Cutezatorii, 1985 (Anul 19, nr. 1-52)

1985-01-03 / nr. 1

CUVlNTAREA TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU Voi, dragi prieteni tineri şi copii trăiţi într-o societate în care tot ceea ce se înfăptuieşte este destinat dezvoltării generale a întregii patrii, ridicării civilizaţiei poporului nostru şi, în primul rînd, facem totul ca viaţa voastră, condiţiile voastre de creştere să fie cît mai bune. Faceţi astfel incit aceste condiţii minunate, care vă sînt asigurate prin munca poporului, să vă îndemne de a învăţa, a învăţa şi iar a învăţa. Sînteţi tineri, copii, ştiu - mă refer îndeosebi la tineri - că vă aduceţi contribuţia şi faceţi mult pentru realizarea programului de dezvoltare a ţarii, ca acest Canal, care a schimbat harta României, înglobează şi munca eroică a brigadierilor, a tinerilor patriei noastre. Dar, odată cu aceasta, nu uitaţi nici un moment că, pentru a putea fi demni cetăţeni ai României socialiste, trebuie să învăţaţi, să învăţaţi şi iar să învăţaţi! Repet acest lucru pentru că de nivelul vostru de cunoştinţe depinde viitorul de aur al României, viitorul comunist al patriei noastre! (Urale şi aplauze puternice, îndelungate, se scandează: „Ceauşescu — tinerii!“). Pregătiţi-vă temeinic pentru viaţă, pentru muncă! in acelaşi timp fiţi copii, fiţi voioşi, jucaţi-va şi petreceţi, pentru ca numai voioşia şi tinereţea vor putea să dea oameni sănătoşi din toate punctele de vedere! (Urale şi aplauze puternice, se scandează: „Ceauşescu — România ocrotesc copilăria!“). Să preţuiţi întotdeauna poporul, pe părinţii voştri, pe cei care astăzi, învingînd multe greutăţi, ridică la un nivel tot mai înalt patria noastră şi creează condiţiile pentru înaintarea fermă spre societatea în care omul va fi cu desăvîrşire liber şi stăpîn pe destinele sale! Să preţuiţi trecutul de lupta şi de muncă al înaintaşilor, al poporului nostru!Să nu uitam ca viaţa de astazi e rezultatul muncii şi al luptei, al jertfelor înaintaşilor - democraţii, revoluţionarii, patrioţii, comuniştii - care şi-au dat chiar şi viaţa pentru ca poporul nostru să fie liber, să poată să-şi făurească o viaţă demnă, aşa cum o doreşte el! (Aplauze şi urale puternice; se scandează: „Ceauşescu — Pace.1“). Întîmpinăm noul an cu hotărîrea fermă de a face totul pentru îndeplinirea Programului partidului, a obiectivelor stabilite de Congresul al Xlll-lea. (Urale şi aplauze puternice, îndelungate). Intrăm în noul an cu hotărîrea fermă de a intensifica activitatea internaţională, lupta pentru dezarmare, pentru o lume a păcii şi colaborării între toate naţiunile lumii! (Urale şi aplauze puternice, se scandează: „Ceauşescu — Pace!“). La fel ca noi, popoarele de pretutindeni, copiii, tineretul, întîmpină noul an cu dorinţa şi speranţa că acesta va duce la oprirea cursei înarmărilor, va marca începutul dezarmării - în primul rînd al dezarmării nucleare, va asigura apărarea dreptului vital al oamenilor la existenţă, la libertate, la independenţă, la viaţă şi la pace. (Urale şi aplauze puternice, se scandează „Ceauşescu — Pace!“). Iată de ce doresc, şi acum, să adresez tuturor şefilor de state şi guverne, tuturor ţărilor chemarea ca,in numele vieţii, în numele copiilor, al popoarelor, să facem totul pentru a înlătura pericolul războiului, pentru pace! Numai aşa vom răspunde cerinţelor popoarelor noastre, copiilor, tineretului; numai aşa vom dovedi că suntem oameni, că iubim oamenii şi facem totul pentru viitorul omenirii! (Urale şi aplauze puternice, prelungite, se scandează îndelung: .Ceauşescu — Pace!“). Intrînd în noul an, doresc sa adresez, în primul rînd, clasei muncitoare, ţărănimii, intelectualităţii, tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naţionalitate, întregului nostru popor urarea noastră tradiţională: „La mulţi ani!“, noi şi noi succese în viaţă, în muncă, împlinirea tuturor dorinţelor de mai bine şi de pace. (Urale şi aplauze puternice, prelungite, se scandează îndelung: „Ceauşescu — La mulţi ani! Vă adresez vouă, dragii mei prieteni tineri şi copii, utecişti, pionieri, şoimi ai patriei, urarea strămoşească, să creşteţi mari, să creşteţi voinici ca brazii - cum spun bătrînii în ţara noastră -, să fiţi întotdeauna fii demni, liberi ai unei Românii independente şi libere! La mulţi ani, dragii mei prieteni! Multă fericire!Urale şi aplauze puternice, prelungite, se scandează: „Ceauşescu — La mulţi ani!“, „Ceauşescu — tinerii!“, „Ceauşescu — P.C.R.!“, „Ceauşescu şi poporul!“. Toţi cei prezenţi fac o caldă şi entuziastă manifestare de dragoste şi ataşament faţă de partid, faţă de conducătorul său iubit, preşedintele Republicii, tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU).