Cutezătorii, 1983 (Anul 17, nr. 1-52)

1983-01-06 / nr. 1

LA MULŢI ANI, ■■■■■пнннпянвшпншмннвншаяпнаиянпв PENTRU VIITORUL FERICIT AL ROMÂNIEI ! ■■■ввнншияпввшвшннввшшшямннннмшввш clase muncitoare - clasa conducătoare a naţiunii noastre - în edificarea socialismului multilateral dezvoltat în România. Să facem în alşa fel incit anul 1983 să marcheze o ridicare pe noi trepte de calitate şi pe eficientă economica a întregii activităţi industriale! (Urale şi aplauze puternice, se scandează „Ceauşescu şi poporul!“.) Adresez ţărănimii noastre cooperatiste, întregii ţărănimi, tuturor oamenilor muncii din agricultură mulţumiri şi felicitări pentru rezultatele obţinute in 1982, cînd pentru prima dată am realizat 1 000 kg de cereale pe locuitor. Le adresez urarea ca, in 1983, să realizăm o recoltă şi mai mare, să crească bogăţia produselor agricole, să obţinem satisfacerea mai deplină a necesităţilor poporului nostru, să sporească contribuţia agriculturii la dezvoltarea generală a patriei socialiste! (Aplauze şi urale puternice, îndelungate, se scandează „Ceauşescu şi poporul!“.) Intelectualităţii noastre din toate sectoarele de activitate îi adresez mulţumiri şi felicitări pentru contribuţia importantă adusă la dezvoltarea patriei noastre, la înălţarea ştiinţei româneşti pe noi culmi, la demonstrarea capacităţii ştiinţei, a poporului nostru de a obţine succese tot mai mari in toate domeniile cunoaşterii. Prin aceste rezultate, oamenii de ştiinţă, de cultură, întreaga intelectualitate românească, împreună cu clasa muncitoare, cu ţărănimea, îşi aduc o contribuţie de seamă la înflorirea patriei noastre socialiste. Le urez ca, în 1983, să obţină noi şi noi succese, să realizeze noi descoperiri, să dezlege noi taine ale naturii, ale cunoaşterii umane, să înalţe ştiinţa românească, cunoaşterea, pe noi trepte, să demonstreze forţa şi capacitatea intelectualilor, a poporului nostru de a contribui la dezvoltarea ştiinţei şi culturii universale. (Aplauze şi urale puternice; se scandează Îndelung ..Ceauşescu — P.C.R.!“, „Ceauşescu şi poporul!“.) Adresez femeilor din patria noastră mulţumiri pentru activitatea depusă, pentru rezultatele obţinute în toate domeniile de activitate. Nu există sector unde femeile să nu acţioneze, alături de bărbaţi, nu numai în deplina egalitate, dar cu aceleaşi forţe şi, de ce să n-o spunem, cîteodată chiar cu rezultate mai bune în activitatea lor, demonstrind, prin fapte, ce este în stare să realizeze femeia liberă, egală, într-o ţară în care întregul popor este stăpin pe destinele sale. (Aplauze şi urale puternice, se scandează „Ceauşescu şi poporul!“.) In ajunul Anului Nou - şi pentru că avem aici un „An Nou", reprezentat prin acest mic copil - aş dori să mulţumesc femeilor şi pentru darul cel mai de preţ pe care-l fac poporu- lui nostru, asemenea copii minunaţi care reprezintă viitorul patriei noastre. (Aplauze şi urale puternice; se scandează indelung „Ceauşescu şi copiii!“, „Ceauşescu — tine-rii!“.) Urez femeilor din patria noastră să obţină rezultate tot mai bune in toate domeniile de activitate, le urez o viaţă tot mai bună, mai îmbelşugată, mai fericită şi să facă în aşa fel incit - aşa cum au făcut mamele, întotdeauna - să asigure dezvoltarea continuă a patriei noastre şi, an de an, să ne dea mai mulţi ase- menea „Ani Noi" sănătoşi, care să asigure viitorul permanent, veşnic al poporului nostru (Aplauze şi urale puternice, prelungite, se scandează „Ceauşescu şi poporul!