Cuvîntul Libertății, noiembrie 1997 (Anul 9, nr. 2233-2262)

1997-11-25 / nr. 2257

"Universitatea" Craiova este ea o stradă pe care nu se construiește nimic, dar aude, oricind, poate sâ-ț cadă o cărămidă tn cap . Cu trotineta ■ [UNK]a c;iar«anțtual ale Formula 1 Antrenorul Nicolae Zamfir a fost demis. “Bomba a explodat” duminică, în sala în care se desfășura conferința de presă de după meciul Rapid- Universitatea. Ceva plutea în aer de mai multă vreme, dar se credea că va fi așteptat sfîrșitul sezonului pentru a i se comunica tehnicianului oltean această “drăgălășenie”. Zamfir este al cincilea antrenor demis de președintele Ion Crăciunescu, în nici un an de zile. Este un lucru bun că actualul președinte oltean este un tip exigent, care dorește sincer ca echipa pe care o conduce să joace un rol major în fotbalul românesc. Am spus-o de mai multe ori. La “Universitatea” Craiova era nevoie de o mînă forte, care să instaureze un climat de ordine, moralitate și disciplină. Din foarte multe puncte de vedere, Ion Crăciunescu a lăsat impresia, în intervalul de timp scurs de la numirea sa, că este omul providențial pentru Craiova. Demiterea antrenorului Nicolae Zamfir ridică, însă, unele semne de întrebare. Nu mi-am propus, sub nici-o formă, să devin avocatul antrenorului demis. Atunci cînd a optat pentru această meserie, mai ales aici, în Oltenia, știa foarte bine la ce se înhamă. Zamfir este un tip matur, care știe să-și pledeze singur cauza și slavă cerului, are cu ce se lăuda în munca sa. Altul e scopul rîndurilor de față. Motivul invocat de Consiliul de Administrație, cel care a decis debarcarea lui Zamfir, a fost argumentat prin linia de clasament din dreptul echipei înaintea jocului din Giulești. Realizările echipei în “era Zamfir” nu sînt dintre cele mai spectaculoase, dar, cu riscul de a-i supăra pe diriginții clubului, afirmăm că ele se situează mult peste condițiile oferite. Să ne explicăm, în toată această perioadă, echipa s-a confruntat cu mari probleme. Drepturile bănești cuvenite jucătorilor nu s-au achitat pînă acum, circa o lună. Gabi Popescu și Cristescu au absentat de la pregătirea precompetițională. Nu s-a reușit nici un transfer important. A plecat unul dintre cei mai constanți jucători, Dumitru Mitriță, fără ca în vistieria clubului să intre vreun leu, pînă acum. “Universitatea” nu are un teren de antrenament, nici cantonament propriu, iar stadionul pe care evoluează, închiriat, nu ajută echipa, ba dimpotrivă, am putea spune. Tranzacția ratată cu “Electro”, în care au fost angrenați Vrăjitoarea, Pistrița, Nicola contra Nită, a eșuat lamentabil. Vrăjitoarea a fost pierdut copilărește în favoarea dinamoviștilor. Nicola a făcut tușa o lungă perioadă de timp. Craiova deține recordul în ceea ce privește jucătorii care solicită să fie declarați liberi de contract, toți fiind din echipa de tineret. Relațiile cu presa și, mai ales, cu arbitrii au fost permanent foarte tensionate. Cam astea au fost condițiile în care Nicolae Zamfir trebuia, în opinia conducătorilor, să-și ducă echipa spre vîrful piramidei. Cînd trimiți un pilot cu trotineta să concureze la un Mare Premiu de Formula 1, este cel puțin hazliu să te bosumfli că nu s-a clasat pe podium. Avem convingerea că toți cei care s-au implicat financiar și logistic în fotbalul craiovean vor binele acestuia. Dar, pentru a atinge obiectivele propuse, măsura demiterii antrenorilor este și insuficientă, și păgubitoare. Dacă doriți cu adevărat construirea unei echipe competitive, e nevoie să puneți, stimați domni, semnul egal între condițiile oferite și pretenții. Altfel, riscați să cheltuiți sume mari de bani fără ca finalitatea să fie cea dorită. Exemplul predecesorilor nu ar trebui uitat atît de repede. Punerea pe picioare a unui club este un mecanism complex și, dacă veți meșteri la nesfîrșit doar la o rotiță (antrenorul), riscați să blocați total toată mașinăria. Alegeți, în liniște, cu tact și cumpătare, pilotul potrivit, dar puneți-i la dispoziție și bolidul necesar cursei. Cu trotineta nu vom ajunge niciodată mai departe de propria curte. NICU COLEA D emis pentru patru victorii Fără să uităm să le urăm lui Constantin Oțet și Nicolae Tilihoi bun venit pe banca suferinței, trebuie să ne amintim că, la începutul aceste luni, lui Nicolae Zamfir nu i s-a acceptat demisia. De atunci, Universitatea Craiova a obținut trei victorii în campionat și o calificare în optimile de finală ale “Cupei României”. Înfrîngerea în fața Rapidului nu a contat, pentru că demiterea lui Zamfir s-a produs, fără ca acesta să știe, săptămîna trecută. Cu alte cuvinte, Zamfir “zbura” și dacă învingea în Giulești... Zamfir rămîne în club Fostul antrenor al “Universității” Craiova preia Centrul de tineret, juniori și copii din cel puțin două motive. Primul, pentru că iubește acest club și, vorba sa, “ar accepta și postul de femeie de serviciu”, al doilea pentru că are un contract cu “Universitatea” Craiova și trebuie să primească, așa cum afirma, “o căruță de bani”. De la o discuție în contradictoriu Nicolae Zamfir susține că demiterea sa a avut ca punct de plecare o discuție în contradictoriu cu Ion Crăciunescu, petrecută în urmă cu două săptămîni și legată de condițiile improprii în care se face performanță la “Universitatea” Craiova. Zamfir mai crede că, de la acea discuție, Crăciunescu a convins membrii Consiliului de Administrație să accepte înlăturarea antrenorului. Miros de debandadă într-o stare de spirit încinsă după înfrîngerea în fața Rapidului, Ion Crăciunescu a criticat intrarea tîrzie a lui Luțu în teren, iar Zamfir a dat pe față bănuiala sa privind intenția lui Trică de a primi al doilea cartonaș galben, pentru a nu juca în meciul cu Dinamo. Mirosul de debandadă din clubul “Universitatea” Craiova s-a simțit încă o dată cînd, peste capul lui Nicolae Zamfir, președintele Ion Crăciunescu, i-a spus secundului Geolgău să-l trimită în joc pe Frăsineanu, la pauză. DRAGOȘ BUZĂRIN Frații lui Păcala Bucătăm îtitemă ! a Craiovei ! s-a mutat m bucătărie ! I StAt!10>1w1wÍ “Giuristî” ! ! ’ ! Fotbalul craiovean și-a făcut un obicei prost din a-și spăla ■rufele în public. Plecarea unui antrenor și venirea altuia sunt j J lucruri firești, de cele mai multe ori benefice, dar țin de ■ ■bucătăria internă a unui club. într-o lume civilizată, cum se pretinde și a noastră, presa se află dintr-un comunicat oficial, după