Cutezătorii, 1982 (Anul 16, nr. 1-52)

1982-01-07 / nr. 1

LA MULŢI ANI, PENTRU ÎNFLORIREA PATRIEI, PENTRU FERICIREA POPORULUI Ca de fiecare dată, în preajma Anului Nou, peste o mie de copii şi tineri — şoimi ai patriei, pionieri şi utecişti, muncitori şi ţărani, elevi şi studenţi— reprezentanţi ai tinerei noastre generaţii au venit în faţa sediului Comitetului Central al partidului pentru a ura tovarăşului Nicolae Ceauşescu, tovarăşei Elena Ceauşescu, celorlalţi tovarăşi din conducerea de partid şi de stat multă sănătate şi fericire, mulţi ani de viaţă şi putere de muncă pentru prosperitatea patriei şi a poporului, pentru viitorul nostru comunist. Străbună şi îndrăgită datină laică, «Pluguşorul» a constituit şi de această dată laitmotivul frumoasei sărbători care a adus în peisajul vieţii noastre noi,de astăzi,vechi obiceiuri legate de munca şi traiul poporului român, de nobilele sale aspiraţii de pace şi progres. In acelaşi timp, «Pluguşorul 1982» a constituit o expresie grăitoare a dragostei fierbinţi şi a recunoştinţei fără margini pe care tînăra generaţie a României socialiste le nutreşte faţă de partid, faţă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, prieten şi îndrumător apropiat al copiilor şi tineretului, în piaţa din faţa clădirii Comitetului Central al partidului, — aici unde la începutul lunii decembrie au răsunat cu tărie şi limpezime de cristal cuvintele conducătorului partidului şi statului nostru, chemînd întreaga naţiune, toate popoarele lumii să se ridice cu fermitate împotriva rachetelor şi bombelor cu neutroni, a armelor de tot felul, aici unde sute de mii de oameni şi-au afirmat, într-un singur glas, dorinţa arzătoare de pace şi colaborare, voinţa nestrămutată de a lupta împotriva războiului, aici a răsunat acum glasul copiilor ţării, acelaşi glas al dragostei de viaţă, intonînd colinde, rostind urări de sănătate, de fericire, de pace. Din imensul careu pe care l-au alcătuit uteciştii îmbrăcaţi în costume populare şi muncitoreşti, pionierii şi şoimii patriei, s-au înălţat sunetele prelungi, cu ecouri de munte şi codru, ale tulnicelor — semnalul începerii tradiţionalei ceremonii. Sute de pionieri şi şoimi ai patriei au intrat pe platou, exprimîndu-şi cu exuberanţă bucuria de a ura conducerii de partid şi de stat. Bună dimineaţa, cinstiţi gospodari, De ţară mîndră făurari, Vă întrebăm, după datină pe dumneavoastră, Primiţi urarea noastră ? Primim! Primim!— au răspuns ospitalierele gazde. în clipele următoare, alaiul pluguşorului a început urarea, pe fondul sonor atît de caracteristic al tălăngilor şi clopoţeilor, al buhaiului şi al pocnetelor de bice: Am venit cu Pluguşorul Pluguşorul — vestitorul De noi culmi cutezătoare Pentru vara viitoare, Vestitor de pace bună intr-a patriei cunună, Crainic de izbîni înalte Peste oraşe şi sate, Peste fabrici, combinate, Să vestim că Noul An Vine tînăr, cu elan, în marea piaţă a răsunat apoi, ca un prinos de slavă, urarea închinată aniversării a 60 de ani de existenţă a Partidului Comunist Român, în timp ce tineri şi tinere au realizat cu mişcări pline de graţie un admirabil moment coregrafic. Vibrînd de emoţie, pe platou şi-au făcut apariţia apoi cei mai mici colindători, care au venit să-şi spună şi ei, cu aceeaşi dragoste, gîndurile şi simţămintele faţă de ţară, de partid şi de conducătorul nostru iubit. Semne bune anulare Cînd copiii ridin soare, Semne bune de belşug Harnici, şi cei mici aduc, Semne bune— unde cresc Şoimi sub cerul românesc. Mult iubit conducător, Eroul ţării, luptător Viteaz şi bun, ocrotitor Al vieţii noastre, a tuturor. Azi vă mulţumim fierbinte Pentru grija de părinte Şi rostim un legămînt: — Vom iubi acest pămînt Partidul, pacea, omenia Şi o ţară — România. Noi ce sîntem azi copii, Vă rugăm a ne primi Şi în anul 2000 Cînd bravi făurari vom fi Scumpei noastre Românii! Vom face şi-atunci urare De An Nou şi bun sub soare in fruntea partidului şi-a ţârii Să ne conduceţi spre glorii. In urma lor"— pionieri cu ramuri de brad şi clopoţei au rostit şi ei urarea lor: Flutură mîndre cravate Pe piepturi înflăcărate, Care astăzi au venit, Preşedintelui iubit Să-i ureze «La mulţi ani!» La тиф ani cu sănătate Că ne creşte-n libertate Sub un cer de pace blind. Urarea pionierilor a fost însoţită de un frumos moment coregrafic semnificînd munca, prin care purtătorii cravatelor roşii cu tricolor au exprimat adînca mulţumire partidului şi statului pentru condiţiile de viaţă şi învăţătură ce le sînt create. In succesiunea firească a vîrstelor, au venit, apoi, uteciştii — muncitori, ţărani, studenţi şi elevi. Pe platou s-au reunit apoi pionierii, şoimii şi uteciştii, care au rostit un legămînt solemn şi tineresc. Urma-vom fără preget comuniştii Pe magistrala timpilor ce cresc Urmînd exemplul dumneavoastră zi de zi Romantici revoluţionari vom fi. Păstrînd firul tradiţional al pluguşorului, s-a desprins un grup de căluşari, care a evoluat cu mult dinamism. A urmat apoi un emoţionant şi înălţător moment dedicat păcii, moment susţinut de un numeros grup de copii îmbrăcaţi în costume albe. Tinerii colindători prezenţi în Piaţa Palatului s-au prins într-o uriaşă horă a păcii. Un semnificativ moment al pluguşorului l-a constituit urarea de sănătate, de viaţă lungă, adresată de utecişti, pionieri şi şoimi ai patriei, conducerii de partid şi de stat, tovarăşului Nicolae Ceauşescu, caldul omagiu pentru activitatea desfăşurată de secretarul general al Partidului Comunist Român pe plan intern şi internaţional pentru dezvoltarea liberă, independentă a României socialiste, pentru pace şi dezarmare, pentru o lume mai dreaptă şi mai bună. Din inimă să rostim Din legămîntul ce ni-l împlinim, Tovarăşului Nicolae Ceauşescu, Ani тиф şi sănătate, Celui ce vieţii noastre-a dat Drum viguros şi ritm adevarat, Clădind pe magistralele semeţe, Cu demnitate şi cu tinereţe, O nouă ţară şi un om la fel, Stăpin pe rosturi, Conştient de-naltul ţel. Luptînd, cu tot avîntul vieţii. Să-nfrînga greul, stavilele cetii Şi să edifice în măreţie O nouă şi frumoasă Românie. La crimă vă avem ca temerar bărbat Cîrmaci-erou, cu sufletul înflăcărat. Nou deschizător de cale in destinul ţării noastre milenare, Un promotor ardent a păci-n lume