“). Adresez felicitări tinerilor din patria noastră care - pe diferite şantiere, in uzine, pe ogoare, în şcoli şi în universităţi - au depus o activitate susţinută şi au adus o contribuţie de mare însemnătate la rezultatele obţinute în dezvoltarea economico-socială a ţării, şi-au însuşit şi îşi însuşesc noi şi noi cunoştinţe, pregătindu-se pentru a fi gata să-şi îndeplinească rolul lor important în diferite sectoare de activitate. Vă urez, dragi tovarăşi tineri, ca în anul 1983 să obţineţi rezultate tot mai bune, în toate domeniile! Să nu fie şantier unde tineretul să nu-şi facă cunoscute forţa, priceperea, entuziasmul său! Să grăbim punerea în producţie a noilor unităţi economice, care vor ridica patria noastră pe noi trepte de progres! Sa depuneţi eforturi pentru a învăţă, a învăţă, a vă însuşi, in cele mai bune condiţii, minunatele cuceriri ale ştiinţei, ale cunoaşterii umane! Să aveţi permanent in faţa voastră faptul că, fără cultura, fără ştiinţă, fără cunoaşterea universului, nu veţi putea să serviţi patria aşa cum trebuie; de aceea trebuie să învăţaţi şi iar să învăţaţi! (Urale şi aplauze puternice). Să nu uitaţi nici un moment că voi trebuie să construiţi comunismul şi comunismul înseamnă ştiinţă, cultură, libertate, independenţă, bunăstare şi fericire! (Aplauze şi urale puternice, prelungite; se scandează indelung „Ceauşescu — tinerii!“.) Voua, dragi copii ai patriei noastre socialiste, dragii mei prieteni, vă urez o viaţă tot mai bună, tot mai îmbelşugată şi fericită! Şi voi, cei care vă aflaţi pe băncile şcolii, trebuie să învăţaţi, să învăţaţi şi iar să învăţaţi! In toate domeniile, trebuie sa avem permanent în vedere că viitorul României este în miinile tineretului, ale copiilor, că de felul cum va creşte tineretul, cum vor creşte copiii patriei noastre, aşa va fi şi viitorul României socialiste. Şi am deplina convingere că creştem un tineret bun, copii sănătoşi - şi fizic, şi intelectual- cu o minte şi cu o gîndire înaripate, care se pregătesc să servească patria, poporul comunismul! (Aplauze şi urale prelungite, se scandează „Ceauşescu şi poporul!“, „Ceauşescu — tinerii!“.) Vom face totul, dragi prieteni, dragi copii, pentru ca viaţa voastră, anii voştri de copilărie să fie cit mai luminoşi, cît mai fericiţi! Vom face totul pentru a asigura pacea întregului popor, pentru a putea să creşteţi mari, in linişte, sa puteţi duce mai departe făclia libertăţii, a independenţei patriei noastre! (Aplauze şi urale puternice, prelungite, se scandează „Ceauşescu — tinerii!“. Tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naţionalitate, întregului nostru popor, îi adresez, de Anul Nou, urarea de a obţine succese tot mai măreţe în toate domeniile de activitate, de a face ca, prin muncă unită, să ridicăm patria noastră pe noi culmi de progres şi civilizaţie! Să facem ca poporul român să obţină rezultate tot mai măreţe în dezvoltarea economiei, ştiinţei, culturii, în ridicarea bunăstării materiale şi spirituale, să demonstrăm forţa unită a unui popor stăpin pe destinele sale, care îşi făureşte în mod liber şi conştient propriul său viitor, viitorul comunist. (Urale şi aplauze puternice; se scandează indelung „Ceauşescu şi poporul!“.) Adresez urarea ca anul 1983 să ducă la întărirea relaţiilor de colaborare şi prietenie ale poporului nostru, ale ţării noastre, cu toate popoarele şi ţările lumii, fără deosebire de orinduire socială! Să facem astfel incit anul 1983 să ducă la succese importante in lupta pentru dezarmare, pentru destindere, să deschidă calea unei lumi a păcii şi a dreptăţii sociale! (Urale şi aplauze puternice; se scandează indelung „Ceauşescu — pace!“.) Doresc să adresez întregului nostru popor, acum, în ajunul Anului Nou, după datinile noastre strămoşeşti, urarea străbună de multă fericire şi „La mulţi ani!“. (Urate şi aplauze puternice, prelungite; se scandează îndelung „Ceauşescu — P.C.R.!“, „Ceauşescu şi poporul!“, „Ceauşescu — pace!“, într-o atmosferă de puternică însufleţire, copiii şi tineretul, toţi cei prezenţi aclamă şi ovaţionează indelung pentru Partidul Comunist Român, pentru Republica Socialistă România, pentru secretarul general al partidului, preşedintele ţării, tovarăşul Nicolae Ceauşescu , şi li urează, din adincul inimii, „La mulţi ani!“.)