Cuvântul Liber, octombrie 2015 (Anul 27, nr. 190-212)

2015-10-24 / nr. 207

------------------MINCIII II.-----------------„LEPĂDĂRILE" SOCIAL-DEMOCRAŢILOR La Congresul din săptămâna trecută, social-democraţii, prin vocea preşedintelui Liviu Dragnea, s-au lepădat de comunism, şi-au cerut iertare pentru toate abuzurile din perioada guvernării comuniste. O mare cacealma, de prost gust, din mai multe motive: Partidul Democrat Social din România nu este continuatorul Partidului Comunist Român, partid scos în afara legii de către feseniştii domnului Iliescu. Pesediştii actuali n-au avut şi nu au de-a face cu fostul PCR. Nici pe lista rezervelor de cadre ale comitete judeţene PCR, nu aveau loc, fiindu-le verificate originile, familia, mai ales moravurile, iar, dacă un tovarăş activist călca în străchini, urgent era trimis la „munca de jos". Astăzi, în rândul social democraţilor găseşti tot felul de indivizi certaţi cu legea şi cu principiile moralei. Nu văd de ce şi-au cerut iertare faţă de poporul român. Feseniştii sunt cei care au distrus România modernă din vremea preşedintelui Nicolae Ceauşescu, despre realizările din industria şi agricultura din vremea socialismului multilateral dezvoltat nu mai avem voie să amintim, printr-o lege absurdă, scoasă pe sub masă. Mai bine să-şi ceară iertare pentru faptul că în perioada cât au guvernat ţara au vândut combinatele siderurgice, uzinele de tractoare şi camioane, combinatele petrochimice, au favorizat înstrăinarea terenurilor agricole şi au distrus reţeaua de învăţământ profesional etc. Dar câte rele n-au făcut, fără să fie pedepsiţi! Acum se scarpină pe la spate şi vin să-şi ceară iertare pentru abuzurile din perioda comunistă. Ruşine, deoarece România n-a fost o ţară comunistă, ci una socialistă, iar PSD, cu o doctrină social-democrată este departe de doctrina comunistă. Când i-am văzut la televizor cât de smeriţi s-au ridicat în picioare şi au ţinut un moment de reculegere de parcă le-a trecut în nefiinţă bunul-simţ, sincer, mi-a fost ruşine că am fost membru PSD cu carnet şi cotizaţie la zi şi mândru că până în 1990 am fost membru PCR. „Ne lepădăm de fostul PCR", mărturisea cu emoţie Liviu Dragnea. Bine că nu a declarat că se leapădă de Satana. Probabil vremelnicul preşedinte de partid socialist a participat la un botez creştin şi de acolo i-a venit ideea cu lepădările. în Biserica Ortodoxă sunt întreite lepădări ale catehumenului sau ale naşului în numele catehumenului, de Satana, urmate de întreita lui asigurare că s-a unit cu Hristos. Doamne, cât spectacol a fost la Congres, în timpul lepădărilor, catehumenul va sta întors cu faţa spre Apus, suflând şi scuipând într-acolo de trei ori, deoarece Apusul este locul de unde vine întunericul şi locaşul celui rău, al lui Satana, numit şi „stăpânitorul întunericului" (Luca 22,32; Efes.6,6,12; Col.1,13). Atunci când catehumenul (naşul) mărturiseşte unirea sa cu Hristos, o face cu faţa spre Răsărit, căci într-acolo este zidit Raiul ( Fac. 2,8) din care au fost izgoniţi primii oameni în urma păcatului, şi pe care ni-l deschide iarăşi (Continuare în pag. a 5-a) VASILE BOTA ! La mulţi ani Armatei Române! Ziua Armatei Române reprezintă pentru fiecare român un moment cu dublă semnificaţie. în această zi cinstim, mai mult ca oricând, faptele celor care, de-a lungul istoriei, au luptat pentru apărarea şi libertatea poporului român, în acelaşi timp, ne exprimăm respectul şi mândria faţă de toţi militarii care fac cinste ţării noastre, în interiorul şi în afara graniţelor acesteia. Dragi ostaşi, vă felicit pentru devotamentul de care daţi dovadă în fiecare zi. Suntem mândri că Armata Română