Cuvîntul Libertății, august 1998 (Anul 10, nr. 2495-2523)

1998-08-01 / nr. 2495

începe campionatul, începe Universității din prima etapă, nebunia, începe spectacolul. Sosește campioana și trebuie Ilie Bălăci și Alexandru Boc primită așa cum se cuvine, cu Invitație la fotbal ne promit un campionat de un stadion arhiplin, care să excepție. Să le dăm crezare și cînte și să scandeze “Hai să fim alături de jucătorii Știința, hai oltenii!”. Tragicul sfârșit al unui șofer de la Ișalnița Electrocutat, într-o cursă clandestină Șoferul Dorel Firu, salariat al Termocentralei Ișalnița, a fost electrocutat mortal în momentul in care, după ce a acționat autobena pentru descărcare, aceasta a atins o linie electrică. Conform primelor investigații, el efectua o cursă care nu era înscrisă în programul său de activitate. Localnicii au declarat că, în mod frecvent, anumiți șoferi din zonă cară șlam, solicitat de cei doritori să-și construiască locuințe, pe care îl vînd la prețul de 100.000 lei tona, vîndut ulterior, de cumpărătorii “la prima mînă”, cu un preț dublu. «PE URMELE LH DRACEIA” Prin AEGEE, România nu este doar un punct izolat în lume, ci o valoare în Europa AEGEE - Asociația Studenților Europeni, cea mai mare organizație interdisciplinară Europeană, avînd peste 20.000 membri activi în 258 de centre universitare europene, recunoscută ca organizație neguvernamentală de Uniunea Europeană, Consiliul Europei, OSCE și UNESCO, sub îndrumarea d-lui Jacques Sanier a organizat la Craiova, în perioada 20 iulie - 2 august 1998, Universitatea de vară cu titlul “Pe urmele lui Dracula”, eveniment inclus în programul european “AEGEE Summer Universities 1998” și aflat, deja,ííf la a II - a ediție. Acest program a fost de-a lungul timpului patronat de personalități ale Uniunii Europeane - ex. anul trecut d-na Edith Cresson - iar anul acesta a trecut direct sub patronajul amintitei instituții. El oferă posibilitatea ca, anual, peste 10.000 de studenți din toate țările Europei să participe la Universități de vară pe diverse teme de interes general. Comitetul de organizare al evenimentului de vară AEGEE - Craiova. (Continuare în pag. 5) Străini în casă O ființă sinistră, un duh caricatural, ceva ieșit din pînzele lui Goga, pare că se plimbă în voie de-a lungul și de-a latul României. Un coșmar risipit în nu mai știm cîte exemplaredonate, suferind egal de lipsa segmentului dintre cap și trunchi. ...Doamne, undeam ajuns? Popor deștept, care a dat civilizației lumii nume ilustre și care și-a apărat cu pieptul său de aramă înscrisurile vechilor hotare, iată-l acum ridiculizat de o clasă politică, de-i mai zice și sectă, incapabilă să-l susțină moral cu necesara doză de speranță. Nu se găsește încă resortul cartilaginos în stare să sudeze capul de trunchi și ideea de inimă. între clasa politică și norod s-a căscat un hău imens, din care, vag, doar Nostradamus ne-ar mai putea smulge. Dar Nostradamus lipsește de pe buletinele de vot. CUVINTUL nostru în timp ce pentru un parlamentar românii suportă anual 500 de milioane de lei, în timp ce nu mai e de reperat nici măcar un culoar de zbor pentru cîți politicieni cutreieră mapamondul (mai mult ca turiști, fiindcă rezultatele palpabile suferă de furnicături reumatismale), românii renunță la întreaga lor agoniseală în serviciul celei mai elementare dintre nevoi: supraviețuirea, ducerea traiului de azi pe mîine, înșelarea gurii. Uitați-vă, fie și în digonală, peste datele puse