Cutezătorii, 1984 (Anul 18, nr. 1-52)

1984-01-12 / nr. 1-2

Cu ţara-n cuget şi-n simţire Venim cu toţii, in unire, Să vă aducem dumneavoastră. Tovarăşe Nicolae Ceauşescu. Iubit şi drag conducător. Recunoştinţa-ntregului popor Rostită-n grai de Pluguşor. Că ne conduceţi ţara cu dreptate in pace şi in demnitate De cind Partidu-n frunte v-a ales La cel de-al IX-lea Congres. Vă spune România, de An Nou: Să ne trăiţi mulţi ani, viteaz erou. Cu ţara şi poporu-n unitate Spre comunism, spre culmile visate. Alaiul copiilor, plin de exuberanţă tinerească, de bucuria momentului intilnirii cu tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu, a fost înlocuit de un grup de tineri muncitori, ţărani, intelectuali, care nu cu vuite de o mare forţă sugestivă a evocat rodncia muncii în anul pe care l-am încheiat, realizarile reridicabile dobindite de clasa muncitoare, de ţărănime, de întregul popor, condus de partid, pe drumul devenirii noastre socialiste. Noi secvenţe din procesul neîntrerupt al muncii şi luptei poporului nostru se succedau prin intermediul versului şi dansului. Tinerii s au prins intr-o mare horă, în timp ce se intona nemuritoarea melodie a Horei Unirii, care a rămas înscrisă cu litere de foc în conştiinţa naţiunii in imensa piaţă au răsunat versuri ce readuceau in conştiinţa întregii ţari evenimentele de acum 125 de ani, cind s a făurit unirea Moldovei cu Muntenia, şi cele de acum 65 de ani, cind poporul a împlinit visul secular al Marii Uniri a Transilvaniei cu ţara. Versuri de o mare încărcătură emoţională au adus, pe un fond muzical adecvat, un omagiu fierbinte tovarăşului Nicolae Ceauşescu, bărbatul născut in anul marii uniri, care şi-a dedicat, încă din fragedă tinereţe, toată energia şi puterea de muncă fericirii poporului său, luptătorul neobosit pentru împlinirea aspiraţiilor de pace, progres şi libertate ale tuturor popoarelor Tinerii muncitori au readus in memorie evenimentul hotăritor din viaţa ţării ce avea să determine schimbări structurale in istoria modernă a României: naşterea Partidului Unmonist Român care a mobilizat şi a îndrumat, ca un şuvoi, masele populare in lupta pentru libertate şi dreptate, pentru transformări democratice, pentru o nouă viaţă, mai bună şi mai dreaptă, pentru socialism, in primele rinduri ale acestei lupte s-a aflat, din frageda tinereţe, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, care a crezut cu toată tăria în izbinda celor mulţi, lupţind pentru împlinirea visului de aur al clasei noastre muncitoare: construirea societăţii socialiste şi comuniste pe pămintul României Unind poporul, s-a aflat Mereu în luptă ne-ncetat Pentru dreptate. Pentru Unitate, Pentru a ţării integritate şi in primele rinduri, cu ochii de văpaie. Un tînăr: Ceauşescu Nicolae! Un comunist viteaz, o conştiinţă Gîndind la marea ţării biruinţă. Urătorii au dat expresie recunoştinţei pe care întregul nostru popor o are pentru tovarăşul Nicolae Ceauşescu, patriot înflăcărat care a deschis noi drumuri de civilizaţie milenarei vetre româneşti. Aceasta-i ţara, mîndră ctitorie. Şi-n frunte-un comunist de omenie. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, Demn patriot, erou intre eroi, Deschizător de drumuri noi. Aici, pe vatra milenară, Noi l-am numit cu dragoste de ţară Uniţi prin cugetul său treaz Cel Bun, Cel Drept, Cel Mare, Cel Viteaz Au apărut apoi, într-o explozie de puritan şi gingăşie, cei mai mici colindători — şoimii patriei — îmbrăcaţi în costume albe ca de nea, care au venit să ureze, din sufletele lor curate, tovarăşului Nicolae Ceauşescu, tovarăşei Elena Ceauşescu, celorlalţi tovarăşi din conducerea de partid şi de stat mulţi ani şi sănătate, să adreseze mulţumirile lor fierbiniţi conducătorului partidului şi statului pertru grija cu care le ocroteşte copilăria şi le isignijă un viitor luminos şi fericit. La rindul lor, pionierii, infăţişind, prin momente coregrafice inspirate, munca şi învăţătura, au exprimat sentimentele de recunoştinţă ale tuturor purtătorilor cravatelor roşii cu tricolor faţă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, părintele