Cutezătorii, 1986 (Anul 20, nr. 1-52)

1986-01-09 / nr. 1-2

mai mulţi copii Este o măsură care demonstrează preocuparea şi hotarirea de a face totul pentru a asigura înalţarea şi tinereţea naţiunii noastre, pentru ca, aşa cum se spune în poveşti, sa avem permanent un popor tînar, un popor cu tinereţe fără bătrîneţe! (Urate şi aplauze puternice; se scandează „Ceauşescu — România ocrotesc copilăria!", „Ceauşescu — pace!“) Dragi tovarăşi şi prieteni, La începutul anului pe care-l încheiem ne-am urat ca, în viaţa internaţionala, sa se producă schimbări în direcţia păcii, în direcţia dezarmării. Dacă, în dezvoltarea patriei noastre, am obţinut rezultate importante, trebuie sa spunem ca din păcate, în ce priveşte viaţa internaţionala, cerul a continuat sa rămîna acoperit cu mari nori de furtuna Lupta unita a popoarelor pentru dezarmare — şi în primul rind pentru dezarmare nucleara, pentru pace — a obţinut o serie de rezultate, dar nu a reuşit încă să determine o schimbare fundamentală a cursului evenimentelor internaţionale Anul acesta au avut loc unele evenimente însemnate S-au ţinut o serie de reuniuni şi s-au luat unele hotarîri importante în direcţia păcii şi destinderii, au avut loc întîlnirile la nivel înalt dintre conducătorii sovietici şi americani — care, toate, demonstrează că este posibil să se gaseasca o cale a înţelegerii pentru oprirea cursei înarmaţilor şi pentru pace. Dar problemele fundamentale au ramas nesoluţionate Cursa înarmărilor continua, se amplasează noi rachete nucleare în Europa şi în alte părţi ale lumii, continuă activitatea de pregătire a „războiului stelelor" şi dite asemenea acţiuni care pun tot mai mult în pericol nu numai pacea, dar însăşi existenţa vieţii pe planeta noastră. Iată de ce, acum, cînd încheiem anul 1985, nu putem sa nu declaram cu toata hotărîrea că este necesar sa se faca totul pentru a determina o schimbare radicala a cursului evenimentelor internaționale, pentru a se trece de la declarații la fapte, la măsuri reale în direcția dezarmării nucleare, a dezarmării în general, în direcţia păcii, pentru a asigura întregii omeniri, tinerei generaţii, copiilor o viaţă liniştită, pentru a înlătura pentru totdeauna războiul din viaţa omenirii! Acestea au fost întotdeauna ţelurile socialismului! Cu atît mai mult ele sînt astăzi cerinţele tuturor naţiunilor lumii, care doresc să trăiască libere independente şi in pace. Să facem totul pentru a se asigura aceste drepturi fundamentale! (Aplauze şi urale puternice: se scandează îndelung „Ceauşescu — pace!) “ Aşa cum tineretul şi copiii patriei noastre se adună în aceste zile , reprezentanţii lor s-au adunat astăzi aici, in faţa conducerii de partid şi de stat, pentru a face urări pentru noul an - probabil că, sub o forma sau alta, în toate ţările lumii copiii tinerii îşi urează împlinirea aceloraşi dorinţe, de a trăi în pace, de a avea o viaţa mai bună, mai veselă. Şi este de datoria conducătorilor de state de pretutindeni sa ţină seama de voinţa şi dorinţa copiilor şi să acţioneze pentru pace! Daca declara ca sînt pentru a asigura oamenilor o viaţă mai buna, sta în puterea lor sa oprească cheltuielile militare, războiul — şi sa demonstreze că iubesc viaţa, iubesc copiii.Sa facem în aşa fel, să unim glasul copiilor din întreaga lume pentru a-i determina pe şefii de state şi guverne să acţioneze pentru pace, pentru libertatea şi independenţa popoarelor! (Urale şi aplauze puternice, prelungite, se scandează „Ceauşescu — România ocrotesc copilăria!“) Iată de ce prima urare pentru noul an este aceea ca anul 1986 sa duca la o înseninare a vieţii internaţionale, la risipirea norilor grei ai războiului, la lichidarea armelor nucleare — şi să triumfe raţiunea, să triumfe masurile de dezarmare şi de pace! (Urare şi aplauze puternice, prelungite, se scandează indelung „Ceauşescu — pace!") încep cu această urare, deoarece numai în condiţii de pace poporul nostru — ca de altfel toate popoarele lumii — vor putea să-şi realizeze dorinţele şi programele de dezvoltare, să-şi consacre forţele ridicarii nivelului de trai material şi spiritual, bunăstării şi fericirii. (Urare şi aplauze puternice; se scandează „Ceauşescu — România, stima noastră şi minciuna!“, „Ceauşescu şi poporul!“) A doua urare o adresez întregului popor, de a acţiona în deplina unitate, sub conducerea partidului nostru comunist, pentru realizarea în cele mai bune condiţii a planului pe 1986 — primul an al celui de-al 8-lea cincinal care va asigura ridicarea patriei noastre pe o nouă treaptă de dezvoltare! Să facem totul pentru a încheia anul 1986 cu re■ zultate remarcabile în toate domeniile de activitate! (Aplauze şi urale puternice, îndelungate, se scandează „Ceauşescu şi poporul“, „Ceauşescu — P.C.R.!“) Urez minunatei noastre clase muncitoare, minunatei ţărănimi, intelectualităţii, tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naţionalitate, succese tot mai mari in toate domeniile de activitate împlinirea celor mai bune dorinţă de mai bine şi de progres in toate sectoarele! (Aplauze şi urale puternice, îndelungate, se scandează indelung „Ceauşescu şi poporul!“d in noul cincinal urmeaza sa realizăm o nouă calitate a muncii şi vieţii, un progres puternic al ştiinţei şi tehnicii. lată de ce doresc să adresez urarea de a face totul pentru dezvoltrea puternică a ştiinţei, a nivelului de cunoştinţe în toate domeniile de activitate, pentru ca ştiinţa, învaţamintul şi cultura sa devină un bun al întregului nostru popor, deoarece numai pe aceasta baza vom fauri societatea socialistă multilateral dezvoltată, vom urca cu paşi fermi spre comunism! (Urale şi aplauze puternice, îndelungate, se scandează „Ceauşescu — P.C.R.!“, „Ceauşescu, eroism — România, comunism!“) Urez tineretului patriei noastre, studenţilor sa obţină noi şi noi realizări în ridicarea nivelului de cunoştinţe în toate domeniile, în însuşirea temeinica a celor mai noi cuceriri ale ştiinţei şi tehnicii, asigurarea unei bune pregătiri profesionale şi tehnice, pentru ca numai aşa îşi vor putea îndeplini misiunea istorică de a asigura ridicarea patriei noastre pe noi trepte de civilizaţie şi progres, înfăptuirea societăţii comuniste" (Aplauze şi urale puternice, îndelungate.) Vouă, dragi tineri, vă revine misiunea de a asigura înfăptuirea Programului partidului de făurire a comunismului in România! Pregătiţi-vă să fiţi revoluţionari, să acţionaţi ca revoluţionari ! (Aplauze şi urale puternice; se scandează indelung „Ceauşescu — tinerii Г) Urez elevilor, tuturor copiilor patriei noastre, să facă totul pentru a învăţa, învăţa şi iar a învăţa. însuşiţi vă, dragi prieteni, ceie mai noi cu (Continuare in pag. 4) CUVÎNTAREA TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU f