Cutezătorii, 1982 (Anul 16, nr. 1-52)

1982-01-07 / nr. 1

Jurnal de vacanţă LA SINAIA, UN RODNIC SCHIMB DE EXPERIENŢA ŞI MULTE BUCURII SINAIA, decembrie 1981 • 174 pionieri şi, cel puţin, tot atitea idei şi initiative valoroase ! Activităţi de atelier concretizate intr-o originală expoziţie de... instrumente muzicale, creaţii ingenioase realizate din cele mai diverse materiale, desene, aeromodele... • Interesante şi utile dezbateri privind viaţa internă de organizaţie • Vizită într-un muzeu cu puternice rezonanţe istorice — Doftana • Intilnire cu muncitori fruntaşi la întreprinderea de «Mecanică fină» 9 Dialog cu temerari ai munţilor şi multă veselie. Nu-i greu, desigur, de înţeles: este vorba despre o tabără pionierească, în care sînt reuniţi pionierii membri ai C.N.O.P. Aflîndu-se în aceste zile printre ei, redactorul nostru Elena Mănescu,a realizat scurte interviuri. întrebările s-au referit, mai ales, la programul taberei, ţinînd seama că acesta a aparţinut unei tabere de odihnă şi instruire. «In ce măsură ai reuşit să inveţi lucruri noi?», «Cum vei concretiza schimbul de experienţă de aici, iu unitatea ta?», «Ce idee mai interesantă ţi-a reţinut atenţia?» Iată cîteva răspunsuri: PATRICIA HOZAN, Baia Mare. «Am mai fost în tabere de instruire. Dar, parcă, niciodată programul nu m-a captivat, în întregime, ca acum. Apreciez, în primul rînd, seriozitatea cu care s-a lucrat în ateliere. Am învăţat multe lucruri practice. De pildă, nu m-aş fi gîndit niciodată să realizez un... aeromodel. Şi totuşi, pentru că aici fiecare a trebuit să lucreze, prin rotaţie, în toate atelierele, am realizat şi eu ceea ce nu gîndeam că voi reuşi. Am descoperit că pot fi foarte meticuloasă. Mă gîndesc ca în unitatea mea, de la Şcoala generală nr. 17, să-i conving pe colegi să încerce să realizeze şi lucruri de care ei nu se cred în stare. Sînt sigură că mulţi vor avea surprize plăcute.» NARCIS JELER, Tg. Mureş. «Zilele de tabără au trecut nemaipomenit de repede. De ce? Pentru că în fiecare zi am avut o activitate neobosită, întreruptă doar de... gustoasa masă şi timpul de odihna. Toată lumea şi-a concentrat cit mai bine, cit mai logic gîndurile şi aşa am reuşit să ne spunem cu toţii ce doream fără să aşteptăm să înceapă freamătul sau chiar plictiseala. într-un cuvînt, apreciez punctualitatea şi eficacitatea cu care ne-am desfăşurat tot ceea ce ne propusesem. In şcoala mea, mi-ar plăcea un cabinet de muzică — cu unele instrumente realizate chiar de pionieri — aşa ca acesta de la Casa de copii, unde avem tabăra.» MARIA IONESCU, corn. Săcelu, Gorj. «Colegii mei din comună sînt pasionaţi de arheologie. M-am bucurat văzînd aici că şi alţi pionieri găsesc în această îndeletnicire multă satisfacţie. Unora le-am propus un schimb de experienţă Ne-am simţi ca nişte adevăraţi istorici. în orice caz, ideea mi-a venit aici. Cred că o voi realiza în unitate. Avem şi un muzeu arheologic în şcoală.» IONUŢ POPOVICI, Nalbant, Tulcea: «Idei, propuneri s-au făcut auzite multe. După părerea mea, fiecare, în funcţie de şcoală, de localitate, de preferinţele colegilor poate încerca aplicarea unora dintre ele. Eu, de pildă, m-am convins cît de utilă poate fi în unitate o staţie de radioamplificare. Şi chiar dacă nu sîntem decît 200 cu toţii, şi cu şoimii patriei, eu cred că tot vom fi capabili de această realizare.» In zilele de 22 şi 23 decembrie anul trecut s-a desfăşurat, in sala Floreasca din Capitală, cea de-a doua ediţie a Festivalului pionieresc de judo, organizat de către C.N.O.P. cu sprijinul Federaţiei române de specialitate. Cu acest prilej, cei aproape 300 de pionieri şi şcolari din întreaga ţară au oferit un frumos spectacol sportiv pentru care-i felicităm din toată inima. In numărul viitor veţi putea găsi un amplu fotoreportaj de la această reuşită competiţie spotivă a copiilor. Constantin Cremene, primul campion al actualei ediţii a Festivalului, după «bătălia» victorioasă şi înainte de-a urca pe podium. PACE PENTRU TOŢI COPIII LUMII! La Muzeul de istorie a partidului comunist, a mişcării revoluţionare şi democratice din România a avut loc vernisajul expoziţiei republicane de artă plastică «Pace pentru toţi copiii lumii» organizată de Consiliul Naţional al Organizaţiei Pionierilor. Au fost prezentate peste 100 de lucrări de desen, pictură, grafică şi pictură pe sticlă, selectate din miile de creaţii de artă plastică ale pionierilor şi şcolarilor din întreaga ţară, dedicate luptei pentru dezarmare, pace şi prietenie intre popoare. Expoziţia s-a constituit într-o expresivă dovadă a dragostei, recunoştinţe şi devotamentului tinerei generaţii faţă de patrie şi partid, faţă de secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, pentru minunatele condiţii de muncă, viaţă şi învăţătură asigurate copiilor din patria noastră. Prin tematica lucrărilor, pionierii plasticieni dau expresie dorinţei lor de a fi pace pe pămint, hotăririi lor de a acţiona, alături de intregul nostru popor, împotriva tendinţelor războinice de distrugere a viitorului omenirii, sentimentelor de caldă prietenie şi solidaritate cu toti copiii lumii. In «stagiunea» de vacanta, membrii cercului de artă dramatică de la Şcoala generala nr. 13 — Arad au prezentat spectacolul cu Harap Alb, după cunoscutul basm al marelui povestitor humuleştean.