acţionează solidar cu toate trupele NATO, la nivel internaţional, în această zi specială le doresc tuturor celor care slujesc Patria cele mai sincere felicitări, succes în activităţi şi bucurii alături de familii. La mulţi ani! Preşedintele Consiliului Judeţean Mureş CIPRIAN DOBRE  JJ După jaful sistematic, oara ce vom mai lăsa urmaşilor? Prin Radio România-Actualităţi, prin fluxul de ştiri al altor agenţii de presă, românul află că, azi, la fiecare oră au fost tăiate trei hectare de pădure, că tot al doilea stejar, brad, fag pot să cadă sub dinţii drujbelor şi sub tăişul necruţător al securilor! Nu-i, oare, cam mult? Unde se va ajunge, dacă lucrurile vor continua ,aşa? Numărul tăierilor ilegale sunt în creştere, îngrijorările la fel! Avem un „Cod Silvic"! Rămâne de văzut şi cum vor fi aplicate prevederile lui. Şi când te gândeşti că tocmai preşedintele Klaus Iohannis, nemulţumit cu acele tăieri de doar 30%, aşa cum au votat deputaţii şi senatorii, iritat, probabil, de „puţinătatea" prevederilor, a trimis, grabnic, legea înapoi în Parlament, pentru a fi rediscutată. Oare la ce se gândea el atunci? Să fie tăiate pădurile României 60-90%, pe placul firmelor austriece, care s-au dedat la un adevărat jaf prin munţii noştri, firme cu un uriaş profit, încurajate de preşedintele României? Doamne, ce mândre păduri, ce rai şi plai ale codrilor, ale munţilor noştri aveam! Şi iată unde s-a ajuns azi! După ce, din 1990 încoace, mai-marii guvernanţi au pus în mâna străinului, fără să le tremure sufletul la enormele pierderi, cam totul: aurul, petrolul, gazul, pământul, aluminiul, cimentul, bogăţii ale românilor de când lumea, acum dau şi pădurile României! încât avem toate motivele să ne mai întrebăm o dată: oare unde vom ajunge? Ce vom mai lăsa, ca moştenire, urmaşilor, atâta timp cât dăm, pe nimic, măreţia codrilor noştri, „aurul verde" al României? LAZĂR LĂDARIU Seccewagi Nu uitaţi să vă reînnoiţi abonamentul la cotidianul „CUVÂNTUL LIBER"! Preţul pe o lună este de 16 lei pentru persoane fizice şi 23 de lei pentru persoane juridice, plus 2,56 lei taxe poştale. Simpozion comemorativ la Reghin în ziua de joi, 22 octombrie 2015, la Biblioteca Municipală „Petru Maior" din Reghin, de la ora 17, a avut loc simpozionul intitulat 75 de ani de la Diktatul de la Viena, manifestare menităsă amintească de dramele şi ororile trăite de românii transilvăneni, în urma acestui atât de odios Diktat de la Viena. Evenimentul a fost organizat de Primăria municipiului Reghin, Consiliul Local Reghin, Protopopiatul ortodox Reghin, Protopopiatul greco-catolic Reghin, Biblioteca Municipală „Petru Maior" Reghin. Prin odiosul Diktat de la Viena din 30 august 1940, o mare parte a Transilvaniei, cu 43.492 kilometri pătraţi şi 2.667.000 locuitori români, a fost atribuită Ungariei horthyste. în timpul celor patru ani de ocupaţie, populaţia românească de aici a fost supusă unor persecuţii neîntrerupte: peste 15.000 de români au fost ucişi, maltrataţi sau schingiuiţi, peste 280.000 au fost expulzaţi, alţii internaţi în lagăre de concentrare FLORIN BENGEAN (Continuare în pag. a 5-a) La mulţi ani ! Armatei Române! De la eroicele lupte ce au marcat însăşi evoluţia istorică a statului român şi până astăzi, când reprezintă cu onoare şi profesionalism România în teatrele de operaţii internaţionale, Armata Română şi-a câştigat un loc special în inima fiecărui român. La ceas de sărbătoare, Primăria Municipiului Târgu- Mureş transmite „LA MULŢI ANI!" tuturor cadrelor militare din Ministerul Apărării Naţionale din România! Dr. DORIN FLOREA CLAUDIU MAIOR Primarul municipiului Viceprimarul municipiului Târgu-Mureş Târgu-Mureş