Cuvântul Liber, septembrie 2017 (Anul 29, nr. 166-187)

2017-09-01 / nr. 166

CUVÂNTUL VINERI, 1 SEPTEMBRIE 2017 Colţul spiritual „...Cel mai greu e să fii, nu copil de părinţi, ci părinte de fii” Adrian Păunescu Spune povestea că, în prima zi a căsniciei lor, soţia şi soţul au vorbit şi au ajuns de comun acord să nu deschidă uşa casei lor nimănui. în acea zi, părinţii soţului au venit să-i vadă. Tinerii căsătoriţi erau în spatele uşii. S-au uitat unul la celălalt, soţul a vrut să deschidă uşa, însă din moment ce au avut o înţelegere, şi-a dat seama că nu îşi poate dezamăgi soţia. Părinţii tânărului au plecat. După un timp, în aceeaşi zi, au venit la uşă părinţii fetei. Soţia şi soţul s-au uitat unul la celalalt şi, chiar dacă au avut o înţelegere, tânăra, cu lacrimi în ochi, a spus: - Nu pot face asta părinţilor mei! îmi pare rău. Şi, în acel moment, a deschis uşa. Soţul nu a spus nimic. Anii au trecut, iar cei doi au avut patru băieţi. Cel de-al cincilea copil a fost o fetiţă. Tatăl a planificat o petrecere foarte mare pentru singura fetiţă a familiei. El a invitat toata familia, prietenii şi cunoştinţele. Mai târziu, în acea noapte, soţia l-a întrebat care a fost motivul pentru o petrecere atât de mare pentru fetiţă. Când s-au născut băieţii, bărbatul a fost fericit, însă nu a organizat niciun eveniment. Soţul i-a zâmbit soţiei, i-a luat faţa între mâini, s-a apropiat de ea, a sărutat-o pe buze şi i-a răspuns: - Pentru că ea este singura care va deschide uşa casei sale pentru mine! Părintele GHEORGHE ŞINCAN, paroh la Târgu-Mureș V______________________________________________________________ PROGRAMUL LUNII SEPTEMBRIE 2017 Compania Liviu Rebreanu a Teatrului Naţional Târgu-Mureş Compania Liviu Rebreanu a Teatrului Naţional Târgu-Mureş are programate în luna septembrie 2017 patru reprezentaţii la sediu, după cum urmează: • Vineri 15 septembrie 2017, de la ora 19.30, la Sala Mică,Patru piesuţe politice despre dușmani •Sâmbătă 16 septembrie 2017, de la ora 19.00,la Sala Mare, O scrisoare pierdută. Prea multă vorbărie după I. L. Caragiale, regia Gavril Cadariu • Duminică 17 septembrie 2017, de la ora 19.00, la Sala Mare, Femei în pragul unei crize de nervi după Pedro Almodovar, un spectacol de Razván Mazilu • Joi 21 septembrie 2017, de la ora 19.30, LIMBA MATERNĂ. MAMELOSCHII de Sasha Marianna Salzmann, regia Olga Macrinici Biletele pentru aceste spectacole au fost puse în vânzare şi pot fi achiziţionate online (www.biletmaster.ro), precum şi la Casa de bilete a Teatrului Naţional (de luni până vineri, între 9:00 şi 15:00, telefon: 0365 806.865), iar din 11 septembrie şi la Agenţia de bilete din Palatul Culturii (de luni până vineri, între 12:00 şi 17:30, telefon: 0372 951.251). STAGIUNEA NR. 56 BILETE ŞI ABONAMENTE » Ca şi în stagiunea trecută, iubitorii de teatru târgumureşeni îşi pot achiziţiona trei tipuri de abonamente: Abonamentul Mecenat Paul Gusty, valabil la toate premierele Companiei Liviu Rebreanu (560 de lei), Abonamentul Ion Fiscuteanu, flexibil cu 5 unităţi (70 de lei) şi Abonamentul Cornel Popescu, flexibil cu 4 unităţi pentru pensionari, studenţi şi elevi (30 de lei). Mai multe detalii despre programul spectacolelor şi preţul abonamentelor şi biletelor în Stagiunea 56 a Companiei Liviu Rebreanu, puteţi afla pe www.teatrunational.ro şi www.biletmaster.ro. Abonamentele pot fi achiziţionate online (www.biletmaster.ro), precum şi la Casa de bilete a Teatrului Naţional (de luni până vineri, între 9:00 şi 15:00, telefon: 0365 806.865), iar din 11 septembrie şi la Agenţia de bilete din Palatul Culturii (de luni până vineri, între 12.00 și 17.30,telefon: 0372 951.251), Birou P.R. 1 SEPTEMBRIE 2017 Zile trecute: 244 Zile rămase: 121 Soarele răsare la: 6.45 Soarele apune la: 19.57 Ortodox: Sfântul Dionisie Exiguul, începutul anului bisericesc Greco-catolic: Cuv Simeon Stâlpnicul și Marta, mama lui Romano-catolic: Sf. Egidiu Zodia, Fecioară (23 august-21 septembrie) "fi Berbec. S-ar putea să plecaţi într-o scurtă delegaţie, anunţată în ultimul moment. în ciuda dificultăţilor, reuşiţi să vă descurcaţi foarte bine. Taur. Astăzi sunteţi plin de energie. Dacă sunteţi invitat într-o excursie, vă sfătuim să nu pierdeţi ocazia. Nu vă mai gândiţi la cheltuieli! Gemeni. Se pare că începeţi pregătirile pentru concediu sau pentru o excursie. O rudă din partea partenerului de viaţă reuşeşte să vă indispună pe moment. Rac. Dimineaţa, o