Cuvântul Liber, decembrie 2013 (Anul 25, nr. 236-254)

2013-12-04 / nr. 237

/ ---------------------------- M MPMM10 Iff l i lv----------------------------Vesti bune din Timoc! 1............... ■ .„,1 ■„ M — I II! ■■ ■■■■ S-a constituit Primul Comitet de Iniţiativă * al Partidului Românesc din Serbia Colegul Romeo-Dorian Crîşmaru, de la jurnalromanesc.ro, îmi transmite informaţia, comunicată, de altfel, şi de prietenii de pe site-ul Cele Două Tribalii, despre constituirea primului Comitet de Iniţiativă al Partidului Românesc din Serbia, într-un scurt interviu acordat portalului jurnalromanesc.ro, Dragan Demici - fondatorul Partidului Românesc, prezent la recepţia din data de 30 noiembrie 2013, oferită de consulul general al României în onoarea Zilei Naţionale a României, a anunţat că acest Comitet s-a format la Zajecear (n.n.- Zăiceanu) şi că va fi condus de Rade Dimitrievici. E bine de ştiut că aceste comitete de iniţiativă se constituie ca urmare a procedurii standard de înfiinţare a unei formaţiuni politice, prevăzută de legislaţia sârbă în domeniu, care spune că sunt necesare 1.100 de semnături depuse la dosarul de constituire. „Astăzi am pus bazele, aici la Zăiceanu, primului Comitet de iniţiativă al viitorului Partid Românesc - a afirmat Dragan Demici iar preşedintele ales al acestui comitet cred că va fi un bun preşedinte, care o să se descurce cu problemele din această zonă şi o să facă aici o structură puternică a partidului nostru. Este aici o zonă ce cuprinde multe partide care au lucrat împotriva intereselor românilor, iar colegul meu o să se descurce să oprească toate aceste lucrări și o să aibă în subordine MARIANA CRISTESCU (Continuare în pag. a 3-a) MIERCURI, 4 DECEMBRIE 2013 • ANUL XXV, NR. 237 (0.101) • 12 PAGINI, 1,50 LEI.) DUŞMĂNIE PE FAŢĂ?! / ! Ăştia, duşmanii statului naţional, unitar, românesc, nu se astâmpără! Ăştia se comportă, de 1 Decembrie (şi nu numai!) ca nişte apucaţi! Bine zicea prin 1990, în Adunarea Constituantă, deputatul PUNR de Mureş - Dumitru Pop, în urma unor repetate provocări antiromâneşti: „Pe ăştia să nu-i crezi nici în copârşeul". Comportamentul mizerabil, iresponsabil, al unora (nu vom arăta cu degetul şi nu vom culpabiliza, ar fi o greşeală, o întreagă etnie, respectându-i pe cei care ne respectă, loiali Constituţiei şi legilor româneşti!), întrece orice limită! Pentru ei, acei zăltaţi, 1 Decembrie este zi de doliu, cu toate că şi ei sunt cetăţeni români (de etnie maghiară), unii cu înalte funcţii, plătite din banul public, că s-au născut pe acest pământ al Grădinii Maicii Domnului, unde mănâncă pâine românească! Să ne mai mire, oare, cele petrecute, duminica trecută, de 1 Decembrie, la Sfântu Gheorghe? Să ne mai mirăm că primarul UDMR-ist din Cărei, Kovács Jenő, acolo unde, în toamna anului 1944, Armata Română a eliberat ultima brazdă din pământul ţării, furat mişeleşte, prin Diktatul de la Viena, din 30 august 1940, pentru a fi dat nordul Ardealului Ungariei horhyste şi fasciste, nu a binevoit să arboreze Tricolorul, drapelul naţional al României, simbol al naţiunii, „nici măcar pe străzile principale din municipiu"? Pe platoul din faţa Monumentului Ostaşului Român, cei prezenţi pentru a asista la momentele dedicate Zilei de 1 Decembrie (Surse: buletindecarei.ro) au constatat, cu uimire, că au fost scoase „doar 24 de steguleţe tricolore pentru întregul oraş”. Mai poate fi o noutate pentru români, nu doar pentru cei mureşeni, că, şi de data aceasta, de 1 Decembrie, Ziua Naţională a României, UDMR a refuzat să depună o coroană de flori, aşa cum s-ar fi cuvenit, la Lupa Capitolina din Târgu- Mureş? LAZĂR LĂDARIU Secvenţa Clopot de alarmă! Duminică, 1 Decembrie, tocmai de Ziua Naţională a României, la Sfântu Gheorghe, în inimă de ţară, stat naţional, unitar, din nou au răbufnit zâzania, ura şi pornirile antiromâneşti! Duşmanii unităţii statale, ieşiţi în stradă, au scandat, închipuindu-se sub flamurile roşu-alb-verde şi ale zdrenţeitextile care-i acel steag secuiesc: „Străini, plecaţi acasă!", „Ungaria! Ungaria!", „Ţinutul Secuiesc nu-i România!". Tot aşa cum ei se manifestau pe acele locuri, şi în decembrie 1989, când au comis şi crimele abominabile, barbariile de la Zetea, Dealu şi Târgu Secuiesc! A fost, de data aceasta, după pornirile provocatoare din alţi ani, după neobrăzarea senatorului Sogor Csaba, de a purta în Parlamentul României, de Ziua Naţională, banderolă neagră, în semn de doliu şi de desconsiderare a Tratatului de Pace de la Trianon, o sfidare, fără precedent, a Zilei Naţionale! Cine sunt „străinii" somaţi să plece acasă din ţara lor? LAZĂR LĂDARIU (Continuare în pag. a 3-a) Catedrala Mare ortodoxă, din centrul municipiului Târgu-Mureș rDe ce se scumpesc carburanţii şi de ce cresc taxele? Pentru că Ministerul Finanţelor, când a întocmit bugetul pe anul 2014, şi-a dat seama că încasările la bugetul din acest an sunt departe de estimările prevăzute şi că nu are altă sursă sigură de venituri decât majorarea impozitelor taxelor şi accizelor la carburanţi cu 20%. în plus, a mai aplicat şi o acciză de 7 eurocenţi/litru, sumă care va creşte datorită faptului că la cei 7 eurocenţi se va aplica şi TVA de 25%, încât preţul carburanţilor se va majora cu 8%. Astfel, vestea bună aşteptată de români că de la 1 ianuarie 2014 se va reduce preţul la benzină şi motorină s-a dus pe apa sâmbetei, deoarece guvernul a mărit nivelul accizei şi a modificat modul de calcul al acesteia, prin care se va încasa, anul viitor, în plus, la bugetul statului 1,1 miliarde de lei. De asemenea, încă 2,4 miliarde de lei vor intra la buget şi din creşterea accizelor la benzină şi motorină. Interesant de precizat e faptul că responsabili de IOAN HUSAR (Continuare în pag. a 5-a) ■. MUREȘ MIC»