la dispoziția presei de Comisia Națională pentru Statistică privind nivelul de trai al populației în 1997. Cheltuielile de consum au crescut de peste două ori față de anul precedent, cele alimentare, de bază, reprezentînd aproape 60 la sută. Plata serviciilor, destul de consistentă și ea, se află în top, în urma produselor nealimentare. Sistați că scumpirea în lanț a serviciilor mai are de avansat pînă VIRGIL DUMITRESCU (Continuare în pag. L) Prin intermediul World Vision România - biroul din Centru Regional de Formare a Asistenților Maternali Comunicat de presa “World Vision România - biroul din Craiova - anunță deschiderea oficială, în cadrul unei conferințe de presă, a “Centrului Regional de Formare a Asistenților Maternali”. Lansarea proiectului va avea loc luni, 3 august, la ora 11,00, la Casa Medicului din Craiova (Sala Mare) - str. “Mihai Viteazul” nr. 16. Noul proiect World Vision, (Continuare în pag. 5) “IRONIA DESTINULUI" Foto: Dr. ing. GHEORGHE RIZEANU, membru EFIAP Atenționare meteorologică. Nopți tropicale și zile caniculare! In următoarele patru zile, în Oltenia se vor înregistra temperaturi deosebit de ridicate, atît noaptea, cît și ziua (în cea mai mare parte a regiunii). Astfel, temperaturile minime vor fi cuprinse între 18-24 ° C, iar cele maxime între 31-38 ° C, local chiar mai ridicate în sud-vestul regiunii. După cum am aflat de la Centrul Regional de Prognoză Meteorologică Craiova, vom avea nopți tropicale (cînd temperatura minimă este de 20 ° C) și zile caniculare (cînd temperatura depășește 36 ° C). Așadar, luna august debutează cu temperaturi caracteristice lui “Cuptor”, atît ziua, cît și noaptea. In această situație,o mare atenție la asigurarea organismului cu lichidele necesare, la expunerea la soare și, nu în ultimul rînd, la modul cum ne alimentăm. ION DIACONU “Repudiez atitudinea mâinilor încrucișate a neputință !** Interviu cu dl. TUDOR PENDIUC, primarul municipiului Pitești - Domnule Tuidor Pendiuc, este cazul să mărturisim cititorilor că nu întîmplător v-am ales interlocutor într-un dialog privind managementul în administrația publică locală. Vă recomandă remarcabila dumneavoastră experiență în calitate de primar al unei urbe cu multe și complexe probleme ca și în cea de primvicepreședinte al Federației Municipiilor din România. Și vă recomandă interesul pe care îl acordați racordării administrației publice locale românești la principiile și exigențele mondiale moderne, înaintate. Eu sunt convins că prima și esențiala condiție pentru exercitarea FLORIN STAMA (Continuare în pag. L) Pentru neplata obligațiilor către stat, Direcția Generală a Finanțelor Publice și Controlului Financiar de Stat (DGFPCFS) Dolj a transmis somații, însoțite de titluri I executorii pentru 1.192 de agenți economici din județ. Pentru 587 de agenți economici s-au indisponibilizat conturile de disponibil din bănci, iar la 33 de agenți economici, la care nu se întrevăd, în viitorul apropiat, posibilități de recuperare a sumelor restante, s-au aplicat sechestre asigurătorii asupra patrimoniului. La 30 iunie 1998, existau creanțe restante la bugetul de stat, în valoare de 506 ■ [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK]1 miliarde lei, iar eșalonările la plată erau cifrate la 196,5 miliarde lei. După cum ne-a declarat dl. Petre Gongu, directorul general al DGFPCFS Dolj, se înregistrează restanțe la peste 3.000 societăți, restanțe înregistrate, desigur, în urma verificării. “Există