veste bună: urmează să primiţi bani. Puteţi să vă faceţi planuri de viitor şi să vă întâlniţi cu prietenii. Nu-i neglijaţi pe cei mici. Leu. Apar rezultatele bunei colaborări cu un partener de afaceri, împreună, reuşiţi să terminaţi o lucrare importantă. Fecioară. După o perioadă nu tocmai favorabilă, lucrurile merg mai bine pe plan sentimental. S-ar putea să vă îndrăgostiţi la prima vedere. Balanţă. Sunteţi puţin indispus din cauza problemelor financiare. Aveţi un randament foarte bun, mai ales în activităţile intelectuale. Scorpion. Dimineaţa aveţi multe probleme de rezolvat. Chiar dacă sunteţi în formă şi aveţi spor, vă sfătuim să nu refuzaţi ajutorul celor din jur. Săgetător. Sunteţi foarte bine dispus şi aveţi succes în activităţile casnice şi în societate. S-ar putea să nu fiţi prea mulţumit de situaţia financiară. Capricorn. Sunteţi foarte inventiv şi vă descurcaţi foarte bine în afaceri. Investiţiile pe care le aveţi în vedere vă pot aduce mari satisfacţii în curând. Vărsător. Cu farmecul dumneavoastră deosebit, atrageţi admiraţia celor din jur. Aveţi mari şanse de reuşită în activităţi comerciale. Peşti. La serviciu sunteţi în formă şi munciţi mai mult, spre nemulţumirea colegilor. Nu încercaţi să vă depăşiţi limitele! Riscaţi să vă îmbolnăviţi! HOROSCOP ) FOI DE CALENDAR ' 41 1985 - A fost descoperită epava vasului Titanic. 1955 - La Cluj-Napoca, s-a înființat Filarmonica de Stat. 1944 - A decedat Liviu Rebreanu, scriitor român, membru al Academiei Române. 1930 - A decedat Aristide Demetriade, actor și regizor român. 1912 - La București, are loc premierea primului film românesc Războiul Independenţei. 1897 - în SUA este dată în folosinţă prima line de metrou, de pe continentul Nord American. 1859 - Inaugurarea primului vagon de dormit Pullman. 1859 - O furtună solară afectează serviciul electric de telegraf. 1804 - Este descoperită planeta Juno, din cadrul centurii de asteroizi a Soarelui. Cugetarea zilei: „Nimeni nu simte durerea altuia, nimeni nu înţelege bucuria altuia. Oamenii îşi imaginează ca pot fi alături de cei dragi în momentele de tristeţe şi bucurie. în realitate, fiecare îşi poartă singur şi durerea şi bucuria." (Franz Schubert) In luna iulie, pensia medie a depăşit 1.000 de lei Conform datelor centralizate de Casa Naţională de Pensii Publice (CNPP), la sfârşitul lunii iulie 2017, erau înregistraţi aproximativ 4,677 milioane de pensionari de asigurări sociale, pensia medie fiind de 1.070 lei, cu 88 lei mai mare faţă de cea din luna precedentă şi cu 139 lei peste cea din perioada similară a anului trecut. Numărul celor care s-au pensionat la limita de vârstă era de 3,496 milioane persoane, din care peste 1.933 femei, iar pensia medie era de 1.222 lei. Pensie anticipată parţială au primit,în iulie, 78.192 persoane (794 pensie medie) și pensie de invaliditate, 580.146 persoane (pensie medie 629 lei), din care 47.240 persoane pentru gradul I de invaliditate (512 lei pensie medie). Pensia de urmaș s-a acordat, în iulie, unui număr de 499.773 persoane (555 pensia medie), în timp ce ajutor social au primit 382 pensionari (264 lei)", precizează CNPP. (L.P.) _______________________________________________ Şi Ambasada SUA I la Bucureşti este îngrijorată de modificarea legilor Justiţiei! Ambasada Statelor Unite ale Americii la Bucureşti şi-a exprimat, printr-un comunicat de presă, îngrijorarea faţă de preconizatele modificări la legile Justiţiei, prezentate, săptămâna trecută, de Tudorel Toader. „Parteneriatul Strategic dintre Statele Unite ale Americii şi România se bazează pe angajamentul faţă de valorile democratice, buna guvernare şi consolidarea statului de drept, întrucât acestea sunt fundamentul pentru creşterea securităţii şi prosperităţii noastre comune. Instaurarea fermă a statului de drept are nevoie de un sistem judiciar puternic şi independent, precum şi de procurori independenţi, care pot urmări activităţile infracţionale, fără imixtiuni politice sau limitări ale actului legal de justiţie. Statele Unite ale Americii au luat cunoştinţă de propunerile Ministerului Justiţiei din 23 august 2017, cu îngrijorare pentru independenţa sistemului judiciar, îndemnăm toţi actorii executivi, legislativi şi judiciari din România să colaboreze pentru a continua lupta ţării împotriva corupţiei şi pentru a asigura credibilitatea instituţiilor sale", precizează Ambasada SUA, într-un comunicat de presă. (L.P.)