Cutezătorii, 1988 (Anul 22, nr. 1-52)

1988-09-15 / nr. 37

eerant Vizita de prietenie, colaborare şi pace pe care tovarăşul Nicolae Ceauşescu, preşedintele Republicii Socialiste România, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, a efectuat-o recent pe pămintul Africii se înscrie ca o nouă şi valoroasă contribuţie la adincirea şi amplificarea in continuare a raporturilor de prietenie, solidaritate şi colaborarel la consolidarea păcii, securităţii şi înţelegerii internaţionale. Atit in Republica Kenya, cit şi in Republica Unită Tanzania, vizita s-a desfăşurat in ambianţa de inaltă stimă şi preţuire, de cordialitate sărbătorească ce s-a concretizat in manifestările entuziaste, de caldă simpatie cu care tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu au fost înconjuraţi tot timpul, atit de către oficialităţi cit şi de către populaţie, expresie concludentă a aprecierii şi consideraţiei deosebite de care se bucură şi aici, pe continentul african, la fel ca pretutindeni in lume, şeful statului român, politica României socialiste consacrată celor mai nobile aspiraţii de pace şi progres ale tuturor popoarelor. Desfăşurate intr-o atmosferă de deplină inţelegere şi respect reciproc, convorbirile oficiale pe care tovarăşul Nicolae Ceauşescu, preşedintele Republicii Socialiste România, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, le-a avut cu preşedintele Republicii Kenya, Daniel Torditicharap Moi şi cu preşedintele Republicii Unite Tanzania, AH Hassan Mwinyi, au abordat importante probleme ale relaţiilor bilaterale din dorinţa comună de amplificare a conlucrării şi colaborării reciproc avantajoase dintre ţara noastră şi cele două ţări vizitate in domeniile economic, tehnico-ştiinţific, cultural şi in alte sectoare. Evidenţiind cu satisfacţie evoluţia ascendentă a raporturilor româno-kenyene şi româno-tanzaniene pe baza principiilor respectării independenţei şi suveranităţii naţionale, egalităţii in drepturi, neamestecului in treburile interne şi avantajului reciproc, dialogurile la nivel inalt purtate cu acest prilej au evidenţiat necesitatea creşterii in continuare a schimburilor comerciale pe baze echitabile, precum şi a cooperării economice in industrie, in agricultură şi in alte domenii. Un loc important in cadrul acestor dialoguri la nivel inalt l-a avut schimbul de păreri cu privire la unele probleme ale vieţii internaţionale care a pus in evidenţă poziţiile identice sau foarte apropiate ale ţării noastre şi ale celor două ţări africane. Manifestindu-se profundă îngrijorare faţă de situaţia gravă şi complexă care se menţine pe arena internaţională - in pofida unor evoluţii incurajatoare din ultimul timp - in cursul convorbirilor s-a subliniat necesitatea intensificării eforturilor pentru oprirea cursei inarmărilor şi trecerea cit mai grabnică la măsuri efective de dezarmare, in primul rind de dezarmare nucleară, ca problemă fundamentală a epocii noastre, pentru apărarea dreptului suprem al naţiunilor la pace, la viaţă, la „existenţă In cadrul convorbirilor a fost examinată şi situaţia din Africa, fiind reafirmată şi cu acest prilej solidaritatea României cu lupta popoarelor africane, pentru lichidarea totală a colonialismului, pentru apărarea şi consolidarea independenţei lor naţionale, pentru dezvoltarea economică şi socială de sine stătătoare. De asemenea, pornindu-se de la gravitatea atincirii decalajelor dintre ţările in curs de dezvoltare şi cele dezvoltate, convorbirile oficiale au relevat necesitatea de a se acţiona pentru soluţionarea globală a problemelor subdezvoltării şi instaurarea unei noi ordini economice internaţionale bazată pe deplina egalitate şi echitate intre state. Prin intreaga ei desfăşurare, prin înţelegerile la care s-a ajuns, prin rezultatele sale rodnice, vizita oficială de prietenie pe care tovarăşul Nicolae Ceauşescu, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, a efectuat-o recent in Republica Kenya şi in Republica Unită Tanzania se inscrie ca o nouă şi pregnantă expresie a constantului efort pe care România socialistă, prin strălucita activitate a preşedintelui ei, il depune pentru Tovarăşul Nicolae Ceauşescu preşedintele Republicii Socialiste România, şi tovarăşa Elena Ceauşescu in drum spre patrie, au avut la Cairo, vineri, 9 septembrie, o intîlnire prietenească cu preşedintele Mohamed Hosni Mubarak şi doamna Suzanne Mubarak. Intilnirea româno-egipteană la nivel inalt se inscrie ca un nou şi important moment in cronica tradiţionalelor relaţii de prietenie şi colaborare dintre popoarele noastre, ca o expresie a voinţei lor de a conferi un conţinut tot mai bogat conlucrării pe plan bilateral şi in sfera vieţii internaţionale, in interesul reciproc, a cauzei păcii, înţelegerii şi colaborării, acreditarea in intreaga lume a ideilor de pace, prietenie si cooperare echitabilă intre toate națiunile. *