Cuvântul Liber, iunie 2004 (Anul 16, nr. 106-127)

2004-06-10 / nr. 113

/ 1 — WIHORIAlv -------------------------------v UNDE NE SUNT CONSILIERII? n timpul campaniei electorale, ziarul nostru a atras atenția, cu insistenţă, partidelor politice, alegătorilor, să nu risipească voturile. Dacă, să zicem, „consemnul" a fost respectat în bună măsură la alegerea primarului, unde cei 6 concurenţi ai lui Dorin Florea, de aceeaşi etnie, au adunat în tolbele lor sărăcăcioase, la un loc, abia 2.711 voturi, la consilieri s-a înregistrat o risipă de voturi de neiertat, suficientă pentru adjudecarea a încă circa 3-4 consilieri. In fapt, la amploarea în care s-a participat anul acesta la vot în municipiul Târgu-Mureş, românii trebuiau să dobândească cu uşurinţă nu numai fotoliul de primar, ci şi o majoritate zdrobitoare în Consiliul local, de cel puţin 13-14 consilieri. Mulţi dintre politicienii care au obiceiul de a vorbi înainte de a gândi sau se folosesc de aceeaşi placă învechită deja, referitor la absenteismul românesc de la urne, ne vor întreba pe ce ne bazăm. Noi le vom răspunde clar, pe realitatea imediată. La rândul nostru, venim şi noi cu întrebarea: cum explică dumnealor faptul că partidele româneşti, care au beneficiat la alegerea Consiliului local Târgu-Mureş de aportul la vot a 46.498 de cetăţeni, dispun doar de 11 consilieri, în timp ce 37.442 de maghiari (35.134 UDMR şi 2 independenţi) au în acelaşi consiliu local 12 consilieri? Este posibil ca o masă de alegători mai mică cu 9.056 de votanţi să producă o cantitate mai mare de consilieri, adică 12? Această gravă anomalie rezidă tocmai în modul inadmisibil în care aceştia şi-au propus să gestioneze potenţialul electoral şi să-şi coordoneze politicile. De ani de zile, pe români nu-i auzi altceva decât plângându-se mioritic, şi acum ca şi pe vremea lui Bolintineanu, ori de când lumea, de dominaţia obsesivă a blocului maghiar, în timp ce sunt incapabili să-şi facă ordine la ei acasă. Şi atunci, nu-i adevărat că „Cei ce poartă jugul şi-a trăi mai vor/ Merită să-l poarte spre ruşinea lor!"? Noua lege electorală, elaborată parcă după doleanţele intime ale UDMR (ne întrebăm unde au fost deputaţii noştri, inclusiv cei ai PSD), IOAN CISMAŞ (Continuare în pag. a 3-a) ! copii în căutarea unor „părinţi” Tulburătoare demersurile unor copii care nu au nici un fel de reţinere de a veni în faţa camerelor de luat vederi, la diverse televiziuni, în dorinţa de a-şi cunoaşte părinţii naturali. Demersuri care, uneori, sunt încununate de succes. îmbucurător este faptul că strategia în ceea ce priveşte creşterea şi educarea copiilor instituţionalizaţi prevede încredinţarea acestora unor familii cu disponibilităţi, în primul rând, sufleteşti şi mai apoi materiale, deoarece, în greaua misiune de formare a unui om, aceste familii primesc sprijinul autorităţilor. Cum soarta copiilor abandonaţi preocupă tot mai multă lume, şi cum numărul acestor copii nu este nici el mic, DGPDC Mureş a demarat o acţiune de recrutare a unor cupluri parentale în vederea creşterii, îngrijirii şi educării unui număr de 8 copii, aflaţi în prezent la Centrul de Plasament nr. 1 din Târgu-Mureş. Se doreşte ca aceşti copii să fie luaţi de tot atâtea familii care vor avea grijă de ei în cadrul caselor familiale din comuna Ceuaşu de Câmpie, unde se vor bucura de tot sprijinul, pentru TARFIN TODEA (Continuare în pag. a 5-a) Vreme instabilă, dar, în general, frumoasă. Cer variabil, temporar acoperit. Izolat, averse de ploaie, însoţite de descărcări electrice. Vânt slab la moderat. Temperaturile maxime: 22 la 25 grade C; temperaturile minime: 9 la 12 grade C. Centrul de prevedere ______________a vremii, Sibiu. COMUNICAT Primăria municipiului Târgu-Mureş aduce la cunoştinţa tuturor membrilor în birourile secţiilor de votare din Circumscripţia electorală nr. 1 Târgu-Mureş, că vineri, 11 iunie 2004, între orele 10,30-14,30, vor fi efectuate plăţile reprezentând indemnizaţia cuvenită pentru participarea acestora la procesul electoral. în acest sens, adresăm fiecărui membru rugămintea de a se prezenta cu actul de identitate (BI sau CI) la sediul Primăriei municipiului Târgu- Mureş, Piaţa Victoriei nr. 3, parter, cam. 21-22. Primar, dr. DORIN FLOREA în ziarul de vineri, 11 iunie a.c., vom publica, din nou, Programul Campionatului European de Fotbaldin Portugalia, care va începe sâmbătă, 12 iunie 2004.