ce lucrurile au fost discutate și lămurite cu ușile închise. I Maniera în care a fost anunțată demiterea lui Zamfir, în cantina i și în același timp sala de conferințe a stadionului “Giulești”, nu a făcut decît să-l umilească pe “nea Țîcă”, un om în vîrstă ! ■ ce inspiră respect și care nu a dat înapoi cînd i s-a cerut • I sprijinul. A urmat, bineînțeles, replica acestuia, “mi-e scîrbă”, în continuarea unui spectacol jenant al cărui personaj principal, Ion Crăciunescu a vrut, parcă, să convingă Bucureștiul i că Oltenia e un fel de țară bananieră situată la confluența dintre lumile a treiaj și a patra. (D.B.) r Astăzi în Cupa UEFA, turul 3, prima manșă. STEAUA ASTON VILLA Meccil se joacă pe stadionul “Ghencea”, de la ora 20,30, și va fi transmis în direct pe TVR 1. Fără Ad. Matei (suspendat), D. Serban, Baciu și Roșu (accidentați), antrenorul Mihai Stoichiță i-ar putea trimite în teren pe: Ritli - Reghecampf, Răchita, Csik, Miu - Linear, Militaru, Rotariu, C. Munteanu - Lăcătuș, Ciocoiu. 9 7 Programul celorlalte partide: Rapid Viena - Lazio Roma Sporting Braga - Schalke 04 Twe ite Enschede - Auxerre Croația Zagreb - Atletico Madrid Strasbourg - Inter Milano Ajax Amsterdam - Bochum Karlsruhe - Spartak Moscova Fluier final BS& O Nici nu ne-am dat seama cînd a trecut timpul de... joc. O Au fost cîțiva golgeteri, mulți marcatori și o groază de participanți. O Ca după orice meci, aveam, cu toții, nevoie de o gură de aer, întrucît... O Telefoanele au sunat într-una căutînd "Canal Sport". O “Cuvîntul Libertății 99 a fost citit, chiar și în grup (vezi Liceul "Titulescu"). O Sunt doar două dintre motivele pentru care competiția va continua. Urmărește și sună! O Pentru a ști cînd va începe următorul meci, urmărește Cuvintul Libertății O Părerea ta despre concurs ne-o poți spune la cunoscutul număr de telefon 42.96.01. Cîștigătorul premiului oferit sîmbătă - IOAN PRICE, pensionar. Este pentru prima dată cînd un om ajuns la o vîrstă venerabilă - 75 ani - cîștigă disputa cu tinerii. • Stadion “Dunărea”, teren moale, timp rece, ceață • Spectatori: 200. • Au marcat: Coltatu 28’, 67’, Lupșa 35’ - autogol, Icălaș 85’. •„DUNĂREA: E. TENEA - Colțea, Păsărică, Burcă, Dorobanțu - ICALAȘ, D. Rămoiu, IANCU, Trăistaru (58’ Tomoiu) - G. JIANU (70’ R. Țenea), COLȚATU. Antrenor: V. Ghiță. • PRO GPS: Firescu - L. Dina, Ionele, Radu (46’ Anuța), Lupșa (66’ Matei) - Olteanu, CIOBANU, Geană, Pîrjol - C. DINĂ, Popescu (10’ Dinu). Antrenor: D. Racolța. • Au arbitrat: N. Neagoe - A. Constantin, L. Drăcea • Cartonașe galbene: Colcea, Trăistaru/ Firescu • Jucătorul meciului: COLȚANU • La juniori: 1-0 (0-0) Filmul golurilor: 28’: 1-0. Colțatu șutează, din careu, la colțul » » > lung. • 35’: 2 0. La o centrare de pe partea dreaptă, Lupșa trimite TVR 1: 20,30 Fotbal. Cupa UEFA: Steaua - Aston Villa (c): 23,15 Magazin sportiv TVR 2: 20,50 Telesport: 23,40 Avancronică. Liga Campionilor PRO TV: 10,45 Sport la minut: 19,55 și 23,00 Știri sportive. EUROSPORT: 13,00 Fotbal. Eurogoluri: 21,30 Fotbal. Cupa UEFA: Croația Zagreb - Atletico Madrid (d): 23,30 Fotbal Cupa UEFA: Ajax - VFL Bochum, Braga - Schalke 04 (înreg.) TERRA SAT: 19,45 în direct despre sportul craiovean. 