drag al tuturor copiilor patriei, pentru condiţiile minunate de creştere şi educaţie ce le-au fost create Cel mai înălţător moment al Pluguşorului l-a constituit urarea de sănătate, putere de muncă şi viaţă lungă adresată de utecişti, pionieri şi şoimi ai patriei, tovarăşului Nicolae Ceauşescu Au fost rostite versuri de o mare încărcătură emoţională, in timp ce formaţii de dansatori executau momente coregrafice de mare varietate şi frumuseţe Spre tovarăşul Nicolae Ceauşescu s a îndreptat, apoi, cu justificată emoţie, un grup de colindători din ţara Oaşului, artucind cu ei farmecul portului şi colindelor din acest minunat colţ de ţară Cei prezenţi la tradiţionala sărbătoare au exprimat, totodată, sentimentele de adîncă dragoste şi aleasă preţuire pentru tovarăşa Elena Ceauşescu, cea care alături de tovaraşul Nicolae Ceauşescu — simbol al tinereţii revoluţionare — militează neobosit pentru prezentul luminos şi viitorul fericit al României, pentru creşterea permanentă a prestigiului ştiinţei româneşti pe toate meridianele globului Cu aleasă bucurie Din întreaga Românie Aducem caldă urare Tovarăşei Elena Ceauşescu, Distinsă comunistă, luptătoare Pentru-a ţării bunăstare. Om politic, de renume. Savant preţuit in lume. Tovarăşă Elena Ceauşescu, Vă urează ţara, de An Nou, Alături de al ţării brav erou, Ani de soare, ani de fericire. De măreaţă împlinire. Multă fericire, sănătate, zile-n bucurii bogate! Au fost adresate urări de sănătate şi viaţă lungă tovarăşilor din conducerea de partid şi de stat. Participanţii şi-au unit vocile cristaline pentru a ura tuturor oamenilor muncii, celor ce lucrează în fabrici, pe şantiere şi ogoare, in instituţii de ştiinţă şi cultură, minunatului nostru popor, multă sănătate şi putere de muncă prentru a întîmpina Congresul al Xlll-lea al Partidului Comunist Român cu înfăptuiri măreţe, spre binele şi fericirea întregii naţiuiţi. Ei au adus, totodată, omagiul lor aniversării a 40 de ani de la revoluţia de eliberare socială şi naţională, antifascistă şi antiimperialistă, care a deschis o nouă eră in istoria multimilenară a poporului nostru — era marilor transformări sociale şi economice, era construcţiei socialiste şi comuniste în România. Un moment semnificativ al Pluguşorului a constituit aducerea plugului cu bradul impodobit, urmat de alaiul tradiţional al predării ştafetei de сане anul 1983 anului 1984 Şoimii patriei şi pionierii, purnind sorcove, farfurioare cu griu încolţit, trăistuţe, sau apropiat cu emoţie de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, de tovarăşa Elena Ceauşescu, de ceilalţi tovarăşi din conducerea de partid şi de stat şi, după datina străbună, i-au sorcovit, unindu-le viaţă lungă şi putere de muncă. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu au răspuns cu dragoste şi căldură urării copiilor. În întreaga piaţă domnea o atmosferă de puternică însufleţire şi entuziasm, de urare sărbătoare Marea piaţă vibra de acordurile cunoscutei melodii .La mulţi ani cu sănătate", reluată de participanţi şi de toţi cei prezenţi la tradiţionalul Pluguşor. În această caldă şi vibrantă atmosferă a luat cuvintul tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU. Cuvintarea secretarului general al partidului a fost urmărită cu deosebit interes şi subliniată cu repetate şi puternice şi îndelungi aplauze de cei prezenţi S-a scandat cu putere .Ceauşescu — PCR ", „Ceauşescu şi poporul", .Ceauşescu — tinerii", „Ceauşescu şi copiii", „Ceauşescu — pace!", „Ceauşescu, la mulţi ani!" In încheierea ceremoniei, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu s-au fotografiat cu participanţii la Pluguşor, unindu-le multe succese în viaţă, spor la muncă şi învăţătură. Colindătorii au fost invitaţi în sediul Comitetului Central al partidului şi, după datina strămoşească, li s-au oferit daruri de Anul Nou. (In pagina 14, fragmente din Pluguşorul 1984 răstite de pionieri şi şoimi ai patriei) Cu dumneavoastră azi, iubit părinte, urcăm spre comunism, tot înainte! -----------------------—............. ---------------------