Cutezătorii, 1984 (Anul 18, nr. 1-52)

1984-01-12 / nr. 1-2

încheiem anul 1983 cu satisfacţia de a fi realizat noi progrese în dezvoltarea economico-socială a patriei, în mersul său înainte pe calea făuririi societăţii socialiste multilateral dezvoltate. Prin munca întregului popor a sporit avuţia socialistă a ţării, România a urcat noi trepte de civilizaţie materială şi spirituală. In industrie, plănul a fost îndeplinit în bune condiţii, cu un ritm de creştere de circa 5 la sută, iar în agricultură, deşi am avut un an greu datorită secetei prelungite, am obţinut o recoltă care asigură buna aprovizionare a populaţiei. S-au dezvoltat, de asemenea, şi celelalte sectoare, învăţămintul, ştiinţa, cultura - factori fundamentali ai edificării noii orînduiri. Aplicînd ferm hotărîrile Conferinţei Naţionale, am reuşit să depăşim unele greutăţi care s-au manifestat în primii doi ani ai cincinalului şi să obţinem, pe ansamblu, realizări importante, care asigură îndeplinirea în bune condiţiuni a întregului cincinal 1981-1985. Pe baza realizărilor obţinute, am putut trece la majorarea cu circa 5 la sută a retribuţiei reale, precum şi la alte măsuri de perfecţionare a mecanismului economico-financiar, de aplicare fermă a principiilor socialiste de retribuţie după munca depusă, după contribuţia adusă la sporirea avuţiei naţionale. Toate aceste realizări demonstrează cu putere justeţea politicii partidului, realismul şi caracterul mobilizator al planurilor şi programelor noastre de dezvoltare socialistă. Ele ilustrează minunata forţa creatoare a poporului, care, liber şi stăpîn pe destinele sale, acţionează, în strînsă unitate,pentru progresul şi înflorirea României socialiste, pentru întărirea independenţei şi suveranităţii sale. Acum, cînd încheiem încă un an de muncă şi înfăptuiri, doresc ca, în numele Comitetului Central al partidului, al Consiliului de Stat şi guvernului, precum şi al meu personal, să adresez eroicei noastre clase muncitoare, ţărănimii, intelectualităţii, tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naţionalitate, întregului popor, cele mai calde felicitări şi urări de noi succese în viitor. _____Cu dumneavoastră azi, iubit părinte,_____ urcăm spre comunism, tot înainte! Tradiţionala sărbătoare a „Pluguşorului" transmisă peste vremi din generale in generaţie — a reunit, la acest sfirşit de an atit de bogat in realizări, mii de copii ţi tineri de pe întreg cuprinsul patriei, care au venit in faţa sediului Comitetului Central al Partidului Comunist Român să ureze, cu toată căldura inimilor lor, conducătorului iubit al partidului şi statului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, stramoţescul „La mulţi anii", multă sănătate, fenire şi viaţă lungă, nesecată putere de muncă pentru binele întregului popor, pentru inflorirea patriei socialiste, pentru viitorul ei lumi nos Această entuziastă şi emoţionantă marii teslare, ce a avut loc vineri, 30 decembrie perpetuează peste ani străbune datini inspirate din munca şi viaţa harnicului nostru popor, din aspiraţiile sale spre o viaţă mai lumii Şi in acest .111, ea s ,a constituit iuti o noua şi puternică expresie a dragostei fierbiinţi, a recunoştinţei profunde pe care nu iluanele de copii şi tineri din patria noastră o nutresc faţă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, faţă de tovarăşa Elena Ceauşescu faţă de conducerea de partid şi de stat pentm condiţiile minunate de viaţă şi invăţătira create tinerelor generaţii, pentru grija statornică cu care veghează la formarea lor ca destoinici constructori ai socialismului şi comunismului în patria noastră Marea piaţă din faţa sediului Comitetului Central, care a găzduit pe colindători, avea o ţinută sărbătorească. Drapele roşii şi tricolore fluturau pe clădirile şi edificiile din jur Pe mari pancarte — urări închinate partidului nostru comunist, secretarului său general sepublică, ajunsă la a XXXVI a aniversare Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa (Continuare in pag. 4-5) Din MESAJUL DE ANUL NOU adresat întregului nostru popor, la posturile de radio şi televiziune, de către TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU Aş dori, acum, în ajunul Noului An, cînd încheiem un an de muncă, de împliniri, care au făcut ca patria noastră să parcurgă un nou drum important pe calea înfăptuirii Programului partidului de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi de înaintare spre comunism, cînd am reuşit, prin munca întregului nostru popor, sub conducerea gloriosului partid comunist, să învingem o serie de greutăţi şi să obţinem rezultate importante în dezvoltarea economico-socială, în creşterea bunăstării materiale şi spirituale a poporului nostru, să adresez minunatei noastre clase muncitoare cele mai calde felicitări, mulţumiri pentru activitatea depusă şi urarea de a acţiona în aşa fel încît 1984 să marcheze o îmbunătăţire a întregii activităţi, îndeplinirea în bune condiţii a planului şi programelor adoptate de Marea Adunare Naţională, de celelalte organisme democratice ale societăţii noastre, adoptate în unanimitate în adunările generale ale oamenilor muncii — ceea ce constituie chezăşia că întreaga noastră clasă muncitoare, întregul popor vor face totul pentru ca industria noastră şi celelalte ramuri ale economiei naţionale să se ridice la un nivel mai înalt de dezvoltare, în anul viitor. (Aplauze şi urate puternice, indelungate, se scandează „Ceauşescu — P.C.R.!“). Deşi am avut un an nu prea bun, datorită secetei foarte îndelungate, totuşi, prin munca ţărănimii, a cooperatorilor şi a tuturor oamenilor muncii din agricultură, am înfrînt multe greutăţi şi am reuşit să obţinem o recoltă care asigură aprovizionarea în bune condiţii a întregului popor şi satisfacerea unor cerinţe ale economiei naţionale. Am discutat mult problemele agriculturii. Am stabilit un program şi măsuri ferme pentru ca, în anul viitor, să obţinem recolte record. lată de ce doresc, acum, la sfîrşitul anului 1983, să adresez harnicei şi minunatei noastre ţărănimi muncitoare felicitări pentru activitatea depusă, pentru rezultatele obţinute şi urarea de a acţiona în aşa fel încît anul 1984 să marcheze o dezvoltare puternică a agriculturii noastre socialiste, să asigure înfăptuirea neabătută a noii revoluţii agrare , care înseamnă o agricultură înaintată, cu recolte sigure, care să satisfacă pe deplin necesităţile întregii ţări. Am ferma convingere că ţărănimea noastră, toţi oamenii muncii din agricultură vor acţiona cu întreaga răspundere — şi le urez succes deplin în anul viitor! (Aplauze şi urale indelungate; se scandează „Ceauşescu şi poporul!"). Şi în ştiinţă, în învăţămînt, în cultură au fost obţinute, de asemenea, rezultate importante. La tot ceea ce s-a înfăptuit în toate domeniile, ştiinţa a fost prezentă şi a adus o contribuţie importantă la ridicarea calităţii produselor, a nivelului tehnic, la realizarea obiectivelor stabilite de Congresul al Xll-lea privind o nouă calitate a muncii şi vieţii întregului popor. Aş dori ca acum, la sfîrşitul acestui an şi la începutul noului an, să adresez intelectualităţii noastre, oamenilor de ştiinţă, din învăţămînt. Dragi tovarăşi şi prieteni, Dragii mei prieteni tineri, utecişti, pionieri, şoimi ai patriei, Dragi copii,