9 9 Dunărea Calafat - PRO GPS Segarcea 4-0(2-0?) M Cu gîndul la obiectiv... ■ ITALIA - 9: Inter - Milan 2-2; Piacenza - Lazio 0-0; Bologna - Fiorentina 2-2; Brescia - Udinese 0-4; Empoli - Atalanta 1-0; Lecce - Napoli 2-0; Roma - Vicenza 2-2; Juventus - Parma 2-2; Sampdoria - Bari 1-0. Clasament: 1. Inter 23p; 2. Juventus 21p; 3. Parma 18p... ■ GERMANIA -16: Wolfsburg - Kaiserslautern 2-1; Stuttgart - Karlsruhe 3-0; Schalke - München 1860 2-0; FC Köln - Bielefeld 3-5; Hertha Berlin - Leverkusen 2-2; Bayern München - Duisburg 3-0; Bochum - Bremen 0-1; Hamburg - Dortmund 1-3; Hansa Rostock - Borussia Moenchengladbach 2-0. Clasament: 1. Kaiserslautern 36 p; 2. Bayern München 35 p; 3. VfB Stuttgart 28 p; 4. Schalke 04 28 p; 5. Bayer Leverkusen 26 p... ■ ANGLIA - 15: Leicester - Bolton 0-0; Aston Villa - Everton 2-1; Blackburn - Chelsea 1-0; Derby County - Coventry 3-1; Wimbledon - Manchester United 2-5; Liverpool - Barnsley 0-1; Newcastle - Southampton 2-1; Sheffield Wednesday - Arsenal 2-0; Leeds United - West Ham United 3-1. Clasament: 1. Manchester United 31 p; 2. Blackburn 30 p; 3. Arsenal 27 p; 4. Leeds 26p; 5. Chelsea 25 p... Aston Villa ocupă locul 11. ■ SPANIA -13: Oviedo - Barcelona 1-0; Atletico Madrid - Valencia 3-1; Athletic Bilbao - Real Madrid 1-1; Celta Vigo - Racing Santander 1-2; Salamanca - Real Sociedad 0-0; Compostela - Valladolid 0- 0; Merida - Malllorca 0-0; Zaragoza - Tenerife 1- 0. Clasament: 1. Real Madrid 28 p; 2. FC Barcelona 28p; 3. Atletico Madrid 25p; 4. Celta Vigo 24p; 5. Espanol 23p... ■ FRANTÂ -17: Bastia - Lens 1-0; Cannes - Lyon 1-0; Metz - Toulouse 2-1; Le Havre - Guingamp 0-0; Chateauroux - Bordeaux 1-0; Rennes - Nantes 3-0; Auxerre - Montpellier 3-1; Strasbourg - Marseille 2-0; Monaco - Paris St.Germain 3-0. Clasament: 1. Metz 34 p; 2. Marseille 33 p; 3. Monaco 32 p; 4. PSG 31 p; 5. Bordeaux 30 p... ■ TURCIA -14: Fenerbahce - Antalyaspor 2-1; Vanspor - Beșiktaș 1-7; Kayserispor - Altay 1-1; Istanbulspor - Trabzonspor 0-0; Galatasaray - Dardanelspor 1-0; Kocaelispor - Sekerspor 3-0; Bursaspor - Genclerbirligi 2-1; Ankaragucu - Gaziantepspor 2-0; Karabukspor - Samsunspor 2-1. Clasament: 1. Fenerbahce 35 p; 2. Beșiktaș 28p; 3. Galatasaray 27p; 4. Trabzonspor 27p; 5. Bursaspor 25p..v ■ în prima manșă a barajului pentru ultimul loc la CM din Franța: Iran - Australia 1-1. mingea în propria-i poartă. *67’: 3-0. Colțatu strecoară mingea în plasă pe lîngă portarul ieșit în întîmpinare. • 85’: 40. Scălaș, plasat lîngă poarta adversă, prinde o poziție favorabilă și șutează puternic la colț. La primul meci pe propriul teren, sub conducerea prof. V. Ghiță, calafetenii au dovedit că nu au renunțat la obiectivul propus în ciuda... tuturor “obstacolelor”. Echipa oaspete s-a pierdut în spațiu, puținele ei șanse de a ajunge la poartă fiind anihilate de echipa gazdă. ION STANCA ♦ David Kelly, fotbal, Irlanda, 32 ani ♦ Johny Rep, fotbal, Olanda, 46 ani ♦ Ramon Monchu, fotbal, Spania, 29 ani ♦ Gonzales Ramon, fotbal, Spania, 23 ani ♦ Alberto Tomas, fotbal, Spania, 27 ani,. c „ . A .