cerere de falimentare pentru primele 10 societăți aflate în topul datornicilor și mai sînt pornite hotărîri de falimentare pentru alte 500 de societăți. Restul trebuie verificate cît de curînd posibil, deoarece, dacă trec cinci ani și nu sînt verificate, datoriile se prescriu, iar sumele se impută personalului de la Finanțe, care se face vinovat de neefectuarea controlului”. PAULINA URUCU Direcția Generală a Finanțelor 9 t Publice Dolj a recurs la Executare silita Control pe linie de igienă a alimentației . Doar o excepție O echipă a Laboratorului de Igiena Alimentației din cadrul Inspectoratului de Sănătate Publică (ISP) Dolj a purces la un control în mediul rural, pe ruta Bratovoiești - Amărăștii de Jos. Pentru neregulile constatate la fața locului, ei au luat ca măsură de sancționare suspendarea activității la cîteva unități: un bar aparținînd de “Consumcoop” Amărăștii de Jos, pentru că nu avea autorizație sanitară de funcționare, în schimb, avea grup sanitar insalubru, tot în Amărăștii de Jos, depozitul alimentar aparținînd PAULINA URUCU (Continuare în pag. 5) PAGINILE literatura Reîncepe scandalul vilelor construite la Rînca - Gorj ■ Dublă aniversare - Militarii români sărbătoresc astăzi Ziua Tanchiștilor. Cu această ocazie, în amintirea zilei de 1 august 1877, Liga Română a Veteranilor de Război va aniversa 121 de ani de cînd Armata Română a trecut Dunărea pentru cucerirea independenței țării. H Sărbătoare cîmpenească -Teatrul de vară din Ostroveni va găzdui duminică, 2 august, o nouă ediție a sărbătorii cîmpenești “în pădure, la Zăval”. Vor evolua soliști vocali și instrumentali, tarafuri din comuna gazdă și din cele învecinate. ■ Depunere de jurămînt - Pe Stadionul “A.S. Armata”, sîmbătă, 1 august 1998, la ora 9, un nou contingent de militari din trupele de uscat va depune jurămîntul de credință în slujba patriei. ■ Gardianul și betoniera - Lobodă Dumitru (39 ani) a fost internat în noaptea de 27/28 iulie la Spitalul Orșova, prezentînd multiple plăgi, cauzate de mai multe lovituri de cuțit. In urma cercetărilor efectuate de Poliția Orșova, s-a constatat că autorul agresiunii este Trandafir Daniel (26 ani), gardian public. Mobilul faptei se pare că ar fi o betonieră pe care Lobodă i-ar fi împrumutat-o pentru a face bolțari, gardianul refuzînd în cele din urmă retrocedarea obiectului. Pentru vătămare corporală gravă, agresorul a fost reținut. ■ Demisie inoportună - Prefectul de Mehedinți, Viorel Palașcă, consideră ca fiind inoportună demiterea comisarului șef al Gărzii Financiare, Hrisant Achimescu. “Nu are nici o legătură cu realitatea, ci cu politica”, a afirmat prefectul Palașcă. în apărarea actualului comisar șef s-a raliat și directorul general al Finanțelor Publice Mehedinți, Ion Sîrbulescu. ■ Curentul ucigaș - voiciță Ion (28 ani), domiciliat în satul Fratoștița, a murit în data de 30107.a.c., fiind electrocutat mortal în urma intrării în contact cu o instalație electrică improvizată. ■ 45 de zile, închisoare contravențională - Vădean Ionel, domiciliat în localitatea Giubega, fără ocupație și aflat sub influența íecolului, în seara zilei de 22.07. a.c., a provocat un scandal în incinta barului “Fibiarex” - Galiciuica, amenințînd consumatorii cu un cuțit. Acesta a fost condus de lucrătorii Postului de Poliție K Giubega la Judecătorie în data de 30.07 a.c., sentința fiind pronunțată în baza Legii 61/1991. Grupaj realizat de MARIUS DOBRESCU, I I II " I I MBpMBÉÉW—!■