Cutezatorii, 1980 (Anul 14, nr. 1-52)

1980-01-03 / nr. 1

Cu emoţie şi mândrie patriotică, am ascultat, în noaptea de Anul Nou, MESAJUL adresat întregului nostru popor, la posturile de radio şi televiziune, de către tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU, secretarul general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii. Simple şi calde, cuvintele secretarului general al partidului ne-au reamintit ideile şi faptele care ne dau certitudinea unui viitor luminos, ţelul înalt spre care se îndreaptă hotărît în acţiunile sale întregul nostru popor , ţel cuprins cu claritate şi cutezanţă comunistă în istoricele documente ale Congresului al Xll-lea al partidului. Încărcate de profunde semnificaţii, cuvintele secretarului general al partidului au luminat părinteşte căminele noastre, ale tuturor oamenilor muncii, români, maghiari, germani şi de alte naţionalităţi, mobilizînd întreaga naţiune pentru a ridica la cote şi mai înalte activitatea PIONIERII ŞI-AU ÎNDEPLINIT ANGAJAMENTUL LA MUNCĂ PATRIOTICĂ PE ANUL 1970 Cei peste 2,5 milioane pionieri şi cadrele care muncesc cu copiii şi-au îndeplinit angajamentul la muncă patriotică pe anul 1979, în proporţie de 1103 la sută Acţionînd sub deviza «Fiecare pionier— o faptă de muncă pentru înflorirea patriei», în perioada vacanţei de vară şi în campania agricolă de toamnă peste 2 000 000 de pionieri şi şcolari, organizaţi în echipe şi brigăzi, au luat parte la strîngerea şi depozitarea unor importante cantităţi de produse agricole. Totodată s-au organizat 4 400 tabere de muncă patriotică la unele obiective din agricultură şi silvicultură. Pionierii şi şcolarii şi-au adus, de asemenea, contribuţia la înfrumuseţarea şi buna gospodărire a şcolilor şi localităţilor, la recuperarea şi redarea în circuitul economic a unor materiale secundare. Astfel, s-au colectat şi valorificat 2105 tone plante medicinale şi 1 633 tone fructe de pădure, 24 429 tone materiale secundare feroase şi neferoase, 9 885 tone de hîrtie, 1 893 tone textile şi 40 917 855 bucăţi sticle şi borcane. Anunţînd acest succes printr-o telegramă adresată tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU, secretarul general al partidului, Biroul Consiliului Naţional al Organizaţiei Pionierilor subliniază că economică şi social-politică din anul 1980, an hotărîtor al cincinalului actual, asigurînd astfel pregătirea temeinică a trecerii la noul cincinal, 1981-1985. Alături de părinţii şi fraţii mai mari, pionierii şi şcolarii patriei l-au ascultat şi l-au privit cu ochii lor curaţi şi limpezi pe omul cel mai drag, pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu, care, în Mesajul de Anul Nou a exprimat năzuinţele de pace şi progres ale poporului nostru. România promovează neabătut o politică de echitate şi raţiune în relaţiile dintre state, pentru destindere şi colaborare în scopul asigurării securităţii pe întreaga planetă, condiţie de bază pentru ca popoarele să poată munci şi trăi în pace şi pentru ca tînăra generaţie, schimbul de mîine al ţării, să se poată bucura din plin de roadele învăţăturii, să crească şi să se dezvolte liber şi demn, la nivelul cerinţelor viitorului comunist al patriei, în anul 1980, ca o expresie concretă a educării copiilor prin muncă şi pentru muncă Organizaţia Pionierilor şi-a stabilit un angajament la muncă patriotică mai mare cu peste 30 la sută faţă de cel din anul 1979. Pionierii şi şcolarii din întreaga ţară, se spune în telegramă vor participa prin muncă patriotică la întreţinerea şi recoltarea unor produse agricole, vor contribui, prin efectuarea unor lucrări specifice vîrstei lor, la realizarea a 2111 noi şcoli, laboratoare, ateliere, grădiniţe şi internate, precum şi la amenajarea a 4 740 baze şi terenuri sportive, locuri de joacă etc., vor organiza, în agricultură şi