Cutezătorii, 1987 (Anul 21, nr. 1-52)

1987-01-08 / nr. 1

Privind retrospectiv activitatea desfăşurată în acest an, putem aprecia că 1986 - primul an al celui de-al 8-lea cincinal - a fost un an în care poporul nostru, constructor conştient al socialismului, şi-a demonstrat încă o dată, prin fapte, voinţa şi capacitatea sa de a învinge orice greutăţi şi de a asigura mersul neabătut înainte al societăţii noastre pe calea dezvoltării sale materiale şi spirituale, a civilizaţiei socialiste. Pentru toate aceste mari realizări, adresez, din toată inima, eroicei noastre clase muncitoare, ţărănimii, intelectualităţii, tuturor oamenilor muncii, întregului nostru popor, cele mai calde felicitări şi urări de noi şi tot mai mari succese in activitatea viitoare consacrată progresului şi înfloririi patriei socialiste. Fie ca anul 1987 să reprezinte pentru poporul nostru un an de noi şi tot mai bogate realizări, de mari victorii in înfăptuirea hotăririlor Congresului al Xlll-lea, a măreţelor obiective ale edificării socialismului şi comunismului pe pămintul Românieî. Fie ca anul 1987 să aducă tuturor popoarelor lumii împlinirea năzuinţelor şi aspiraţiilor lor legitime de a trăi şi munci într-un climat de înţelegere şi largă colaborare internaţionala, deplină securitate şi pace. Cu prilejul Anului Nou vă urez, din toată inima, dragi compatrioţi, succese şi realizări tot mai bogate pe calea progresului şi înfloririi patriei noastre socialiste, libere, independente şi suverane! Vă urez, tuturor, satisfacţii depline în muncă şi viaţă, multă sănătate şi fericire! LA MULŢI ANI! Din MESAJUL DE ANUL NOU adresat întregului nostru popor, la posturile de radio şi televiziune, de tovarăşul nicolae ceauşescu Tovarăşului Nicolae Ceauşescu, tovarăşei Elena Ceauşescu, conducerii de partid şi de stat, tradiţionala urare de An Nou a tinerei generaţii La Sala Palatului Republicii s-a desfăşurat, luni, 29 decembrie, tradiţionala sărbătoare a Pluguşorului, ce a reunit reprezentanţi ai tinerilor, pionierilor şi şoimilor patriei de pe întreg cuprinsul ţării, care au venit să ureze cu toată căldura inimilor lor, conducătorului stimat şi iubit al partidului şi statului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu tovarăşei Elena Ceauşescu, strămoşescul „La mulţi ani!“. Ca un tracartan, Pluguşorul oferă un minunat prilej tinerei generaţii a României de a-şi exprima sentimentele de aleasă dragoste şi preţuire foţi de secretarul general al partidului, preşedintele Republicii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, faţă de tovarăşa Elena Ceauşescu, recunoştinţa profundă pentru minunatele condiţii de viaţă şi de pregătire create de partidul şi statul nostru, pentru posibilităţile largi de afirmare asigurate tuturor tinerilor patriei. La emoţionanta sărbătoare a Pluguşorului erau prezenţi membri şi membri supleanţi ai Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., secretari ai Comitetului Central al partidului De asemenea, erau de faţă (Continuare in pag. 45) Dragi tovarăşi şi prieteni, Dragi utecişti, Dragi pionieri şi şoimi ai patriei. Dragi tineri şi copii, Aş dori să exprim cele mai vii mulţumiri tineretului şi copiilor, vouă care în această zi, in ajunul Noului An, conform datinelor strămoşeşti, aţi urat conducerii de partid şi de stat, poporului nostru un An Nou, cu împliniri tot mai mari în toate domeniile de activitate. Vă mulţumesc pentru toate aceste urări şi doresc să vă adresez voua, întregului tineret, tuturor copiilor patriei noastre, întregului popor cele mai bune urări pentru Noul An, care să constituie o etapă nouă în înfăptuirea programelor de dezvoltare a patriei noastre, de ridicare a întregii naţiuni pe noi culmi de progres şi civilizaţie. (Aplauze puternice, prelungite, se scandează indelung: Ceauşescu — La mulţi ani!“), încheiem anul iault, primul an al celui de-al 8-lea cincinal — care asigura ridicarea patriei noastre pe o nouă treaptă de dezvoltare trecerea României la stadiul superior, pe tara socialista mediu dezvoltata , cu rezultate bune in înfăptuirea prevederilor planului şi programelor de dezvoltare, deşi în viaţa internaţională au continuat să existe multe greutăţi, iar situaţia economică, pe ansamblu, a continuat să se înrăutăţească, şi mai cu seamă s-a înrăutăţit situaţia ţărilor în curs de dezvoltare, în aceste împrejurări economice grele. România, prin eforturile întregii naţiuni, a obţinut progrese importante pe calea dezvoltării sale economico-sociale, realizînd, in industrie, o creştere a producţiei cu peste 7 la sută faţă de anul 1965, obţinînd cea mai mare producţie agricolă din istoria ţării, precum şi rezultate însemnate in toate celelalte sectoare, în dezvoltarea puternică a ştiinţei, învăţămîntului, culturii — (actori primordiali pentru progresul continuu al patriei noastre pe calea socialismului şi comunismului. (Aplauze puternice, prelungite, se scandează îndelung: „Ceauşescu — P.C.R.!", „Ceauşescu şi poporul!“). împreună cu întregul popor, tineretul a participat activ, in toate sectoarele de activitate, la obţinerea acestor rezultate importante, la realizarea unor noi obiective de dezvoltare şi modernizare a patriei noastre. Copiii patriei noastre, în şcoli, dar şi prin muncă, au contribuit şi ei la progresul general al patriei. Iată de ce, acum, în pragul Noului An, doresc să adresez întregului nostru popor, tineretului, copiilor ţării cele mai calde felicitări pentru tot ceea ce s-a realizat în toate domeniile, pentru viaţa nouă şi tot mai frumoasă pe care o trăieşte întreaga naţiune, o trăiesc copiii patriei noastre! (Urate şi aplauze puternice, prelungite, se scandează îndelung: „Ceauşescu — România, stima noastră şi minciuna”). Ne-am pregătit şi sîntem gata să trecem în noul an cu hotărîrea fermă de a înfăptui neabătut programele pe care le-am adoptat în ultimul timp pentru toate sectoarele de activitate. Aş dori să adresez acum, îrr preajma Noului An, primele gînduri către clasa muncitoare, ţărănime, intelectualitate, către toţi oamenii muncii fără deosebire de naţionalitate, către întregul nostru popor, adevăratul făuritor a tot ceea ce realizăm în patria noastră, adevăratul făuritor al noii orînduiri şi garanția, întotdeauna, a viitorului nostru mi-