Cuvântul Liber, august 2000 (Anul 12, nr. 150-172)

2000-08-05 / nr. 154

i,«itițiat, FPS încalcă propria lege! Fondul Proprietăţii de Stat, mai exact domnul Radu Sârbu, preşedintele acestei instituţii - stat în stat încalcă în mod grosolan, în funcţie de interese, propria lege. Este vorba de Legea nr.99/1999, care a fost iniţiată de FPS şi adoptată de Parlament - prin răspundere guvernamentală - şi promulgată de preşedinte, pentru accelerarea reformei economice. Numai că FPS, beneficiarul acestui act normativ, sub acoperirea lui, a vândut şi vinde în continuare, cui vrea şi cu cât vrea, pe nimic, societăţile comerciale cele mai profitabile, cu piaţă asigurată, mai direct spus, acelora care au dat sau dau comisioane mai grase. Exemplele nu-şi mai au rostul, pentru că au fost şi sunt intens mediatizate şi cunoscute de către toată lumea, „ nu” şi de cei care ar trebui să-i tragă la răspundere pe vinovaţii şi profitorii acestor acte de devalidare a economiei naţionale, de corupţie, atât de încriminată de preşedintele ţării. Prevederile Legii nr.99/1999 arată clar că din mai 1999 şi până la 1 august 2000, FPS ar fi trebuit să dizolve şi să lichideze toate societăţile comerciale ale căror datorii însumate depăşesc 85-120% din activ. Domnul Radu Sârbu şi subordonaţii dumnealui au procedat exact invers: au lichidat societăţile viabile, fără datorii sau cu datorii cu mult sub procentele menţionate, lăsându-le în voia soartei pe cele cu datorii de sute şi mii de miliarde de lei, pentru a avea spre cine arăta cu degetul când FPS şi Guvernul vor fi încriminate de distrugerea economiei naţionale, de faptul că nu au acţionat pentru înlăturarea arieratelor care blochează revigorarea producţiei, întregul mecanism economicofinanciar al ţării, contribuind astfel la creşterea sărăciei, condamnând românii să trăiască mai rău decât populaţiile din multe ţări din lumea a treia. IOAN HUSAR (Continuare în pag. a 5-a) Cărţile de alegător vor Serviciul de evidenţă , în prag de alegeri prezidenţiale, activitatea de întocmire şi emitere a cărţilor de alegător revine Serviciului de evidenţă informatizată a persoanei, a menţionat joi, în conferinţă de presă, lt. col. Madac Traian, şeful acestui Serviciu. Deoarece tot aici, în conformitate cu datele de evidenţă a populaţiei, se vor întocmi şi emite listele electorale, s-a considerat că cele două activităţi trebuie făcute de aceiaşi profesionişti în ale evidenţei fi întocmite şi eliberate de informatizată a persoanei alegătorilor. Şeful Biroului de presă al Inspectoratului de Poliţie Mureş, col. Rus Pop Nicolae, a subliniat că vor intra în posesia cărţii de alegător, cu prioritate, toate persoanele pentru care se eliberează noul model de carte de identitate, pe care nu poate fi aplicată ştampila „Votat". în acest context, Serviciul amintit atrage atenţia alegătorilor cu buletine „expirate" să nu aştepte ziua alegerilor pentru a-şi clarifica situaţia. (L.V.) SQCnJii ir; — w (aproape peTârgu-Mureș STAI SĂ VEZI surprize și poţis'n programe noi STOICA Olimpiada Participant la Olimpiada Internaţională de Matematică, care a avut loc anul acesta la Seul, Coreea de Sud. Stoica Emanuel, proaspăt absolvent al Colegiului Naţional „Al. Papiu Ilarian" din Târgu-Mureş, a câştigat „Medalia de argint" a concursului. Stoica Emanuel este pentru a doua oară în decursul celor 4 ani de liceu când a reprezentat şcoala românească şi târgumureşeană la un asemenea concurs internaţional. La Târgu-Mureş, Fondul „Solidaritatea” este asaltat de rromi In ultimele zile, Direcţia Muncii şi Protecţiei Sociale Mureş a fost asaltată în special de rromii care şi-au depus dosarele pentru alocaţiile de solidaritate, provenite din fondul constituit din taxele la jocurile de noroc. Aglomeraţia s-a creat deoarece în întreg judeţul Mureş există numai trei inspectori care se ocupă de anchete sociale, pentru a lua în evidenţă persoanele care au dreptul la aceste ajutoare, respectiv familiile cu un venit de maximum 350.000 de lei pentru fiecare membru. După două luni de verificări în teren a cererilor înregistrate, noi dosare au început să fie primite începând cu 1 august a.c., fiind stabilite zilele de luni şi vineri pentru această procedură. Alocaţia de solidaritate, acordată din luna februarie 2000 în baza OUG nr. 118/1999, este cuprinsă între 350.000 de lei şi un milion de lei, beneficiarii fiind de regulă persoane neîncadrate în muncă (în special rromi cu familii numeroase), copii orfani, minori de vârstă şcolară sprijiniţi pe perioada studiilor, persoane cu handicap şi pensionari. Până în prezent, s-au alocat ajutoare în valoare totală de aproximativ 600 milioane de lei. Este în întârziere acordarea „tranşei" pe luna iunie, fiind aşteptată de la fondul central suma de 800 milioane de lei. Serviciul de asistenţă socială din cadrul DJMPS a primit în jur de 2.500 de cereri de...solidaritate, printre solicitanţi fiind numeroşi locuitori din mediul rural, fără surse de venituri. LIA VINŢELER | Zonele de agrement căutate tot mai mult în zilele toride şi de sfârşit de săptămână. AVERTIZARE METEO Centrul Meteorologic Regional Sibiu avertizează comisiile judeţene de apărare împotriva dezastrelor din judeţele Braşov, Covasna, Harghita şi Mureş că pentru intervalul 4-7 august 2000 se prognozează depăşiri ale pragurilor critice ale indicelui de confort termic între orele 12,00-18,00, cu precădere sâmbătă și duminică. CUVÂNTUL UBER vă informează Circulară-Ordin a M.E.IM. Ministerul Educaţiei Naţionale a adresat tuturor inspectoratelor şcolare judeţene o circulară prin care le-a cerut să adopte de urgenţă măsuri pentru „realizarea condiţiilor igienice, considerate minime, pentru funcţionarea unităţilor din învăţământ”. Printre condiţiile minime necesare pentru funcţionarea unei clădiri de învăţământ, MEN aminteşte: existenţa apei potabile din sursă autorizată sanitar, acces al elevilor la apă pentru a se spăla pe mâini, existenţa unui grup sanitar întreţinut corespunzător, o rampă de gunoi delimitată şi care este inaccesibilă copiilor, existenţa unor dezinfectante şi antiseptice în dotarea şcolii. Scumpirea transportului în comun începând cu luna august a.c., S.C. Transport local Târgu-Mureş a majorat tarifele în activitatea proprie. Lin bilet pentru transport urban costă 3.000 lei (cu 500 lei mai mult faţă de perioada anterioară), iar 6.000 de lei se va plăti pe rutele care deservesc localităţile limitrofe Târgu- I Mureşului. Conform explicaţiilor conducerii societăţii, majorarea tarifelor a fost determinată de scumpirea preţurilor la combustibili şi piese de schimb. Creşterile vizează atât biletele zilnice, cât şi abonamentele. ________________________ ca judeţeană î MIR c 3