Cutezătorii, 1989 (Anul 23, nr. 1-50)

1989-01-05 / nr. 1

PHlfÎMTADCAII A DACIII INCUVINIAKIA I UVARATULUI NICOLAE CEAUSESGUI_______________________________________________________________________________I struim şi vom construi socialismul şi comunismul! (Urale şi aplauze puternice, prelungite, se scandează indelung „Ceauşescu — P.C.R.“, „Ceauşescu şi poporul!“), încheiem anul 1988 cu rezultate însemnate în toate domeniile de activitate. Am parcurs un nou şi important drum spre piscurile cele mai înalte ale civilizaţiei comuniste. Am învins multe greutăţi. Au fost şi o serie de lipsuri, dar am mers înainte. Ca întotdeauna, mersul înainte nu înseamnă o plimbare pe o stradă asfaltată, ci înseamnă luptă, muncă, înseamnă învingerea greutăţilor. Şi numai prin luptă şi muncă, prin jertfe uneori, dîndu-şi însăşi viaţa, înaintaşii noştri, patrioţii, revoluţionarii, comuniştii au asigurat triumful revoluţiei socialiste, triumful socialismului, libertatea şi independenţa României! (Urale şi aplauze puternice, prelungite, se scandează indelung „Ceauşescu — P.C.R.!“, „Ceauşescu şi poporul!“). Nu demult, la sfîrşitul lunii noiembrie, în marele forum al democraţiei noastre muncitoreşti-revoluţionare, am făcut bilanţul muncii şi luptei poporului român în anii construcţiei socialiste, am trecut în revistă întreaga dezvoltare a patriei noastre, a poporului nostru. Am constatat, cu deplină satisfacţie, că am obţinut succese remarcabile, socialismul demonstrînd că reprezintă singura societate în care poporul, stăpîn pe destinele sale, îşi făureşte viaţa noua, liberă, aşa cum o doreşte. Ceea ce am realizat în mai puţin de 40 de ani — şi mai cu seamă după Congresul al IX-lea al partidului — reprezintă cu mult mai mult decît tot ce s-a realizat în sute şi sute de ani de dominaţie străină, de feudalism, de capitalism. Aceasta demonstrează, cu puterea realităţii, că numai lichidînd exploatarea şi asuprirea, dominaţia străină, orice popor poate să-şi făurească o viaţă liberă, îmbelşugată şi fericită! (Urale şi aplauze puternice; se scandează indelung „Ceauşescu şi poporul!“, „Ceauşescu — P.C.R.!“, Ceauşescu — pace!“). Chiar şi soarele străluceşte astăzi mai puternic, dorind parcă să spună că a înlăturat negura, norii, pentru a fi prezent la acest bilanţ strălucit al poporului nostru! într-adevăr, intîmpinam noul an într-o zi însorita, însorită prin noi realizări, prin perspective minunate pentru poporul nostru, pentru bunăstarea şi fericirea sa, pentru independenţa şi suveranitatea României! (Urale şi aplauze puternice; se scandează indelung „Ceauşescu — P.C.R.!“, „Ceauşescu — România ocrotesc copilăria!“). Tot ce am realizat şi în acest an — ca, de altfel, în toată perioada construcţiei socialiste — este rezultatul politicii partidului nostru comunist, demonstrează justeţea politicii şi activităţii practice a partidului — care aplică principiile generale ale socialismului ştiinţific, legile generale ale dezvoltării societăţii omeneşti la realităţile ţării —, demonstrează forţa poporului nostru. Iată de ce va trebui să întărim necontenit partidul nostru comunist, unitatea sa de granit — garanţia mersului înainte spre comunism, spre bunăstare şi fericire. (Urale şi aplauze puternice; se scandează indelung „Ceauşescu — P.C.R.!“), în tot ce am realizat în România — în uzine, în cooperative, în şcoli, în institute de cercetare, în centrele de cultură, în spitale, în milioanele de locuinţe şi în toate celelalte domenii — se află munca plină de abnegaţie şi eroism a clasei muncitoare, a ţărănimii, a intelectualităţii, a tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naţionalitate, a bărbaţilor şi femeilor, a celor mai în vîrstă, a tinerilor, a copiilor, a întregului nostru popor. Poporul însuşi este adevăratul făuritor al realizărilor, al construcţiei socialismului — ca, de altfel, al întregii dezvoltări a României. Poporului doresc acum — la încheierea anului — sa-i adresez cele mai calde mulţumiri şi cele mai calde felicitări pentru marile realizări obţinute şi în anul pe care-l încheiem, precum şi urarea de noi şi noi succese în anul viitor, în înfăptuirea obiectivelor de dezvoltare continuă a patriei noastre, de înaintare fermă a României spre comunism. (Urale şi aplauze puternice; se scandează indelung „Ceauşescu — la mulţi ani!“). Peste cîteva zile intrăm în noul an. Aici se găseşte acest An Nou — un copil, ca milioane de copii ai României, care simbolizează noul an. Este, într-adevăr mic, va creşte mare, fără îndoială, în anul 1989, şi în anii viitori va deveni un fiu demn, un cetăţean demn al României socialiste. Să facem astfel ca noul an care începe să aducă noi împliniri în înfăptuirea programelor de dezvoltare a patriei noastre, ca, într-adevăr, economia, ştiinţa, cultura, nivelul de trai al poporului să crească puternic, iar România să se înfăţişeze, la sfîrşitul anului 1989, cu măreţe realizări în toate domeniile de activitate. Şi — aşa cum este simbolizat astăzi — Anul Nou să se prezinte la sfîrşitul lui 1989 ca un voinic puternic, să demonstreze ce capacitate creatoare are poporul român, liber şi stăpîn pe destinele sale. Să demonstreze ce forţă reprezintă socialismul atunci cînd poporul înfăptuieşte neabătut în viaţă principiile fundamentale ale socialismului, cînd este călăuzit de un partid revoluţionar, care ţine sus steagul luptei revoluţionare, pentru independenţă, pentru libertate, pentru bunăstare şi progres, pentru comunism! (Aplauze şi urale puternice; se scandează îndelung „Ceauşescu — P.C.R.!“, „Ceauşescu — pace!“, „Ceauşescu — la mulţi ani!“). Dar pentru a realiza toate aceste măreţe obiective este necesar să muncim mai bine, să întărim şi mai mult răspunderea, ordinea, disciplina. Fiecare la locul său de muncă să facă totul pentru înfăptuirea în cele mai bune condiţii a tuturor planurilor şi programelor de progres economic şi social al patriei. întotdeauna, gîndurile fiecăruia trebuie să se îndrepte sprre ridicarea ţării la un nivel tot mai înalt de civilizaţie şi bunăstare, spre a servi, în orice împrejurări, poporul, libertatea şi bunăstarea S3. A construi socialismul cu poporul şi pentru popor înseamnă a face totul pentru bunăstarea și fericirea poporului. Să dezvoltăm puternic formele democratice de conducere, dar totodată să aplicăm ferm hotărîrile parti(Continuare în pag. 4) 1 ’*ШШГ Vft.W.