^ SACRIFICATUL GEOAAĂÎ Comunicatul doamnei Despina Neagoe, purtătorul de cuvânt al Guvernului, prin care, în cadrul unei videoconferinţe de urgenţă, contestă şi dezminte, în termeni categorici, „caracterul fals" al unei informaţii prin care se anunţa demiterea ministrului de Externe, domnul Mircea Geoană, în urma eşecului la alegerile pentru funcţia de primar general al Bucureştiului, poate fi interpretat ca o armă cu două tăişuri, confirmând, de fapt, că, de acolo de unde fac nu-i, nici fum nu iese! Până să fim deplin convinşi că s-a sturat sau nu la alegerile locale din 6 iunie a.c., până premierul Năstase îşi va ţine promisiunea şi va dubla salariile şi pensiile românilor şi va da bursele visate de elevii şi studenţii săraci, până românii vor opta pentru L__________ , jumătatea plină sau pentru cealaltă, goală, a paharului, până va trece năuceala şi buimăceala pesedistă, provocate de bâta primită, din partea alianţei PNL-PD, în moalele capului la scrutinul din Capitală, unde „liderul de fier" - Traian Băsescu a demonstrat partidului-stat de guvernământ că, într-adevăr, „vara nu-i ca iarna", m-aş opri la gustul amar al unei înfrângeri cu numele Mircea Geoană. Am scris, am afirmat şi cu alte prilejuri şi cred, în continuare, că marele perdant în desueta trecută lambadă electorală este ministrul de Externe! Nu ştiu cine a fost cu „ideea" netrebnică de a-l aşeza într-o situaţie de-a dreptul jenantă, tocmai pe cel mai popular ministru, cel cu grija faţă de imaginea ţării în afară, urmaşul lui Nicolae LAZĂR LĂDARIU (Continuare în pag. a 3-a) SECVENŢĂ ) Intrăm în Europa civilizată wlötá JUMURtaffetaani TAROl' mî .'per. Clădirile vechi din municipiul Târgu-Mureş îşi schimbă aspectul, se înnoiesc, dovadă că intrăm şi noi în Europa primeniţi. Este lăudabil gestul Primăriei de a dispune efectuarea unor reparaţii capitale la clădirile vechi de pe strada Gheorghe Doja. Sperăm că această acţiune va continua. Reamintim proprietarilor de imobile, inclusiv celor din blocuri, că, potrivit Legii nr. 10/1995 şi Legii nr. 114/1996, au obligaţia să-şi întreţină locuinţele şi să întreprindă măsuri de reparaţii atunci când acestea se impun. De asemenea, aceştia răspund penal în situaţia când cineva este accidentat prin căderi de tencuială, ţigle etc. De reţinut că legile în vigoare prevăd şi sancţiuni aspre împotriva celor care neglijează aceste aspecte. Se tot discută despre curăţenia şi esteticul oraşelor europene, dar foarte rar se amintesc obligaţiile cetăţenilor români privind implicarea lor în aceste activităţi. Se aşteaptă prea mult din partea edililor, mai ales în ce priveşte reparaţiile la exteriorul blocurilor, aproape în totalitate nereparate de la recepţie. (V. B.) e „Târgul fetelor” de la Gurghiu Duminică, 13 iunie 2004, Primăria comunei Gurghiu organizează „Târgul fetelor", manifestare tradiţională a locuitorilor de pe Valea Gurghiului, din întregul judeţ şi judeţele limitrofe. Pe Platoul Pădurii Mociar, duminică îşi dau întâlnire folclorul, prin cântece şi jocuri populare, comercianţii cu mărfurile lor diverse, voia bună, susţinute de mici şi fripturi la grătar, bere din belşug şi băuturi răcoritoare. Nu ezitaţi, veniţi la „Târgul fetelor", să vă simţiţi bine! ”_______PRIMĂRIA_