silvicultură, peste 5 000 tabere de muncă patriotică, vor colecta şi valorifica 2 200 tone plante medicinale şi 1 730 tone fructe de pădure. Acţionînd pentru educarea copiilor în spiritul recirculării şi al economisirii materialelor, vor fi colectate şi valorificate 25 300 tone materiale secundare feroase şi neferoase, 12 900 tone hîrtie, 2 200 tone textile, precum şi 44 860 200 bucăţi sticle şi borcane. Urmîndu-vă neabătut însufleţitorul exemplu, pe care ni-l oferiţi dumneavoastră, mai iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, se spune în încheierea telegramei, toţi copiii patriei, fără deosebire de naţionalitate, puternic mobilizaţi de măsurile adoptate de conducerea partidului cu privire la intensificarea activităţii de educare comunistă, prin muncă şi pentru muncă a pionierilor şi şcolarilor, vor munci şi învăţa fără preget pentru a se forma ca viitoare detaşamente de muncitori, ţărani, cadre cu o înaltă pregătire şi calificare, necesare făuririi societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintării României spre comunism. LA MULŢI ANI, SPRE FERICIREA PATRIEI ŞI POPORULUI In frumoasa zi de decembrie a sfîrşitului de an, întîmpinaţi cu dragoste şi căldură, în faţa sediului Comitetului Central, în zvon de buciume şi zurgălăi, copii şi tineri au rostit cu glasuri limpezi şi puternice tradiţionalul «Pluguşon». Din alaiul sărbătoresc, tineri îmbrăcaţi în salopete de muncitori şi brigadieri, în uniforme de ostaşi, pionieri, şoimi ai patriei au dat glas sentimentelor cu care tineretul, întreaga naţiune cinstesc marile evenimente politice ale anului 1979— momente fundamentale pentru istoria viitoare a patriei — mîndria şi bucuria de a-l avea conducător şi îndrumător pe cel mai stimat şi iubit fiu al poporului — tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Pionierii şi şoimii patriei, într-un frumos moment coregrafic, redau sugestiv aspecte din viaţa lor senină, plină de bucurii şi împliniri, exprimîndu-şi recunoştinţa pentru minunatele condiţii de viaţă şi învăţătură, hotărîrea de a învăţa tot mai bine, de a deveni fii de nădejde ai patriei. Din rîndul colindătorilor îşi fac apariţia tineri utecişti, dornici să-şi aducă şi ei urarea de sfîrşit de an. Reprezentînd simbolic întregul nostru tineret din şcoli, din uzine, de pe şantiere şi de pe ogoare, fete şi băieţi plini de voioşie exprimă, prin cintec şi dans, prin înflăcăratele lor urări, devotamentul şi încrederea în partid, în secretarul său general. Momentul emoţionant al rostirii în cor a jurămîntului de credinţă faţă de patrie, partid şi popor, faţă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu a adus în sufletele tinerilor, ale copiilor, ale tuturor celor de faţă intensă emoţie, un moment sărbătoresc, deosebit. Urărilor entuziaste, pline de dragoste şi încredere ale tinerilor colindători, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu, ceilalţi tovarăşi din conducerea de partid şi de stat le-au răspuns cu multă dragoste şi căldură. Adresîndu-se tineretului, copiilor, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a exprimat, încă o dată, încrederea deosebită pe care partidul o are în tineretul ţării, adresînd acestuia, întregului popor,însufleţitoare îndemnuri de muncă pentru înflorirea patriei. In încheierea cuvîntării secretarului general al partidului, din mii de piepturi au răsunat ovaţii şi urale. La sfîrşitul ceremoniei, prilejuită de Pluguşorul copiilor şi tineretului patriei cu ocazia Anului Nou 1980, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu se fotografiază în mijlocul colindătorilor, le adresează urări de fericire, sănătate şi tot mai mari succese la învăţătură, în muncă şi viaţă, apoi tinerii şi copiii sînt invitaţi în sediul Comitetului Central, unde le sînt oferite tradiţionalele daruri de Anul Nou.