* . a Rubrica telemicrobistului e^a anii minmm IMoli antrenori prezentați echipei Ieri, la ora 15.00, domnii Ștefan Binca și Ion Crăciunescu au prezentat echipei Universitatea, noii antrenori, Constantin Oțet - principal, Nicolae Tilihoi și Gabi Boldici - secunzi, în timp ce echipa a efectuat primul antrenament sub conducerea recent numită, președintele și unul dintre principalii acționari au susținut o conferință de presă ad-hoc la solicitarea numeroșilor ziariști prezenți la stadion. Concluzia la care s-a ajuns, după lungi parlamentări, a fost că existau și alte modalități mai puțin spectaculoase de a se anunța demiterea antrenorului Zamfir. La acest prim antrenament, condus de triumviratul Oțet - Tilihoi - Boldici, a participat și internaționalul de juniori Timar, student din acest an al Facultății de Educație Fizică din Craiova. (N.D.) Gabi Popescu și Cristescu sunt cu un picior în străinătate Jocul excelent al lui Gabi Popescu în fața Rapidului a fost urmărit de unul dintre sponsorii echipei olandeze Heerenveen, Rudy Doorgeest. Pe lîngă cea venită de la Heerenveen, mai există cîteva oferte din străinătate pentru căpitanul “Universității” Craiova, între care și una de la AEK Atena, echipa antrenată de Dumitru Dumitriu. Surse confidențiale, dar credibile, ne-au dezvăluit că, cel puțin una dintre ele depășește un milion de dolari, la cît se cifrează clauza eliberatoare din contractul lui Gabi Popescu cu “Universitatea” Craiova. Pe de altă parte, Silvian Cristescu se află în tratative avansate cu o echipă din Grecia. (C.B.) FCM Bacău Electroputere,la Ploiești Cluburile organizatoare ale optimilor de finală ale Cupei României au comunicat localitățile unde urmează să se dispute partidele: FC Argeș - FC Bihor (localitatea Timișoara - stadionul UMT); Rapid București - Gaz Metan Mediaș (Brașov - Tractorul); Steaua București - Poiana Cîmpina (Ploiești - Astra); Dinamo București - Apulum Alba Iulia (Sibiu - Municipal); FCM Bacău - Electroputere Craiova (Ploiești - Petrolul); Oțelul Galați - Gloria Buzău (Brăila - Municipal); Gloria Bistrița - Sportul Studențesc (Brașov - Tineretului); Universitatea Craiova - FC Farul Constanța (București - Național). Partidele optimilor de finală ale Cupei Romniei se vor disputa miercuri, 3 decembrie, de la ora 13.00. Luțu, Frăsineanu și Curt obosiți Luțu și Frăsineanu nu au jucat în prima repriză, iar Tibi Curt nu a intrat deloc în meciul de duminică. Datorită programului încărcat cu întîlnirea Naționalei de tineret din Spania, toți cei trei nu erau în plenitudinea forțelor. Mai calde, totuși, pe acasă Electro a revenit pe arena din Valea Roșie, după ce o vreme evoluase pe stadionul “Ion Oblemenco”. Este primul meci de campionat jucat aici cu Marian Bondrea pe banca tehnică. Acesta a coincis cu o victorie clară, dublată și de o evoluție bună, care a ridicat optimismul spectatorilor la cote greu de bănuit la începutul sezonului. Prietenia dintre antrenorul Marian Bondrea și managerul general al uzinelor Electroputere, dl. Cornel Mandea, se pare că a fost hotărîtoare în aplanarea divergențelor care apăruseră, la un moment dat, între echipă și uzină. Indiferent cît de bine sau simțit pe “Ion Oblemenco”, jucătorii și antrenorii de la “Electro”, dar și simpatizanții acestei grupări s-au bucurat sincer