiale şi sociale, după capacitatea de înţelegere a acestor fenomene şi efortul fără răgaz pentru a afla o rezolvare, pentru a desfereca energiile şi a le pune să lucreze mai bine in slujba omului, a fericirii lui prezente şi viitoare. Institute de vechi tradiţii, universităţi cu secole de activitate lăsate în urmă, personalităţi ştiinţifice şi politice din multe ţări ale lumii au dat şi dau o înaltă preţuire rolului activ pe care îl exercită, în viaţa politică, socială şi ştiinţifică a României socialiste, tovarăşa academician doctor inginer Elena Ceauşescu. Prin glasul ei s-a afirmat nu o dată cerinţa ca minunatele cuceriri ale ştiinţei şi tehnicii să fie puse in totalitate in slujba păcii, a fericirii şi bunăstării popoarelor; nu o dată, tovarăşa Elena Ceauşescu a exprimat cu fervoare dezideratele majore ale emancipării femeii de pretutindeni; ştiinţa românească are în personalitatea sa un mesager de inalt prestigiu, care face cunoscută dincolo de graniţele ţării contribuţia geniului românesc la valorile lumii. Acum, in acest moment, cind sărbătorim aniversarea zilei de naştere a tovarăşei Elena Ceauşescu, adresăm fierbintele nostru omagiu omului exemplar, model de conduită comunistă, de acţiune in slujba idealului comunist al României. ILIE TĂNĂSACHE 3 (CONTINUARE IN PAC.