Cutezatorii, 1985 (Anul 19, nr. 1-52)

1985-01-03 / nr. 1

Din MESAJUL DE ANUL NOU adresat întregului nostru popor, la posturile de radio şi televiziune, de către TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU Fie ca anul 1985 să aducă poporului nostru noi victorii în activitatea sa de construcţie paşnică, în realizarea actualului cincinal şi trecerea cu succes la înfăptuirea noului plan de cinci ani, a istoricelor hotăriri ale Congresului al Xlll-lea al partidului! Fie ca anul 1985 să marcheze un moment important în lupta pentru pace, des- tindere, securitate şi înţelegere între toate naţiunile lumii, pentru o largă şi rodnică colaborare internaţională! Vă urez, dragi compatrioţi, un An Nou fericit, plin de satisfacţii şi bucurii, realizări tot mai mari în muncă şi în viaţă, îndeplinirea tuturor dorinţelor de mai bine, multă sănătate şi fericire! „LA MULŢI ANI!“ Tovarăşului Nicola Ceauşescu şi tovarăşei Elena Ceauşescu tradiţionala urare de An Nou a tinerei generaţii Sărbătoarea Pluguşorului, sărbătoarea Anului Nou, a reunit, duminică 30 decembrie 1984, în faţa sediului Comitetului Central al partidului, un mare număr de tineri, pionieri şi şoimi ai patriei de pe întreg cuprinsul ţării, care au venit să adreseze, cu emoţie, cu sentimente de aleasă preţuire şi adîncă recunoştinţă, tovarăşului Nicolae Ceauşescu, tovarăşei Elena Ceauşescu, celorlalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului nostru urări de viaţă lungă, de sănătate şi putere de muncă, spre binele şi fericirea întregului popor, pentru împlinirea năzuinţelor sale de progres şi prosperitate, de pace Tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu i-au primit pe colindători cu dragoste, cu afecţiune părintească. Tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, adresîndu-se celor prezenţi, intregii generaţii tinere a patriei, întregului popor, a rostit o cuvintare, subliniată în repetate rinduri cu aplauze şi ovaţii, în încheierea cuvîntării, din miile de piepturi au răsunat puternice urale şi ovaţii. S-a scandat cu înflăcărare „Ceauşescu - P.C.R.!", „Ceauşescu - România ocrotesc copilăria!“, „Ceauşescu - tinerii!“, „Ceauşescu şi poporul!", „Ceauşescu - Pace!“. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu s-au fotografiat împreună cu colindătorii. In această atmosferă de entuziasm şi bucurie ce caracterizează întîlnirile conducătorului partidului şi statului cu reprezentanţi ai tinerei generaţii, cu toţi oamenii muncii, copiii şi tinerii colindători au fost invitaţi, după datină, în sediul Comitetului Central al partidului, unde li s-au oferit daruri de Anul Nou. Momente din Pluguşorul tinerei generaţii în paginile următoare ale revistei. Dragi tovarăşi şi prieteni utecişti, pionieri şi şoimi ai patriei, Dragii mei prieteni tineri şi copii, Dragi tovarăşi şi prieteni. Aş dori, în primul rind, sa va mulţumesc pentru urările ce mi le-aţi adresat şi pentru urările pe care le-aţi făcut aici la adresa partidului şi poporului nostru, cu prilejul noului an. Doresc să vă adresez vouă în primul rînd, dragi tineri şi copii, cele mai bune urări de noul an. Va doresc să creşteţi şi să vă însuşiţi cele mai înalte cunoştinţe, din toate domeniile, să vă ridicaţi continuu nivelul de pregătire, să învăţaţi şi iar să învăţaţi, pentru a putea fi stăpîni pe înaltele cuceriri ale ştiinţei şi tehnicii, ale cunoaşterii umane, spre a deveni buni constructori ai socialismului şi comunismului în România! (Aplauze şi urale puternice, prelungite, se scandează: „Ceauşescu — tinerii!“), încheiem anul 1984 cu noi realizări în dezvoltarea socialistă a patriei nostre. Am sărbătorit 40 de ani de la revoluţia de eliberare socială şi naţională. A avut loc Congresul al Xlll-lea al partidului, care a trasat noul program pînă în 1990 şi, in unele domenii, in perspectivă, pînă în 2000, privind ridicarea României pe noi trepte de progres şi civilizaţie, creşterea continuă a bunăstării materiale şi spirituale a poporului. Am realizat noi şi noi, obiective care au îmbogăţit şi schimbat înfăţişarea patriei noastre. Dunărea are de-acum un nou braţ, o nouă ieşire spre Marea Neagră. Astfel, harta României a căpătat - ca să spun aşa - un nou fluviu: Canalul Dunăre - Marea Neagră. Toate acestea sînt rezultatul muncii eroicei noastre clase muncitoare, a ţărănimii, a intelectualităţii, a tuturor oamenilor muncii fără deosebire de naţionalitate, a minunatului nostru popor - constructor conştient al socialismului. Iată de ce, acum, în ajunul noului an, doresc să adresez tuturor constructorilor socialismului, întregului nostru popor cele mai calde felicitări pentru realizările şi împlinirile din 1984 şi urarea de noi şi noi succese în dezvoltarea patriei noastre socialiste. (Urale și aplauze puternice, prelungite) Intrăm în noul an 1985 - ultimul al acestui cincinal - cu un program de muncă și înfăptuiri care va asigura împlinirea întregului plan cincinal și realizarea unuia din obiectivele fundamentale ale acestuia - ridicarea României pe o nouă treaptă de dezvoltare, ceea ce va duce la creşterea în continuare a veniturilor şi nivelului de trai al poporului, va crea condiţii ca patria noastră să devină mai bogată, mai puternică, pentru a putea să înainteze cu paşi tot mai fermi spre visul de aur al omenirii, spre comunism! (Urale şi aplauze puternice, îndelungate, se scandeaza: „Ceauşescu — P.C.R.!“).