pentru revenirea acasă a echipei din Valea Roșie. (N.D) Galerie de nota 10 Circa 30 de fideli susținători ai echipei din Alba Iulia au venit, în Bănie, cu un autobuz articulat, cu geamuri lipsă și burduful rupt, pentru a-și susține favoriții în meciul cu Electroputere. înarmați cu tobe, eșarfe și steaguri în culorile clubului, ei și-au încurajat permanent echipa, în ciuda scorului sever cu care aceștia au fost învinși. Nici un moment galeria de la Alba nu a recurs la invective sau vulgarități, așa cum, din păcate, se petrec lucrurile prin alte părți, la case cu pretenții. O galerie de nota zece al cărei exemplu merită să fie urmat și de alții. BÎCU a semnat pentru Constructorul Ieri dimineață, divizionara C. Constructorul Craiova, și antrenorul Marian Bîcu, fost “secund” la “Electro” au bătut palma. Bîcu va conduce echipa la ultimul meci al sezonului, urmînd să preia frîiele acesteia o dată cu declanșarea pregătirilor pentru retur. Aflat pentuu prima oară în postura de “principal”, fostul golgeter al “Universității” speră să formeze în Lunca Jiului o echipă competitivă, de perspectivă, acesta fiind și obiectivul trasat de conducătorii clubului. Cei de la Constructorul nu au abandonat definitiv ideea cîștigării seriei, cu toate că s-au îndepărtat considerabil de primele locuri. (N.D.) "Pasa neagră" continuă In fața unei echipe care n-a schimbat “șasele” de bază, voleibaliștii craioveni au cedat nepermis de ușor: 0-3 (-10, -7, -8). Deși a fost trecut la rubrica “Antrenori”, fostul jucător al “Universității”, Nicu Stoian - nu este încă hotărît dacă să rămînă sau nu pe banca tehnică. In disputa cu Tractorul Brașov au fost utilizați următorii jucători: R. Pascu, A. Nicu, D. Pascu, Bulacu, Berim, Alupoaie (au mai intrat: Dobra, Mitru, Stanciu și Hagiu). “Pasa neagră” a oltenilor continuă. O revenire este obligatorie, pentru că urmează trei meciuri la fel de grele: Rapid (d), Bacău (a), Dej (d). (L.M.) C.W.A.R., în grafic La Timișoara ne-a învins o echipă cu experiență, dar și valoroasă. Cele 16 puncte ale oaspetelor au fost reușite de: A. Stoicea - 6,B. Ungureanu și M. Negreanu - cîte 4, Manolescu - 2. După ce CSM CFR Coza a dispărut de pe “harta” handbalului, misiunea C. V. A.R a fost, așa cum ne preciza și antrenorul principal al echipei, prof. Nicolae Dumitrescu - menținerea tradiției. Dar, pentru că profesorul nu este adeptul unor rezultate mediocre, participarea în Divizia A nu a fost un simplu act de prezență. Păcat că lotul oltean o va pierde pe Dana Roșca, atrasă de posibilitatea unei evoluții la o echipă din străinătate (Grecia). Iată rezultatele din ultima rundă și clasamentul în momentul de față: AEM Timișoara - DWAR Craiova 31-16; Iason Brașov - a stat; Autonava Satu Mare - Textila Sebeș 22-28; Univ. FZ. The. Arbema Arad - Oltchim II Rm. Vîlcea 25-31; Artego BT Tg. Jiu - Nitramonia Făgăraș 30-22; Remin Deva - Videocolor Timișoara 34-18. Clasament: 1. Oltchim II Rm. Vîlcea 27p; 2. Textila Sebeș 27p; 3. REM Timișoara 26p; 4. Remin Deva 22p; 5. DWAR Craiova 20p; 6. Jason Brașov 18p;7. Autonava Satu Mare 18p ; 8. Artego Tg. Jiu 17p; 9. Videocolor Timișoara 16p; 10. Nitramonia Făgăraș 15p. 11. “U” F.Z. Arbema Arad 14p.